Nyt ois dieettiapu tarpeen!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo elikkä tämmöstä kyselisin mikä on tullut jo varmaan esille tuhat kertaa, olen aloittamassa salitreenin eli nyt pitäisi saada pois nuo ylimääräiset ihrat vatsan seudulta. Jos on kokemuksia ja erittäin tehokkaita ohjelmia niin laittakaapa tuleen! Ja jos voisitte vielä laittaa jotain kulutusmääriä tähän esim. paljonko 5km reipas hiihto vie noita kaloreita.

PS. Nyt etsitään tehokasta dieettiä, että pääsen harrastamaan painoja.:)

Löytyi samasta aiheesta juttua, jota itsekin olen pohdiskellut :)

Eli tavoitteena saada kanssa ylimääräiset läskit pois etenkin vatsasta ja reisistä. Haluan treenin jälkeen näyttää edelleenkin naiselliselta, enkä halua mitään sixpäkkiä tms. En ole ennen käynyt salilla mitenkään säännöllisesti. Nyt olen harrastanut tanssia kerran viikossa ja huomasin että senkin ansiosta on jo vartalo alkanut näyttää paremmalta, olisi vaan mukavampaa jos se näyttäisi vieläkin paremmalta ;)

Laitan nyt omat mittani tähän, vaikka ketjun aloittajalta niitä kysyttiin
pituus 170cm, paino n. 65 kg (paino olisi mukava saada 60 kg:n)

Syön päivisin
aamupala - kaksi palaa ruisleipää;päällä juustoa, leikkelettä,
koulussa - mitä sapuskaa nyt sattuu olemaan+paljon paljon salaattia (olen yrittänyt syödä lautasmallin mukaan)
välipala - leipää pari palaa (sama kuin aamupala)
iltapala - leipää taas

Käyn iltaisin töissä, joten jos ehdin teen koulun jälkeen lämpimän ruuan, joka on yleensä kanaa, lihakastiketta tms. perunoiden/makaronin kera. En syö ollenkaan karkkia, sipsiä hyvin hyvin harvoin ja roskaruokaakin harvoin, ei oikein opiskelijan budjetti veny niihin. Vartalo roikkuu varmaan siksikin, että olen n. vuosi sitten pudottanut 17 kg, ilman liikunnan harrastamista. :)

Kiitoksia jo etukäteen avusta, se tulee todella tarpeeseen :)

haniiN sanoi:
Syön päivisin
koulussa - mitä sapuskaa nyt sattuu olemaan+paljon paljon salaattia (olen yrittänyt syödä lautasmallin mukaan)
iltapala - leipää taas

iltapalalta leipä ja muut hiilarit pois, proteiinit ja hyvät rasvat tilalle. enemmän safkaa ehkäpä. viisaammat tietää sanoo paremmin.

haniiN sanoi:
Laitan nyt omat mittani tähän, vaikka ketjun aloittajalta niitä kysyttiin
pituus 170cm, paino n. 65 kg (paino olisi mukava saada 60 kg:n)

Syön päivisin
iltapala - leipää taas

Käyn iltaisin töissä, joten jos ehdin teen koulun jälkeen lämpimän ruuan, joka on yleensä kanaa, lihakastiketta tms. perunoiden/makaronin kera.

Liikaa leipää eli hiilihydraattia on ainakin liikaa suhteessa rasvan ja proteiinin saantiin. Juustossa on huonoa rasvaam joten se ei sovi dieetille. Hyvä rasva kehiin eli öljyjä (kylmäpuristettu rypsiöljy paras: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=41311&page=2).
Lihakastike sisältää oletettavasti turhaa tavaraa. Yleensäkin valmistarvikkeet tuntuisi olevan vaikeaa sijoittaa dieetille. Peruna ja makaroni ovat molemmat nopeita hiilarilähteitä. Ne voisit korvata tummalla riisillä.
Leivän on sitten oltava tummaa ja illalla ei sitten yhtään hiilaria, ainoastaan proteiinia ja rasvaa.
Lautasmalli tietyssä suhteessa ei ole aina täysin optimaalinen, mutta minulla ei ole vielä paljoa tietoa siitä, mutta mutua sitäkin enemmän. Puolet salaattia ja neljäsosa pastaa ja neljäsosa lihaa tai kalaa. Mielestäni iltapäivällä pastaosuuden voi alkaa jättää varjoon ja ottaa lihaa tai kalaa ja salaattia ja hedelmiä (hedelmät tosin sisältävät fruktoosia ja etenkin banaani tärkkelystä), mutta parempi se on kuin peruna.
Tää on tosi sekava teksti ja varmasti virheitä löytyy. Kysy lisää tästä jos kiinnostaa kysellä minulta. Muut varmasti puuttuvat tähän:)

Koulussa on vähän hankala korvata vaaleaa riisiä tummalla ja niin päin pois. Ellei sitten keittäjiin ota yhteyttä ja kysy heiltä onko mahdollista. No joka tapauksessa, koulun ruuan täytyy mahtua diettiin, sillä minulla ei ole varaa syödä muualla.

Pitää ottaa lisää selkoa ruokavaliosta, muistaakseni tuossa viereisellä kuntosalilla on ravintoneuvoja, en tosin tiedä maksavatko hänen palvelunsa jotain..:)

Liiallisen leivän syönnin olen tiedostanut itsekin, vatsani ei pidä siitä että syön näin paljon leipää päivisin, sillä se on muutenkin herkkä.

haniiN sanoi:
Koulussa on vähän hankala korvata vaaleaa riisiä tummalla ja niin päin pois. Ellei sitten keittäjiin ota yhteyttä ja kysy heiltä onko mahdollista. No joka tapauksessa, koulun ruuan täytyy mahtua diettiin, sillä minulla ei ole varaa syödä muualla.

Pitää ottaa lisää selkoa ruokavaliosta, muistaakseni tuossa viereisellä kuntosalilla on ravintoneuvoja, en tosin tiedä maksavatko hänen palvelunsa jotain..:)

Liiallisen leivän syönnin olen tiedostanut itsekin, vatsani ei pidä siitä että syön näin paljon leipää päivisin, sillä se on muutenkin herkkä.

Poistin muuten nuo sun tuplapostaukset, niitä vain joskus tulee jos linjat tökkii. Palstalla on editointiakkaa se 10-15 minuuttia omalle viestille. Eli painat viestikentässä oikealla alhaalla olevaa edit nappia ja pystyt sitäkautta deletoimaan koko viestisi jos tuo aikaraja ei ole tullut täyteen.

Ja tuo kouluruuan kanssa pelaaminen menee jo turhaksi hifistelyksi. Sillä ei ole dieetin kannalta oleellista merkitystä onko se riisi vaaleata vai tummaa, vaan se kuinka paljon sitä syöt. Eli arvioit suurinpiirtein paljonko voit sitä riisiä syödä ja syöt oli se tummaa tai vaaleaa. Hyvin on meikäläisenkin dieetit menneet vaalealla riisillä, siihen ei ole mikään vielä kaatunut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom