Norjassa mahdollinen terroristi-isku (Oslon keskustassa)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juuk4
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Ihan samoja asioita pyöri itselläni päässä kun seurasin uutisotsikoita.

Ihmisten on jotenkin vaikea uskoa, että muistakin uskonnoista kuin islamista löytyy niitä ääripäitä ja nämä ääripäät voivat olla erittäin vaarallisia ja tuhoisia. Islamin syyttäminen on helppoa myös siksi, että siinä saadaan kiva "Me vs ne"-asetelma. Nyt pahis onkin omissa joukoissa ja pitäisi katsoa peiliin, mikä ei ikinä ole kivaa.

Ihan samoja asioita pyöri itselläni päässä kun seurasin uutisotsikoita.

Ihmisten on jotenkin vaikea uskoa, että muistakin uskonnoista kuin islamista löytyy niitä ääripäitä ja nämä ääripäät voivat olla erittäin vaarallisia ja tuhoisia. Islamin syyttäminen on helppoa myös siksi, että siinä saadaan kiva "Me vs ne"-asetelma. Nyt pahis onkin omissa joukoissa ja pitäisi katsoa peiliin, mikä ei ikinä ole kivaa.

Tottakai islamia syytetään kaikesta tommosesta. Nehän ne on lähes aina syyllisiä terroristi-iskuissa. Ja sitä paitsi ne on tän maailman saasta, eli ihan aiheesta on leimattu.

Itselläni ei tainnut ehtiä käydä mielessäkään että olisi ollut islamistien isku. Ajattelin että kohde oli vähän väärin valittu siihen nähden, ei tarpeeksi kuolleita jne. Varsinkin kun saariammuskelu tuli aikalailla heti perään niin siitä nyt osasi olettaa samantien ettei siellä kukaan "rättipää" yksinään ramboile.

En siis samaistu tuohon "hyviä pointteja"-linkitykseen, ei mun mielestä erityisen hyviä pointteja (mutta katsonkin asiaa tietty vain omasta näkökulmastani).

Varsinkin kun saariammuskelu tuli aikalailla heti perään niin siitä nyt osasi olettaa samantien ettei siellä kukaan "rättipää" yksinään ramboile.

Tässä kohtaa mulla käväisi äärioikeisto mielessä. Siis kun yhdisti noi tapahtumapaikat, joihin liittyi pääministerijutut, sen puolueen ja heidän juttuihinsa liittyvät aatteet.

Tässä kohtaa mulla käväisi äärioikeisto mielessä. Siis kun yhdisti noi tapahtumapaikat, joihin liittyi pääministerijutut, sen puolueen ja heidän juttuihinsa liittyvät aatteet.

Itselläkin jonkun sortin poliittinen kannanotto oli ensimmäisenä mielessä...

Itse pidän todella erikoisena sitä että EI tappanut itseään. Useinhan tämän tyyppisissä tapauksissa lopuksi tehdään itsemurha ja todella monet kysymykset jäävät avoimiksi. Nyt ampuja ilmeisesti todellakin uskoo asiaansa/aatteeseensa ja kokee ehkä jonkinlaista ylemmyydentunnetta muita kohtaan. Ehkä hänen henkilökohtainen sotansa vaati uhreja ja se kaikki on "jonkun suuremman asian puolesta".

Täytyy ihailla (ei sanan positiivisessa merkityksessä) kyseisen henkilön hermoja. Todella kylmäveristä, ilmeisen hyvin suunniteltu juttu. Pommi-isku toisaalle ja sitten eristetylle saarelle josta ei niin vaan paeta, eikä paniikki tai katumus näytä tulleen missään vaiheessa kun on pitkään jatkanut tappamista tasaiseen tahtiin ja kantti kesti loppuun asti olla käyttämättä viimeisiä luoteja itseensä.

Norjan tuomiot vaikuttaa todella lyhyiltä ja mitä todennäköisemmin henkilöllä tullaan diagnosoimaan mm. narsistinen persoonallisuushäiriö ja todennäköisesti hän ainakin tämän käytöksen perusteella on psykopaatti. Oletettavasti hermonsa hyvin kasassa pitävä, laskelmoiva, mahtipontinen ja äärimmäisen tunnekylmä ihminen, uskon myös että mahdollisesti normaalia älykkäämpi mikä on yleistä psykopaateille.

Todella mielenkiinnolla jään odottamaan motiiveja, tuomiota jne.
Samanlaiset mietteet täälläkin. Uskoisin, että norjaterroristi on erittäin vakuuttunut tekonsa oikeutuksesta ja motiivista tehdä "oikein" tai "hyvin". Tuskin tuntee tippaakaan katumusta koskaan ja teki tekonsa, koska jonkun ne nyt piti tehdä eikä siksi tahtonut paeta tappamalla itseään. Kuuluisuuskin saattaa olla jokin pienen pieni motivaattori tässä tapauksessa.

P.s. Norjaterroristi pelasi muuten warcraftia samalla servulla, jossa mä olen joskus satunnaisesti pelaillut siskoni kanssa. http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/927077585 Keskustelun aloittaja kyseessä.

NRA ja open carry, ei ois tullut noin paljon ruumiita! Ihmisellä pitää olla oikeus puolustaa itseään. Aika munaton mies kyllä ollut ku on jotain lapsia käynyt ampuilemassa. Oli minulle yllätys että oli valkoihoinen koska suurin osa yrityksistä ja toteutuneista terrori iskuista on muslimien tekemiä viimeisten kymmenen vuoden aikana!!!

Vielä lisäys, mitä järkeä on tappaa syyttömiä ihmisiä? Eikö se viha pidä kohdistaa oikeaan kohteeseen!

Vielä lisäys, mitä järkeä on tappaa syyttömiä ihmisiä? Eikö se viha pidä kohdistaa oikeaan kohteeseen!
Kohde taisi just olla iskeä vasemmistolaiseen työväenpuolueeseen mahdollisimman kipeästi - nuorisoleirille.

Halpahintaista sanoa ehkä näin, mutta toivottavasti tulevaisuudessa helpotettaisiin aseiden saantia, myös itsepuolustusvälineinä ja lisättäisiin turvallisuusalan henkilöstön määrää ja aseenkanto kaikkiin yleisötilaisuuksiin mahdolliseksi heille. Amerikassa ei olisi voinut 3 tuntia tappaa toisia saarella, ampuja olisi tullut ammutuksi hyvin alkuvaiheessa..

Rehelliset lainkuuliaiset kansalaiset ei oikein aseita saa, mutta hulluja ei aselait koske.

Toinen on että nyt pitäisi ääriuskonnollisuuden osuudesta nostaa meteliä.. äärimmäinen fundamentalismi on vaarallista oli se sitten islamilaista tai kristillistä

Toinen on että nyt pitäisi ääriuskonnollisuuden osuudesta nostaa meteliä.. äärimmäinen fundamentalismi on vaarallista oli se sitten islamilaista tai kristillistä

WORD. Tuossa olen täysin samaa mieltä. Hihhulointi minkä tahansa uskonnon nimissä on sairasta.

Vaatii aikamoista ammattitaitoa alkaa kuulustelemaan tuollaista ihmistä. Itse en pystyisi hallitsemaan itseni vaan aloittaisin hakkaamalla se sika aivan tohjoksi.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/tuomioja-suomen-aselakia-pitaisi-tiukentaa-/art-1288403282780.html

Ensinnäkin erittäin erittäin halpahintaista haudallatanssimista alkaa tälläisen tragedian päivänä edistää kylmästi omia poliittisia haaveita. Toiseksi johtopäätös on täysin väärin, nimenomaan jos saarella olisi ollut muuta aseistusta kuin ampujan aseet, olisi kymmenet nuoret saaneet elää. Ehkäpä kukaan ei edes menisi hampaisiin asti aseistetulle saarelle aseen kanssa, tietäen sen joko täysin mahdottomaksi hankkeeksi tai siksi ettei voisi kovin paljoa saada aikaiseksi ennen kun kuolo korjaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom