Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
- Väitätte, että kaikki, joilla on norjalainen passi, ovat täysiarvoisia norjalaisia..., epäilty joukkosurmaaja Anders Behring Breivik, 32, aloittaa kirjoituksensa, jonka hän julkaisi norjalaisella nettikeskustelupalstalla Aftonbladet-lehden mukaan.
Breivik on osoittanut helmikuussa 2010 julkaistun nettikirjoituksensa Gro Harlem Brundtlandille, norjalaiselle poliitikolle, joka myös esiintyi Utöya-saarella perjantaina vain hieman ennen tuhoisan verilöylyn alkamista.
- Se tarkoittaa, että somalit (joilla on norjalainen passi), jotka pureskelevat khatia (huumetta) päivät pitkät, lyövät vaimoaan ja lähettävät puolet työttömyyskorvauksistaan al-Shabaab-liikkeelle, ovat täysiarvoisia norjalaisia, Breivik jatkaa kyseistä nettikirjoitustaan.
- Jos on joku, joka uskaltaa nähdä somalit jotenkin toisin, häntä pidetään rasistina ja hänet polttomerkitään julkisesti. - - - Ja te sanotte, että kaikki, jotka ovat eri mieltä tuon käsityksen kanssa - - - ovat rasisteja? Siinä tapauksessa, luulen, että olette leimannut 95 prosenttia maailman väestöstä juuri niin, mutta sillä on teille vähäisempi merkitys?
- Luulen, että useimmat norjalaiset vaativat täyttä kulttuurista sulautumista (eurooppalaiseen kulttuuriin) laskeakseen toiset täysiarvoisiksi norjalaisiksi, Breivik edelleen päättelee kirjoituksessaan.
Juu, on se hienoa, kun sanavapautta pyritään rajoittamaan pelolla!Siitä en tiedä mikä kaverin päässä napsahti kun ryhtyi tekemään Commando -leffan loppukohtauksen uusintaa demarinuorten leirille. Vaikken hyväksy tuollaista silmitöntä väkivaltaa ja Breivik ansaitsee tuosta laissa määrätyn rangaistuksen niin tästä mahdollisesti seuraava positiivinen seikka on, että harva poliitikko uskaltaa enään ajaa monikulttuuristamishankkeita omalla nimellään kovin julkisesti.
Juu, on se hienoa, kun sanavapautta pyritään rajoittamaan pelolla!
Onneks et oo Norjan poliisissa. :D Mulla ei oo ees poliisin koulutusta ja voisin ihan neutraalisti haastatella tota. En vaan tunne suuntaan tai toiseen. Enkä kannata kuolemantuomiota.Vaatii aikamoista ammattitaitoa alkaa kuulustelemaan tuollaista ihmistä. Itse en pystyisi hallitsemaan itseni vaan aloittaisin hakkaamalla se sika aivan tohjoksi.
Juu, on se hienoa, kun sanavapautta pyritään rajoittamaan pelolla!
Jos tämä kaveri olisi muslimi niin kaikki tiedetään mikä huuto täälläkin olisi. Mutta missäs on huuto nationalismin ja äärioikeiston hillitsemisestä. Halla-ahonkin kannattaa olla varovainen puheissaan, aina voi joku idiootti kuvitella että sanoma pitää ottaa kirjaimellisesti.
Onneks et oo Norjan poliisissa. :D Mulla ei oo ees poliisin koulutusta ja voisin ihan neutraalisti haastatella tota. En vaan tunne suuntaan tai toiseen. Enkä kannata kuolemantuomiota.
Ja taas kyseessä oli käsittääkseni laillisten aseiden kanssa tehty murhaaminen! Mun mielipide!
Miten kellään tavallisella ihmisellä voi olla aseenkantolupa konetuliaseeseen? Miehen nimiin on Norjan TV2:n mukaan kuitenkin rekisteröity konekivääri ja pistooli. -IL
Miten poliiseilta kesti kuitenkin 3 tuntia (?) tulla paikalle?