nukkumisongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja r0hmu
  • Aloitettu Aloitettu

r0hmu

Banned
kun on treenannu kunnon treenin ja illal yrittää käydä nukkumaan ei saa unta kun tuntuu et kroppa on "ylikierroksilla" monesti koko yö tullut pyörittyä kun ei vain saa unta :(
olisiko tähän jotakin neuvo millä tuota voisi välttää/ehkäistä?

valmentaja sanoki et toi nukkuminen on vaikeeta treenin jälkee... ei sekään osan sanoo oikee mitää hyvää neuvoo miten sit vois ehkästä

r0hmu sanoi:
kun on treenannu kunnon treenin ja illal yrittää käydä nukkumaan ei saa unta kun tuntuu et kroppa on "ylikierroksilla" monesti koko yö tullut pyörittyä kun ei vain saa unta :(
olisiko tähän jotakin neuvo millä tuota voisi välttää/ehkäistä?

Jos käytät kofeiinipitoisia tuotteita vähennä niitä illasta tai jätä kokonaan pois.

Rauhoittuminen eli tietyt rutiinit kuten huoneen tuulettaminen, valojen vähentäminen ja jännittävien ohjelmien katselun välttäminen ennen nukkumaanmenoa auttanevat myös unensaamisessa

Magnesium + sinkki rentouttaa ja helpottaa unen saantia (kannattaa ottaa kalsiumista erillään)

Lämmin maito hunajalla, tomaatti ja banaani; tämä yhdistelmä on hyvä luonnollinen unilääke. (Tämän voi ottaa noin reilu puolen tunnin päästä magnesium + sinkistä).

.

Mulla on aivan sama ongelma jos käyn illalla salilla, mutta käy siinä kuuden maissa tai viiden niin ei varmasti enää tuu. Mulla alkaa aina eka väsyttää helvetisti ja sitte syön niin ei väsytä enää yhtään ja aamulla on hauskaa töissä hohoo :arvi: .

Ite reenailen usein töiden jälkeen eli alotan reenin yheksältä illalla. Mullakin on ollu samoja ongelmia. Aivan turha yrittää mennä nukkuun klo 23.00. Yleensä meen kahentoista aikohin. Muija monesti sanoo ku kömmin sen kainaloon... eiku siis viereen, että oon ihan kuuma. Ja se meinaa sillä et oon ihan oikeesti kuuma, siis mun iho on. Kone taitaa käyä vielä sillon ylikierroksilla. Nukun tässä tapauksessa vähillä vaatteilla. Se auttaa ainaki mulla.

otan magnesiumia ja sinkkii illalla,aina on ihan hirvee väsy mut silti ei uni tuu.
aikasemmin treenaaminen ei oikee onnistu valmentajan kiireiden takia..
gabaa kokeilin mutta ei toiminut.
mitään kofeiinituotteita en käytä treenibuustereina, enkä juo kahvia.
pitää vissiin kokeilla tuota tryptophaania.
ps. kun tulee treenaamasta kotiin nii syö ja menee nukkumaan on yleensä niin kova väsy...

r0hmu sanoi:
ps. kun tulee treenaamasta kotiin nii syö ja menee nukkumaan on yleensä niin kova väsy...

Siis etkai ota päiväunia treenin jälkeen? Jos otat niin ei ole ihmekään jos et saa yöllä unta...

Intistä tuttu "Rentoutumisharjoitus" on ollu tohon ongelmaan monelle kaverille ratkasu. Eli opettelee rentoutumaan ihan totaalisen kunnolla niin eiköhän se uni sieltä tule. Vaikee on alkuun kyllä mutta sitten kun sen oppii niin eipähän hevillä unohdu.

Meikä taas nukkuu linkissä aamulla ja iltapäivällä, treenin jälkeen joskus puolituntia ja sitten nukkumaan joskus 22.00-23.00. Esim. tänää ja eilen on nukuttanu ihan sikana, tosin johtuu varmaa tosta uudesta vuodesta.. Jos huomenna vielä nukuttaa, ni kyllä sit on joku kummasti..?

Suomen Hypnoosiliitto Ry - Eheyttävä syvärentoutus

Tommosen kuuntelemisesta saattais olla apua.. ei ole itellä uniongelmia niin en osaa omia kokemuksia kertoa.

OK, eipä taida olla edes meikäläisellä rähmäkäpälällä vaaraa sitten, kun en nyt kuitenkaan ajatellut koko pussia ykkösellä lärviin huitaista :D

Mike sanoi:
Tryptofaania pitää vetää aika reippaasti että vaarallista olisi ja nyt puhutaan sadoista grammoista.

Miksi tuolla sitten lukee oikein boldattuna ettei annostusta saa ylittää?
Mainoskikka?

Edit: Ei luekkaan boldattuna :) capseilla kuitenkin.

tuli jotain mieleen.

-rentoo kävelyä illalla pimeydessä mietiskellen ja relaten samalla. kessu tai nuuskamälli auttaa meikäläisellä.
-viilennä huonees lämpötilaa. oon kuullu, että ihminen nukkuisi parhaiten n. 17 asteessa. eli patteri ainakin pois päältä. mullon joskus krapulas todella vaikea saada unta. kroppa polttaa energiaa kai.. no, avaan ikkunan ja heitän peiton pois ja saan nukuttua vitun hyvin.
-venyttele. varskinin alaselän ja niskan pitää olla hyvin venytettyinä. jalat suoriks eteen, päkijöistä kiinni, selkä pyöreeks ja päästä pää roikkumaan velttona, niinku ottaisit suikkariin. ottaa kipiää, mutta tuntuu vitun hyvältä kun on kestäny sen pari minsaa.
-runkuttele/sekstaa.
-bisseä rauhottamaan, mutta vain 1 tai 2 putiloa.

bfr sanoi:
Miksi tuolla sitten lukee oikein boldattuna ettei annostusta saa ylittää?
Mainoskikka?

Edit: Ei luekkaan boldattuna :) capseilla kuitenkin.
No jos joku sen ylittää ja menee kipsiin, niin meitähän siinä syytellään, omalla vastuulla yliannoksia. Jostain luin, että 500g kerralla vie hengen, mutta se vaatisi tuota koalan paskan makuista jauhoa 5 pussia.

Back
Ylös Bottom