Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

~Voimariini ~ sanoi:
Tuli vaan mieleen, kun tää tredi on valmiiks jo nostettu niin kysyä, että onko muilla koskaan menny nuuskasta pakki sekasin? Kuulostaa varmaan vähän tyhmältä, mutta en tiedä mistä se voi johtua muusta. Aineenvaihduntaahan se kai jonkin verran kiihdyttää joten..? :david:
Siis selvennettäköön, että oon käyttäny n. reilu 1kk ja maha ollu enemmän sekasin, kun aikoihin. Pitäis varmaan lopettaa, kun ei sovi mulle. :D

Tuleehan siinä sitä nuuskan maustamaa sylkeä nieltyä, jos se sitten maarua ärsyttää. Itsellä ei ole kyllä ainakaan mainittavasti ärsyttänyt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
könt haben sanoi:
Kaverin kans joskus junnuina ihmeteltiin sitä, miten nuuska alkaa pierettämään/paskattamaan. En tiiä oliko niillä oikeesti mitään yhteyksiä, mutta aina kun pistit köntit huuleen nii rupes joko pierettämään tai paskattamaan.
Nuuskaahan kulkeutuu jonkin verran mahaankin ja siitä johtuen vaikuttaa suolen ja/tai mahan toimintaan, mutta en oo ainakaan vielä mitään tieteellisiä tutkimuksia/todistuksia nähnyt tai lukenut. :) Eiköhän tuo ole aivan luonnollista, että maha vastustaa vieraita aineita. Luulisi menevän ajan kanssa ohi...

Tämä on täysin kokemuksien ja mutun perusteella, mutta jos joku on bongannut oikeastikin jotain tutkimuksia nii heittäkää linkkiä jos vain löytyy!

Nikotiini vaikuttaa hermostollisesti (parasymatisen hermoston ärsykettä voimistaen) suolen toimintaa ja tyhjenemistä voimistavasti. Siitä se johtuu.

kas-vain sanoi:
Mutta eikös esimerkiksi laittomaan tuontitavaraan ryhtyminen voisi teoriassa olla mahdollinen?

pitää vetää pikkasen takasin, nuuskan ostaminen ON sittenkin rikos. Menee juuri tuolla nimikkeellä, eli lievä laittomaan tuontitavaraan ryhtyminen. Max rangaistus on xmäärä päiväsakoa.
Mistäkö tämän tiedän? Siitä että olin tullissa kuultavanan rikoksesta epäiltynä juuri ton nuuskanostamisen tiimoilta:hyper:
Todennäköisesti syyttäjä tekee kuitenkin rankaisematta jättämispäätöksen, kuulemma

Tärkeää tietää! Myydäänkö Goom-risteilyllä biittiä
?

syöttösika sanoi:
pitää vetää pikkasen takasin, nuuskan ostaminen ON sittenkin rikos. Menee juuri tuolla nimikkeellä, eli lievä laittomaan tuontitavaraan ryhtyminen. Max rangaistus on xmäärä päiväsakoa.
Mistäkö tämän tiedän? Siitä että olin tullissa kuultavanan rikoksesta epäiltynä juuri ton nuuskanostamisen tiimoilta:hyper:
Todennäköisesti syyttäjä tekee kuitenkin rankaisematta jättämispäätöksen, kuulemma

En muista taustaa, mutta ilmeisesti ostit siis nuuskasi Suomesta jostain liikkeestä?

Kun tuossa asiaa tarkemmin pohdiskelin, niin kai tuo nuuskan ostaminen täyttää laittomaan tuontitavaraan ryhtymisen lievän tekomuodon. Nuuskaa ei Suomessa saa myydä ja nuuskan maahantuominen myyntitarkoituksessa on rikos. Tällä perusteella laittomasti maahantuodon nuuskan ostaminen on myös rikos. Mutta veikkaampa tosiaan, että syyttämättäjättämispäätös on tuloillaan.

könt haben sanoi:
Jos oikein muistan niin ei myydä.

Miks ei myytäis, sehän on Turku - Tukholma risteily?

huulet tötterölle! tuli tilattua snusworldwide.comista sinko prima finttiä ja on se gutaa! :kuola:
tosin oli siinä pussin kyljessä tullin kirjekuori ja siinä jotain sekavia lappuja valmisteveroa koskien... pitäs 60% maksaa tullin määrittelyn mukaan 50g nuuskaa 5,90 eli semmonen 35e tuolle singolle :jahas:
että semmosta! hyvin meni tilaus muuten ja tavara tuli perille. todella sekavat laput ilman mitään allekirjoituksia tms. kenelle osoitettu...
no en oo maksamassa joka tapaksessa.
onko kelleen tapahtunu moista jos ootte tilannu ruattista köllii?? :curs:

Kannattaako nuuskaa ostaa ennemmin laivalta vaiko maista? Olen lähdössä Tukholmaan ja kiinnostaa tietää onko hinnoissa eroja. Röda Lacket:ia kaipailen, myydäänkö sitä laivalla ollenkaan?

Ricu sanoi:
Kannattaako nuuskaa ostaa ennemmin laivalta vaiko maista? Olen lähdössä Tukholmaan ja kiinnostaa tietää onko hinnoissa eroja. Röda Lacket:ia kaipailen, myydäänkö sitä laivalla ollenkaan?

Laivalta toki :) Taitaa laivalla yhden purkin hinta olla siinä 1.9€ kun taas maissa se vastaavasti, paikasta riippuen lähentelee 3€.

Röda Lacketia jos laivalta löytää niin on hyvää onnea matkassa, joskus harvoin olen nähnyt ja siitäkin on jo aikaa. Eli todennäköisimmin joudut rödat ostamaan maista :)

Edit: Tuosta laivan hinnasta en aivan satavarma ole, on saattanut noustakin, joku paremmin tietävä korjatkoon. Myös merkkikohtaisesti vaihtelee, esim. Gustavus on halvempaa kuin Ettan

mammoth sanoi:
Laivalta toki :) Taitaa laivalla yhden purkin hinta olla siinä 1.9€ kun taas maissa se vastaavasti, paikasta riippuen lähentelee 3€.

Maissa purkkien hinnat vaihtelevat 1,5€ ja 3€ välillä. Tuo halvin purkki "LD" on uusi merkki täällä (ainoastaan pussina oon nähny). Saman valmistajan röökitkin ovat noin 30% halvempia kuin muut.

PS: Nuuskien hinnoissa on todella isoja eroja. Yrittäkää löytää itsenne halpakauppa WILLY'S:een ja ostakaa sieltä sinko, niin lähtee halvalla. Juuri ostin Göteborgs Rape singon 208 kr eli 22€. Ettania sai 190kr hintaan, en tosin tiedä onko vielä sama, koska luovuin ettanista 6 vuoden jälkeen:eek:

[QUOTE="Iso"-j]Maissa purkkien hinnat vaihtelevat 1,5€ ja 3€ välillä. Tuo halvin purkki "LD" on uusi merkki täällä (ainoastaan pussina oon nähny). Saman valmistajan röökitkin ovat noin 30% halvempia kuin muut.
[/QUOTE]

Oho, jopas on halpaa nuuskaa tuo. Sinnehän on tainnut muutenkin ilmestyä näitä kaiken maailman pussi-nuuskia kuin sieniä sateella viime vuosina? Ei pysy kärryillä kun ei pusseista välitä, ei jaksa seuratakkaan :)

Ja ainakin mun makunystyröiden mukaan Ettan on samaa tavaraa kuin 6v sitten :D

Osaako joku neuvoa mistä päin löytyy tämä WILLY´S? Ja mitä kaikkia merkkejä sieltä löytää? Esim. sattuuko Rödaa löytymään sieltä? Mitäs muita kauppoja siellä on mistä sinkoja saa?

Juu hinnat vaihtelee aika maissa reilusti. Ostin viikko sitten Aralandan lentokentältä pari tornia generalia ja yhden tornin hinnaksi muodostui 238kr eli ~25€. Laivahinnoista ei ole mitään tietoa, mutta uskoisin, että pyörivät samoilla hujakoilla?

Ricu sanoi:
Osaako joku neuvoa mistä päin löytyy tämä WILLY´S? Ja mitä kaikkia merkkejä sieltä löytää? Esim. sattuuko Rödaa löytymään sieltä? Mitäs muita kauppoja siellä on mistä sinkoja saa?

Kokeileppa vaikka tästä. Uskoisin, että noista löytyy myös röödaa. Aika kattavat valikoimat noissa yleensä on. (Tosin en ole käynyt kuin meidän kaupungin liikkeessä...)

PS: Kyllä noita sinkoja saa varmaan kaikkialta missä nuuskaa vaan myydään. Hinnat vaan vaihtelevat aika paljon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom