Vilenin Herttua sanoi:P E R S E .
Se olisi siis ehkä ollut mahdollista.
P E R S E .
:lol2: Uskaltaisiko sitä siltikään kokeilla? Muistan aivan selvästi sen lehtikuvan, missä oli venäläisen avovaunun siluetti, ja alhaalla roikkui taka-akselin läheisyydessä kolmion muotoinen jarrutankomuodostelma. Syntyihe pelko.
Tämä ei nyt ole minun nostalgiaa, mutta muistan kaverini kertoneen uroteosta, jonka teki kaverinsa kanssa: menivät lentokentälle salaa VHS-videopömpeli olalla. Sitten tutkailivat koneiden laskeutumista, ja ryynäsivät selälleen makaamaan kiitotien alkuun niin lähelle alastulevia koneita kuin uskalsivat. No, videopätkät olivat tietenkin kuin sotatoimialueelta kuvattuja (kauhea suhina ja pauke, jylinä ja jyrinä, ja valkomahainen kone sukeltaa yli).
Maa-peliä pelattiin mekin. Se ei kyllä noussut suurimmaksi suosikiksi, purkkis oli yleisin pihapeli.
Mussiikki-muistoja. Metallica ja Iron Maiden jakoi väkeä kahtia. Airron Meideniä pidettiin enemmälti ammattikoululaisten suosimana, Metallica oli "sivistyneempi" rankka bändi digattavaksi. Kovilla mopopojilla olikin paljon Iron Maiden-selkälippuja farkkuliiveihin neljällä hakaneulalla kiinnitettynä. Samoihin aikoihin näin ensimmäiset hevibändi-julisteet serkkujen ja muun vanhemman nuorison seinillä. Selasin eräällä kyläreissulla Soundia, mistä en mitään tajunnut koska en osannut lukea. "Mikäs tämä on!" Osoitan sormella. Aurinkolaseja, niittejä, pulisonkia... "Ääh... Se on Motörhead." "Onk se hyvä?" "Hmph... Tai emmä tiiä, ehkä vähän liian räkänen." Mutta hemmetti, miten kova kuva, musiikista viis!
Pääsin sitten kotiin. Moutöhed-kuva palasi mieleen aika ajoin. Selasin siskon lehteä ...olisikohan ollut Koululainen tai joku vastaava, missä keskiaukeamakuvana oli Popeda. Ajattelin, että ehkä tämä bändi, mikä lieneekään, ajaa saman asian siihen asti, että saan Motörhead-julisteen. Niinpä ruimin sen teipillä sängyn yläpuolelle Marlboro-F1 -formulan viereen. Legojen ääreen.
Äiti touhottaa, käy huoneessa. "No mikäs tämä on! Kyllä on rumia miehiä!" Ja jo valmiiksi repaleinen rock-poseeraus lähtee seinältä samoin tein. No minä tietysti märittämään, että tytöilläkin saa olla Bogarttia seinällä ja mulla ei. Kaiketi siinä oli eroa. :lol2: Silloin se tietenkin harmitti, mutta jälkikäteen olen mutsille ihan kiitollinen!