Nuoriso irtisanoutuu vauhdilla SDP:stä!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarre55
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei vaan on todella kivaa että 30v kuluttua lääkäreillä, ekonomeilla ja lakimiehillä on sama palkka kuin siivoojilla, ellei alempi, kaikki tasapäistämisennimissä saa ihan saman palkan, ja autoilla on kauhea kateusvero, ettei kukaan vaan erehdy ajamaan muulla kuin 15vuotiaalla 1.3sella corollalla ja kansallisvaatteeksi on nimetty tuulipuku. Ja tuulipuku aletaan kirjoittamaan umlauttien kanssa, ja se oikeutetusti kansallispukuna kantaa nimeä tüülipuku.
Maahanmuuttajia otetaan vuosittain 150 000 lähinnä afrikan maista nauttimaan Suomen loistavasta sosiaaliturvasta, joka takaa työttömille 100% lakimiesten lääkäreitten, ekonomien ja itseasiassa kaikkien muidenkin palkasta. Verot on sitte sen mukaiset, rikollisuus rehottaa ja muureja ei tarvita, koska niitä ei kellään ole varaa rakentaa.

.</provo>

todentotta mä ihmettelen, minkä takia suomi on muutenkin tällänen sosialismin pesä, tottakai niinkuin joka maassa, on täälläkin helvetisti vähätuloisia ja siivoojia ym. mutta siinä, missä ne ihmiset voisi aktiivisesti taistella itse oman sosiaalisen nousunsa puolesta, ne ei tee sitä, vaan kateuksissaan haukkuu bemareita ja mersuja ja omakotitaloja ja thaimaanmatkoja kirjaston koneilta suomi24sella, kattoo kauniita ja rohkeita, ja salkkareita, ja kannattaa kateusveroja, ylimääräsen autollaajelun kieltoa, ruuhkamaksuja, tasapäistämistä, veroprogression kiristämistä ja sosialismia. Ne ei itse halua tehdä asialle mitään, mutta silti valtion jotenkin pitäisi tasa-arvoistaa kaikki.

Ihan hyvä että uudet sukupolvet sanoutuu irti moisesta.
 
On, arvaas kummalla puoella muuria minä olen :D

Ei persaukiset luuserit voi olla aina käsi ojossa vaatia sitä ja tätä, näin kärjistetysti sanottuna.

Mutta eihän koko kansakunta voi olla pelkkää rikasta porukkaa, koska kuka silloin tekisi kaiken työn ja pitäisi yhteiskunnan pystyssä? Uskon, että tulevaisuudessa tämän hetkinen ongelmayhteiskuntarakenne murenee, kun tavallinen ihminen ei saa tarpeeksi arvostusta, ja hienoston ja duunarin ero kasvaa jatkuvasti. (Tästä esimerkkinä irtisanomiset, työläisen pilkkaus, ja professorien jutut, että jonkun firman markkina arvo on tärkeämpi kuin kuntalaisten tulevaisuus, pitäisikö tämän nostaa hyvinvointia jollain tasolla?)
 
Se on ihan henkilökohtainen voivoi, jos ei riitä henkiset kyvyt merkonomia pitemmälle, ja joutaakin jo kyllä sitte olla pettynyt elämäänsä. Minkäs sille voi jos ei oo koulussa menestynyt, aika mennyt pissistellessä, röökiä poltellessa, ja vitosen keskiarvolla peruskoulusta, joka on nyt niin älyttömän helppo, että itseään saa hävetä, jollei 9.n ka. tule. Minkäs sille voi että minkä taakseen jättää, sen edestään löytää, onhan se varmaan kiva lintsata, ryypätä, kiusata fiksumpia, poltella tupakkaa koulussa, paneskella mopopoikia/niitä pissiksiä, ja päätyä 10.luokan kautta merkonomiksi.

Fiksummin asiansahoitamalla, ei ole mitään syytä, miksei isona voisi kuulua kokoomuksen kohderyhmään, myös menestyksellisesti.

nimim. yläasteella ysin keskiarvo, lukiosta reaaliaineista ysin luokkaa, eikä koskaan milloinkaan ikinä itseasiassa ollut ennen lukiota keskiarvo ysin alle. Ei kyllä sitten mitenkään hirveästi ylikään.. Mutta koskaan ei sitä häpeää, että seittemän-alkusia numeroita ois joutunu kokeista ottamaa, taitaa olla huonoin koenumero mulla kouluhistoriassani tasan 8. Ja sekin vitutti! Enkä kyllä voi sanoa, että oisin ollu nenäkiinni kirjassa 24/7 nörtti jolla ei ollu mitää elämää, vaan mä jätin pahimmat idiotismit tuntihäiriköinnit, koulukiusaamisen ja välituntiröökinpolton toisille, ja kuuntelin mitä opettaja sanoi. Jos oisin vielä tehny läksyt joskus, ja lukenut kokeisiin, en tiiä, vaikka oisi ollu yli ysin keskiarvo myös lukiossa.. e: kaduttaa kyllä jälkeepäin oma laiskuus, lukiossakin on niin helppo pärjätä ilman suuremmin yrittämistä, niin ihan älyttömän tyhmäähän se on olla lukematta vielä edes 2 tuntia päivässä koulua varten illalla, menestys on taatusti vielä kertaluokkaa parempi, panostus ei mitään kauhean ihmeellistä vaadi, ja kyllä ne ylppärit sieltä tulee vastaan, ja itteä vituttaa ku kokonaista 3 ainetta laudaturiksi omalla koululla arvosteltiin, mutta yo-tutkintolautakunnan lehmät ei kuitenkaa ollu samaa mieltä.

tarkotan vaan sitä, että en mä koe samaistuvani ollenkaan tuulipukucorollakansalaisiin. Kyllä mä itse samaistun kokoomuslaisiin, ja pyrin todellakin kilvoittelemaan paikasta auringossa, että voi hyvällä omallatunnolla olla ihan rauhassa änkyräporvarillinen hyvinpukeutuva setämies sitte joskus 20v päästä;)
 
Se on ihan henkilökohtainen voivoi, jos ei riitä henkiset kyvyt merkonomia pitemmälle, ja joutaakin jo kyllä sitte olla pettynyt elämäänsä. Minkäs sille voi jos ei oo koulussa menestynyt, aika mennyt pissistellessä, röökiä poltellessa, ja vitosen keskiarvolla peruskoulusta, joka on nyt niin älyttömän helppo, että itseään saa hävetä, jollei 9.n ka. tule. Minkäs sille voi että minkä taakseen jättää, sen edestään löytää, onhan se varmaan kiva lintsata, ryypätä, kiusata fiksumpia, poltella tupakkaa koulussa, paneskella mopopoikia/niitä pissiksiä, ja päätyä 10.luokan kautta merkonomiksi.

Fiksummin asiansahoitamalla, ei ole mitään syytä, miksei isona voisi kuulua kokoomuksen kohderyhmään, myös menestyksellisesti.

nimim. yläasteella ysin keskiarvo, lukiosta reaaliaineista ysin luokkaa, eikä koskaan milloinkaan ikinä itseasiassa ollut ennen lukiota keskiarvo ysin alle. Ei kyllä sitten mitenkään hirveästi ylikään.. Mutta koskaan ei sitä häpeää, että seittemän-alkusia numeroita ois joutunu kokeista ottamaa, taitaa olla huonoin koenumero mulla kouluhistoriassani tasan 8. Ja sekin vitutti! Enkä kyllä voi sanoa, että oisin ollu nenäkiinni kirjassa 24/7 nörtti jolla ei ollu mitää elämää, vaan mä jätin pahimmat idiotismit tuntihäiriköinnit, koulukiusaamisen ja välituntiröökinpolton toisille, ja kuuntelin mitä opettaja sanoi. Jos oisin vielä tehny läksyt joskus, ja lukenut kokeisiin, en tiiä, vaikka oisi ollu yli ysin keskiarvo myös lukiossa.. e: kaduttaa kyllä jälkeepäin oma laiskuus, lukiossakin on niin helppo pärjätä ilman suuremmin yrittämistä, niin ihan älyttömän tyhmäähän se on olla lukematta vielä edes 2 tuntia päivässä koulua varten illalla, menestys on taatusti vielä kertaluokkaa parempi, panostus ei mitään kauhean ihmeellistä vaadi, ja kyllä ne ylppärit sieltä tulee vastaan, ja itteä vituttaa ku kokonaista 3 ainetta laudaturiksi omalla koululla arvosteltiin, mutta yo-tutkintolautakunnan lehmät ei kuitenkaa ollu samaa mieltä.

tarkotan vaan sitä, että en mä koe samaistuvani ollenkaan tuulipukucorollakansalaisiin. Kyllä mä itse samaistun kokoomuslaisiin, ja pyrin todellakin kilvoittelemaan paikasta auringossa, että voi hyvällä omallatunnolla olla ihan rauhassa änkyräporvarillinen hyvinpukeutuva setämies sitte joskus 20v päästä;)
Ei helvetti, että indica sun jutut on kyllä niin lapsellisia.

Edit: ei sittenkään välttämättä lapsellisia mutta typeriä. Paistaa niin läpi noista sun kirjoituksistas, että pidät itseäsi jotenkin muita parempana. Meillä koulussa on yksi samanlainen pelle jolle kaikki nauraa. Ilmainen neuvo sulle: älä viljele noita juttujas julkisesti. Nimettömänä netissä vielä menee mutta tosielämässä ei kannata.
 
Josset oo huomannu, tää on kilpailuyhteiskunta, ja se on sama ku mäkihypyssä, jos ei pysty samalta lähtölavalta muitten kanssa hyppäämään 130metriin, ei sille voi muuta ku harjotella enemmin, tai keksiä elämälleen jotain muita suuntia. Ei kaikki edes halua menestyä, mutta ne tuulipukukansalaiset vois ihan hyvin silti olla äänestämättä niitten rahoilla eläviä pellejä (=demareita ja muita vasemmanlaidan kulkijoita), koska , vaikka ne vetoaakin köyhempien ihmisten kateuteen, ne tekee kuitenkin niin paljon tasapäistämispolitiikallaan hallaa. Ne pitää huolen siitä, että ihmiset jatkossakin pysyy ihan samanlaisina corolloilla ajelevina laivasiivoojina.

Demareitten tasapäistämis-kaikillayhtäkivaa-kaikille yhtäpaljon-*politiikka* tekee ihan uskomatonta haittaa kaikille vähänkään fiksuille. Suomessa jo nyt on länsi-euroopan paskin ostovoima, ja kalliimpaa kuin amerikassa.
 
Ei kai kukaan ole työmiestä pilkkaamassa, omakaan urani ei ole vielä kovin kummoiseksi edennyt, mutta uskoisin että tuloksen tekijöille tulisi suoda mahdollisuus edistyä ja vaurastua. Demarit tätä ajatusta kaikkein vähiten tukevat.
 
Se on ihan henkilökohtainen voivoi, jos ei riitä henkiset kyvyt merkonomia pitemmälle, ja joutaakin jo kyllä sitte olla pettynyt elämäänsä. Minkäs sille voi jos ei oo koulussa menestynyt, aika mennyt pissistellessä, röökiä poltellessa, ja vitosen keskiarvolla peruskoulusta, joka on nyt niin älyttömän helppo, että itseään saa hävetä, jollei 9.n ka. tule. Minkäs sille voi että minkä taakseen jättää, sen edestään löytää, onhan se varmaan kiva lintsata, ryypätä, kiusata fiksumpia, poltella tupakkaa koulussa, paneskella mopopoikia/niitä pissiksiä, ja päätyä 10.luokan kautta merkonomiksi.

Fiksummin asiansahoitamalla, ei ole mitään syytä, miksei isona voisi kuulua kokoomuksen kohderyhmään, myös menestyksellisesti.

nimim. yläasteella ysin keskiarvo, lukiosta reaaliaineista ysin luokkaa, eikä koskaan milloinkaan ikinä itseasiassa ollut ennen lukiota keskiarvo ysin alle. Ei kyllä sitten mitenkään hirveästi ylikään.. Mutta koskaan ei sitä häpeää, että seittemän-alkusia numeroita ois joutunu kokeista ottamaa, taitaa olla huonoin koenumero mulla kouluhistoriassani tasan 8. Ja sekin vitutti! Enkä kyllä voi sanoa, että oisin ollu nenäkiinni kirjassa 24/7 nörtti jolla ei ollu mitää elämää, vaan mä jätin pahimmat idiotismit tuntihäiriköinnit, koulukiusaamisen ja välituntiröökinpolton toisille, ja kuuntelin mitä opettaja sanoi. Jos oisin vielä tehny läksyt joskus, ja lukenut kokeisiin, en tiiä, vaikka oisi ollu yli ysin keskiarvo myös lukiossa.. e: kaduttaa kyllä jälkeepäin oma laiskuus, lukiossakin on niin helppo pärjätä ilman suuremmin yrittämistä, niin ihan älyttömän tyhmäähän se on olla lukematta vielä edes 2 tuntia päivässä koulua varten illalla, menestys on taatusti vielä kertaluokkaa parempi, panostus ei mitään kauhean ihmeellistä vaadi, ja kyllä ne ylppärit sieltä tulee vastaan, ja itteä vituttaa ku kokonaista 3 ainetta laudaturiksi omalla koululla arvosteltiin, mutta yo-tutkintolautakunnan lehmät ei kuitenkaa ollu samaa mieltä.

tarkotan vaan sitä, että en mä koe samaistuvani ollenkaan tuulipukucorollakansalaisiin. Kyllä mä itse samaistun kokoomuslaisiin, ja pyrin todellakin kilvoittelemaan paikasta auringossa, että voi hyvällä omallatunnolla olla ihan rauhassa änkyräporvarillinen hyvinpukeutuva setämies sitte joskus 20v päästä;)
Susta ei kyllä tule ikinä yhtään mitään.
 
On, arvaas kummalla puolella muuria minä olen :D

Ei persaukiset luuserit voi olla aina käsi ojossa vaatimassa sitä ja tätä, näin kärjistetysti sanottuna.


Ja tunnet olevasi hyvä ihminen?

Omasta mielestäni hölmölläkin ihmisellä pitää olla oikeus onnelliseen elämään. Itsehän hän ei ole sitä hölmöyttään valinnut.

Ihminen ei välttämättä toisaalta ole hölmö. Itse tein muutaman vuoden töitä tulevaisuuden rikollisten ja alkoholistien kanssa. Ei ne tämän päivän erityisluokkalaiset, tulevaisuuden rikolliset ja alkoholistit, välttämättä tyhmiä olleet, mutta on sieltä heidän kotioloistaaan hankala ponnistaa.

Osa tietenkin taas on hyvistä kodeista. Nämäkään eivät erityisluokalla kuitenkaan ole omasta valinnastaan, vaan yleensä heillä on jonkinlainen keskittymishäiriö tai muu sairaus.

Nykyisessä työssäni näen koteja, joista lasten pitäisi muka ponnistaa omin avuin menestykseen. Ei sellaisesta keskimääräisestä alkoholisti- tai narkkikämpästä, asiaan liittyvillä vanhemmilla/malla, ole kovin helppo ponnistaa.

Joku tietenkin onnistuu, mutta kyllä onnistumisen mahdollisuudet ovat radikaalisti huonommat. Oikeiston väitteet mahdollisuuksien tasa-arvosta on täyttä puppua. Niin kauan kun on erilaisia koteja, ei voi olla mahdollisuuksien tasa-arvoa. Ei mitään sen suuntaistakaan.

Kannattaa myös ottaa huomioon, että monen elämän eväät pilataan jo ihan varhaislapsuudessa tai sikiövaiheessa, joko alkoholilla ja/tai huumeilla tai ihan vain puutteilla vauvan/pikkulapsen hoidossa. Vauvasta ei tule ihmistä ilman hoitoa ja kasvatusta, miten tällaisesta elämän alusta muka ponnistetaan?

Kaiken tämän takia haluaisin yhteiskunnan, jossa heikkoja autetaan mahdollisimman paljon. Itse tulen todennäköisesti olemaan nettomaksaja koko loppuelämäni ja olen tyytyväinen siitä. Haluaisin vain maksaa hieman enemmän.

Toisaalta en halua hyväntekeväisyysyhteiskuntaa. Sellaisessa keskoset saa kyllä keskoskaappinsa, mutta ongelmateini jää ilman tukea ja alkoholisti ilman kattoa. Kun kunnalla/valtiolla töissä olevat ammattitaitoiset ihmiset huolehtivat rahojen käytöstä rahat menevät todennäköisemmin tarpeeseen, eikä söpöimmille.

Vielä voisi ottaa huomioon tietenkin sen, että monet yhteiskunnalliset rakenteet ovat vieläkin perua ajoilta, jolloin yhteiskuntamme ei ole ollut missään määrin _demokraattinen_ tai tasa-arvoinen. Ne ajat ovat vain muutaman sukupolven takaisia.
 
Se on ihan henkilökohtainen voivoi, jos ei riitä henkiset kyvyt merkonomia pitemmälle, ja joutaakin jo kyllä sitte olla pettynyt elämäänsä. Minkäs sille voi jos ei oo koulussa menestynyt, aika mennyt pissistellessä, röökiä poltellessa, ja vitosen keskiarvolla peruskoulusta, joka on nyt niin älyttömän helppo, että itseään saa hävetä, jollei 9.n ka. tule. Minkäs sille voi että minkä taakseen jättää, sen edestään löytää, onhan se varmaan kiva lintsata, ryypätä, kiusata fiksumpia, poltella tupakkaa koulussa, paneskella mopopoikia/niitä pissiksiä, ja päätyä 10.luokan kautta merkonomiksi.

Fiksummin asiansahoitamalla, ei ole mitään syytä, miksei isona voisi kuulua kokoomuksen kohderyhmään, myös menestyksellisesti.

nimim. yläasteella ysin keskiarvo, lukiosta reaaliaineista ysin luokkaa, eikä koskaan milloinkaan ikinä itseasiassa ollut ennen lukiota keskiarvo ysin alle. Ei kyllä sitten mitenkään hirveästi ylikään.. Mutta koskaan ei sitä häpeää, että seittemän-alkusia numeroita ois joutunu kokeista ottamaa, taitaa olla huonoin koenumero mulla kouluhistoriassani tasan 8. Ja sekin vitutti! Enkä kyllä voi sanoa, että oisin ollu nenäkiinni kirjassa 24/7 nörtti jolla ei ollu mitää elämää, vaan mä jätin pahimmat idiotismit tuntihäiriköinnit, koulukiusaamisen ja välituntiröökinpolton toisille, ja kuuntelin mitä opettaja sanoi. Jos oisin vielä tehny läksyt joskus, ja lukenut kokeisiin, en tiiä, vaikka oisi ollu yli ysin keskiarvo myös lukiossa.. e: kaduttaa kyllä jälkeepäin oma laiskuus, lukiossakin on niin helppo pärjätä ilman suuremmin yrittämistä, niin ihan älyttömän tyhmäähän se on olla lukematta vielä edes 2 tuntia päivässä koulua varten illalla, menestys on taatusti vielä kertaluokkaa parempi, panostus ei mitään kauhean ihmeellistä vaadi, ja kyllä ne ylppärit sieltä tulee vastaan, ja itteä vituttaa ku kokonaista 3 ainetta laudaturiksi omalla koululla arvosteltiin, mutta yo-tutkintolautakunnan lehmät ei kuitenkaa ollu samaa mieltä.

tarkotan vaan sitä, että en mä koe samaistuvani ollenkaan tuulipukucorollakansalaisiin. Kyllä mä itse samaistun kokoomuslaisiin, ja pyrin todellakin kilvoittelemaan paikasta auringossa, että voi hyvällä omallatunnolla olla ihan rauhassa änkyräporvarillinen hyvinpukeutuva setämies sitte joskus 20v päästä;)

Ai menestyskö tarkoittaa sitä akateemista loppututkintoa? Rahallako menestys mitataan? Siinäkin tapauksessa putkimiehet ja muut tavalliset duunarit tienaa usein enemmän kuin esimerkiksi humanististen alojen maisterit yms. Ja oikein pitää kilvoitella paikasta auringossa..

Miljoonasateen jtn biisiä lainatakseni: Ei elämän puulaakissa kannata tapella tosissaan, siinä voitto voi olla tappio ja hävinnyt palkitaan. (Näin se muuten usein menee). Tai ainakaan koskaan ei etukäteen tiedä.
 
Demareitten tasapäistämis-kaikillayhtäkivaa-kaikille yhtäpaljon-*politiikka* tekee ihan uskomatonta haittaa kaikille vähänkään fiksuille. Suomessa jo nyt on länsi-euroopan paskin ostovoima, ja kalliimpaa kuin amerikassa.


Suomessa on...

Vähäisesti rikollisuutta.

Vain vähän sellaisia töitä, joissa ei selviä tekemällä vain yhtä työtä (ah niin onnellisessa ameriikassa on tavanomaista, että joutuu tekemään kahta kolmea työtä).

Edullinen kaikille tarjolla oleva päivähoito.

Kustannustehokkaasti hoidettu julkinen sairaanhoito (vrt. amerikan yksityiseen sairausvakuuttamiseen perustuva järjestelmä).

Lähes kaikilla mahdollisuus nousta riittävästi tienaavien joukkoon (sanotaanko vaikka 2600 euroa).

Ilmainen koulutus.

Yhteiskuntarauha. (vrt. Ranska, Iso-Britannia, Italia(!), Yhdysvallat.)

Laajasti sivistynyt kansa.

Lähes kaikilla elintaso johon kuuluu oma asunto, auto, riittävästi ruokaa ja mahdollisuus harrastaa.

Joitain mainitakseni. Mielestäni aika hyvin hoidettu maalta, joka viime vuosisadan alussa oli pirun köyhä. Kaikki tämä on saatu aikaan pohjoismaisessa yhteiskuntamallissa, joka on jonkinlainen markkinatalouden ja sosialismin sekasikiö.
 
No eipä nää valtapuolueet ole asioita kuntoon saanut tässä pitkässä ajassa, jotka siellä on keikuttu. SDPllä on muistaakseni ollu 12 vuotta aikaa hoitaa kaikki ne asiat, jotka vielä viimevaaleissakin oli tapetilla, joten missä vika? Mikä vittu se sellanen hallitus on joka ei saa mitään aikaiseksi vaan lupauksia siirretään taas seuraavan hallituksen kontolle, kunhan edustajien palkkioita on nostettu se 200%.

Ite en ainakaan vaivaudu äänestämään koskaan, samat ongelmat meillä on vielä 100 vuoden päästä, ihan sama kuka siellä leikkii johtajaa.

Mitä nämä kaikki ongelmat ovat? Se on varmasti totta, että valtapuolueiden politiikassa ei nykypäivänä ole kuin vivahde-eroja. Toisaalta asiat ovat mielestäni menneet ihan ok. Hyvin noustu 90-luvun lamastakin. Koskaanhan ei voi täydellistä olla, mutta eikös täällä nyt kuitenkin asiat ole aika hyvin hoidettu?
 
Susta ei kyllä tule ikinä yhtään mitään.
vastakysymys: tuleeko susta?

Oletko kenties jo? mitä aiot tehdä ollaksesi jotain 30-vuotiaana? entä nelikymppisenä?

e: ja se muuten on vuosikymmenten änkyräkommunististen amisten valtapolitiikan tulos, että suomessa parhaille haistatetaan pitkä vittu ja duunarit juhlii. Fiksuimmat sitte lähtee.. ja se ei oo kansakunnalle etu, että parhaat kyvyt lähtee kuka amerikkaan, kuka saksaan tai englantiin ja kuka ausseihin.

e2: se on ihan sosialistien syytä että suomessa on: a. hirmuverotus b. kannustinloukkuja, c. länsimaiden alhaisin ostovoima d. länsimaiden keskiarvoa selvästi kalliimpi hintataso e. pienet ja kämyset asunnot f. kalliit asunnot. e.hirveänhintaset ja sitäkautta euroopantasolla todella huonot autot (=korjaantunut onneksi jo aika paljon) g. ei juurikaan mahdollisuutta sosiaaliseen nousuun, koska valtio raiskaa verotuksella ja suomessa on ihan liian pienet tuloerot.

Onneksi nykynuorista suurin osa sanoutuu irti kaikenlaisesta vasemmistolaisuudesta. se yhteinen-kassa ajattelu on kuin syöpä.
 
No kärjistänhän mä tässä nyt ihan vitusti. Periaatetasolla silti oksettaa suorastaa tällänen sosialismiholhoominen.
 
e2: se on ihan sosialistien syytä että suomessa on: a. hirmuverotus b. kannustinloukkuja, c. länsimaiden alhaisin ostovoima d. länsimaiden keskiarvoa selvästi kalliimpi hintataso e. pienet ja kämyset asunnot f. kalliit asunnot. e.hirveänhintaset ja sitäkautta euroopantasolla todella huonot autot (=korjaantunut onneksi jo aika paljon) g. ei juurikaan mahdollisuutta sosiaaliseen nousuun, koska valtio raiskaa verotuksella ja suomessa on ihan liian pienet tuloerot.

Onneksi nykynuorista suurin osa sanoutuu irti kaikenlaisesta vasemmistolaisuudesta. se yhteinen-kassa ajattelu on kuin syöpä.

Yhteinen kassa -ajattelun aikana Suomi on nostettu köyhyydestä rikkauteen.

Voisiko Indica vastata miten kalliit asunnot selittyy vasemmistolaisella politiikalla? (Yksi merkittävä syy monesti on muuten se, että maanomistajat panttaa maitaan arvonnousun toivossa. Helsingin tilannetta tämä ei kyllä selitä.)

Miten sinä Indica ratkaisisit huono-osaisempien asiat (esimerkiksi niiden narkkien lasten) sen jälkeen kun hirmuverotus on purettu? Amerikasta ei ainakaan voine ottaa mallia.

Yksi selitysmalli Suomen menestykselle on muuten se, että kaikilla on ollut mahdollisuus menestyä. Yleensä myös elämässään epäonnistuneilla on lapsia. Jos näitä perheitä ei tueta, suurin osa näiden perheiden lapsista ei koskaan tule menestymään.
 
Hiukan ihmettelen Indican intoa ja yleistystä amisten ja corolla kuskien dissaamiseen ;) Luopioita varmaan löytyy kummastakin koulusta, tosin ohan se totta että amikseen kerääntyy luusereita hiukan enemmän, mutta pahimmat eivät varmaan vaivaudu edes sinne.

Itse varmasti tulen olemaan tyytyväinen kun niin sanotusti nollista lähden, kun esim reilu 20 vuotiaana on haluamani moottoripyörä ja mercedes/lexus/jaguar (jonkunnäköinen halpishienosto auto), rahaa hienoihin vaatteisiin, koruihin yms ja käyttöönkin. 30 vuotiaana olisi sitten mukavaa edelleen omistaa hieno auto, moottoripyörä (ei tietenkään samoja :D, sillä autoahan pitää vaihtaa joka toinen kuukausi), talo, tosin asuntolainaahan on vielä pirusti. Se siitä avautumisesta.

Ja mitä tuohon tulee, niin suurimmaksi osaksi ihmiset tekevät omat valintansa (en puhu nyt mistään "rajoittuneista" millään suunnalla) tai sitten jättävät ne tekemättä. Suurimmalla osalla suomalaisista on mahdollista opiskella, tehdä töitä, saada uusia haasteita työn saralla ja enemmän rahaa sekä normaalilla järjellä pärjää pitkälle. Tietyissä tapauksissa tuo holhous menee kyllä liian pitkälle...

Pointtiahan minun postissani ei ollut, en sitä löydä enää muustakaan tredistä.
 
Jo son kokoomuksen kannattaja, tai kepiulainen, se ei tarkoita idioottia.

Jotkut on van niin aivopesty, että muka päivähoitopaikat, sairastumisen turva ym lähtisivät heti, jos oikeisto pääsee valtaan. Ei se näin ole. Yrittäjiä, farmareita, älykkäitä ihmisiä yms. Miksi he haluaisviat maksaa kaikesta aina? Aina ei mene hyvin. edes kokoomuslaisella.
 
Jo son kokoomuksen kannattaja, tai kepiulainen, se ei tarkoita idioottia.

Jotkut on van niin aivopesty, että muka päivähoitopaikat, sairastumisen turva ym lähtisivät heti, jos oikeisto pääsee valtaan. Ei se näin ole. Yrittäjiä, farmareita, älykkäitä ihmisiä yms. Miksi he haluaisviat maksaa kaikesta aina? Aina ei mene hyvin. edes kokoomuslaisella.


Koska heillä on varaa maksaa.

Päivähoitopaikat, sairastumisen turva ym. maksaa ja oikeiston piirissä maksuhalua ei tapaa olla. Oikeiston päätavoitteita on alhaiset verot.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom