Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

kellään mitään tietoa mistä tukholman kaupasta löytäs thunderin löysää ja saako sitä alle 40€/ torni. Kelasin vaa, että viittiikö sitä turhaan maihin mennä kun tässä lähiaikoina varmaan matka sinnepäin ja vihdoin loppuu tää pakkolepo gäisistä :kuola:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt on tosiaan toi Odensin pussitavara testattu ja toimivaksi todettu. Seuraavaksi spesiaalimmaksi pitäis saada Skruffin Xtra stark Lössiä. Onko tosta jengillä mitään hajua? Eroooko miten tuosta Ettanin lössistä mitä menee jatkuvassa käytössä meikäläisellä?

Nyt on tosiaan toi Odensin pussitavara testattu ja toimivaksi todettu. Seuraavaksi spesiaalimmaksi pitäis saada Skruffin Xtra stark Lössiä. Onko tosta jengillä mitään hajua? Eroooko miten tuosta Ettanin lössistä mitä menee jatkuvassa käytössä meikäläisellä?

Itse sain tuota skruffia juuri 5 purkkia, mutten ole kerennyt vielä testaamaan. Tuossa purkissahan taitaa olla vain 42g. Kovasti kyllä Skruffia on kehuttu nuuskapiireissä, jouluna taidan korkata saunan jälkeen tuon.

Itse sain tuota skruffia juuri 5 purkkia, mutten ole kerennyt vielä testaamaan. Tuossa purkissahan taitaa olla vain 42g. Kovasti kyllä Skruffia on kehuttu nuuskapiireissä, jouluna taidan korkata saunan jälkeen tuon.

Kyllä toi skruff on iha toimivaa tavaraa ja iha jees makustakin, huonoa on sen koostumus, ei ole kiinteää niinkuin esim RL, tää on semmosta murusta, jos oikein muistan.

Kyllä toi skruff on iha toimivaa tavaraa ja iha jees makustakin, huonoa on sen koostumus, ei ole kiinteää niinkuin esim RL, tää on semmosta murusta, jos oikein muistan.

Skruffin starkki on mun lempinuuskaa, mutta jotkut ei tosiaan tykkää koostumuksesta. Haaparannasta lähti viimeks mukaan pelkkiä valkosia pötköjä itselle. Nää on niin makuasioita, toiset hehkuttaa rödän maasta taivaisiin ja itse en taas tykkää siitä yhtään.

Kuiva pussinuuska...

Olettekos te kokeilleet tuollaisia kuivanuuskapusseja...

Eli Nuuskakairan tukussa törmäsin marraskuussa käydessäni erikoisiin ämpäreihin (liikettä kiertäessä siellä oikealla perällä).
"Ämpäreissä" oli 1000 kpl (!) pussinuuskaa, jotka kotona sitten valmistetaan sitä mukaa kun niitä käyttää. Pidin itse sitä vähän höpöhommana, mutta asia jäi kuitenkin päähäni hautumaan. Nyt sitten yksi kaveri oli Hapiksessa käymässä ja kysyi, että tarviiko tuoda mitään. Ohjeistin tuomaan kokeeksi tuollaisen purkin ja ajattelin testata. Hinnallahan tuo ei ole pilattu, jos kruunuhinta on 499,90, niin se on euroissa jotakuinkin 55.95... sen kun jakaa 24 biitin purkkeihin, niin siitä tulee n. 41 ja puoli purkkia. Kiekon hinnaksi balttiarallaa 1,34 euroa ja tornin 13.40 (Ai saatana... kyllä matikan opettaja on nyt ylpeä). :P

Jokatapauksessa tein kolme kiekollista tuota nuuskaa. Valmistusohjeissa käsketään lisäämään rasiaa kohti 10 - 12 millilitraa vettä sen mukaan, kuinka kosteista pusseista pitää. Tein kompromissiratkaisun ja laitoin 11 ml. Nyt sitten purkit ovat "valmistuneet" pari päivää jääkaapissa ja kosteus on jakaantunut tasaisesti. Seuraavalla kerralla valmistaessa voi tuo 10 milliäkin olla ihan riittävä.

Itse olen käyttänyt arkinuuskana Knoxia, ja täytyypä sanoa ettei tuo sille häviä, eli ihan hyvä hintalaatusuhde siten laskettuna jos haluaa edullisesti nuuskansa saada. (Syy miksi Knoxia en tällä kertaa ostanut, johtui siitä että viimeksi ostamani erän pussit olivat totuttua kuivempia). Knoxia käyttänyt sen takia, että esim. kapakassa ei tarvi pelihousuja repiä, jos biitin joutuu nakkaamaan mäkeen 5 - 10 minuutin käytön jälkeen, kun pirkoille pitää kuitenkin yrittää hymyillä ja heittää sitä huonoa läppää.

Saatavissa on erilaisia aromeita, joita voi maun mukaan blandata käytettävän veden sekaan. Seuraavaksi ajattelin hankkia niitä ja kokeilla. Niitäkin on olemassa varmaan 20 erilaista tuotetta. Esimerkiksi kataja-aromilla voisi taittaa makua Rapén suuntaan. Noita erilaisia aiheeseen liittyviä kuivanuuskatopic:keja lukiessa saa aika hyvin käsitystä mitä kannattaa kokeilla ja mitkä jättää kokeilematta. (google translator auttaa jos ei ruåttinkieli ole hallussa)

Eniveis ainakin noiden 3 purkin perusteella olen sen verran tyytyväinen, että taidan jatkossakin ostaa nuuskani isossa ämpärissä. Ämpäri säilyy normaali huonelämmössä, joten varastointikaan ei vaadi isoja jääkaappitiloja niinkuin ennen. Näppärää mutta kätevää.

Tuota ämpärinuuskaa on muuten myynnissä "löössinäkin" eli mustan mullan ystävätkin voivat kokeilla/säästää.

Nuuskakairan tukun hinkki on Swedsnusin valmistama (swedsnus.nu) ja netistä löytyy ainakin SnusX niminen vastaava tuote jossa on sama idea, mikäli kiinnostaa aiheeseen tutustua.

Kuvan oisin tähän vielä liittänyt, mutta ehän mie tampio ossaa... tyydytään linkkeihin. :D

http://www.swedsnus.nu/product_info.php?products_id=38&osCsid=48d7773f1468ad0d195d4bf11da93006
http://www.northerner.com/en/snus/Northerner_Make_Your_Own_Snus-465/SnusX Bucket, PORTION-22310/

Onkos kokemuksia thunderin vihreistä?

Kovasti on ollut puhetta tosta. Moni maininnut olevan niin stydiä kamaa että kokeneemmallakin nuuskamiehellä pyörii sukat jalassa jos käyttää yliampuen :) Sininen thunder oli ainakin maun osalta mainio kokemus mutta vahvuudeltaan se ei vastaa mitään "happoa"..

Nonii. 4 vuotta tuli käytettyä jatkuvasti, josta ehkä kahden käden sormilla laskettava määrä päiviä tuli oltua ilman nuuskaa. Tuossa lokakuun aikana alkoi nuuskat loppumaan ja päätin, että lisää en enään osta vähään aikaan. Viimeisillä kahdella purkilla ja purkalla kituutin sitten 3-4 viikkoa kunnes joskus marraskuun lopussa tykitin viimeisen Ettan biitin. Hyvältä näytti ja purkkaa sekä sisu pastilleja mennyt enemmän tai vähemmän tähän asti. :)

Tänään sitten alko tekemään ihan hulluna mieli tavaraa huuleen. Ruotsin raja siirtyi alku kesästä ~170km kauemmas, sitten viime hakureissun kun tuli muutettua hieman etelämmäs, joten mikään heräte ajoreissu Haaparantaan ei oikeen innostanu. Halut oli kuitenkin liian suuret!
Sitten muistin, että voihan tuota mustaa kultaa tehdä itsekkin. Hieman epäilevästi olen suhtautunut näihin home made nuuskiin
-"varmasti tulee ihan huonoa" olen ajatellut.
Tuli kuitenkin kaupasta haettua maxi toppa punasta smarttia ja soodaa.

Kuivattelin purut 50 asteisessa uunissa luukku hieman raollaan, välillä möyhentäen, noin tunnin verran. Röpöt astiaan ja sauvasekoittimella aivan hienoksi jauhoksi.
5ml soodaa folion päälle ja 200 asteiseen uuniin vajaaksi tunniksi.
0,5dl lämmintä vettä johon sekoittelin 7-8ml suolaa ja uunissa paistetut soodat. Kuivatetut purut sekaan ja sekoitus. Lopputulos kannelliseen purkkiin ja hetkeksi jääkaappiin vetäytymään

Tuosta tuli noin 2 purkillista maukasta nuuskaa! Oli kyllä yllätys miten koostumus oli niin lähellä "aitoa" tavaraa. Suolaa tuli ehkä hieman liikaa, eikä makukaan ihan Ettanin tasolle yllä, mutta näin viimeisen lomapäivän iltana maistuu kyllä ruuan päälle.:)

Edit: Ja niin. Toivottavasti ei jää taas tavaksi.

Nyt on sitten Skruffin Xtra Stark lössi korkattu! Samalla otin testiin myös uuden 4ml rosterisen Icetoolin. Muuten kiva "joululahja", mut harmittaa vaan kun joutui itse sen maksamaan! :D Noh, kyllä tämä sentään toimii ihan helvetin hyvin. Biitti sujahtaa huuleen ihan eri malliin kun perinteisillä lääkeruiskuilla. Itse nuuska on kyllä mielestäni kanssa ihan helvetin hyvää, ehkä jopa parasta mitä olen koskaan testannut. Toimii pirun hyvin tälläsillä pienemmilläkin annoksilla, verrattuna perus-Ettaniin. Ei todellakaan tarvii lyödä huuleen samaa määrää. Aika kalliiksi tosiaan tuli, mutta on tämä mun mielestä sen arvoista. Suosittelenkin sekä xtra starkkia, että Icetoolia kaikille Pakkotoistolaisille! ;)

Avasimpa tuossa purkin göteborgin rape pussia, ja nakkasin huuleen, niin heti maistoi että ei tää kyllä ole mitään göteborgin rapea, pitemminkin jotain white generallia. Kun tässä ei ole tuttua greipin maun tyyppiä ollenkaan, vaan white generallin tyyppinen kitkerähkö maku. Ilmeisesti tän erän jotenki ryssinyt. Kun mitä eilen kaverilta maistoin göteborgin rapea niin siinä oli tuo tyypillinen greipin maku.

Pitiki eksyä tähän kirottuun ketjuun. Nuuskat toisella paikkakunnalla, ku oon nyt kotipaikkakunnalla käymässä. Luinpa tuossa pari postia ja huomasin että haluttaa ihan saatanasti nuuskaa. :(

Olettekos te kokeilleet tuollaisia kuivanuuskapusseja...

Eli Nuuskakairan tukussa törmäsin marraskuussa käydessäni erikoisiin ämpäreihin (liikettä kiertäessä siellä oikealla perällä).
"Ämpäreissä" oli 1000 kpl (!) pussinuuskaa, jotka kotona sitten valmistetaan sitä mukaa kun niitä käyttää. Pidin itse sitä vähän höpöhommana, mutta asia jäi kuitenkin...plaaplaaaplaaa

Ite en viihtiny tuota isoa pönttöä ostaa vaan ostin sen pienemmän testimieles, josta valmistaa 10prk (hinta jotain 179kr). Yllätys oli kyllä positiivinen kun ekan satsin sain valmistettua..ei kyllä häviä paljoakaan knoxille mitä ite tuleepi käytettyä. Mut saa ny nähä jaksaako enää seuraavaa settiä tehä, ohan siinä oma vaivansa kuites (joo olen laiska).

^ En oo kans ikinä ollut vittuuntunut Icetooliin, ennen oli rosterin värinen 3 mm tykki, mutta nykyään musta 5 mm. Vähän alle yhtä viivaa ampunut niin pysyy amatööriltäkin kasassa. :)
Suosittelen myös Icetoolin alumiini rasiaa, on se vaan niin COOL!
Grovia tulee nyt käytettyä, mitäs mieltä ootte?
Entäs onko armeijassa useimmiten helppo saada kavereilta nuuskaa?

Entäs onko armeijassa useimmiten helppo saada kavereilta nuuskaa?
Sehän on sielä periaatteessa kiellettyä vaikka kaikki käyttääkin. Jos sattuu olemaan samas tuvassa vaikka sellainen, joka sitä Ruotsista raahaa (yleensä pohjoisenmihet tuo lomilta), jos ei niin turhalla ruinaamisella saat vaan vihamiehiä.

Sehän on sielä periaatteessa kiellettyä vaikka kaikki käyttääkin. Jos sattuu olemaan samas tuvassa vaikka sellainen, joka sitä Ruotsista raahaa (yleensä pohjoisenmihet tuo lomilta), jos ei niin turhalla ruinaamisella saat vaan vihamiehiä.

Kiellettyä? Ei meidän aikana ainakaan tuollaista puhunut kukaan.(poislukien palveluksen aikana käyttö)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom