Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

nuuskan käytön takia pelkään että mulle on tullu ientulehdus . Ien on arka , punottaa ja hiukan turvonnut. Te joilla on ollut ientulehdus , miten hoiditte tulehduksen? annoitte olla vaan? seuraava Hlääkäri aika vasta 1viikon päästä joten onko mitää kotikonsteja jolla voisi ientä hoitaa? Nuuskan käyttö on nyt hyllyllä sen aikaa tietenki kun saan ikenen kuntoo taas :P
kiitos jos jaksaisitte vastata.

Itellää oli alussa ihan samallaista ongelmaa mut tuli kivuista huolimatta tungettuu nuuskaa huulee. Nyt käyttäny pitempää nii ei oo enää tuota ongelmaa vaik käyttäny isompia määriä ain välil.

Kyl se siitä ajan myötä..suosittelen et laita toiselle puolelle välillä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mulla kaikista huonoin, ainoa huono ien on keskellä alhaalla, nuuska ei ole tehnyt mitään ylähuulen alle, tosin nyt taas olen määräämättömänpituisella tauolla (=lue ei nyt ole saatavilla eikä todellakaan tietoa milloin mahtaa saada next)

Itekki ihmettelin tota asiaa että miten juuri etualahampaiden ikenet tuntuvat kärsivän eniten nuuskaamisesta. Mulla ne vihloo ja myös EHKÄ näyttää siltä että ikenet olisivat hiukan vetäytyneet.
Ihmettelen myös sitä että välillä tuntuu että nuuskaamisesta ikenet ottaa nokkiinsa vaikka käyttäisi vain pari mälliä päivässä, välillä taas kun nuuska oli huulessa varmaan 10-20 kertaa päivässä ei tunnu missään. Tällöin olin vielä intissä ja esim leirillä ei välttämättä tullut pestyä hampaita ollenkaan.

Olen kysynyt tässä tredissä aiemmin, mutta kysyn uudestaan. Tietääkö kukaan mikä on ph:ltaan neutraaleinta(=ikenien ph:ta lähinnä olevaa) nuuskaa?

Kattokaas muuten (varsinkin pidempään nuuskanneet) huviksenne etuhampaiden ja ikenen rajasta hampaiden kiillettä. Veikkaan, että ei ihan täysin A-luokkaa ole jos on sattumoisin useamman vuoden säännöllisesti käyttänyt nuuskaa. Ja vielä varmemmin jos on tapana pitää nuuskaa huulessa pidempään kuin 10 minuuttia.

nuuskan käytön takia pelkään että mulle on tullu ientulehdus . Ien on arka , punottaa ja hiukan turvonnut. Te joilla on ollut ientulehdus , miten hoiditte tulehduksen? annoitte olla vaan? seuraava Hlääkäri aika vasta 1viikon päästä joten onko mitää kotikonsteja jolla voisi ientä hoitaa? Nuuskan käyttö on nyt hyllyllä sen aikaa tietenki kun saan ikenen kuntoo taas :P
kiitos jos jaksaisitte vastata.

Kolme miestä meni metsään.. Yhdellä oli pokasaha. Toisella oli moottorisaha. Mitä kolmannella oli?

Vastaus: Ientulehdus

Tollanen läppä oli aikoinaan jossain sketsisarjassa..

Ientulehdus on ihan äärettömän yleinen ongelma. Kuinka pahaksi se pääsee onkin sitten eriasia. Ehdottaisin parempaa suuhygieniaa. Hammasharja ja hammaslanka kovaan käyttöön!

Ei siitä kyllä mitään haittaa oo, että oo lyöny nuuskan katkolle, mutta en jotenkin pysty uskomaan, että sun ientulehdus johtuis pelkästään nuuskasta. Toki nuuskalla on paljon huonoa vaikutusta suun hygieniaan ja hampaiden kuosiin (mm. noi Sumun mainitsemat vauriot kiilteessä).

Kattokaas muuten (varsinkin pidempään nuuskanneet) huviksenne etuhampaiden ja ikenen rajasta hampaiden kiillettä. Veikkaan, että ei ihan täysin A-luokkaa ole jos on sattumoisin useamman vuoden säännöllisesti käyttänyt nuuskaa. Ja vielä varmemmin jos on tapana pitää nuuskaa huulessa pidempään kuin 10 minuuttia.

Muiden kiilteisiin en ota kantaa, mutta lähemmäs 10v HC nupetusta ei ole edes oman hammaslääkärini "silmiin osunut". Aikoinani päätin, että jos/kun hammaslääkärini asiasta huomauttaa, niin lopetan välittömästi - mutta eipä koskaan huomauttanut, mutta lopetin kuitenkin. Kahvia olen nupen käytön lopettamisen jälkeen juonut kaksinkertaisesti aiempaan nähden ja mielestäni se näkyy hampaissani (sävy on keltaisempi) vaikka harjoja kuluu 1/kk.

En suosittele nuuskaamista kenellekkään, ja kysykää ihmeessä hammaslääkäriltä, jos hampaiden kunto askarruttaa.

Itekki ihmettelin tota asiaa että miten juuri etualahampaiden ikenet tuntuvat kärsivän eniten nuuskaamisesta. Mulla ne vihloo ja myös EHKÄ näyttää siltä että ikenet olisivat hiukan vetäytyneet.
Ihmettelen myös sitä että välillä tuntuu että nuuskaamisesta ikenet ottaa nokkiinsa vaikka käyttäisi vain pari mälliä päivässä, välillä taas kun nuuska oli huulessa varmaan 10-20 kertaa päivässä ei tunnu missään. Tällöin olin vielä intissä ja esim leirillä ei välttämättä tullut pestyä hampaita ollenkaan.

Muuten, eipä oo käyny mielessäkää että nuuskasta johtuisi, mulla on alaetuhampaasta ien vetäytyny ihan hemmetin paljon, ja kaikista muista alaetuhampaista ainoastaan paljon.. Nuuskataustaa nyt on on-off nuuskailua yläasteelaisesta 18v.ksi, ja sitten pari vuotta aivan törkeen paljon purkki päivässä nuuskaa-tahtia, ja nyt oon tauolla, kun tässä maassa ei sitä niin vaan saakkaan, jatkan kun pääsen saamaan nuuskaa käsiini:)

Ruotsin risteilylle ei pääse 18 vuotiaana ilman valvojaa, ellei ole yötä Ruotsissa.

Ei pidä paikkaansa, Ruotsiin pääsee ainakin Silja Linen Miniristeilylle, esim. Turku-Tukholma tai Turku-Kapellskär, ja molemmilla risteilyillä myydään nuuskaa. 18-vuotiaan osallistuminen näille 24h risteilyille on rajoitettu sunnuntai aamusta-perjantai aamuun, eli viikonloppuna ei onnistu päästä näille risteilyille. Laivat ovat Silja Europa ja silja Serenade, joille 18v pääsee.

Itellä ei ainakaan ikenet tykänny irtonuuskasta, joten siirryin pussiversioon ja siitä lähtien ei oo ollu mitään ongelmia :worship:

Kaverilla 4 ientulehdusta, 3 niistä ainakin sillä puolella millä paskaa pidetään+kiille tai joku muu vaurioitunu. Vois lopettaa.

No nyt tulli on sitten löytänyt http://snusexpress.dk/ lähettämät 'bulkkikuoret'. Tilaillut n. kerran kuukaudessa 5 purkkia kerralla ja toimitushan on ruskeassa kuplapussissa ilman lähettäjätietoja.

No tänään tulleeseen kuoreen oli Tulli lätkäissyt kirjekuorensa.

Oliko niin, että turha vaiva täytellä sitä ilmoitusta kun kuitenkin parin päivän päästä tulee valmis lasku?

Tuli hullu idea Wikipediaa selatessa: miten helppoa olisi itse valmistaa nuuskaa? Ainesosinahan toimii periaatteessa vain suola, tupakka ja vesi. Entä mitä Suomen laki sanoo nuuskan valmistamisesta? Nyt ei olisi tarkoituksena perustaa omaa nuuskatehdasta, ihan vain puhtaasta mielenkiinnosta kyselen :)

Tuli hullu idea Wikipediaa selatessa: miten helppoa olisi itse valmistaa nuuskaa? Ainesosinahan toimii periaatteessa vain suola, tupakka ja vesi. Entä mitä Suomen laki sanoo nuuskan valmistamisesta? Nyt ei olisi tarkoituksena perustaa omaa nuuskatehdasta, ihan vain puhtaasta mielenkiinnosta kyselen :)

on tullut sama mieleen.. Jos joku reseptin tietää tolle, niin pistäkääs tänne:)

on tullut sama mieleen.. Jos joku reseptin tietää tolle, niin pistäkääs tänne:)

Olen reseptin itse nähnyt jollain ruotsalaisella sivulla, mutta nyt ei löytynyt vaikka kovasti etsin. Sen minä ohjeesta muistan että tavaraa pidettiin ainakin uunissa miedossa lämmössä. :)

Tjoo nuuskaus loppui kuin seinään kun alkoi kahden etuhampaan päät näyttämään "läpinäkyviltä", eli luulisin että kiille karannut. Luultavasti johtuu vahvasta Pepsin käytöstä, eikä niinkään nuuskan. :lol2: Mutta ei nuuskakaan varmasti edistä asiaa.

Sanokaa nyt laivalla käyneet, mitä siellä kustantaa perus Ettanit ja Catchit. Onko ne hinnat noussut vai? Ei jaksa just plarata noita 140 sivua.

Suositut

Back
Ylös Bottom