Nuoren salitreeni

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen 168 cm pitkä 14 v poika,painan n. 56 kg olisi salitreeni hakusessa voimaa ja ''näyttävyyttä'' hakisin.Harrastan myös tennistä.Pistäkää vaan reilusti noita ehotuksia niin mä nakkelen sieltä sopivan ja mieluiten 3-jakoinen ohjelma.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hyviä treeniohjelmia on esimerkiksi Starting strenght ja Arnoldin kultainen kuusikko. Nyt kun oot vielä ton ikänen niin ei kannata vetää liian raskasta treeniä, että pysyy nivelet yms. kunnossa. Kannattaa myös ruveta syömään paljon että paino ja pituus kasvaa. Kannattaa lukea oikeastaan tota aloittelijoiden osiota aika paljon, koska siellä on varmasti semmosia jotka on kyselly näitä samoja asioita.

Mä suosittelisin isoja perusliikkeitä ja siihen toi starting strenght olis aika täydellinen. Mut tos on yks vaihtoehto.

Ma
Takakyykky
Prässi
Jalan ojennus
Jalan koukistus
Vatsat

Ke
Penkkipunnerrus
Vinopenkki kp
Dippi tai ranskalainen
Ojentaja taljassa
Vipunostot

Pe
Maastaveto
Etukyykky
Leuanveto
Kulmasoutu
Hauiskääntö tangolla

Onha se helppo sanoo mitä pitäs tehä ,mut jos ei oo kukaa näyttämäs tai opettamas ni aikaa kovaa on lyödä joku maastaveto ohjelmaan. kehonpainolla pääse jo pitkälle punnerruksia eri variaatioita (esim punnerruskapulat hankintaan) ja leukoja. Onha noi perusliikkeet kans hyviä kun vaa rauhas lähtee liikenteeseen.

Zone-sarja -42%
Onha se helppo sanoo mitä pitäs tehä ,mut jos ei oo kukaa näyttämäs tai opettamas ni aikaa kovaa on lyödä joku maastaveto ohjelmaan. kehonpainolla pääse jo pitkälle punnerruksia eri variaatioita (esim punnerruskapulat hankintaan) ja leukoja. Onha noi perusliikkeet kans hyviä kun vaa rauhas lähtee liikenteeseen.
Sit kantsii ettii joku joka opastaa. Missä tässä ees sanotaan, ettei apua ole saatavilla? Enkä ole tähän asti vielä kaupalliseen saliin törmännyt jossa ei olisi ihmisiä valmiita auttamaan.

Jos näyttävyyttä (kokoa) ja voimaa hakee ni onhan sitä pakko tehä isoi perusliikkeitä.. josain kohtaa ne pitää kuitenki oppia ni miksei nuorena jo 14 vuotiaana... Itseäni harmittaa ku alotin kovan salitreenin vasta 18 vuotiaana.

no juu , mutta tunnen monta ihmistä jotka ovat helvetin isoja ilman mitään mavea ja tunnen myös pari aika kovaa nostajaa joilla on selkä leikattu maven takia. hyvä liike jos osaa tehdä. voimaa saa kehonpainolla ihan kiitettävästi varsinkin 14v on ihan sama teetkö penkkiä vai punnerruksia.

no juu , mutta tunnen monta ihmistä jotka ovat helvetin isoja ilman mitään mavea ja tunnen myös pari aika kovaa nostajaa joilla on selkä leikattu maven takia. hyvä liike jos osaa tehdä. voimaa saa kehonpainolla ihan kiitettävästi varsinkin 14v on ihan sama teetkö penkkiä vai punnerruksia.

Selkä leikattu maven takia? No oisko se sillon tehty vaikka päin persettä :D Kehonpainotreeni nyt on helvetin vaikeeta. Ärsykkeen vaihtelu ja kehityksen mittaaminen on hyvin hankalaa ja aloittelijalla voi kyllä tappaa motivaation. En todellakaan suosittelisi lähtökohtaisesti. Ja vaikka sen kuinka optimoisi niin ei se ikinä päihitä salitreeniä kehityksessä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vähän outoa, mutta itsekkin vähän sillä linjalla, että ei tuota maastavetoa tarvitsisi heti treeniin pistää.. Semmoinen riski just, että menee laittaa liian isot painot, tekniikka vituillaan niin hajottaa paikkansa.. Ja tuota nyt sittenkun hinkkaa niin pituus kasvu tykkää, joo.

Tekniikan opettelu on taas enemmän kuin ok jos joku on neuvomassa, mutta varsin tylsää puuhaa.

Jos asenne on että tekniikoiden opettelu on tylsää, niin sitten voi IMO jättää salitreenit heti alkuunsa. En tarkoita vain mavea vaan ihan yleisesti. Mä oon onnekas kun mulla on ollu asiansa osaavat kaverit neuvomassa tekniikoita junnuna kiekkoillessa, niin nyt on ollut helppo aloittaa painojen kanssa. Mä siis treenasin pari vuotta riveä/tempausta/mavea pelkän tangon & puukepin kanssa, ja aina oli valmentaja tsekkaamassa.

Yksijakosta lähtisin henkilökohtasesti suosittelemaan alottelevalle kaverille. Vielä jos vaihtelis eri kerroilla pääliikkeiden eri versioita, niin ei kyllästykkään heti alkuunsa+oppii isomman määrän liikkeitä. Esim. ekana liikkeenä takakyykky/etukyykky/mave jne.

edit. Niin tosiaan vaatii sen, että joku on parit kerrat kahtomassa sitä tekniikkaa.

Joku ymmärs nyt vähän väärin, onhanse nyt tylsää pelkällä tangolla hinkata toistoja ja saada tekniikkaa kuntoon, kun hinku olisi jo laittaa treeni painot.. Mua ainakin opetettiin ihan aluksi pelkällä kepillä tekemään ja tangolla, sit pikku hiljaa painoja olihanse palkitsevaa, mutta pirun tylsää.

Joku ymmärs nyt vähän väärin, onhanse nyt tylsää pelkällä tangolla hinkata toistoja ja saada tekniikkaa kuntoon, kun hinku olisi jo laittaa treeni painot.. Mua ainakin opetettiin ihan aluksi pelkällä kepillä tekemään ja tangolla, sit pikku hiljaa painoja olihanse palkitsevaa, mutta pirun tylsää.

Siihen kantsii varautua jos meinaa tuloksia saada. On se hemmetin tylsää sitten kun on 5 vuotta treeniä takana kun kehitystä ei meinaa tulla ei sitten millään. Tää on pitkäpiimästä touhua ja jos on hätähousu niin parempi vaihtaa jalkapalloon.

Junttipallo ei oikeen sovi mulle, jokasen oma asia miten treenaa, eise maastaveto pakollinen ole.. Itse teen esim sen sijaan polvista vetoa, kun rupes vittuilemaan tekniikka mulle tossa maastavedossa isommissa painoissa.. Nohh onhan tää vähän matalimman aidan kautta, mutta korvaavia liikkeitä löytyy oikein runsaasti.

Onneksi bodauksen, voimanoston yms. voi aloittaa vielä esim. 20 vuotiaana ja päästä vaikka kuinka pitkälle. Jos taas jalkapallokentille halajaa, niin on 15 vuotta myöhässä.

Selkä leikattu maven takia? No oisko se sillon tehty vaikka päin persettä :D Kehonpainotreeni nyt on helvetin vaikeeta. Ärsykkeen vaihtelu ja kehityksen mittaaminen on hyvin hankalaa ja aloittelijalla voi kyllä tappaa motivaation. En todellakaan suosittelisi lähtökohtaisesti. Ja vaikka sen kuinka optimoisi niin ei se ikinä päihitä salitreeniä kehityksessä.

Niin siis kyllä itsekkin olen mavea vedellyt, kohdistin jutut ketjun aloittajaan, enkä tiedä päin persettä tai ei mutta lueppa esim. huippu voiman nostajien kirjoja tai vastaavaa ja katso kuinka monta kaveria löydät joilta ei ole leikattu jotain Ja sit perään kysyt et sä osaa vetää? kun siihen vaikuttaa niin paljon muukin kuin tekniikkaa lämmöt, oikeat painos sun muut ja edelleen hyvä liikee jos oppii oikein ja mitä keholla treenaamisenn tulee niin itse juuri nostin sillä penkin 130kg-140kg että helppohan sillä on verrata ja loukkaantumisriski aika pieni ja vaikka ketjun aloittaja halusi massaa sun muuta en tiedä onko se tenniksen kannalta tärkeää että on kova mave.

ja vielä jos esim timanttipunnerrukset ovat vaikeita nii en tiiä miten se mave sit tulee sujuu.
:hyvä::hyvä::hyvä:

Rauhotu hyvä mies eihän tosta tekstistä meinaa saaha mitään selvää. Ja eihän kaveri sanonu että tennistä varten treenaa, vaan haluaa näyttävyyttä ja voimaa. Fakta nyt on se että mave on todella hyvä liike, vaikkakaan ei välttämätön. Maven opetteleminen oikein heti alkuun on kaikkea muuta kuin huono idea. Ketjun nimikin on "Nuoren SALItreeni", tuskin se sinne salille haluaa mennä että voi punnerrella.

En sanonu että sinne salille punnertaa pitäs mennä ,vastasin vaan siihen kun kommentoitiin että keholla harjoittelu on vaikeaa ja tuloksetonta. Ja pariin otteeseen sanoin itsekkin että mave on hyvä liike

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom