Norjassa mahdollinen terroristi-isku (Oslon keskustassa)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juuk4
  • Aloitettu Aloitettu
Miullakin on tuossa hyllyssä George H. Steinin Waffen-SS, jota pidetään kattavana yleishistoriikkina kyseisestä organisaatiosta. Myös keskitysleirit käsitellään ja vaikka siinä puhutaan taistelumuodostelmien ja leirien välisestä miesten vaihdosta niin kyllä siinäkin monessa kohtaa tehdään selväksi se, että leirit olivat tietyllä tapaa autonomisia(eivät Waffen-SS:n komentajien alaisuudessa) ja liitetty SS:n alaisuuteen lähinnä taloudellisista syistä.

Kannattaa lukea Mauno Jokipiin "Hitlerin Saksa ja sen vapaaehtoisliikkeet - suomalaispataljoona vertailtavana". Steinin kirja on ihan hyvä perusteos, mutta aika vanha ja uutta tietoa noista on tullut, vaikka kuinka.

Nimim. tehnyt kanditutkielman suomalaisista SS-miehistä ja gradussa käsittelen SS:n turvallisuuspalvelu SD:ta. Se tästä aiheesta ennen kuin innostun liikaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kannattaa lukea Mauno Jokipiin "Hitlerin Saksa ja sen vapaaehtoisliikkeet - suomalaispataljoona vertailtavana". Steinin kirja on ihan hyvä perusteos, mutta aika vanha ja uutta tietoa noista on tullut, vaikka kuinka.

Nimim. tehnyt kanditutkielman suomalaisista SS-miehistä ja gradussa käsittelen SS:n turvallisuuspalvelu SD:ta. Se tästä aiheesta ennen kuin innostun liikaa.

Voisin melkein pyytä että innostuisit ja kertoisit lisää :). Ei varmaan löydy toista täältä ihan heti joka noista tietäisi yhtä paljon.

Löytyykös sitä vielä jostain? Voisin vaikka jaaritella sotahistoriasta aamusta iltaan, varsinkin jonkun kanssa joka siitä tietää oikeasti paljon.
Mä kans. Etenkin natsien touhut kiinnostaa. Eikä tarvitse sitten repiä tästäkin, että ihailen natseja ja olen natsi.

Eihän toi taida erota suomalaisesta vankilasta juurikaan.
Ihan näin mielenkiinnosta että mihinkähän tämä tieto perustuu? Voi tietty olla että elinkautisvangeilla on paremmat vankilat, mutta ainakin työkaverin vankilakertomusta kuunnellen on aika kaukana se vankila missä hän istui. Siellä ei ollut edes vessanpönttöjä selleissä, eikä mitään muitakaan mukavuuksia...

Etenkin natsien touhut kiinnostaa. Eikä tarvitse sitten repiä tästäkin, että ihailen natseja ja olen natsi.

Valitettavasti tuo ei ehkä tule toteutumaan. Minuakin jo kerrottu pidettävän tunnevammaisena ym ja virheellisesti Breivikin ja Hitlerin ihailijana vaikka en yhdessäkään postissa ole näin sanonut...

Tosiaan, kertauksen vuona lienee tarpeellista todeta seuraavat seikat:

1. Minä EN ihaile Breivikiä. Olen todennut ihailevani (ja sulkeissa korostanut etten sanan positiivisessa merkityksessä) joitan hänen ominaisuuksiaan, joka on täysin eri asia kuin ihailla Breivikiä kokonaisuudessa ihmisenä/joukkomurhaajana.

2. Minä EN ihaile Hitleriä. Olen quotannut BB-Antin möläytystä jossa hän kertoi ihailevansa/kunnioittavansa Hitleriä, ja selventänyt sitä m i k s i luulen hänen niin sanoneen. Hitlerin hirmuteoista huolimatta emme voi kiistää monia muita hänen aikaansaannoksiaan tai joitain positiivisia puoliaan.

3. Vaikka en tunne vihaa Breivikiä kohtaan, tunnen myötätuntia uhrien läheisiä/omaisia kohtaan. Mielestäni ei kovinkaan tunteetonta.

Mielestäni sellainen hitlermäisyys pitäisi karsia tästä keskustelusta pois että jos et ole puolellamme, olet meitä vastaan. Mitään harmaita alueitahan ei ole ja sitä ollaan kaikkea muuta kohtaan suvaitsevaisia paitsi erilaisuutta. Eli yritetään nyt ymmärtää mikä on kirjoitusten todellinen pointti eikä samantien vedetä herneitä nenään, natsikorttia takataskusta ja sarjamurhaajille hekumointia alushousuista.

Mikäli tälläinen ei millään kaikille keskustelijoille sovi niin sitten jään odottamaan mielenkiinnolla kuka uskaltaa ensimmäisenä quoatata Miken posteja joissa hän toteaa Breivikin määrätietoisuuden viehättävän häntä ja sitä myöten leimata Miken psykopaatiksi ja tunnekylmäksi hormonihirviöksi.

Mun mielestä tässä asiassa on ehkä mielenkiintosinta se että vaikka tota kaveria kuinka leimattaisiin hormoonihörhöksi taikka psykopaatiksi niin melkein jokainen hänen koulukavereistaan sanoi että hän vaikutti ihan normaalilta. Ehkä se vain kertoo siitä että jokainen ihminen on kykeneväinen äärettömään pahuuteen vaikka ei siltä vaikuttaisi.

Mun mielestä tässä asiassa on ehkä mielenkiintosinta se että vaikka tota kaveria kuinka leimattaisiin hormoonihörhöksi taikka psykopaatiksi niin melkein jokainen hänen koulukavereistaan sanoi että hän vaikutti ihan normaalilta. Ehkä se vain kertoo siitä että jokainen ihminen on kykeneväinen äärettömään pahuuteen vaikka ei siltä vaikuttaisi.

Huomioin saman itsekin. Kehuivat, oli hauska ja hyvä tyyppi, ei hullun oloinen. Tosin, niinhän psykopaatit erityisesti ovatkin. Aika valovoimaisia ja usein jopa muiden ihailemia henkilöitä. Se voisi selittää asian vaikken nyt halua mitään nettipsykologiaa harrastaakaan mutta onhan se mielenkiintoista jossitella.

No mitäs sitten vaikka ovatkin "salaliittohörhösivustoja", ei ole mun asiani mitä he tuolla tuosta ajattelevat, mutta nuo seikat jotka he toivat esille pistävät silmään aika huolella.

Ihan terve järki riittää noiden hörhöväitteiden kyseenalaistamiseen. Otetaan vaikka toi väite että poliisi tiesi Brevikin nimen ja kutsui häntä etunimellä kun pidätti hänet. Ensinnäkin kannattaa tarkistaa että kutsuiko poliisi häntä todella etunimellä? Uutistulva on viime päivinä ollut todella kaoottista ja moni on varmaan käyttänyt google translatea norjankielisten uutisten kääntämiseen. Veikkaan että joku intoilija on tulkinnut väärin jonkun uutisen. Jos se kuitenkin pitää paikkansa, niin onhan mahdollista että poliisi on joltakulta saanut tietää sen nimen. Meilähän ei ole vielä oikein mitään tietoa miten poliisi häntä lähestyi. Jos vaikka lauttaoperaattori on kertonut poliisille että joku Anders Brevik -niminen poliisi meni tällä lautalla pari tuntia sitten saarelle. Kaikista typerin vaihtoehto on se että poliisi on mukana salaliitossa jonka tarkoituksena on tappaa hallituspuolueen jäsenten lapsia ja poliisi sitten paljastaa salaliiton jollekin toimittajalle heti alkumetreillä.

Jossain Hesarin artikkelissa tosiaan joku "asiantuntija" väitti että steroidien käyttäminen aiheuttaisi psykooseja ja "sekoittaa mielen". Itsellä ei omakohtaisia kokemuksia roideista ole, mutta voiko tämä olla totta? Millä mekanismilla nuo hormoonit psykoosin aiheuttaisi?

"Omistettu haaskalinnuille. Ruudinsavu ei kerennyt hälventyä, kun jo oltiin suu vaahdossa ajamassa omia agendoja."

haudalla-1.jpg

Lähde: http://kalleerkkila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/79011-galleria-haudalla-tanssi

Jätetäänpä nuo provoamiset sikseen ja pysytään aiheessa.

Jossain Hesarin artikkelissa tosiaan joku "asiantuntija" väitti että steroidien käyttäminen aiheuttaisi psykooseja ja "sekoittaa mielen". Itsellä ei omakohtaisia kokemuksia roideista ole, mutta voiko tämä olla totta? Millä mekanismilla nuo hormoonit psykoosin aiheuttaisi?
Ei millään, sillä jos ne aiheuttaisi, olisi tapauksia raportoitu ihan mielettömästi, niin paljon lääkkeitä käytetään. Se on suorastaan todella kummallista, että noiden vitun omissa maailmoissa elävien patologisten idioottien mielestä steroidit aiheuttaa psykooseja, mutta kummasti siellä vaikkapa yleisurheilun MM-kisoissa tai Olympialaisissa on kovin terveen oloista porukkaa. Veikkaan aika vahvasti, ettei psykoosipotilaat paljoa juokse satasta alle 10sec, heitä keihästä vitusti jne jne jne. Noita esimerkkejä on aivan törkeen paljon, mutta todistettuja psykoositapauksia tasan nolla.

Ja toi nyt ei kahlikseen viittaa, vaan noihin apinoihin, jotka saavat rahaa, että puhuvat noin.

Toi Kalle Erkkilän piirros kuvaa hyvin persujen/hommalaisten loukkaantumismentaliteetista. Ihan kuin tällaisen tragedian jälkeen ei saisi keskustella aselain tiukennuksista tai fundamentalistien valvonnasta. Välillä Halla-Ahon juttuja lukiessa tulee tunne ettei se mies muuta osaakaan kuin loukkaantua ja leikkiä marttyyriä. Kuitenkin samat henkilöt jokaisen mamurikosuutisen jälkeen "tanssivat haudalla" silmääkään räpäyttämättä ja vaativat tiukennuksia ja karkotuksia. Jopa tässä Norjan tapauksessa niiden ensimmäiset reaktiot olivat tyyliin "kiitos Astrid, lisää näitä".

oikeestaa kotipizzassaki on yleensä (melkein aina) työntekijänä ulkomaalainen.Pomot ovat taas suomalaisia

Hassua, ite en ole ollut yhdessäkään k-pizzassa, missä olis mamu vääntämässä pitsaa :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom