Nyt tarvitaan apua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tziisus
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olin tossa päivällä frendien kans pelaamassa futista.No sitten siinä yhessä tilanteessa kävi melko oudosti ,eli jalat pysyivät paikallaan ,mutta yläruumis suurin piirtein tosta vatsan yläosasta kääntyi lähes ympäri.Sitten melko suuri särky alkoi tuntumaan vatsan yläosassa ja selässä ja kyljissä samalla tasolla.Nyt kun istun tässä kirjottelemassa niin kun vetää keuhkot ihan täyteen ilmaa sattuu niin perkeleesti.
Mitä on tapahtunut ja miten voin parantaa itseni?

Originally posted by Jeesus19
miten voin parantaa itseni?
Ellet tosiaan ole Jeesus, niin vain lääkäri voi parantaa sinut.

Kyllä se lekuri varmaan kertoo senkin koska voit taas alkaa treenaan

Originally posted by Jeesus19
Jos nyk kerran jotain on murtunu kaunko kestää että pääsee taas salille

Jos selkäranka on murtunut niin voi olla kyykky ja vetoennätykset tehty. Muuten arviosin tällaisena netin välityksellä tehtävien diagnoosien ammattilaisena sellaiset 3-4 päivää riittänee kolmen katkenneen kylkiluun luutumiseen. Muista ottaa alkuun kevyempi viikko.

Tai sitten mahdollisesti kylkivälilihaksen, tms loukkaantuminen. Itselläni käynyt kerran. sisään hengittäessä tuntui melko voimakasta kipua ja napsahtelua kyljessä. Oli muistaakseni aika pitkään kipeä. En käynyt lääkärissä mutta en silti usko että oli kylkiluita poikki.

Ei oikein huvittanut urheilla hetkeen ja muutenkin oli vähän ikävä olo kun ei voinut vetää syvään henkeä ja piti vähän muutenkin varoa liikkeitä.

Paranemisiin :thumbs:

Ihan omasta kokemuksesta murtuneesta kylkiluusta, 3 viikkoa sairaslomaa ja kolme unetonta viikkoa kun aina heräs kipuun kun liikahti. 5 viikon päästä pääsi treenaamaan köykäsesti ja kahden kuukauden kuluttua tais olla kivuton. Mutta meni aikas pahasti se kylki.
Olin jotain 27vuotta ja tuli pienet kähinät parin 20v jätkän kanssa, toinen tippu lyönnillä nenuun ja toista otin riveleistä ja valmistauduin lyömään kun liukastuin buutsit jalassa ja sen jälkeen riittii kavereita 6kpl ympärillä monottamassa päähän ja kylkiin, yksi osukin oikein hyvin kylkeen kun suojelin päätä käsivarsilla, oikein napakasti napsahti kyljessä + alko pistämään pirusti ja yskittämään. Onneks saatiin se touhu loppumaan kiitos sivustakatsojien tai en olisi tätä kirjoittamassa. Siinä yksi esimerkki reilusta tappelusta:worship:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei liity aiheeseen, mutta minulla on myöskin kokemusta reilusta tappelusta. Kolme kaveria tuli haastaan riitaa ja minä pöhlöyttäni haastoin takasin. No ne kävi käsiksi, se oli sellaista painin ja muksimisen sekoitusta ne otti kiinni ja välillä löivät vartaloon päähän eivät onneksi lyöneet, mutta samalla kun ne piti kiinni niin ne myös potki polvella reisiin niinkauan, että en pysynyt pystyssä. Ensin ne vähän hellittivät, mutta sitten kaksi niistä otti käsillä jaloista kiinni ja levittivät niitä, sitten toinen kiinnipitäjistä potkaisi melko lujaa suoraan munille. Sitten ne poistui paikalta ja minä pyörein tuskissani maassa ja kun kipu kiveksissä hellitti, niin pystyin jotenkuten kipeillä reisillä kävelemään. Onneksi selvisin pelkällä kivulla ja mikään paikka ei mennyt rikki. Tämä potkaisija on muuten kuollut se hukkui mereen, mihin minulla ei tietenkään ole osuutta.

Originally posted by Eric
Tai sitten mahdollisesti kylkivälilihaksen, tms loukkaantuminen. Itselläni käynyt kerran. sisään hengittäessä tuntui melko voimakasta kipua ja napsahtelua kyljessä. Oli muistaakseni aika pitkään kipeä. En käynyt lääkärissä mutta en silti usko että oli kylkiluita poikki.

Mulla on käynyt kummatkin, eli murtunu kylkiluu ja revähtäny joku pikkulihas tossa kymmenisen senttiä kainalon alapuolella...

Lihaksen tapauksessa oli just se, että välillä ei sattunut sitten pätkääkään, ja kun esim. hengitti syvään tai oli tietyssä asennossa, niin alkokin yht'äkkiä tuntua voimakasta, pistävää, kipua. Kipeän paikan koskettaminen taas ei sattunut.

Kylkiluun murruttua ei ainakaan mulla ollu mitään saumaa pystyä sekottamaan noita kahta kipua. Luun murruttua se sattu lähes koko ajan ja oli kaiken lisäksi kosketusarka.

Suositut

Back
Ylös Bottom