Mulla on käynyt niin, että kun aloitin treenaamisen, niin unen tarve on vähentynyt huomattavasti. Ennen nukuin viikolla aina sen 10 - 14h päivässä ja viikonloppusin parhaimmillaan jopa 18h putkeen. Niin ja epäilijöille, että tämä ei ole trolli... Yritin monesti nukkua 7 -9h mutta siitä ei tullut yhtään mitään, koska jo muutaman tunnin päästä olin ihan väsynyt. Tuntui ettei mikään asia elämässä kiinnosta ja mulla oli tosi ärtynyt olo, sekä keskittymiskyky meni täysin. Sama asia on myös silloin, jos joudun herätä ennen kahdeksaa aamulla, vaikka olisin nukkunut 12h sitä ennen. Teen 3-vuorotyötä ja tämän takia en ole tehnyt aamuvuoroja enään pitkään aikaan.
Treenamisen aloitin tuossa kesäkuun alussa ja alkuaikoina olin yhtä väsynyt kuin ennenkin, mutta nykyään vaikka olisi kova treeni alla + rankka työpäivä päälle, niin en nuku enään kuin 7 -9h päivässä.
Enään ei myöskään tule tuota väsymystä muutaman tunnin valveilla olon jälkeen, vaikka unet on lyhyempiä...
Nukahtamisen kanssa ei ole ollut suurempia ongelmia, mutta oon alkanut heräilemään parin tunnin välein ja yöllä saattaa iskeä kusihätä jopa 2 - 3 kertaa, vaikka ennen en herännyt kuselle kertaakaan edes 12h unien aikana.
Niin ja sellainen asia vielä, että ennen näin joka yö tosi todentuntuisia unia ja yleensä aamulla muistin ne samalla tavalla kun olis leffan katsonut illalla, mutta nykyään en tiedä että näenkö unia, koska en aamulla niitä muista.
Alkanut vaan mietityttää, että mistäköhän tämä muutos voisi johtua? Elämän tavat on kyllä muuttunut radikaalisti terveellisempään suuntaan.
- - - Updated - - -
Löytyykö tota ZMA:ta apteekista? :O
Käyt ostamassa apteekista erilliset purkit sinkkiä ja magnesiumia, niin tulee varmasti halvemmaksi kuin purkki zma:ta.