Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

Tupakka askissa lukee: Tupakointi tukkii verisuonet sekä aiheuttaa sydänkohtauksia ja aivoveritulppia.

Löytyykö tutkimustuloksia aiheuttaako nuuska näitä? En ole ainakaan löytänyt..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tupakka askissa lukee: Tupakointi tukkii verisuonet sekä aiheuttaa sydänkohtauksia ja aivoveritulppia.

Eikös se nikotiini tuki niitä verisuonia, eli kyllä nuuska tukkii tietääkseni.

Viikarilla on nykyään rajoitus. 5 tornia. Tämä on siis viikkarin rajoitus. Tullin mukaan verovapaata nuuskaa saa tuoda 175 eurolla. Maista ostettua nuuskaa rajattomasi omaan käyttöön.

Just hain ittelleni kk sitten 13 tornia ja rapiat eipä tossa sillon ollu mitään rajoja.. hmm taisi paatti olla kylläkin silja eikä viikinki

http://yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=ajassa_tutkittua&jutunid=8637 tuossa hyvää tekstiä nuuskaajille liittyen syöpään, vaikka kysyitkin miten nuuska vaikuttaa verisuonitauteihin.

E: Nuuska lailliseksi, näkyisi muutos varmaan myös tilastoissa.

http://yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=ajassa_tutkittua&jutunid=8637 tuossa hyvää tekstiä nuuskaajille liittyen syöpään, vaikka kysyitkin miten nuuska vaikuttaa verisuonitauteihin.

Löytyi tuosta tutkimuksesta kuitenkin eräs oleellinen osa:

Suusyövän riski oli tupakoitsijoilla yli kaksinkertainen nuuskan käyttäjiin ja tupakoimattomiin verrattuna. Keuhkosyöpään tupakoitsijat sairastuivat kymmenkertaisesti tupakoimattomiin verrattuna. Nuuskan käyttäjillä keuhkosyövän riski oli hieman alempi kuin kokonaan tupakoimattomilla.

Uutta oli havainto, että haimasyövän riski oli nuuskaajilla kaksinkertainen tupakoimattomiin verrattuna. Tupakoitsijoilla tämä riski on vielä korkeampi ja lähes nelinkertainen tupakoimattomiin verrattuna. Keuhkoahtaumaa eli COPD-tautia ei nuuskan käytöstä myöskään saa. Elämän pituisen tupakanpolton seurauksena se on liki varmaa.

Nuuskan käyttö ei ole kuitenkaan vaaratonta. Se lisää iensairauksia kuten ientulehdusta samoin kuin tupakanpoltti ja vaikuttaa haitallisesti raskauden kulkuun. Nuuskan vaikutus sydänverisuonitauteihin on vielä epäselvää; tutkimukset ovat antaneet ristiriitaisia tuloksia.

:)

Niinp, ristiriitaisia ne on aina ollut, senhän takia nuuskan myynti kiellettiin suomessa että nikotiini määrä joka imeytyy kehoon on moninkertainen tupakkaan verrattuna ja siitä tyhmät tohtorit päätellyt että nuuska on haitallisempaa kuin tupakka, vaikka tosia asiassa näin ei ole. Nuuskan käytöllä et pilaa keuhkojasi mutta tietenkin suu syövän riski kasvaa, mutta jos nuuskan käyttäjä sairastuu suu syöpään niin onhan se nyt maalaisjärjellä lievempi kuin se että polttaisit tupakkaa ja sairastuisit keuhkosyöpään onhan keuhkot kuitenkin yksi ihmisen suurimmista sisäelimistä, mielummin itse sairastaisin suu syöpää kuin keuhkosyöpään joten, itse ajaisin mieluiten asiaa että nuuska takaisin, voin vain märissä unissani kuvitella kuinka moni ihminen lopettaisi tupakin polton ja käyttäisi nuuskaa.

On se Ruotsi kyllä hyvä maa. Ja kaikki maailman lait on siellä kunnossa kun siellä ei ole tyhmiä päättäjiä. :dance:

Virta Päälle

Eikö tuossa juuri mainittu että suusyöpään sairastuu yli kaksikertaa todennäkoisemmin jos röökää , verratuna nuuskajiin ja tupakoitmattomiin. Eli voimmeko tästä päätellä että nuuskaajalla ja nuuskaamattomalla henkilöllä on sama tn.sairatua kyseiseen tautiin ? Eikö artikelissa todettu että maissa jossa nuuskataan ei suusyöpää esiinny normalia enemmän? Joten et voi sanoa että tottakai nuuskaajalla on suurempi riski sairastua suusyöpään kuin nuuskaamattomalla. En lukenut artikkelia juuri koska olen se joskus aikaisemmin lukenut ja ulkomuistista näpyttelen:david: Entä purutupakka verratuna nuuskaan isommat vai piänemmät haitat. . . No kölli huulen sujahtaa jokatapauksessa koska se on niin herkkua:kuola: kiitos ja namskis:worship:

nigster sanoi:
Vaihe 1: Lösit pois ja pussinuuska käyttöön.
Vaihe 2: Pussinuuskat pois ja nikotiinipurkat käyttöön.
Vaihe 3: Purkat pois.

Seuraava etappi saavutettu, eli pussinuuskatkin on jätetty pois. Viikon ajan mennyt 1 pussi päivässä, ihan vaan periaatteesta. Purkkaan siis siirrytty, eikä tee edes tiukkaa. Toivottavasti jatkuu samaa rataa. Katsotaan koska siirryn vaiheeseen 3.

Seuraava etappi saavutettu, eli pussinuuskatkin on jätetty pois. Viikon ajan mennyt 1 pussi päivässä, ihan vaan periaatteesta. Purkkaan siis siirrytty, eikä tee edes tiukkaa. Toivottavasti jatkuu samaa rataa. Katsotaan koska siirryn vaiheeseen 3.
Mullakaan ei aluksi tehnyt edes pahaa. Itse siis lopetin ihan seinään ja vasta useiden viikkojen jälkeen tuli sellanen jälkipotku takaraivoon. Nyt oltu ilman jo monta kuukautta ja vieläki tekee ajoittain mieli. :(

No, mä oon lopettanut röökinpolton 2 vuotta sitten, ennen teki aina välillä mieli, mutta kokeilin pari kuukautta sitten ja maistui aivan paskalta. Ihmettelen, että miten oon edes voinut polttaa :D
Mutta nuuskaa tekee mieli aina sillon tällön... Nyyh

Uuh Qan rakkaani. Nuuskaa vaan ihan rauhassa oot silti mun elämäni nainen.:haart:

Dii ja on topic.. itse lopetan aina seinään eikä kyllä ole koskaan mitään vierotusoireita tullut.. ehkä sitten vähän pidempiaikasen käytön jälkeen? Käytän silleen kausiluontosittain.. :P

EDIT: Ja btw.. minkä maalaisella nuuskalla noita kokeita on tehty? Amerikkalainen tavarahan on ihan erilaista kun esim ruotsalainen..

Seuraavan setin yhteydessä pitäis varmaan otta löössin lisäks torni konfferenssinuuskaa eli pussia. Viimeks kun pakon sanelemana käytin Eetun pussia niin se valui ihan homona löössiin verratuna. Mikä ois parempi vaihtoehto? Ei oo pussia tosiaan tullu muutamaa kertaa lukuunottamatta käytettyä rapiaan pariin vuoteen niin on yläpesältä jo unohtunut vanhojen kavereiden ominaispiirteet.

Sama homma. Ettanin pussit on ihan turhia kun valuu ihan helvetisti, nautinto kaukana siinä vaiheessa. Catchin pussit toimii!

itse en ole pussin ystävä, paitsi mainitakseni tämän GRAND XL portion siinä on pussinuuska joka ei tunnu teepussilta huulessa ja joka ei jätä ketään kylmäksi sitä suosittelisin. sitä on ainakin saanu aikaisemmin silja.lta, viikkarista en varma. Onkos muuten kukaan sattunu huomaamaan, että nuuska merkki nimeltä STRONG CUT on jäänyt taka-alallle, vai onkos merkki kokonaan lopetettu, itseltä parhaat käyttökokemukset ja ensimmäiset nuuska kokemukset löytyvät kyseisen merkin pussinuuskasta kyllä oli poijat hymyherkässä sillon :rock: Mutta tosiaan STRONG CUT.tia haluaisin mutta tuskin mistään enää saa :/

Suositut

Back
Ylös Bottom