Norjassa mahdollinen terroristi-isku (Oslon keskustassa)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juuk4
  • Aloitettu Aloitettu
Muistaakseni jenkeissä oli joku tällainen tilanne, jossian oli joku kouluammuskelija tms. ja yksi opettaja kävi hakemassa aseen autosta ja ampui sen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Päivää ennen ampumisia Utöyan saarella

lager.jpg

Lähin mies kuvassa Norjan ulkoministeri.

Samalla lailla on haudoillatanssimista esittää aselain löysennyksiä tämänkaltaisten tapausten perusteella, koska aseellisten yhteenottojen ja kuolemantapausten määrä kasvaisi USA:n tasolle tilastollisesti - vaikka tämänkaltaisia massamurhia löysät aselait ja yleisempi aseidenkanto hillitsisi. Kyllähän niitä aseita jo nyt pystyy ostamaan täysin laillisesti jos sellaista tuntee tarvitsevansa... olen kuitenkin äärimmäisen skeptinen avoimen aseenkantoon suomessa.

Luinpas hieman kaverin kirjoituksia netistä, eikä hän minusta mitenkään kovin ääri-ihmiseltä vaikuta. Vastaavanlaisia kirjoituksia on Pakkiskin täynnä.

- Väitätte, että kaikki, joilla on norjalainen passi, ovat täysiarvoisia norjalaisia..., epäilty joukkosurmaaja Anders Behring Breivik, 32, aloittaa kirjoituksensa, jonka hän julkaisi norjalaisella nettikeskustelupalstalla Aftonbladet-lehden mukaan.

Breivik on osoittanut helmikuussa 2010 julkaistun nettikirjoituksensa Gro Harlem Brundtlandille, norjalaiselle poliitikolle, joka myös esiintyi Utöya-saarella perjantaina vain hieman ennen tuhoisan verilöylyn alkamista.

- Se tarkoittaa, että somalit (joilla on norjalainen passi), jotka pureskelevat khatia (huumetta) päivät pitkät, lyövät vaimoaan ja lähettävät puolet työttömyyskorvauksistaan al-Shabaab-liikkeelle, ovat täysiarvoisia norjalaisia, Breivik jatkaa kyseistä nettikirjoitustaan.

- Jos on joku, joka uskaltaa nähdä somalit jotenkin toisin, häntä pidetään rasistina ja hänet polttomerkitään julkisesti. - - - Ja te sanotte, että kaikki, jotka ovat eri mieltä tuon käsityksen kanssa - - - ovat rasisteja? Siinä tapauksessa, luulen, että olette leimannut 95 prosenttia maailman väestöstä juuri niin, mutta sillä on teille vähäisempi merkitys?

- Luulen, että useimmat norjalaiset vaativat täyttä kulttuurista sulautumista (eurooppalaiseen kulttuuriin) laskeakseen toiset täysiarvoisiksi norjalaisiksi, Breivik edelleen päättelee kirjoituksessaan.

Siitä en tiedä mikä kaverin päässä napsahti kun ryhtyi tekemään Commando -leffan loppukohtauksen uusintaa demarinuorten leirille. Vaikken hyväksy tuollaista silmitöntä väkivaltaa ja Breivik ansaitsee tuosta laissa määrätyn rangaistuksen niin tästä mahdollisesti seuraava positiivinen seikka on, että harva poliitikko uskaltaa enään ajaa monikulttuuristamishankkeita omalla nimellään kovin julkisesti.

Noi tuomiojan aseista jeesustelut on aivan turhia. Vaikka aselaki olisi kuinka tiukka nii ei sille voitaisi mitään jos joku haluaisi tappaa. Kyllä se sen mutkan jostain kääntäis kuitenkin. Onha meillä laki murhaakin vastaan muttei se estä ihmisiä tappamasta toisia.

Olen aina ihmetellyt että miten nämä koulu ammuskelijat eivät saa enempää tuhoa aikaan mutta tämä kaveri sai, äärettömän suunnitelmallinen ja hyvin toteutettu missio.

Oikein hirvittää, siinä on normaali ihminen aivan auttamaton kun joutuu tuommoisen hullun tielle. Ei tämmöisiä lisää kiitos.

Siitä en tiedä mikä kaverin päässä napsahti kun ryhtyi tekemään Commando -leffan loppukohtauksen uusintaa demarinuorten leirille. Vaikken hyväksy tuollaista silmitöntä väkivaltaa ja Breivik ansaitsee tuosta laissa määrätyn rangaistuksen niin tästä mahdollisesti seuraava positiivinen seikka on, että harva poliitikko uskaltaa enään ajaa monikulttuuristamishankkeita omalla nimellään kovin julkisesti.
Juu, on se hienoa, kun sanavapautta pyritään rajoittamaan pelolla!

Mulle tulee jotenkin tästä kaverista mieleen se Seven leffan psykopaatti. miehellä on selvästi vahva usko että hänen tekonsa tulee muuttamaan yhteiskuntaa ja että sitä tutkitaan vielä vuosikymmenten päästä. Mies antautuu omasta tahdostaan kuten leffan murhaaja, muttei tapaus ole vielä ohi, vaikka niin luullaan. On ehkä vielä jotain järkyttävää tiedossa vaikka mies onkin vangittuna, tai varmasti ainakin jotain mitä hän haluaa kertoa. Kai hän muuten olisi voinut jättää kirjoituksen ja tappaa itsensä, mutta ei, hän haluaa nähdä tapahtuman seuraukset tai paljastaa jotain

leffasta seven http://www.youtube.com/watch?v=v4NcuPb4wmA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=0xG5hSOMGn0&feature=related

Jos tämä kaveri olisi muslimi niin kaikki tiedetään mikä huuto täälläkin olisi. Mutta missäs on huuto nationalismin ja äärioikeiston hillitsemisestä. Halla-ahonkin kannattaa olla varovainen puheissaan, aina voi joku idiootti kuvitella että sanoma pitää ottaa kirjaimellisesti.

Vaatii aikamoista ammattitaitoa alkaa kuulustelemaan tuollaista ihmistä. Itse en pystyisi hallitsemaan itseni vaan aloittaisin hakkaamalla se sika aivan tohjoksi.
Onneks et oo Norjan poliisissa. :D Mulla ei oo ees poliisin koulutusta ja voisin ihan neutraalisti haastatella tota. En vaan tunne suuntaan tai toiseen. Enkä kannata kuolemantuomiota.

Juu, on se hienoa, kun sanavapautta pyritään rajoittamaan pelolla!

Toisaalta vasurit on hillinnyt mamu jutuissa sananvapautta vaikka kuinka kaikilla muilla keinoilla ja siitähän tuo turhautuminen on purkautunut.
Väärä keino tosin koska ei aiheuta kuin hallaa uskoisin tyhmiä viattomia nuoria kuoli ja plajon heitä surevia ihmisiä nyt on norjassa :(

Jos tämä kaveri olisi muslimi niin kaikki tiedetään mikä huuto täälläkin olisi. Mutta missäs on huuto nationalismin ja äärioikeiston hillitsemisestä. Halla-ahonkin kannattaa olla varovainen puheissaan, aina voi joku idiootti kuvitella että sanoma pitää ottaa kirjaimellisesti.

Mikä Halla-ahon sanoma pitäisi ottaa kirjaimellisesti? Ei Halla-aho ole koskaan puhunut mistään tappamisesta tms.

Onneks et oo Norjan poliisissa. :D Mulla ei oo ees poliisin koulutusta ja voisin ihan neutraalisti haastatella tota. En vaan tunne suuntaan tai toiseen. Enkä kannata kuolemantuomiota.

Jos se poliisi joka haastattelee on ollut tuolla saarella (todennäköisesti), nähnyt nuorten ruumiit verenpeitossa ja aivot pellolle ammuttuina, ruumiita koko saari täynnä niin voi olla että on aika vaikeaa olla neutraali tai olla tuntematta suuntaan tai toiseen. Ja sen lisäksi nähnyt vielä satoja omaisia joiden suru on pohjaton ja elämä lopullisesti pilalla. Kaikki ne yksityiskohdat, potkii päähän maassa olevia, välillä iloitsee huutaa voitonhuutoja, kyseessä olevat nuoret ovat kuitenkin kaikki joidenkin lapsia. En mä ainakaan pystyisi täysin neutraalisti tuollaista kaveria haastattelemaan. Mutta hyvä jos sinä pystyisit

Ja taas kyseessä oli käsittääkseni laillisten aseiden kanssa tehty murhaaminen! Mun mielipide!

Miten kellään tavallisella ihmisellä voi olla aseenkantolupa konetuliaseeseen? Miehen nimiin on Norjan TV2:n mukaan kuitenkin rekisteröity konekivääri ja pistooli. -IL

En tiedä Norjan lainsäädännöstä, mutta onhan se ollut ihan mahdollista periä deaktivoimattomia aseita joltain papan papalta kaudelta nakki. Luulisi ettei sielläkään konetuliaseille lupia muuten saa. Tietysti rekisteröintiin olisi mukava saada varmuutta, kun noita deaktivoituja kappaleita lojuu ties kenellä ja niistä on kohtuu helppo tehdä toimivia, jotka tietenkään eivät olisi rekisteröityjä.

Ja taas kyseessä oli käsittääkseni laillisten aseiden kanssa tehty murhaaminen! Mun mielipide!

Miten kellään tavallisella ihmisellä voi olla aseenkantolupa konetuliaseeseen? Miehen nimiin on Norjan TV2:n mukaan kuitenkin rekisteröity konekivääri ja pistooli. -IL

Lienee joku suomennuskukkanen. Uskoakseni kyseessä on ollut tavallinen puoliautomaattikivääri (millaisia liki kaikki kiväärit ovat). Kyllä saa vaihtaa lippaita urakalla. Miten poliiseilta kesti kuitenkin 3 tuntia (?) tulla paikalle?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom