Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

alkoholix sanoi:
minulla on paljon parempi, kaverin kaverin sorvaama tykki ollut käytössä jo monta vuotta.
maksoi muuten 15e. Ice tool on hyvä, mutta miksi kulkea virran mukana.

Nyt hankintalistalla on jonkinlainen nuuskarasia mitä olisi helppo käyttää. Näitä ei vain tunnu löytyvän

Ihan turhaan lesoilet, ei se niin erikoinen ole. Rasia sun kyl olis syytä hankkia, mut aivan turhaan sitä täällä hehkutat.

:hyper:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Modano sanoi:
Nyt pitäs pystyä tilaamaan taas tuolta world wide snussista.
Vittuku pitäs olla joku pirun kortti että vois tilata...

Jaa niin että tarkottaaks tää sitä ettei suomen tullimiehet enää vaadi sitä veroa kun nuuskalasti saapuu suomeen?? onkos jollain tietoa? esim. jos on ihan viimeaikoina tilaillu netistä nii onkos tullu suomen tullin kirjettä mukana?

Gsus loves snus sanoi:
Jaa niin että tarkottaaks tää sitä ettei suomen tullimiehet enää vaadi sitä veroa kun nuuskalasti saapuu suomeen?? onkos jollain tietoa? esim. jos on ihan viimeaikoina tilaillu netistä nii onkos tullu suomen tullin kirjettä mukana?

Niinkin kaukana, kuin edellisellä sivulla on vastaus kysymykseesi...

itse itseäni lainaten:
kas-vain sanoi:
tulli.fi sivuilta lainattua:

Valmisteverojen alaisten tuotteiden maahantuonnista peritään valmistevero niin yksityishenkilöiltä kuin yrityksiltäkin huolimatta siitä, että tavarasta on jo suoritettu vero toiseen jäsenvaltioon. Valmisteveroa peritään mm. alkoholijuomista ja tupakkatuotteista, mukaan lukien savukepaperi ja nuuska, jonka tuonti myyntiin on kiellettyä. Suomen lainsäädännön mukaan tulee myyjällä, joka myy valmisteveron alaisia tuotteita Suomeen kaukomyynnillä, olla Suomessa veroedustaja, joka suorittaa valmisteveron myyjän puolesta täällä vastaanotetuista tuotteista.

Koska osa kaukomyyntiä harjoittavista myyjistä ei noudata tätä määräystä, ostajan on syytä varmistaa, että nettimyyjällä on Suomessa veroedustaja. Sen, onko kaukomyyjä asettanut veroedustajan, voi tarkista soittamalla lähimmän tullipiirin valmisteverotukseen. Jos veroedustajaa ei ole, eikä valmisteveroja saada perityksi myyjältä, ostaja voi joutua vastuuseen valmisteverojen suorittamisesta. Tässä tapauksessa ostajan tulee antaa vastaanotetuista tavaroista veroilmoitus Tullille heti, kun ne on vastaanotettu (ilmoitusvelvollisuuden laiminlyönti voi johtaa veronkorotukseen).

Eli jos SwedSnuss hoitaa hommansa oikein niin sulla ei ole mitää pelättävää. Jos taas valmisteverot on jäänyt maksamatta niin ne joudut maksamaan ennen kuin saat tuotteet itsellesi. Tämä siis teoriassa. Käytäntö on näyttänyt, että nuuskalähetyksiä ei pahemmin nuuskita/tarkistella onko veroja makseltu. Itse en ole kenenkään kuullut joutuneen maksamaan mitään tai edes sitä , että tulli olisi ollut edes kiinnostunut.
Jos taas itse tuot nuuskat mukanasi OMAAN käyttöön niin mitään veroja ei tarvitse maksaa. Poikkeuksena tax-free nuuskat (ruotsin laivalta) jotka ovat alv. vapaita 175€ asti.

Lisäyksenä valmisteverotaulukko tupakkatuotteiden osalta:

Muu tupakkaa sisältävä tuote 60,0% vähittäismyyntihinnasta

Sain synttärilahjaksi kavereilta metallisen nuuskapurkin. Tää on kovin ikinä!! Kyllä taas kelpaa kumota nuuskat tänne :D

:offtopic: :worship: täytyy nostaa itselleni hattua, :worship:
sillä löin tyhmyyksissäni vetoa, että lopetan nuuskan käytön...
hetki koitti ja piti lopettaa, meni aika hyvin/helposti ja nyt ilman jo 2 KK:tta, kertaakaan en ole sortunut, mieli kyllä tekee laittaa köntti huuleen ruoan, kahvin päälle, oikeastaan joka päivä monesti tulee tarve..
no kovana pysytty...
ehdin käyttää 12-13 vuotta ja päivääkään en ollut ilman nuuskaa tuona aikana, tahti oli noin purkki/vrk.. eli aina satsi huulessa..
tavasta oli hankalaa päästä eroon, mutta kyllä tää tästä...
mullakin on nuo metalliset purkki ja pilli... nyt tuossa hyllyssä muistuttamassa entis ajoista...
ja pakkasessa nuuskaa on... sielläpähän säilyy jos joskus sortuu... ;)

Jälleen kerran muistutus:

Tämä foorumi ei ole oikea paikka nuuskan kauppaamiseen. Eli diilatkaa ne nuuskat jotain muuta kautta, Pakkotoisto.comia ei siihen tarkoitukseen käytetä.

olen itse käyttäny vaan pussinuuskaa ja pyöritelly käsin tota irtonuuskaa.ajattelin nyt ruveta harjotelee tykin käyttöö.ihan vaan uteliaisuuttani kysyn että:
1.kuinka paljon laitatte yleensä nuuskaa tykkiin?onko joku milliraja?
2.tökkäättekö yleensä vaan samaan kohtaan huulessa koko mällin vai levitättekö sitä suuremmalle alueelle?

Nuuskahuuli sanoi:
1.kuinka paljon laitatte yleensä nuuskaa tykkiin?onko joku milliraja?
2.tökkäättekö yleensä vaan samaan kohtaan huulessa koko mällin vai levitättekö sitä suuremmalle alueelle?

2 millin tykki täyteen. Tietty jos on skruffin extra starkkii ni riittää hiirenpaskan kokonen mälli:D . En nyt oo ihan varma mitä tolla "samaan kohtaan" tökkäämisellä tarkotat, mutta välillä tulee laitettua vasemmalle puolelle, mutta yleensä oikealla. Ja jos biitti menee vähän huonosti niin painelee vähä siitä biitin kohilta (tietty ulkopuolelta) niin se levii just täydellisesti.

1. Itse laitan 2ml apteekin ruiskuun 1.5-2ml.
2. Heitän aina biitin oikealle puolelle sillai ettei ihan samaan paikkaan tökkää, eli vetää sitä eteenpäin.

JA EI MUUTAKO SORVAILEEN!

Mixu sanoi:
Samat sanat.

Eikä tuo ole mitään provosointia tai trollaamista, vaan yksityisen henkilön mielipide, johon ei pitäisi kenelläkään olla valittamista. Monet ihmiset täällä puhuvat samaan aikaan terveistä elämäntavoista, kuinka vitamiinia vedetään vaikka mitä erilaisia, A, B, C, D, E, möllerin omega-3:sta, multitabsia, vihanneksia, lihaa, kalaa, kanaa........ ja sitten nuuskaa suu täynnä.

"Life is already too short."
Lueskelin tässä threadin alkupuolta ja tuli tarve vastata tähän. Pitääkö terveissä elämäntavoissa olla periaate kaikki tai ei mitään? Nuuska nyt kuitenkin on aika harmiton pahe.

Itse en kyllä ymmärrä mitään nuuska huulessa 24/7-meininkiä. Ennemmin tommonen koulun jälkeen ja ruuan päälle on itellä tapana. Tosin välillä tulee taukoa kun ei jaksa hommata nuuskaa muilta ku hyviltä kavereilta ;)

5 vuotta käyttäny nuuskaa ja nyt oon ollu vajaan kuukauden käyttämättä. Eihän tuo 5 vuotta nyt kovin pitkä aika oo, mutta ette uskokaan kuinka paljon on viimesen kuukauden ajan tehny mieli nuuskaa... Määrätkään ei ollu mitään kauheita, about 1,5-2 prk/vko, mutta biitit oli kyllä jatkuvasti huulessa. Sen verran pieni huuli, että ei yksinkertasesti mahtunu kovin paljoo kerralla. :) Melko paljon vielä auttaa kun opiskelee Torniossa niin tuo Haaparantakaan ei oo turhan kaukana. Mun päätös pitää ja ehkä sallin joskus pikku päissään biitit jos mieli tekee! :)
Ja ihan "kauneussyistä" lopetin nuuskan, jopa munkin mielestä se on kauheen näköstä ku on köntit huulessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom