notkoselkä ja oranki look

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
oisko teillä jotain vihjettä, taas vaihteeks, siihen miten sais notkoselkää suoremmaks ? vai saako ees ? ja vaikuttaako notkoselkä jotenkin ryhtiin ? ku o ollu kokoikäni, ihan 3 - 4 vuotiaasta asti vähän huonohko ryhti, mitä vanhemmaks tuun, ni tuntuu vaan että sitä huonompaan suuntaan ainakin selkä menee..oon venytelly jalkoja, selkää, vatsaa, rintaa 5 - 6 kertaa viikossa joku 15 min / kerta ja salilla oon treenannu jokaista lihas ryhmää ainakin omasta mielestäni monipuolisesti...ja ikä on 16, kohta 17, paino 70 ja pituus 170 cm, laitoin noi vaan siks ku yleensä täällä aina kysytään noita jossain

joku varmaa sanoo tähän että kannattais käydä jossain fysioterapeutilla tai jollai semmosella ni oon käyny joskus ku oli vissii 10 vanha, ja se sano että pitää ostaa leuanvetotanko kotiin, ja siinä pitäs roikkua, oon kyl roikkunu mut leukoja enimmäkseen siinä teen

Yleisesti huonoon ryhtiin auttaa se, että treenaa yläselkää ja takaolkapäitä kuin piru itse ja jättää mielellään rinnan ja etuolkapäiden kurittamisen niin vähälle kuin mahdollista.

Mulla on ainakin auttanut juuri tuo mitä hulkki neuvoi...
Ryhti parani huomattavasti kun aloin tekeen selkää vähän enemmän ja rintaa hiukan vähemmän...

Eli kulmasoutua ja maastavetoo niin kyllä ryhti paranee...

Originally posted by Maza
Venyttele lonkankoukistajia, vahvista vatsalihaksia,...(jatkakoon joku joka tietää paremmmin:jahas: )

Ei tuota tarvi jatkaa, siinähän se oli. Muistaa vaan että sellainen 10 sekunnin venytys ei tee paljon mitään joillekin lonkankoukistajille, sellainen minuutti ainakin on alussa hyvä. Ja yrittää käännellä ja pyöritellä yläkroppaa niin että venytys tuntuu eri osissa sitä lonkan etuosaa ja alavatsaa. Hakee asennon jossa pystyy olemaan pidemmän aikaa, ja venyttää ihan rauhassa ja pitkään. Monesti heti venytyksen jälkeen huomaa että alaselkään tulee paljon rennompi ja vapaampi olo.

Orankilook ja notkoselkä voi olla (monesti ovatkin) sukua toisilleen. Jos on alaselkä notkolla, niin sittenhän on keskikohta selästä vähän liian takana. Ja kun on keskiselkä liian takana, niin painopisteen säilymisen takia hartiat ja pää työntyvät eteen. Käsi kainaloon, örinää (+reilusti penatreeniä) ja siinä meillä on aito oranki :)

minä oon käsittäny että huono ryhti voi lähteä myös siitä että takareidet on reilusti etureisiä heikommat. eli otahan suorinjaloin mavea mukaan kunnolla! :kippis1:

Niin ja se on tiedostamis asia. Allekirjoittaneella oli nuorempana huono ryhti mutta asenteella ja asentoa tietoisesti kontrolloimalla olen saanut ryhdin kuntoon. Vatsa sisään, rinta ulos..hartiat taakse!! Mars!!! :) Ja kyllä se ryhti paranee samalla kun lihaksisto kehittyy. Ylätaljaa/alataljaa tehdessä sitten kunnolla lavat taakse, jopa liioitellen. En kyllä kehoittaisi tekemään selkää suhteessa yhtään enempää kuin rintaa/olkapäitä, tasaisesti vaan koko kroppaa ja alat tietoisesti pitämään sen ryhdin hyvänä.

Hmm siis jos ryhtiä haluat parantaa niin alota istumisesta eli kun istut niin "Vatsa sisään, rinta ulos..hartiat taakse!! " se tekee todella hyvää ryhdillesi... ja sitten seuraava projekti on hyvä ryhti kävelyssä mutta kaikki aikanaan :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
edellä mainittujen keinojen lisäksi kannattaisi välillä käydä (urheilu)hierojalla.
Hyvä ryhti on helpompi löytää, kun joku ruhjoo välillä "jumikkeet" auki. Hierojilta saa myös hyviä venytys/lihastreeni-ohjeita.

Venyttele lonkankoukistajia, vahvista vatsalihaksia,.

oisko teillä jotain kuvaa miten noita pitäs venytellä ? ja missä kohti sen suunilleen pitäs tuntua ? kun on vielä vähän hakusessa mutta kait se siittä lähtee:rolleyes:

Mulla on sama ongelma. Mutta oon saanut paljon muutosta siihen venyttelemällä PALJON lonkankoukistajia ja alaselkää. Olikin jo puhetta ettei sitä penkkiä pidä tehdä liikaa... ;) mut sit yks mikä on hyvä on toi ylätalja taakse. Ei mitään hirveitä painoja ja pidempää settiä. Allekirjoittaneella on toiminut nämä. Tosin eihän sitä notkoselkää saa suoraksi, se on varma.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom