Nykynuorten kunto

Tuolla noi junnut 10-13 vetää röökii ja dokaa jo, ja urheilusta ei tietookaan varmaan.Vittu mä leikin sotaa leikkiaseilla viel kymppi vuotiaana.

Mä leikin vieläkin. Miksikä sanottiin muuten tuota sotaa, oliko se "sotasta":D. Sitten oli poliisi ja roisto, lamppusta, kirkkistä, purkkista? Mainioita pelejä ja leikkejä.. Kunpa voisi vielä olla lapsi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuolla noi junnut 10-13 vetää röökii ja dokaa jo, ja urheilusta ei tietookaan varmaan.Vittu mä leikin sotaa leikkiaseilla viel kymppi vuotiaana.

Jeps, aikas yksin noilla urheilupaikoilla saa olla, nuoret istuskelee mopon päällä ja skeittirampin vieressä. Uimarannalla näkymät on aika surulliset, no eipä ole keski-ikäiset/nuoret aikuiset juuri kummempia.

Kattelin tässä omia 9-luokan kuvia, en tiedä onko optista harhaa, mutta kyllä pojat näytti sillon paljon enemmän jo miehiltä kuin nää nykyiset, muistan että aika moni luokkakaverikin otti 90-100 penkistä.

Tietysti seura tekee kaltaisekseen, jos ei enemmistöä liikunta nappaa eikä läskimahat haittaa esim seurustelusuhteen aloittamista, niin kai sitä sitten tulee sellainen olo, että miks pitäs vaivautua.

Toisaalta miks pitäskään, ei ole ollut kovin helppoa duunin saanti/elämän alkuun pääsy sille hyvin koulutetulle ja urheilulliselle sukupolvi x:n edustajallekaan ja lisää vaan vaaditaan.

Niinpä. Nyt ei voi lähtee taskulamppujen kanssa tuonne mettään hilippaseen vilkkusta/lamppusta/whatever, kaheliksihan nuo kattos. Eikä taitas olla noista kavereistakaan seuraa. Kyllä kannattaisi lasten olla lapsia niin kauan kun vaan voivat, kyllä sitä nuoruutta ja aikuisuutta varsinkin riittää sitten ihan kyllästymiseen asti. ämh... offtopiciksi meni. Ja kyllä se aikuisuus on mukavampaa jos on jo kakarana älynnyt panostaa fyysiseen ja samalla myös henkiseen hyvinvointiin.

Jeps, aikas yksin noilla urheilupaikoilla saa olla, nuoret istuskelee mopon päällä ja skeittirampin vieressä. Uimarannalla näkymät on aika surulliset, no eipä ole keski-ikäiset/nuoret aikuiset juuri kummempia.

Kattelin tässä omia 9-luokan kuvia, en tiedä onko optista harhaa, mutta kyllä pojat näytti sillon paljon enemmän jo miehiltä kuin nää nykyiset, muistan että aika moni luokkakaverikin otti 90-100 penkistä.

Tietysti seura tekee kaltaisekseen, jos ei enemmistöä liikunta nappaa eikä läskimahat haittaa esim seurustelusuhteen aloittamista, niin kai sitä sitten tulee sellainen olo, että miks pitäs vaivautua.

Toisaalta miks pitäskään, ei ole ollut kovin helppoa duunin saanti/elämän alkuun pääsy sille hyvin koulutetulle ja urheilulliselle sukupolvi x:n edustajallekaan ja lisää vaan vaaditaan.

w00t täytyy kysyä että wtf 90-100 penkki? ja ne ei käyny salilla :O kertaa 2

Kyllä lapsilla ja teineillä näyttäisi olevan isommat makkarat vyötäröllä nyt kuin joskus 80-luvulla ja eiköhän tilastotkin tätä tue. Muistaakseni luin jostain, että lasten kasvukäyriä olisi jo korjattu ylöspäin, ettei niin monta lasta luokiteltaisi ylipainoiseksi vanhempien murheeksi. Saattoi tosin olla ulkomaillakin.

Eiköhän tähän ole samat syyt kuin muuallakin maailmalla:

• Kasvavat ruoka-annokset yleisen elintason kasvun myötä.
  • Kaikenlaisen minuutti-mikrossa einespaskan yleistyminen ja siihen tottuminen. Vanhempia väsyttää duuni ja ei:n sanominen kersoille kun ne huutaa herkkuja. Kuitenkin toisaalta olisi olemassa helppoa ja tervellistä ruokaa kuten joku kananfileen heittäminen uuniin 20 minuutiksi ja salaatin teko siinä odotellessa... miksi ei tällaista sitten tehdä?
  • Liikkumattomuus: sisäharrastukset on in, hikoilu on duunarijunttien tai tyhmien boudareiden hommaa ja pihalle ei voi mennä jos siellä sataa tai on kylmä (=ei pärjää kaveripiirin hyväksymässä asussa). Tämä kermaperseily on kyllä havaittavissa aikuisillakin.
Siitä taas en olisi vakuuttunut, että teineillä olisi nykyään yhtään sen terveempi tai sairaampi asenne terveyden merkitykseen kuin menneillä sukupolvillakaan. Tuossa iässä kaikki on omasta mielestään kuolemattomia ja laskut rötväilystä maksetaan sitten myöhemmin jos maksetaan. Itse ainakin olin täysi paskamahanörtti :david: tuolla asenteella jostain 16 vuotiaasta vuosikymmenen verran eteenpäin - oikein ylpeä siitä, että en liiku ja että harrastukset eivät ole fyysisiä.

Kyllä se Tablin mieli siitä muuttuu, kun joku ikävä elintasosairaus tai nivelrikko alkaa haitata menoja. Siinä vaiheessa elämänmuutos onkin sitten astetta ikävämpi homma tehdä.

No joo, ei sais heittää tommosia posteja (etenkään Pakkotoistoon;)), mutta ihan mielenkiinnosta kysyin; mitä niin negatiivista tässä asiassa on, että pitää oikein oma topicci aiheelle avata. Sainkin jo ihan asiallisia vastauksia antibodarilta ja Jakobilta, joten se siitä; tiedonjanoni on tämä asian tiimoilta tyydytetty.

Jatkakaa.

No vittu vaikka just se että mitä tollasten rapakuntosten piimämahojen terveydenhuolto tulee maksamaan yhteiskunnalle?

Mua ei ainakaan huvita laittaa veroeurojani sun lääkkeisiin jne

Vitun:david:

Täytyy sanoa, että vaikka en itse ihan tähän kyseessä olevaan sukupolveen kuulu, niin kyrpii kun ei tullu liikuttua kunnolla nuorena. Nyt kun liikuntaa on oppinut arvostamaan, niin meinaa tosissaan harmittaa. No, nyt pitää ottaa menetettyä aikaa takasin :)

Ja kyllä minustakin on eroa joissain 80-luvun ja nykypäivän yläasteen luokkakuvissa. Mieleen tulee veljeni luokkakuva jostain 80-luvulta, tämä näytti silloin jo raamiensa varsin miehekkäältä.. Ei tuommosia nykyään hirvemmiin nää..

Tuohon liikkumattomuuteen itse heittäisin tän klassisen "kaikki mulle heti nyt" -asenteen, ei jakseta panostaa johonkin pitkään (tosin ei totta kaikkien kohdalla, senhän näkee jo täällä pakkiksella). Ei sitä yläasteiässä vielä osaa miettiä tekojensa seurauksia, mutta kyllä niillä silloin tehdyillä valinnoilla vaikutetaan pitkälle etiäppäin.

Kyllä se Tablin mieli siitä muuttuu, kun joku ikävä elintasosairaus tai nivelrikko alkaa haitata menoja. Siinä vaiheessa elämänmuutos onkin sitten astetta ikävämpi homma tehdä.

Äh, kyllä nyt tulee sen verran piikkiä, että pakko vielä vähän puolustautua :D Vaikka varmasti tuosta mun ekasta postauksesta sai sen käsityksen, että olen "24/7 tietokoneella_mitään fyysistä_harrastamaton_paskamaha" niin ei se ihan paikkaansa pidä. Treenailtua tulee sen 4 kertaa viikossa, viimeaikoina kuulaa työnneltyä jonkin verran yms. Kunto - nimenomaan juoksu sellainen - on vain ollut aina "melko" heikko.

Ja mitä tulee tuohon, kun kysyin että "mitä negatiivista tässä asiassa on", niin kysyin asiaa ihan mielenkiinnosta, en yrittänyt puolustella paskakuntoisia kaljamahoja. Ja ihan validdeja perusteluitahan sieltä tuli.

Meni muuten taas paskanjauhamiseksi, mutta ssehän ei ole ennenkään täällä menoa haitannut(?)

Olisit nyt hieman sivistyneemmin kysynyt, niin ehkä olisi tullut asiallisempia vastauksia. Hyvä kysymyshän tuo on ja toki pohtimisen arvoinen, mutta tartteeko sitä kysytä teiniX-angti-mitä-se-sulta-on-pois-tyyliin.

Puolustusvoimien mukaan varusmiesten lihaskunto on menneiltä vuosilta jopa parantunut, mutta aerobinen kunto taas heikentynyt huomattavasti.

Minäkin olen aivan onneton mitä johonkin cooperiin tulee, vaikka käynkin salilla 4 kertaa viikossa.

En itse käy lenkillä ainakaan säännölleen, mutta voi sen kyllä luvata että joku 2500-2700m menee coopperissa vaikka kolmelta yöllä unisandaalit jalassa.
Kyllä sen 2000m juoksee isompikin kaveri, jos ei nyt aivan pullaa ole koko jätkä.

Ja onhan se nyt helvetti aika hälyttävää jos ihmisillä, jotka on iältään 15-20 on keskivartalon lihakset niin paskassa kunnossa, ettei yhtään istumaan nousua saa tehtyä?Sama muuten oli parilla lattialla tehtävässä selkälihasliikkeessä: ei ainuttakaan toistoa.

Mitä se kunto on 30v?entäs sitten kun tulee 40v mittariin?selkä paskana, kun sitä ei tue muu kuin laardi?
Siinä on vielä 20 pelivuotta työelämässä jäljellä..haloo?
Jos tuo nyt sitten on paskan hailee, niin entäs oma elämänlaatu?kait sillä nyt jotain väliä on?

Enhän minäkään nyt yritä sanoa, että kaikkien pitäisi olla jossain commando-kunnossa, mutta joku roti sentään.

Nuorison kuntohan on tutkimusten mukaan paitsi keskimäärin heikentynyt, niin toisaalta myös polarisoitunut: erittäin huonokuntoisten kansakunnan toivojen ohella maamme kamaralla tallustelee myös sellaisia huippukuntoisia yksilöitä, joita ei aiemmin juuri tavattu.

Itse syytän järjettömiä herkkuhinnoitteluja ja pakkauskokoja. Kun 1,5l colapullo maksaa saman verran kuin 0,5l vastaava, ei varmaan yllätä että suurin osa nuorista ostaa sen isomman. Pätee myös karkkeihin ynnä muihin. Muistan kun omassa lapsuudessani 90-luvun alkupuolella joku 100g karkkipussi oli kerran viikkoon juhlallinen. Eikä siitä nyt niin kauaa ole. :eek:
Nykyään on suurin osa megapusseista (200g) väistynyt 400g jumbopussien tieltä karkkihyllyllä. Eiköhän siinä väkisinkin kerry vararengasta kun vetää 1,5l colaa ja 400g karkkipussin eikä normaali ruoka maistu enää päivän satsin jälkeen.

Itse syytän järjettömiä herkkuhinnoitteluja ja pakkauskokoja. Kun 1,5l colapullo maksaa saman verran kuin 0,5l vastaava, ei varmaan yllätä että suurin osa nuorista ostaa sen isomman. Pätee myös karkkeihin ynnä muihin. Muistan kun omassa lapsuudessani 90-luvun alkupuolella joku 100g karkkipussi oli kerran viikkoon juhlallinen. Eikä siitä nyt niin kauaa ole. :eek:
Nykyään on suurin osa megapusseista (200g) väistynyt 400g jumbopussien tieltä karkkihyllyllä. Eiköhän siinä väkisinkin kerry vararengasta kun vetää 1,5l colaa ja 400g karkkipussin eikä normaali ruoka maistu enää päivän satsin jälkeen.

Juu, ja sitten se "normaaliruoka" on pakaste pizzaa, hampurilaisia jne.
Jännä homma ettei pysy hoikkana, eikä kunto parane. Ei millään, ei vaikkei edes harrasta mitään.

Puolustusvoimien mukaan varusmiesten lihaskunto on menneiltä vuosilta jopa parantunut, mutta aerobinen kunto taas heikentynyt huomattavasti.

Ja tästä voimme päätellä? Runkkaus on lisääntynyt tietokoneiden/internetin vahvan vaikutuksen kautta (siinä missä aerobinen vähentynyt). Lihaskuntoa, ei aerobista. ;)

Kyllä pitäis vaikka tälläsessä tasa-arvoyhteiskunnassa sitä pidentäänkin täysin kuvottavana ajatuksena, pitäisi ehdottomasti vaatekokoluokituksia pudottaa, eli toisin sanoen muuttaa m--l jne jne, ja pitäisi tuoda vahvasti esiin että EI ole mitenkään hyväksyttävää olla ylipainoinen, on erittäin coolia käydä salilla, hiihtää ja juosta, ja pelata pallopelejä, tietokoneiden pelaaminen, eritoten WoW pitäisi tehdä erittäin luusereitten touhuksi, lihavat pitäisi leimata elämässään epäonnistuneiksi junteiksi, ja yliopistoihin pitäisi saada lisäpisteitä hyvinsuoritetusta kuntotestistä+coopperista, samoin veronalennuksia/lakisääteisiä palkankorotuksia työelämässä oleville jotka vetää sen 3000 coopperissa ja tai 130 kiloa penkissä, ja rasvaprosentti on normaalin rajoissa.

Asiantuntijat toki saisi suunnitella kuntotestit, mutta pääsääntö se että ihmiset saataisiin liikkumaan pakon edessä! Ja että ihmiset eivät lihoisi, Ei varmaan läskiä miellytä jos saadaan naiset ajattelemaan että lihapulla tulee juttelemaan, -> jalat visusti kiinni ja haistattelut perään..

Onhan toi julmaa, enkä mä usko tietenkään että tollasta ikinä tulee tapahtumaan, mutta ohan se jo nähty ettei sitä hyvällä nykyään uskota, ei näillä nykysuosituksilla kukaan muutu muuta kuin pulskemmaksi ja sairaammaksi. Lisäksi jos laitetaan nykypenskat juoksemaan voi tosiaan olla tekemistä jo 2000metrissä..

Jos ei hyvällä niin sitten pahalla..

Edit, tulpa mieleen että tupakan hintaa voisi nostaa reippaanlaisesti ja tuoda nuuska takaisin kauppoihin. Vaikka röökiaski 10 euroa ja nuuskapurkki 2.50, ja nenänuuska 2 euroa tai alle kuten saksassa..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom