Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

Onkos mitään jippoa siihen, että miten saan käytettyä nuuskaa niin et se ei leviä ympäri suuta ekan vartin aikana? Sylkeä menee huuleen niin paljon, että alkaa menee ihan märäks mössöks toi ja sit levii ympäri suuta. 3mm tykillä tota tulee laitettua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkos mitään jippoa siihen, että miten saan käytettyä nuuskaa niin et se ei leviä ympäri suuta ekan vartin aikana? Sylkeä menee huuleen niin paljon, että alkaa menee ihan märäks mössöks toi ja sit levii ympäri suuta. 3mm tykillä tota tulee laitettua.
Voit kuivata ylähuuleen, vetämällä huulta ja imemällä ilmaa jolloin ylähuuli kuivuu ja nuuska tarttuu paremmin. (näyttää tosin älyttömän urpolta :D )

Sitten et korottele sitä biittiä kielellä ,vaan annat sen olla rennosti siellä hyllyllä.

Muistathan tiivistää tykin aina *? Sekin auttaa

Jos teette itse nuuskaa, ei kannata pakata sitä parin päivän jääkaapissa olon jälkeen purkkeihin, mun mielestä ainakin nuuskaa menee huonomman makuiseksi silloin. Itse teen satsin muoviseen kulhoon, jossa pidän sitä foliokannen alla satsin loppuumiseen saakka, säilyy muhevana. Nyt olis tarkoitus tehdä seuraa satsi sekoituksena: pussi punaista L&M ja pussi Aromaa.

kyllä koska tämä on nykyään laitonta hyvinvointivaltio Suomessa

Öö, mitäs tekemistä tällä on sen kanssa, että Suomi on hyvinvointivaltio? Ruotsikin voitanee laskea hyvinvointivaltioksi, mutta siellä on nuuskan myynti sallittua. Lisäksi monessa pahoinvointivaltiossa, kuten esim. Ämeriikän Yhtysvalloissa kansalaisen vapautta rajoitetaan paljon tiukemmin kuin esim.Pohjoimaissa vrt.esim nettipokeri.

Nuuskan myyntikielto muuten koskee kaikkia muita EU-maita paitsi Ruotsia

Viimeksi muokattu:
Öö, mitäs tekemistä tällä on sen kanssa, että Suomi on hyvinvointivaltio? Ruotsikin voitanee laskea hyvinvointivaltioksi, mutta siellä on nuuskan myynti sallittua. Lisäksi monessa pahoinvointivaltiossa, kuten esim. Ämeriikän Yhtysvalloissa kansalaisen vapautta rajoitetaan paljon tiukemmin kuin esim.Pohjoimaissa vrt.esim nettipokeri.

No suomi nyt on muuten vaan tällänen dorkien kieltojen maa missä tykätään kieltää kaikki vaikka se ei olekaan oikeasti edes törkeen vaarallista, sitten jätetään vaarallisemmat asiat kieltämättä :D Toisaalta ruotsihan on myös oikein kyttäysvaltio..

Tanska ei sitten ilmeisesti ole EU-maa.

Käsittääkseni ainoastaan ainoastaan Ruotsille myönnettiin poikkeuslupa nuuskanmyyntiin kun nuuskan myyntikielto tuli voimaan EU:ssa. Onko Tanskalle myönnetty myöhemmin myös poikkeuslupa, olisi kiva nähdä asiasta vähän "kättä pidempääkin":) Ruotsi siis on oikea kyttäysvaltio, mutta silti siellä saa myydä nuuskaa;)

Mä olen muutoin kanssanne samaa mieltä, jos EU:ssa oltaisiin oikeasti huolissaan kansalaisten terveydestä, ensimmäiseksi pitäisi kieltää ykstyisautoilu, sitten vasta takertua lillukanvarsiin. Niin kuin aiemmin mainitsin WHO:n raportin mukaan EU-alueella kuolee vuosittain 350.000 ihmistä liikennesaasteiden aiheuttamiin sairauksiin, Suomessakin luku oli n.1300 ihmistä vuositasolla.

Mutta asiasta viidenteen: Onko teillä kokemuksia sähkötupakan käytöstä? Senhän pitäisi olla myös käsittääkseni "terveellinen tapa tupakoida", siinä jää nuo savun aiheuttamat myrkyt pois ja siinä "poltellaan" ainoastaan nikotiinihöyryä.

Mutta asiasta viidenteen: Onko teillä kokemuksia sähkötupakan käytöstä? Senhän pitäisi olla myös käsittääkseni "terveellinen tapa tupakoida", siinä jää nuo savun aiheuttamat myrkyt pois ja siinä "poltellaan" ainoastaan nikotiinihöyryä.

Suomesta noita ei laillisesti saa, enkä voi suositella tilaamaan netistä, ellet halua rapsuja lääkeainerikoksesta.
Mutta lienäähän nuo vähemmän haitallisia kuin savukkeet.

Suomesta noita ei laillisesti saa, enkä voi suositella tilaamaan netistä, ellet halua rapsuja lääkeainerikoksesta.
Mutta lienäähän nuo vähemmän haitallisia kuin savukkeet.

Suomesta ei saa, mutta esim.Virosta lähes joka kaupasta(Viro on EU-maa jossa on sama EU-lainsäädäntö kuin Suomessakin voimassa näiden asioiden tiimoiltakin). Niitä saa myös tilata Suomeen (Suomessa yksi apteekki myi näitä aiemmin), tästä on olemassa päätös(kuuklettakaa itse), se ei ole lääkeainerikkomus jos niitö tilaa postitse. Jos niin olisi, silloinhan Suomi myöntäisi, että lainsäädännöstä päättävät itse asiassa lääkeyhtiöt, jotka saavat myydä joka marketin hyllyllä ja kassalla inilaattooreita ym. Sähkötupakkahan on itseasiassa sama asia kuin nikotiini-inilaattori.

Suomesta ei saa, mutta esim.Virosta lähes joka kaupasta(Viro on EU-maa jossa on sama EU-lainsäädäntö kuin Suomessakin voimassa näiden asioiden tiimoiltakin). Niitä saa myös tilata Suomeen (Suomessa yksi apteekki myi näitä aiemmin), tästä on olemassa päätös(kuuklettakaa itse), se ei ole lääkeainerikkomus jos niitö tilaa postitse. Jos niin olisi, silloinhan Suomi myöntäisi, että lainsäädännöstä päättävät itse asiassa lääkeyhtiöt, jotka saavat myydä joka marketin hyllyllä ja kassalla inilaattooreita ym. Sähkötupakkahan on itseasiassa sama asia kuin nikotiini-inilaattori.

Aivan, minulla oli vanhaa tietoa. Wikipediasta lainattua:
16. helmikuuta 2011 Vantaan käräjäoikeus vapautti sähkötupakoita ilman lääkemääräystä tilanneen miehen lääkerikossyytteestä, todeten ettei reseptiä tarvittu koska kerta-annokset olivat niin pieniä. Tämän takia Tulli luovuttaa pysäyttämänsä sähkötupakkatilaukset niiden tilaajille.[2][3]

Juu ja noissa sähkötupakkaa myyvissä nettikaupoissa on paljon englantilaisia kauppoja (EU-maa). Itse ajattelin käväistä Virosta hakemassa ja kokeilla kesällä, kun postikulut( ja taitaa joutua maksamaan jotain tullimaksuja tms) taitaa tulla kalliimaksia kuin Viron reissu+jää nettikaupan kusetusriski pois. Ei kyllä huvittaisi ks.maahan lähteä ryssämeininkiä katselemaan ja molotusta kuuntelemaan, mutta täytyy poistua maasta mahdollisimman nopeasti:)

Käsittääkseni ainoastaan ainoastaan Ruotsille myönnettiin poikkeuslupa nuuskanmyyntiin kun nuuskan myyntikielto tuli voimaan EU:ssa. Onko Tanskalle myönnetty myöhemmin myös poikkeuslupa, olisi kiva nähdä asiasta vähän "kättä pidempääkin":) Ruotsi siis on oikea kyttäysvaltio, mutta silti siellä saa myydä nuuskaa;)

Tanskassa myydään irtonuuskaa, koska se tulkitaan siellä irtotupakaksi käsittääkseni. Aikoinaan tilailin Tanskasta nuuskaa ja ainakin lentokentillä siellä myydään nuuskaa. Siitä en tiedä onko Tanskalla sitä poikkeuslupaa, mutta olen kuullut että kyse on sen EU-direktiivin tulkinnasta. Ja onhan joku täällä ketjussa puhunut, että Saksassa pienissä tupakkaliikkeissä on törmännyt tavalliseen Ruotsalaiseen nuuskaan.

Olen minäkin törmännyt Suomessa kioskeihin,joissa olen törmännyt myytävä ruotsalaista nuuskaa, muttei se siitä ole laillista tehnyt:) Olenpa joskus mennyt kolkuttelemaan kioskille hakemaan tätä herkkua ja havainnut että sinne on laitettu lappu luukulle ja se lappu on pysynyt kioskin ovella pitkään:D

Ilmeisesti nuuskan pakkaukset laivoilla muuttuvat. Syy on että salakuljetus Ruotsiin on lisääntynyt hälyttävästi hintojen noustessa siellä. En tiedä miten pakkaukset muuttuvat, tai koska näin tapahtuu, mutta uutinen on fakta. Voihan spekuloida että nuuskaa ei enää myytäisi tolpittain tai jotain.

Ilmeisesti nuuskan pakkaukset laivoilla muuttuvat. Syy on että salakuljetus Ruotsiin on lisääntynyt hälyttävästi hintojen noustessa siellä. En tiedä miten pakkaukset muuttuvat, tai koska näin tapahtuu, mutta uutinen on fakta. Voihan spekuloida että nuuskaa ei enää myytäisi tolpittain tai jotain.

Mullekin tarjottiin ruotsissa mahdollisuutta yhen tutun puolesta mennä ostamaan jostain kiskan alta tiskin alta nuuskaa halvemmalla :D En tiedä mikä tossa oli takana kun ostinkin sitten lentoasemalta kun ko.paikassa ei olis käyny kortti.

Onko mitään vahvempaa nuuskaa, mikä on koostumukselta prima fintin tapaista?? Pitäis saada tujumpaa tavaraa kuin prima fint mutta sen pitäis olla normaalia jäykempää..

Mä olen muutoin kanssanne samaa mieltä, jos EU:ssa oltaisiin oikeasti huolissaan kansalaisten terveydestä, ensimmäiseksi pitäisi kieltää ykstyisautoilu, sitten vasta takertua lillukanvarsiin. Niin kuin aiemmin mainitsin WHO:n raportin mukaan EU-alueella kuolee vuosittain 350.000 ihmistä liikennesaasteiden aiheuttamiin sairauksiin, Suomessakin luku oli n.1300 ihmistä vuositasolla.

Tanskassa myydään vain löysää nuuskaa ja sitäkin siksi, että se lasketaan Tanskassa purutupakaksi eikä nuuskaksi

Suositut

Back
Ylös Bottom