"Notkeusohjelma" varpaiden koskettamisen mahdollistamiseksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mikähän mahtaisi olla hyvä "notkeusohjelma" varpaiden koskettamisen mahdollistamiseksi jalat yhdessä ja suorina seisten. Nyt jää noin 20 cm vajaaksi, joko se on niin paljon ettei varpaiden koskettaminen välttämättä onnistu koskaan. Osasyyhän voi olla käsien ja vartalon mittasuhteet eikä pelkkä huono notkeus.

Notkeuden parantaminen kiinnostaa siksi että tarkoitus olisi joskus saada tehtyä voimapyörää suorin jaloin. Treenihän on helpointa aloittaa tekemällä lyhyttä liikerataa voimapyörä lähellä jalkoja, mutta se on nyt huonon notkeuden vuoksi mahdotonta.

Ihan pelkällä venyttelyllä olen saanut itseni notkeaksi, eipä siihen muuta mahdollisuutta ole.
Uhraa 40min joka päivä aikaa raivoisaan venyttelyyn, kyllä se ruoto siitä notkistuu.
Itsehän kamppailu-uran alkuvaiheessa olin kankeampi kuin rautakanki, mutta jo 2kk jälkeen notkeus oli kasvanut räjähdysmäisesti ja tosiaan luulin etten saa käsiä edes polviin saakka ikinä :D

Testaappa tämmöstä hassua drilliä:

Mene seisomaan pyyhkeen päälle neutraalissa asennossa (hyppää ilmaan luonnollisesti, kun tulet alas sun jalat on oikeassa asennossa).

1) ota pyyhkeen päistä kiinni
2) taivuta eteenpäin vähän kuin suorinjaloinmaastavedon aloitusasentoon
3) lähe työntämään persettä kattoon. Vedä samalla pyyhkeen päistä, aivan kuin koettaisit tehdä suorinjaloinmaastavetoa. Jännitä lujasti!
4) pidä 10sek tasaista jännitystä, saattaa alkaa jalat täriseen jne, se on hyvä.
5) uloshengityksen kans rentouta itses totaalisesti, vedä pyyhkeen päistä itseäs alemmas taivutukseen. Pitäs tulla heittämällä pari senttiä lisää.
6) Testaa eteentaivutusta uudestaan ilman pyyhettä.

Ei 20 cm ole mitään. Itsekin olen helvetin jäykkä, ja kyllä sitä venyy kun jaksaa venyttää. Mielellään vaikka joka päivä, mutta hidasta hommaa joka tapauksessa.

Parhaimman tuloksen eri venytyksiin olen saanut venyttämällä _kauan_ (> 10 min. ) samassa asennossa, juuri siinä kipukynnyksen rajoilla, joka kuitenkin muuttuu hyvin tuskallisesta parin minuutin jälkeen juuri ja juuri siedettäväksi. Tässä huomasi ihan viikkojen sisällä edistystä, kun taas noilla parin minuutin venytyksillä edistystä huomaa ehkä kuukausien aikaväleillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom