Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

3 viikkoa jo ilman biittiä. Välillä on ollu helppoa ja välillä aika pirun vaikeeta. Huulia kihelmöi jatkuvasti :D Nikotiinipurkkaa menee jonkin verran... Mites muilla lopettaneilla?

Sysäyksen tähän kaikkeen sai tuttavapiirissä esille tullut suusyöpä nuuskaavalla henkilöllä. Mitään todisteita tietenkään tästä ei ole, että juuri nuuska olisi tämän aiheuttanut ja todella pienellä prosentillahan noita ilmaantuu. Sen verran se kuitenkin vaikutti, että ajattelinpa nyt lopettaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ikäviän nuo tollaiset suusyövät on..:(

Ja samalla sitten kone sekos. Sori noi turhat viestit mitkä piti kyl tulla samaan settiin. Oon vaan niin kädetön.

"Sysäyksen tähän kaikkeen sai tuttavapiirissä esille tullut suusyöpä nuuskaavalla henkilöllä."

Kuinkas kauan ehti käyttämään..?

Useita vuosia. Ihan tarkkaa aikaa en tiedä, mutta alle 10 kuitenkin. Ajattelin vaan samalla, että nyt vois itekkin lopetella käytön ja eittämättä tollaset laittaa aina vähän miettimään.

Jotenkin älyttömän vaikea uskoa että nuuskalla ja suusyövällä olisi yleensäkään yhteyttä, saatikka noin lyhytaikaisella käytöllä.. Luulisi, että jos suusyöpä tulee, siihin vaaditaan 40v+ käyttöä ja erittäin paljon sitäkin.

Oliko varmasti ruotsalaista nuuskaa, Amerikkalaisesta voi ihan oikeasti saada syövän.

Jotenkin älyttömän vaikea uskoa että nuuskalla ja suusyövällä olisi yleensäkään yhteyttä, saatikka noin lyhytaikaisella käytöllä.. Luulisi, että jos suusyöpä tulee, siihin vaaditaan 40v+ käyttöä ja erittäin paljon sitäkin.

Oliko varmasti ruotsalaista nuuskaa, Amerikkalaisesta voi ihan oikeasti saada syövän.

Mihin toi 40v perustuu? Tunteehan sen itsekin että ei se hyväksi ole suulle. Mulla ainakin alkaa ikeniä kutittamaan aina kun alota nuuskaamisen "uudestaan". Muutenkin voin kuvitella että se valuva paska ei ole hyväksi kurkkullekkaan.

Mähän laitoin tohon, että ei ole mitään näyttöä, että liittyisi mitenkään nuuskan käyttöön. Mulla ei ole mitään faktoja tiedossa miten suusyöpä liittyy nuuskaamiseen muuta kuin, mitä intissä ja peruskoulussa näytettiin kuvina ja pelotteina.

Kyllä mulla siltikin ainakin ikenet verestää käytön aikana hammaslankaa käytettäessäin, vaikka ei yhtään ole vielä vetäytyneetkään. Eli ainakaan ikenille se ei ole hyvästä. Enkä tosiaan jaksa uskoa, että se kurkkuun / vatsaan valuva shittikään nyt ainakaan edistää terveyttä.

Ei siis ollut mikään paatos nuuskan ja suusyövän yhteydestä. Sattui vaan vaikuttamaan itteen tolla tavalla.

Niin, no kyllä mullakin ikenet ottaa jonkunkin laista damagea aina kun nuuskaa on.., ja niinkuin sanoin, niin Luulisin että siihin syöpään vaatii kyllä vuosikymmenten käytön..
Eihän sekään kovin yleistä ole saada keuhkosyöpää 3vuoden polttelun jälkeen.

Lasketaanko muuten kaikki muutkin tavarat samaan kiintiöön,eli jos tuo 100e arvosta muuta, niin saako nuuskaa sitten tuoda vain satasella.

Lasketaanko muuten kaikki muutkin tavarat samaan kiintiöön,eli jos tuo 100e arvosta muuta, niin saako nuuskaa sitten tuoda vain satasella.

Näin olen ymmärtänyt. Käytännössä saat tuoda niin paljon kuin haluat, mutta riski on, että maksu voi tulla. Raja oli 175euroa.

Tulli.fi sivulta:

EU:n veroalueen ulkopuoliset alueet
Ahvenanmaalle, Ahvenanmaalta tai Ahvenanmaan kautta saapuva matkustaja saa tuoda tullitta ja veroitta saman määrän ja saman arvon edestä tuomisia kuin EU:n ulkopuolelta saapuva.
Olutta Ahvenanmaalta Manner-Suomeen tai Manner-Suomesta Ahvenanmaalle matkustavalle voidaan myydä veroitta enintään kaksi litraa.

Ns. 20 tunnin rajoitus alkoholin tuonnissa ei koske Ahvenanmaata.

Kanariansaarilta Suomeen saapuvaan matkustajaan sovelletaan samoja määrä- ja arvorajoja kuin EU:n ulkopuolisessa tuonnissa.

Jahas, olisko aika hamstrauksen? Tulee mieleen keikka ku toin laivalta 17 tornia nusua 50mk kappale. Myin kahdessa viikossa melki kaikki 150mk kappale.

Oon kans ajatellut että pitäis lopettaa kun on vasta puoli vuotta tullut käytettyä ja mitään kunnon riippuvuutta vielä ole. Vielä on 5 purkkia varastos jotka ajattelin käyttää, mukavaa heittää biitti huuleen ja juoda vaikka kahvit, se on sellainen stressinpoistaja. Intis on aina vaikeempi lopettaa, mutta pitää yrittää.

Huomenna laivalle, nyt taidan ostaa viimisen patukan ja lopetella sitten. Hinta nousee liian korkealle, ja vituttaa pidellä tämmösiä taukoja ku esim nyt kun ei saa mistään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom