Nukkuminen

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kerätään tänne kaiken näköstä nukkumiseen ja nukahtamiseen sekä sen tärkeyteen liittyviä asiota.

Yleensähän näihin topikin alottamisiin liittyy aina joku oma ongelma/kysymys, kuten minullakin:dance:

Eli ongelmia tuon nukahtamisen kanssa, varsinkin nyt kun asuu asuntolassa.

Proteiini:hän? vaikuttaa ainakin siihen? Mitä muita on?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Onhan se uni tärkeää jaksamisen ja elämän mielekkyyden kokemisen kannalta. Ei ole kauhean hauskaa, jos täytyy taistella valveilla pysyäkseen ja haukottelee jatkuvasti vaikka mitä tekis. Sitten jos päivällä nukahtaa tunniks tai jopa pariksi, menee polla ihan sekaisin, koska unirytmi on jotain ihan muuta kuin mitä sen pitäisi olla. Neljä kuukautta ollut nyt univaikeuksia eikä ole tullut yhtään kokonaista yötä nukuttua. Pikku hiljaa alkaa kuiteskin helpottaa.

sen huomannu, että jos bulkilla menee viimenen ruokailu liian myöhään ja pitää kalorit ottaa täyteen niin ei meinaa unta saada. Samaten jos vetää yöproteiinit juuri ennen nukkumaan menoa.

vinkkejä nukahtamiseen:
-himmennä kämpän valoja sitä mukaa miten ulkona pimenee, vaikuttaa melatoniinin tuottoon ja helpottaa nukahtamista.
-pidä tila jossa nukut mahdollisimman pimeänä ja käytä vaikka silmälappuja. Mitä pimeämpää, sen parempaa unta.
-mahd. vähän sähkölaitteita, ne heikentävät unen laatua.
-öljymäistä melatoniinia jos saa jostain niin sisäreisiin kannatta hieroa ennen nukkumaanmenoa.
- itsellä pieni määrä punaviiniä auttaa todella tehokkaasti. Saa vielä vähän flavonoideja :D
ja onhan sekin antiestrogeeninen..
-kannattaa yrittää pitää suurin piirtein samaa unirytmiä, helpottaa nukahtamista.

Sitten on olemassa erilaisia nukahtamistekniikoita. Yks minkä tiedän, oli tyylin etträ kuvittele itsesi liitutaulun eteen, piirrä taululle ympyrä, ympyrään luku 100.
Sitten pyyhi se pois, piirrä uusi ympyrä, ja sinne 99.
Sit taas pyyhi pois jne jne lukua alaspäin.
Toimivuudesta en mee takuuseen, mulla ei keskittymiskyky riitä kokeilemaan, siksi saan unen lääkkeillä jos on ongelmia :D

Sitten on olemassa erilaisia nukahtamistekniikoita. Yks minkä tiedän, oli tyylin etträ kuvittele itsesi liitutaulun eteen, piirrä taululle ympyrä, ympyrään luku 100.
Sitten pyyhi se pois, piirrä uusi ympyrä, ja sinne 99.
Sit taas pyyhi pois jne jne lukua alaspäin.

:offtopic: Menee vähän off-topic mut ensimmäinen ajatus mikä mul tulis laskiessa mieleen olis mitä luultavammin "Ei helvetti mulla oo aikaa tämmöseen, pitäis jo nukahtaa" :D

- itsellä pieni määrä punaviiniä auttaa todella tehokkaasti. Saa vielä vähän flavonoideja :D
ja onhan sekin antiestrogeeninen..

En oo kuullutkaan, että punaviini ois antiestrogeeninen :O Mistä näin? Ja pieni lasillinen vähä-alkoholista juomaa ei varmaan vaikuta testotasoihinkaan.

Itselläni auttoi suuresti pimennysverho. Ainoana miinuksena se, että viikonloppuisin ym. tulee nukuttua "normaalia" pidempään, koska valo ei herätä samaan tapaan kuten ennen.

Mitä muita tapoja on edistää tuota antitestrogeenin tuotantoa?

Onok mitään hedelmää tai mitään jota saa tavallisesta kaupasta, mitään liikettä ynnä muuta minkä voisi iltasella tehä jo tosiaan vaikuttaisi tuohon antitestrogeeniin´lissäämiseen:david:

Kuinka pitkään pitäisi odottaa iltapalan ja nukkumaanmenon välillä? Ite oon koittanu korjailla omaa unirytmiä nyt parisen viikkoa, mutta tulos on se että pyörin sängyssä 2-3 tuntia ennenku nukahan.:zzzz:

Olenkohan jotenkin kummallinen kun itse en saa nukuttua jos on vähääkään nälkä ja mitä tuhdimman iltapalan syön sitä paremmin tulee nukuttua varsinkin kunnon pihvi ennen nukkumaan menoa takaa mukavat unet ja herää aamulla todella hyvin levänneenä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olenkohan jotenkin kummallinen kun itse en saa nukuttua jos on vähääkään nälkä ja mitä tuhdimman iltapalan syön sitä paremmin tulee nukuttua varsinkin kunnon pihvi ennen nukkumaan menoa takaa mukavat unet ja herää aamulla todella hyvin levänneenä.

Kyllähän safka väsyttää kivasti ku syö hyvi ja on toiki totta ettei nälkäsenä saa unta. Johtuu niin monesta muuttujasta toi unen saanti et vaikee eritellä mistä johtuu.

Ite ainakin nukahdan melkee heti kun lähettelen illalla sängystä viestejä kännykällä jollekki

"antitestrogeeni" kuulostaa joltain uudelta superhormoonilta.

Itse olen alkanut nukkumaan huomattavasti paremmin sen jälkeen kun aloitin harrastamaan säännöllisesti aerobista liikuntaa.

Kuinka pitkään pitäisi odottaa iltapalan ja nukkumaanmenon välillä? Ite oon koittanu korjailla omaa unirytmiä nyt parisen viikkoa, mutta tulos on se että pyörin sängyssä 2-3 tuntia ennenku nukahan.:zzzz:

Mulle neuvottiin salilla noin tuntia ennen nukkumaan menoa vetämään proteiinipitonen iltapala

Mua vituttaa kun jos laitan verhot tohon eteen että nukahtas ja olis pimeetä niin aamulla jos joutuu herää herätyskelloon ni on sellanen krapula fiilis ku suoraan täydestä unesta pystyyn, jos taas jätän ikkunat paljaaks niin vaikeaa nukkua ja nukkuminen kärsii (kesällä nimenomaan) mutta aamulla on helpompi....

Pakko kai hommata se lamppu-systeemi mikä nostaa valon määrää huoneessa pikkuhiljaa kun alat heräilee, maksaa vaan niin paljon :(

Mitä muita tapoja on edistää tuota antitestrogeenin tuotantoa?

Onok mitään hedelmää tai mitään jota saa tavallisesta kaupasta, mitään liikettä ynnä muuta minkä voisi iltasella tehä jo tosiaan vaikuttaisi tuohon antitestrogeeniin´lissäämiseen:david:
se sana mitä fuhrer tarkoitti oli ANTIESTROGEENINEN eli ei estrogeeninen. alkoholi lisää isoissa määrin otettuna estrogeenin(naishormonin) tuotantoa elimistössä ja vähentää testosteronin(mieshormoni) tuotantoa. kun ottaa tuota punaviiniä muutaman desin, niin on tutkittu että se nostaisi testosteroni tasoja elimistössä ja vähentäisi tuota estrogeenin määrää.

eli tuo antiestrogeeni ei ole mikään hormoni vaan tässä tilanteessa sillä tarkoitettiin päinvastaista vaikutusta estrogeenin tuotantoon elimistössä. näin ainakin itse älysin tämän homman.

testosteronia pystyt sitten lisäämään elimistössäsi ravinnolla ja raskaalla liikunnalla. paljo kaloreita koneeseen, niin erittyy testosteroniakin. vähäkalorinen ja valkuaisaineköyhä ruokavalio alentaa testo-tasoja. eli proteiiniä ja kaloreita naamariin, niin turvaat testosteroni tuotannon ja sinusta tulee melekonen sonni. ;)

Zone-sarja -42%
Kuinka saada uni laadukkaammaksi, eli kuinka saada unen laatu paranemaan?

Vinkkejä kiitos otetaan vastaan hyvään uneen. Maitolasillinen, ZMA, OMEGA3 ja pimennysverhot on jo kokeitu, silti uni on jotenkin vähän koiranunta välillä.

Treenikin sujuisi paremmin kun ois joka yö luksus unet.

ps. tietenkin myös :pano: on käytössä, :rock:,

Vinkkejä kiitos otetaan vastaan hyvään uneen. Maitolasillinen, ZMA, OMEGA3 ja pimennysverhot on jo kokeitu, silti uni on jotenkin vähän koiranunta välillä.

Treenikin sujuisi paremmin kun ois joka yö luksus unet.

ps. tietenkin myös :pano: on käytössä, :rock:,
Mites olis melatoniini?

Itellä tuppaa olemaan kans tota uniongelmaa välillä. Hyväksi oon todennu aerobisen ja venyttelyn heti sen jälkeen illalla. Mulla tulee ton jälkeen hyvin uni silmään, mutta jos en kokopäivänä tee yhtään mitään, niin ei kyllä meinaa saada unta millään, samaten kannattaa välttää koneella istumista illalla, siitä on ihan juttua ollut jossain joskus että se vaikuttaa unensaamis vaikeuksiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom