Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

Mika71 sanoi:
Voiko tuota nuuskaa pakastaa? Entä pussinuuskaa vai tuleeko niistä sitten sellaisia vetisiä kasoja?

Voi ja jopa on suositeltavaa pakastyaa, jos ei aio heti käyttää vaan esim on ostanut monta tornia ja haluuaa tuoreuden säilyvän siihen viimeiseen purkkiin asti. Itse olen laittanut tornit vielä muovipussin sisälle ja tiukasti solmuun ettei pääse kuivahtamaan. Pakkasesta ottaa edellisenä iltana jääkapin puolelle sulamaan niin voila!:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jees..

Tuli tilattu pari tornia Rödaa Snus World Widestä. Hain paketin postista ja mukana oli tullin lappu. Nyt tarvis sitten tehdä ilmoitus. Joutuuko isoonkin kuseen jos jättää ilmoituksen tekemättä?

Onko jollain kokemusta ilmoituksen tekemisestä? Onko nuuskalle määritetty joku tietty hinta/kiekko?

Pari päivää ois kuulemma aikaa vääntää toi juttu.. Muuten tulee extra veroja :D

Mitä ne oikeen meinaa? Tuleeko ne multa himasta hakee ne rahat jos en tee ilmoitusta?

ARMOA! :worship:

JoAT sanoi:
Mun käsitys on se, että et saa ostaa nuuskaa ollessasi Suomessa. Tapahtui se sitten netin välityksellä tai miten vaan...

Olin reilu vuosi sitten tullissa tentattavana ja tulliviranomaiset juttelivat siinä mitä tuli maksamaan netistä tilattuna joten kaiketi sallittua...

Kuuleman mukaan tulliin jääneet paketit tulevat perille, mutta avuliaat tullimiehet ovat teippailleet mukaan hieman maksettavaa. Tässä revitään siis hinta koko tilauksesta, ei vain nuuskasta. Toisinsanoen myös toimituskustannuksista revitään euroja.

Tämä on siis sitä hyvin tunnettua mutuilua ja kavereilta kuultua.

edit: En tiedä kuinka usein paketit jäävät tullin haaviin, mutta ei tuon luulisi turhan yleistä olevan.

thymorg sanoi:
Kuuleman mukaan tulliin jääneet paketit tulevat perille, mutta avuliaat tullimiehet ovat teippailleet mukaan hieman maksettavaa. Tässä revitään siis hinta koko tilauksesta, ei vain nuuskasta. Toisinsanoen myös toimituskustannuksista revitään euroja.

Tämä on siis sitä hyvin tunnettua mutuilua ja kavereilta kuultua.

edit: En tiedä kuinka usein paketit jäävät tullin haaviin, mutta ei tuon luulisi turhan yleistä olevan.

Näin mulle siis kävi. Mistä ne tietää mitä siellä paketissa oli ja kuinka paljon? Mistä ne tietää paljonko se satsi kokonaisuudessaan maksoi?

Itse kysyin paripäivää sitten asiasta tullin sivuilta..samaa paskaa sieltä tuli.

Ja taitaa tuo nuuskakielto olla tullitädin mukaan se, että haluavat vähentää tupakointia EU:ssa.

Itse sain sen mielikuvan asiasta, että kun seuraavat suuret tutkimukset nuuskasta tulevat vuosina 2007-2008 niin sitten kuullaan mitä todellisia terveysvaikutuksia nuuskassa on..

Edellinenhän tehtiin about 10 vuotta sitten ja siihen mm. hammaslääkärisivuston jutut perustuu.

Toivotaan parasta nuuskalle!

Senhän ruotsalaiset ovat jo saaneet selvill, että suusyöpää ei tule tai tulee jos käyttää vuosikymmeniä ja paljon. Mahasyöpä on kaikkein "todennäköisin"

Tulli ja poliisi ovat sitten ilmeisesti kiristäneet valvontaa näissä nuusakiskojen kanssa, koska muutama on pk-seudulla lopettanut ja yhestä helsinkiläisten hyvin tuntemasta elintarvikekioskista käskettiin hakemaan nuuskat naapuri liikkeestä, MUTTA MAKSU HEILLE. Ylleesnsä siellä ollaan oltu erittäin huolettomia nuuskien kanssa. Välillä on monta tornia pöydällä jne.

yhestä helsinkiläisten hyvin tuntemasta elintarvikekioskista käskettiin hakemaan nuuskat naapuri liikkeestä, MUTTA MAKSU HEILLE. Ylleesnsä siellä ollaan oltu erittäin huolettomia nuuskien kanssa. Välillä on monta tornia pöydällä jne.
Mä oon ruvennu hakeen just siitä naapuriliikkeestä ja maksan kyllä ihan sinne naapuriliikkeeseen. Molemmista saa vieläkin. Ja aika huoletonta tosiaan se meininki siellä. Loistomesta, vaikkei paljousalennusta oikein saakkaan.

Kauanko ootte käyttäny? Mulla sellanen olo et pitäs yrittää vähentää (lopettaa), kun ruvennu konttorihommissa nää päivittäiset määrät olemaan aika huimia.

Ei kai sieltä elintarvikekioskista ole saanut enään kahteen kuukauteen. Eipä tuo mikään ihme homma ole, että myynti loppui kun ottaa huomioon, että ei siellä ikinä käynyt muita kuin nuuskaajia(Ainakaan minä en nähnyt). Saattoi verottajakin ihmetellä, millä helvetillä se putiikki pysyi pystyssä.

EDIT:

Tuli mieleen huvittava muisto tuosta kioskista. Kahteen otteeseen vastarahat annettiin iha muina valuuttoina kuin euroina ja huomasin sen perkele vasta himassa. Ensin tuli kymmensenttisten tilalle 10 kruunun kolikoita ja sen jälkeen sain 2 euron kolikon tilalla 10 markan kolikon. Ovat kovin saman näkösiä.

Ei kai sieltä elintarvikekioskista ole saanut enään kahteen kuukauteen. Eipä tuo mikään ihme homma ole, että myynti loppui kun ottaa huomioon, että ei siellä ikinä käynyt muita kuin nuuskaajia(Ainakaan minä en nähnyt).

Selvä, my bad. En oo tosiaan nyt kesäaikaan ollut sielläpäin ja silloinkin kun olen käynyt niin siinä vieressä.

Huvittava paikka tosiaan. Menet sisälle ja siellä on vaikka kolme tyyppiä jonossa: jokainen ostaa nuuskaa. Ja aina sama juttu.

Tuli tilattua saksalaisesta firmasta (skoal.net) postimyynnillä nuuskaa, kun alkoi loppumaan. tänään tuli paketti kotia. hieman hinnakasta, jos ruotsin/laivan hintoihin vertaa, mutta 2 päivässä tuli kotiin.

Tuli tilattua saksalaisesta firmasta (skoal.net) postimyynnillä nuuskaa, kun alkoi loppumaan. tänään tuli paketti kotia. hieman hinnakasta, jos ruotsin/laivan hintoihin vertaa, mutta 2 päivässä tuli kotiin.

On kyllä hirveät hinnat tuolla. Yli tuplasti sen mitä laivalla. Ei tarvii montaa purkkia ostella kun tulee jo halvemmaksi hakea lastia laivalta.

Joo, on kallista vaan oli hätäkin suuri. Eipä ole aikaa montaa kovin paljoa laivalla rampata, joten on tyytyminen siihen, että joku muu tuo. Sukulaisia olen hyödyntänyt ruotsissa, 270skr/sinko + pk:t.

Totaaaa, kaveri toi mulle ruotsista Catch eukalyptus nuuskaa, mut se osti vahingossa minejä! eli jotai 6 gramman pussinuuskaa! En oo koskaan käyttäny, mut pitääkö näit sitte änkee joku 6 huulee et vaikutus ois sama ku normaali kokosilla??

Eihän normikaan ole, kuin 10g. .
:lol2:

Aika isoja "pusseja" löytyy, onko tuo jotain uutta kassinuuskaa?:eek: Normaalisti pussinuuskarasiassa on 24g tavaraa. Ja pussien määrä vaihtelee 16-24 yleensä, you do the math.

:lol2:

Aika isoja "pusseja" löytyy, onko tuo jotain uutta kassinuuskaa?:eek: Normaalisti pussinuuskarasiassa on 24g tavaraa. Ja pussien määrä vaihtelee 16-24 yleensä, you do the math.
Eiku vittu aivan omia nyt sekoilin :D

Mä oon ruvennu hakeen just siitä naapuriliikkeestä ja maksan kyllä ihan sinne naapuriliikkeeseen. Molemmista saa vieläkin. Ja aika huoletonta tosiaan se meininki siellä. Loistomesta, vaikkei paljousalennusta oikein saakkaan.

Kauanko ootte käyttäny? Mulla sellanen olo et pitäs yrittää vähentää (lopettaa), kun ruvennu konttorihommissa nää päivittäiset määrät olemaan aika huimia.

Kauan..Tai jos 7 vuotta on kauan, kun huulen alle katsoo

Itselläni nyt on se, että ei riitä kiinnostus lopettamista kohtaan, vaikka jo huomaakin, että kyllä se elimistössä tuntuu..14.v alotin ja nyt olen 21.

Tavaraa menee helvetin paljon, koska saanti on hyvä itselläni. Viimeksi olen ollut päivän ilman noin 4 vuotta sitten, mutta muuten päivittäistä..

Tällähetkellä olen ollut kimpassa yhden tytön kanssa, joka ei kieltämättä hyvällä katso.

Ehkä juuri hänen takia voisi käyttöä vähentää..tai jopa lopettaa, jos toosun alle joutuu.

Kun muistelee inttiaikaa, kun olin 180.pv niin taisi purkkeja mennä about 250 kpl..oli se pahaa aikaa silloin..

Tämä on vissiin :wanha: juttu...mutta meikäläisellä saattaa olla jonkun ajan päästä tiedossa Viron reissu. Laivaltahan myynti on loppunut, mutta onkohan Tallinnassa jotain putiikkia mistä pari sinkoa saisin kyytiin?

Edit: Kasiluokalla aloittelin nuuskan käytön. Välillä on ollut kuukausienkin taukoja, lähinnä sen vuoksi etten ole kyennyt hommaamaan ihanuutta tänne sisäsuomen perukoille. Eli sellaiset 6-7 vuotta on tullut käytettyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom