Nuorten maastavetotulokset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dino84
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tänään 3x130kg vyön kanssa.

Lisäksi 5x120 kg ilman vyötä. Ei kyllä ollu edes tarkotus tehdä maastavetoa tänään, mutta liikunnanopettaja alko yllyttämään... tienasin tuolla kupin kahvia. En ois kyllä ees uskonu pystyväni tuohon, kun alla oli jo etukyykkyä ja suorinjaloinmaastavetoa. :)

3x3x132,5kg ei vyötä ja suht korkeet kengät jalassa. Pari viikon pääst ois hakuses 1x160kg saa nähä tuleeko ku toi selkä vähä otti itteesä kyykys.:curs:

Nii ja omapaino oli 74kg
Noni ny on maksimi vedetty 162,5kg@74kg tuli.:rock: Videotakin nostosta tulee jahka kaveri saa sen kamerasta koneelle.:whip:

Päivitelläänpäs puolisen vuotta vanhaa tulosta:

Otin pari lämmittelysarjaa 90 kilolla, sitten 10 x 110 kg, 1 x 130 kg, 1 x 150 kg ja vielä melko helposti mennyt 160 kg, mikä oli minulle suuri yllätys.

Eli miinuksilla ollaan edelleen ja eilen tuli vetäistyä HST:n viimeisellä vitospäivällä helpohko 5 x 160 kg, mielestäni kontrolloiduilla negatiivisilla ja edelleen ilman remmejä. Dieettiprojektin saan varmaan päätökseen ensi kuun loppupuolella ja pääsen näin ensimmäistä kertaa elämässäni treenaamaan fiksusti plussilla. Toivottavasti alkaa prioriteetti nro 1:n, lihasten, ohella nämä vähäiset voimatkin kasvamaan.

Elikkäs olis sellast asiaa kysyttävänä, että onko tuo minun maastaveto tekniikka iha perseestä? tuossa tänää kuulin eräältä vanhemmalta äijältä ku mave tein, että alaselkä pyöristyy jonkun verran.. eli miltä se teistä näyttää? onko tuohon muuten jotai muuta apua kun vahvistaa jalkoja kun nostaessa jalat suoristuu? tuossa olis video, joka on kylläkin kuvattu tuollai väärinpäin ja en mistää löytäny sopivaa ohjelmaa kääntämiseen...

http://www.youtube.com/watch?v=jvbPe3ztT-Q

Elikkäs olis sellast asiaa kysyttävänä, että onko tuo minun maastaveto tekniikka iha perseestä? tuossa tänää kuulin eräältä vanhemmalta äijältä ku mave tein, että alaselkä pyöristyy jonkun verran.. eli miltä se teistä näyttää? onko tuohon muuten jotai muuta apua kun vahvistaa jalkoja kun nostaessa jalat suoristuu? tuossa olis video, joka on kylläkin kuvattu tuollai väärinpäin ja en mistää löytäny sopivaa ohjelmaa kääntämiseen...

http://www.youtube.com/watch?v=jvbPe3ztT-Q

Alaselkä pyöristyy sen takia, kun selkälihaksesi ei kykene pitämään painoa kontrollissa vaan se roikkuu rangan varassa, mikä rikkoo pidemmän päälle selän ja välilevyt.

Painoa pois muutama kymmenen kiloa, niin pysyy tekniikka kasassa, ja siitä sitten ylöspäin hyvällä tekniikalla:)

Ei kyl nopeesti katottuna ainakaan IMO selkä liikaa pyöristynyt.

Hyvältä näyttää selkä maksimi-vedoks. Jos saat noinkaan suorana pysyy selkäs maksimi-vedoissa, niin hyvä juttu:thumbs: Maksimeita nostettaessa selkä pyristyy lähes kaikilla jonkun verran, eikä se ole vakava juttu.

Yleensä alku vedetään jaloilla, tuossa taas jalat olivat koko ajan aika suorina, ja veto tapahtui pitkälti selällä. Alaselkä ei kuitenkaan pyöristynyt ja nosto pysyi hyvin kasassa. Jos mitään kipujakaan ei ollut, niin en näe tuossa mitään ongelmaa. Pitemmän päälle kannattaa tosin yrittää vetää se alku jaloilla, selkä joutui tuossa varmasti todella koville.

Edit. Siis kokonaisuudessaan hyvä nosto kuitenkin.

jalat kyllä suristuivat jonkin verran, vähemmän ku yleensä aloittelijoilla. kuin pitkä nostaja on?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Entäpä tuo lantion nouseminen kovasti ennen selkää? Kun vetäminen alkaa niin selkä on lähes vaakatasossa? Enhän minä mistään mitään tiedä mutta sanoisin että tuo veto menee jotenkin kummasti selälle... lähes SJMV/"romanialainen"? Jalat suoristuvat lähes kokonaan alussa ja tanko on kovin kaukana sääristä? Ja eikö tangon pitäisi ainakin jossain määrin liikkua myös hieman taaksepäin pelkästään pystysuoran liikkeen lisäksi?

EDIT: Vitun liian hidas.

Aika puhtaastihan tuo nosto selällä meni. Antibodarin kanssa samaa mieltä tässä asiassa. Tekniikkaa vain treenaamaan ja jalkoja enemmän nostoon mukaan niin irtoaa vieläkin isommat romut. Perse näyttää nostossa nousevan ja tämän takia jalat suoristuu ja loppu vedosta menee selälle.

Jos nyt haluat jotain erilaista kokeilla niin mene seisomaan 5-10cm korokkeen päälle (jos ei ole koroketta niin vaikka lisäpaino jalkojen alle) ja tuosta vetelemään tai tempausotteella maastavetoa.

Tietysti lajinomaiset vatsalihasliikkeet ehdottomasti mukaan treeneihin. Tässä tapauksessa vatsat taljassa.

Sitten hieman :offtopic: Oletko kokeillut vetää sumolla ikinä?

Edit: Hidas täälläkin

183cm on mittaa kertynyt!
tuo oli maksimirauta minkä maasta ylös sain, rupes vaan mietyttään tuon selän kannalta tuota kun sellasta kommenttia sain, että pyöristyy. en oo sumoa kokeillut, mutta aattelin nyt ens viikolla testata.
oon vedellyt sellasia aika tiukkoja 2*6 mavessa aikasemmin niin varmaan kannattaa tuota sarjaa pidentää ja samalla painot laittaa niin alas, että paketti aivan varmasti pysyy kasassa ja jalat tulee enempi mukaan nostoon?

Itse olen nostanut maasta 140kg (sumo ote) omapaino 50-52kg. elikkä mave on mun vahvin alue kun taas kyykky
n. 90kg ja penkki 70kg... Vuoden verran olen reenannut...

Itse olen nostanut maasta 140kg (sumo ote) omapaino 50-52kg. elikkä mave on mun vahvin alue kun taas kyykky
n. 90kg ja penkki 70kg... Vuoden verran olen reenannut...

Onhan tuo maastaveto edellänsä jonkun verran muihin liikkeisiin nähden. Kun sumossa saa tekniikkaa kohdilleen ja voimaa vähän lantionseudulle niin veto rupeaa kyllä hiljalleen kulkemaan ja onhan tuossa matkakin jo huomattavasti lyhyempi.

Itsellä loppui sumottelut siihen, kun maastairrotus oli yhtä tuskaa ja lantiossa ei tuntunut olevan voimaa yhtään ja jatkuvat tekniikkatreenit alkoi lopulta syömään todenteolla. Nousi se sumokin kesän aikana 70kg -> tuonne 100kg, ehkä hieman reippaaseen.

Ei muuta kuin lisää massaa hissukseen ja ennätyksiä uusille lukemille! :rock:

Kun päästiin tähän aiheeseen niin laitetaan vielä Virtasen 340kg veto sarjaan 82,5kg. Voi jo sanoa, että tekniikka on kohdallaan. :rock::worship:

http://www.suomenvoimanostoliitto.fi/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=1712

Maksimeissa kyllä, sarjoissa en oo kattonu sille olevan tarvetta. Tuo muuten maksimiinki kivasti luottamusta ku tuntuu et keski kroppa ois kiveä ku ei käytä aina vyötä!:rock:

Boxing, missä reenivideot? Kaipaillaan että tulet näyttämään meille kyniksille miten rautaa rangaistaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom