Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

Nuuskaajilla on kaksinkertainen riski haiman laukeamiseen ,röökaajilla kolminkertainen. Noh kerran sitä vaan elätään, ja on se niin mannaa.

Edit. Löysin googlella tietoa ja tottahan se on

http://www.verkkouutiset.fi/arkistojuttu.php?id=108070

Sinäänsä aika mitätön uutinen, sillä esim suomessa on 700 haimasyöpätapausta vuodessa eli todennäköisyys on, että saan haimasyövän seuraavan 50-vuoden aikana on ilman nuuskaamsita n. 0,5% ja nuuskaamisen kanssa n. 1%...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo mäki just poikkesin ihan paikanpäällä haaparannan tukussa. Ostin uutta johnny starkkia. Myyjä sano että maailman vahvinta, vaikka tosin paska puheetta uskoisin sen olevan. mutta kyllä speksejen mukaan on nikotiinia 37% enemmän ja vahva tupakan maku. Kieltämättä potkii iha mukavasti ;)

Osaisko zeimi tai powder kertoo minkä verran tukussa maksoi irto ettan? varastoja tarvis täydentää ja mietin käynkö sielä samal ku käyn oulusa vai haenko suoraan laivalta. Onko kellään tietoa onko Turku-Tukholma väliä menevillä laivoilla tarjouksia?

Osaisko zeimi tai powder kertoo minkä verran tukussa maksoi irto ettan? varastoja tarvis täydentää ja mietin käynkö sielä samal ku käyn oulusa vai haenko suoraan laivalta. Onko kellään tietoa onko Turku-Tukholma väliä menevillä laivoilla tarjouksia?

Osta huuto.netistä liput tonne laivalle. Kellarihytin saa sieltä 17 eurolla.

Ooh sorry. Luulin, että tarkoitat matka tarjouksia... Ei ne mua turhaan hitaaksi hauku:)

Itekki ymmärsin edellisen kuittailuna, mut ei ilmeisesti sitä ollu, kun tekstistäni olisi voinut luulla mun tarkoittaneen matkatarjouksia, vaikka nuuskasta kyselin. Mut ei mitään...:thumbs:
Ja ruokabiitit huuleen lymyämään...

Itse olin tossa sunnuntaina Silja Europalla ja tarjous laivalla oli Diplomat portion tolppa 18,5e... Kyllä vitutti. :curs:
Mutta hinnoista sen verran, että ettan 22e/tolppa, general 23e/tolppa, grov 22e/tolppa, gustavus 20e/tolppa, LD 20e/tolppa.
Että toivottavasti olet menossa viikkarille jos sattuis joku fiksumpi tarjous olemaan.:rolleyes:

Itse olin tossa sunnuntaina Silja Europalla ja tarjous laivalla oli Diplomat portion tolppa 18,5e... Kyllä vitutti. :curs:
Mutta hinnoista sen verran, että ettan 22e/tolppa, general 23e/tolppa, grov 22e/tolppa, gustavus 20e/tolppa, LD 20e/tolppa.
Että toivottavasti olet menossa viikkarille jos sattuis joku fiksumpi tarjous olemaan.:rolleyes:

Haaparannan hinnoista sen verran, että hinnat pyörivät siinä 280kr pintaan pötkö (n30€). Siis enhän minä nuuskaa... muuten vaan tiedän :rolleyes:

Haapiksessa semmonen mesta kun Nuuskakairan tukku, sieltä sai Ettanin laatikon 422e ja laatikossa 24 tolppaa. Eli hintaa tolpalle tuli sitten noin 17,5e?

Tilattuna yx pötkö Suomeen maksaa 532,50 SEK ja kolome 1317,50 SEK.

Onko toi sitten hirveen huono hinta, niin en tiedä.

Mitens netistä tilaaminen nykyään sujuu? Nyt on tilanne sellainen, että Ruotsiin ei oikein ole mahdollista lähteä ja tekisi mieli kokeilla jotain muutakin kuin niitä perus "katunuuskia". Seuraavat asiat askarruttavat eniten:
1. Mistä tilata? Mahdollisimman nopea toimitus olisi hyvästä.
2. Miten eri nuuskien yhdistely onnistuu tilauksissa? Pointtina olisi siis saada mahdollisimman varmasti tavara perille.
3. Mitkä mahdollisuudet jäädä tulliin ja jos jää, niin milloin lähetys sitten saapuisi? Jos esimerkiksi huomenna jättäisi tilauksen paikkaan, joka lupaa 24h sisällä toimituksen ja satsi jäisi tulliin, niin koska sitten olisi perillä? Entä millaisia eriä kannattaisi tilata, jotta tullin pojat eivät innostuisi?
4. Tähän voi sitten suositella joitain irtonuuskia, joihin olisi syytä tutustua :)

edit: Onko "level" mistään kotoisin? Premiumsnusissa tornin hinta lähes kolmanneksen muita halvempi?

Mitens netistä tilaaminen nykyään sujuu? Nyt on tilanne sellainen, että Ruotsiin ei oikein ole mahdollista lähteä ja tekisi mieli kokeilla jotain muutakin kuin niitä perus "katunuuskia". Seuraavat asiat askarruttavat eniten:
1. Mistä tilata? Mahdollisimman nopea toimitus olisi hyvästä.
2. Miten eri nuuskien yhdistely onnistuu tilauksissa? Pointtina olisi siis saada mahdollisimman varmasti tavara perille.
3. Mitkä mahdollisuudet jäädä tulliin ja jos jää, niin milloin lähetys sitten saapuisi? Jos esimerkiksi huomenna jättäisi tilauksen paikkaan, joka lupaa 24h sisällä toimituksen ja satsi jäisi tulliin, niin koska sitten olisi perillä? Entä millaisia eriä kannattaisi tilata, jotta tullin pojat eivät innostuisi?
4. Tähän voi sitten suositella joitain irtonuuskia, joihin olisi syytä tutustua :)

edit: Onko "level" mistään kotoisin? Premiumsnusissa tornin hinta lähes kolmanneksen muita halvempi?

Vastataan tähän omasta kokemuksesta, sillä tossahan ei ole mitään laitonta. Nuuskaa saa tilata netistä omaan käyttöön, mutta siitä joutuu maksamaan valmisteveron tulliin.
Itse olen tilaillut ruotsista nuuskaa noin 10 kertaa. Yhden kerran on jäänyt paketti tulliin. Tilaan nuuskani aina sellaisesta paikasta, missä ne lähetetään kirjekuorissa. Yhdessä kuoressa on viisi kiekkoa nuuskaa. Kirjekuori herättää varmasti vähemmän kiinnostusta, kuin tornin pituinen laatikko. Nuuskaa voi siis tilata kerralla enemmän, kuin viisi kiekkoa. Kunhan vain esittää toiveen, että haluaa ne kirjekuorissa.
Jos paketti kuitenkin jää tulliin, niin se tulee ihan normaalisti postilaatikkoon(siis jos kirjekuori) tai postiin. Siinä on vain mukana tullin verolappu, joka pitää täyttää ja lähettää tulliin. Veroja kertyy viidestä annosnuuska kiekosta vajaa 9 euroa. Irtonuuskasta puolet enemmän, koska verot määritellään tupakan painon perusteella.
Yleensä kirjeet tulevat noin kolmessa päivässä. Jos tullin pojat nappaavat paketin, niin minulla meni reilu viikko.

Kiitos vastauksesta, sehän tuli nopeasti :) Tiedossa on tuo periaatteessa laillinen tilaus (kunhan muistaa verot), pääasiassa tuossa tulliin jäämisessä tosiaan ne veroista koituvat maksut kiinnostavat.

Millä tavoin muuten noihin paketteihin ja kuoriin merkitään lähettävä? Meinaa jos esimerkiksi 15-20 kiekkoa tilaisi, niin pitäisi tullinkin pojilla hälytyskellojen soida jos yksi jamppa saa 3-4 kuorta samaan aikaan alan firmasta. Entä mitä kaikkea noihin veroihin sisältyy? Tullin sivuilla mainittiin 3,54€/50g, mutta ainakin jossain vaiheessa joku puhui myös lähetyskustannusten laskettavan jollain tavalla tähän mukaan. Onko siis tulliin jääneen 50g nuuskapurkin hinta tilaushinta+3.54€ vai lasketaanko tuohon vielä jotain kuluja mukaan?

Kiitos vastauksesta, sehän tuli nopeasti :) Tiedossa on tuo periaatteessa laillinen tilaus (kunhan muistaa verot), pääasiassa tuossa tulliin jäämisessä tosiaan ne veroista koituvat maksut kiinnostavat.

Millä tavoin muuten noihin paketteihin ja kuoriin merkitään lähettävä? Meinaa jos esimerkiksi 15-20 kiekkoa tilaisi, niin pitäisi tullinkin pojilla hälytyskellojen soida jos yksi jamppa saa 3-4 kuorta samaan aikaan alan firmasta. Entä mitä kaikkea noihin veroihin sisältyy? Tullin sivuilla mainittiin 3,54€/50g, mutta ainakin jossain vaiheessa joku puhui myös lähetyskustannusten laskettavan jollain tavalla tähän mukaan. Onko siis tulliin jääneen 50g nuuskapurkin hinta tilaushinta+3.54€ vai lasketaanko tuohon vielä jotain kuluja mukaan?

Ei lasketa lähetyskuluja. Tulli on arvioinnut nuuskan hinnaksi jonkun summan(reilu 5euroa/50g). Periaatteessa ei ole väliä mitä nuuska maksaa sinun nettikaupassa, koska vero lasketaan aina tuosta hinnasta. Vero on 60% nuuskan hinnasta, eli 60% tosta reilusta viidestä eurosta.
En tarkkaan muista mikä niiden määrittelemä hinta oli.

Toivottavasti ei tullut liian epäselvästi:)

E: Ei ne merkkaa noihin kuoriin muuta kuin sinun osoitteen. Tai ainakaan noissa, mistä olen tilannut. Ruskeita blancoja kuoria.

Haapiksessa semmonen mesta kun Nuuskakairan tukku, sieltä sai Ettanin laatikon 422e ja laatikossa 24 tolppaa. Eli hintaa tolpalle tuli sitten noin 17,5e?

Missä helvetissä tuo koko mesta on?
Yritettiin yks kerta ettiä sitä, mutta ei sieltä ruottista mittään tuommosta löytyny?
Ihan sama mihin suuntaan meni, niin aina pääsi IKEAan :)

Edit. Löysin googlella tietoa ja tottahan se on

http://www.verkkouutiset.fi/arkistojuttu.php?id=108070

Sinäänsä aika mitätön uutinen, sillä esim suomessa on 700 haimasyöpätapausta vuodessa eli todennäköisyys on, että saan haimasyövän seuraavan 50-vuoden aikana on ilman nuuskaamsita n. 0,5% ja nuuskaamisen kanssa n. 1%...

Joo, eiköhän se suuhun pamahda jo rupeaa nuuskasta syöpää pukkaamaan.

Itse oli kans Europalla toissa viikolla, ja siellä oli mielestäni ettania 5 purkkia 4:n hinnalla myynnissä, hintaa en muista. Se otti päähän kun en tajunnut että suomeen tullessa ei myydä, eli olisi pitänyt ostaa maarianhaminaan mennessä ... jäi siis ostamatta ...

Itse oli kans Europalla toissa viikolla, ja siellä oli mielestäni ettania 5 purkkia 4:n hinnalla myynnissä, hintaa en muista. Se otti päähän kun en tajunnut että suomeen tullessa ei myydä, eli olisi pitänyt ostaa maarianhaminaan mennessä ... jäi siis ostamatta ...

Tarjoukset vaihtunut ilmeisesti kuun vaihteessa, mutta itse taidan siirtää ostokset tuolle haaparannassa käynnille, jos sieltä hakis sen 24 puntin setin.
Kiitokset "jarkkoulle" tiedosta. :worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom