Norjassa mahdollinen terroristi-isku (Oslon keskustassa)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juuk4
  • Aloitettu Aloitettu
On kivaa leikkiä sun kanssa tätä satuleikkiä kun miettii jos vaikka Ronnie Coleman ja Jay Cutler liittoutuis ja päättäis vaipua yhdessä psykoosiin, vittu mitä jälkee siitä tulis! Ne pistäis psykooseissaan matalaksi kokonaisia kaupunkeja. Mut joo, steroidit eivät käytännössä aiheuta mitään psykooseja, joten harmillisesti tuo armageddon jää näkemättä. Mut kiva, että sulla on ainakin kova luotto tuohon, vaikkakaan yhtään todistettua tapausta et ole kaivanut :D
Äskeisellä sivuilla kyselin sulta, että jos tosiaan kaivelen tälläisiä tapauksia edes yhden niin muutatko kantaasi ja kun sekin oli sinulle liian vaikea myönnytys ja venkoilet senkin kanssa niin hukkaanhan se menee. Se on ihan sama mitä mä sulle kaivan kun edes ne tutkimukset eivät sinulle kelpaa. Kuinkhan monta kertaa olet tyrmännyt noi tutkimukset ihan vaan sen vuoksi ettei ne nyt satu miellyttämään sinua. Hukkaan heitettyä aikaa jatkaa tätä väittelyä sinun kanssasi. Sain jo sanottavani sanottua ja mielipiteeni kerrottua.
Mulle oikeestaan ihan sama mihin sä uskot. Ei se oo multa pois.

Mitäköhän ne muuten keksii kieltää tän ampumisen ansiosta kun jotain pitää kuitenkin tehdä ja joku laki säätää. Kuulin radiosta kuinka viha kirjoitteluun tulisi ottaa nolla toleranssi, että oisko se sitten netti kirjoittelu johon pitäisi puuttua, ettei vaan tule kuvaa ettei jotain tehdä. Vaikka taitaa olla todellisuudessa niin, että todella vaikea noita on millään estää jos joku todella haluu muille pahaa aiheuttaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä. Käytännössä juuri näin. Kuten aiemminkin sanoin: Yhteiskunnan kannalta tärkeintä on hyödyntää moinen arvokkuus tutkimuksissa kun nyt kerrankin killingspree-intoilija on säilynyt hengissä. Pahimmassa tapauksessa luodaan vaan ääri-ihmisille uusi marttyyri mikäli sananvapautta tullaan rajoittamaan.

Sitä kaveria voidaan tutkia, ilman että sille annetaan julkisuutta. Sinä taidat puoltaa molempia?
Sananvapaushan ei ole koskaan tarkoittanut, että mitä tahansa saa sanoa missä tahansa. Ei se ole mikään absoluuttinen kaiken ylittävä oikeus, eikä siitä koskaan sellaista tulekaan.

Itte olen kanssa pitkälti sitä mieltä, että syyllisiä on turha hakea muualta, kuin itse ampujasta. Helvetin traaginen jne, mutta ei tuollaista voi vaan estää mitenkään. Poliisi varmaankiin voi tehdä sitä ja tätä. Lapsetki ois voinnu viedä bunkkeriin suojaan ja päästää sieltä koskaan ulos. Nää kaikki on vaan turhia jossitteluja. Eniten minua vituttaa jatkuvat kiristelyt lakejen suhteen, mitä täälläkin on keskuteltu. Täällä ei kohta ole enään mitään, mitä voi tehdä kysymättä poliisilta lupaa. Yksilön vapaus pitää olla ja pysyä.

Siis toi jätkä oli ihan vitun sekopää. Tietty tälläkin pitää pönkittää omia agendojaan ja syyttää vähemmistöjä, enemmistöjä, tietokonepelejä, politiikkaa ja ties mitä, mutta yks vitun hulluhan tuo äijä oli.

Ihan käsittämätön tragedia, ei voi ymmärtää. Olen yrittänyt pysyä erossa lööpeistä, masentaa. Ja eniten masentaa kun jengi käyttää tämmöisiä juttuja hyväkseen.

Yksilön vapaus pitää olla ja pysyä.

Kyllä. Koska oikeasti noita yksittäisiä sekopäitä et saa kuriin, normaalien ihmisten oikeuksia ja vapauksia vaan viedään näiden äärimäisten surullisten tragedioiden varjolla. Menetettyjä vapauksia ei saa takaisin, luodaan vaan pelon ilmapiiriä ja sitten runnotaan kaikenmaailman telekuuntelua läpi.

Itseäni ainakin enemmän ärsyttäisi se että Breivik yritettäisi vaientaa monikultuurisuutta kannattavien toimesta, kuin se että hän saa avautua vapaasti. Ja jos minua ärsyttää, niin mitä se tekeekään kaikissa Breivikin näkemyksiä ymmärtävissä ihmisissä kun tulee tunne että vaikka mitä tekisi niin tulee poljetuksi ja vasemmisto jyrää päälle rasistiksi leimaten...

Miten Breivikin vaientaminen käytännössä sitten tapahtuisi? Hänhän on jo pukannut kirjoitelmansa nettiin josta sitä ei enää kukaan saa pois vaikka yrittäisikin. Ei hänelle ole syytä mitään tiedotustilaisuutta järjestää niin kuin ei järjestellä käsittääkseni muillekaan murhaajille.

Ihmettelen vähän puheita siitä, että ihmiset eivät saa mielipiteitään julki nykyään. Sehän ei ole koskaan ollut näin helppoa kuin nyt. (edit: siis nykyään)

Minun mielestäni tässä tapauksessa kannattaisi sankoin joukoin ignoorata tuon miehen sanomiset. Parasta tietenkin olisi, ettei miestä päästettäisi kertomaan viestiänsä koska sitähän tuo selvästi haluaa, mutta näin tuskin tapahtuu. Minä kieltäydyn kuuntelemasta mitä hänellä on sanottavana. En ota ideoita yhteiskunnan kehittämisestä vastaan mieheltä, joka ampuu lähes sata viatonta ihmistä saadakseen äänensä kuuluville. Näyttää siltä, että ihmiset ja varsinkin media odottaa vesi kielellä mitä miehellä on sanottavana. Tähänhän hän toiminnallaan juuri pyrki, parasta olisi jos ihmiset eivät antaisi hänelle sitä mitä hän haluaa ja sivuttaisi täysin hänen viestinsä. Sillä, että kiinnostuneena kuunnellaan hänen sanomaansa, annetaan hänelle sekä mahdollisille tuleville yrittelijöille sellainen viesti, että tappamalla saa äänensä kuuluville.
Samaa mieltä. Paras rangaistus tuolle oliolle olisi kun kukaan ei kommentoisi siitä mitään. Antaa mädäntyä selliinsä, toivottavasti päätyy vankimielisairaalaan loppuiäkseen. Ei haittaisi sekään jos uhrien omaisista pystyy järkkäämään jonkun pienen "onnettomuuden" vankilassa.

Poliisin paikalletulosta: poliisin ilmoituksen mukaan poliisi oli rannalla 42 minuuttia ensimmäisestä ilmoituksesta ja 14 minuuttia siitä kun Oslon poliisi sai virka-apupyynnön paikallispoliisilta. Joka minuutti oli liikaa, mutta ei tuo nyt ihan valtavan hidasta toimintaa ollut, kun otetaan huomioon että saari on n. 38 km Oslosta, josta poliisin erikoisyksiköt varmaan tulivat. Aika haipakkaa on lähdetty, äkkiä laskien vähän yli 160 km/h keskinopeutta ajettu tuo matka. Se on tietysti hyvä kysymys, miksi poliisilla ei ollut kuljetushelikopteria käytössä -- tämän jälkeen sellainen varmaan tulee olemaan. Tai miksi paikalla kierrelleeseen poliisikopteriin ei laitettu mukaan tarkka-ampujaa.

Osaako joku muuten kommentoida tuon pommin tuhovoimasta, että olisiko sillä mahdollista esim. räjäyttää reikä ruotsinlaivaan? Suomessahan on tapana että poliitikot pitävät kekkereitään risteilyillä. Terrori-iskun mahdollisuuksista laivoilla on puhuttu vuosia mutta mitään konkreettisia toimenpiteitä ei kai ole tehty. Ehkä nyt on syytä ottaa tämäkin uhka vakavasti.

No niin, tämä kulkee aiemmin kirjoittamieni tulkintojen mukaan samassa linjassa, kyse siis siitä ettei tappaja ole varsinaisesti mielisairas "hullu" vaan kaikkea muuta:

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Ylil%C3%A4%C3%A4k%C3%A4ri+Lauerma+Surmaaja+tuskin+on+mielisairas/1135268041913

"Hän luultavasti ymmärsi täysin, mitä teki. Mielisairas olisi kokenut tekevänsä jotain muuta kuin todella teki", psykiatrisen vankisairaalan vastaava ylilääkäri, tutkimusprofessori Lauerma sanoo.

"Hän on toiminut aktiivisesti nuorisojärjestössä ja paikallispolitiikassa. Hänellä on poliisin myöntämä aseenkantolupa. Hänellä on ammatti ja yritys. Hän toteutti terroristisen tekonsa määrätietoisesti ja tehokkaasti. Kaikki tämä puhuu sitä olettamaa vastaan, että hän olisi mielisairas."

"Kyseessä on todennäköisesti poikkeuksellisen patologinen persoona, joka on täysin piittaamaton muiden ihmisten hyvinvoinnista ja aiheuttamastaan tuskasta."

Lauerman mukaan joukkosurmaaja on voinut kuvitella nousevansa teollaan jonkinlaiseksi sankariksi ja saavansa siten haluamiaan asioita koko maailman tietoon.

"Oikein raa'alla tavalla julkisuuden kipeä ja psykopaattinen persoona voi silloin ajatella, että hänen kannattaa ottaa 21 vuoden vankeustuomio."

"Hän haluaa kenties oman aatteensa marttyyriksi – eläväksi marttyyriksi eikä kuolleeksi", Lauerma huomauttaa.

Edit: Veikkaukseni olivat siis narsistinen persoonallisuushäiriö ja psykopatia.

Mua ihmetyttää ettei normipoliisit menneet saarelle heti, vaan odottivat 45 minuuttia erikoisjoukkojen saapumista - kai poliisin ammattiin nyt vaan kuuluu se riski, että vaikka olisi mikä robocop lahtaamassa aseettomia siviilejä, niin sinne tilanteeseen täytyy mennä väliin... Ties kuinka monta kymmentä aikaisemmalla väliintulolla olisi saatu pelastettua.

Jossain panttivankitilanteissa yms linnoittautumisissa se nyt on tietty järkevääkin, ettei aleta pumppuhaulikolla hyökkäämään automaattiaseita vastaan, vaan odotetaan karhulan poikia.

Pumppuhaulikoilla automaattiasetta, toi tasottaa vähän tilejä. Aikasempi puuttuminen olisi varmaan pelastanut kymmeniä, nythän tuota tutkitaan.

Äskeisellä sivuilla kyselin sulta, että jos tosiaan kaivelen tälläisiä tapauksia edes yhden niin muutatko kantaasi ja kun sekin oli sinulle liian vaikea myönnytys ja venkoilet senkin kanssa niin hukkaanhan se menee. Se on ihan sama mitä mä sulle kaivan kun edes ne tutkimukset eivät sinulle kelpaa. Kuinkhan monta kertaa olet tyrmännyt noi tutkimukset ihan vaan sen vuoksi ettei ne nyt satu miellyttämään sinua. Hukkaan heitettyä aikaa jatkaa tätä väittelyä sinun kanssasi. Sain jo sanottavani sanottua ja mielipiteeni kerrottua.
Mulle oikeestaan ihan sama mihin sä uskot. Ei se oo multa pois.
Ongelma on siinä, että linkität ihan innoissasi johonkin syöpälääkkeeseen, joka on keholle todella katabolista, eikä sillä ole mitään tekemistä anabolisten steroidien kanssa, paitsi että se on myös steroidi. Ei kuitenkaan sama asia. Et tainnut edes lukea antamaasi linkkiä, katsoppa sen vaikuttavan aineen sivuvaikutuslista, niin ehkä tulee vähän selkeemmin esille. Edes oxymetholonissa ei ole virallisissa papereissa semmoisia sivuvaikutuksia ja se jos joku on myrkyllinen. Sä nyt vain haluat kovasti uskoa, että steroidit aiheuttavat psykooseja, käytännössä niin ei vain ole. Joten jatkossa voit sitten kaivaa ne selkeät tutkimukset tai olla hiljaa. Koko lääketiede on sua vastaan, joten mitä painaa yhden suomalaisen jantterin pakonomainen tarve veivaa psykooseja steroideista jos vastassa on koko ihmiskunnan historian lääketiede, joka ei tunne ainuttakaan psykoositapausta? Sä olet kuin uskovainen, ei sun mitään tartte todistella, kuhan nyt jankutat vain samaa laulua ilman mitään todisteita. Edelleen sun pitäis tajua, että jos steroidit aiheuttaisivat psykooseja, olisi näitä raportoitu laajasti, niin paljon lääkkeitä käytetään. Mutta niin vain ei ole, harmittaako se jotenkin?

Imo, suurin virhe olisi nyt antaa tuolle murhaajalle vielä puheenvuoro. Tappamalla yli 90 ihmistä mielestäni hän on luopunut kaikista oikeuksistaan. Ei nyt tarttisi enää heittää bensaa nuotioon, vaan kaikessa hiljaisuudessa tuomittaisiin eristykseen loppuelämäkseen ilman mitään kontaktia ulkomaailmaan. Psykologit ja psykiatrit vain saisivat tutkia tätä sairasta mieltä tieteellisessä tarkoituksessa.

Samaa mieltä. Paras rangaistus tuolle oliolle olisi kun kukaan ei kommentoisi siitä mitään. Antaa mädäntyä selliinsä, toivottavasti päätyy vankimielisairaalaan loppuiäkseen. Ei haittaisi sekään jos uhrien omaisista pystyy järkkäämään jonkun pienen "onnettomuuden" vankilassa.

Poliisin paikalletulosta: poliisin ilmoituksen mukaan poliisi oli rannalla 42 minuuttia ensimmäisestä ilmoituksesta ja 14 minuuttia siitä kun Oslon poliisi sai virka-apupyynnön paikallispoliisilta. Joka minuutti oli liikaa, mutta ei tuo nyt ihan valtavan hidasta toimintaa ollut, kun otetaan huomioon että saari on n. 38 km Oslosta, josta poliisin erikoisyksiköt varmaan tulivat. Aika haipakkaa on lähdetty, äkkiä laskien vähän yli 160 km/h keskinopeutta ajettu tuo matka. Se on tietysti hyvä kysymys, miksi poliisilla ei ollut kuljetushelikopteria käytössä -- tämän jälkeen sellainen varmaan tulee olemaan. Tai miksi paikalla kierrelleeseen poliisikopteriin ei laitettu mukaan tarkka-ampujaa.

En usko että päätyy mielisairaalaan. Jos poliisit olivat paikalla 42 minuutissa niin miksi ampuminen sai jatkua vielä yhtä kauan?

Ongelma on siinä, että linkität ihan innoissasi johonkin syöpälääkkeeseen, joka on keholle todella katabolista, eikä sillä ole mitään tekemistä anabolisten steroidien kanssa, paitsi että se on myös steroidi. Ei kuitenkaan sama asia. Et tainnut edes lukea antamaasi linkkiä, katsoppa sen vaikuttavan aineen sivuvaikutuslista, niin ehkä tulee vähän selkeemmin esille. Edes oxymetholonissa ei ole virallisissa papereissa semmoisia sivuvaikutuksia ja se jos joku on myrkyllinen. Sä nyt vain haluat kovasti uskoa, että steroidit aiheuttavat psykooseja, käytännössä niin ei vain ole. Joten jatkossa voit sitten kaivaa ne selkeät tutkimukset tai olla hiljaa. Koko lääketiede on sua vastaan, joten mitä painaa yhden suomalaisen jantterin pakonomainen tarve veivaa psykooseja steroideista jos vastassa on koko ihmiskunnan historian lääketiede, joka ei tunne ainuttakaan psykoositapausta? Sä olet kuin uskovainen, ei sun mitään tartte todistella, kuhan nyt jankutat vain samaa laulua ilman mitään todisteita. Edelleen sun pitäis tajua, että jos steroidit aiheuttaisivat psykooseja, olisi näitä raportoitu laajasti, niin paljon lääkkeitä käytetään. Mutta niin vain ei ole, harmittaako se jotenkin?
Nonniii johan tulee taas sitä mielipidettä.
1) mien koko lääketiede on minua vastaan??
2) Jos olisit lukaissut postiani niin siitä olisi sinulle selvinnyt ehkä se mekanismi jolla se psykoosi voi syntyä. En ole koko psykoosista edes täällä vaahdonnut. Sun tapahan se on mennä aina laidasta laitaan. Olen puhunut mielenterveydellisistä ongelmista koko ajan. En tuosta psykoosista.
3) SOvitaanko ne yhteiset pelisäännöt tähän. eli toistamiseen. Mikäli minä nyt käytän aikaa tähän ja tuon sinulle todisteen streoidien aiheuttamasta psykoosista niin hyväksytkö sinä kiltisti yhtään kitisemättä että näin on ja myönnät tappiosi?? Mikäli susotut näihin ehtoihin voin käyttää aikaa tähän enemmän ja etsiä sulle sellaisen. Oudolta muuten tuntuisi ettet suostuisi kun olet asiastasi niin varma.

Musta se ongelma tässä on lähinnä se, ettet suostu uskomaan. Tää keskustelu muistuttaa jotenkin mua keskustelusta uskovaisen kanssa. Tyrmäät faktat mielipiteillä ja uskomuksilla.

Nonniii johan tulee taas sitä mielipidettä.
1) mien koko lääketiede on minua vastaan??
2) Jos olisit lukaissut postiani niin siitä olisi sinulle selvinnyt ehkä se mekanismi jolla se psykoosi voi syntyä. En ole koko psykoosista edes täällä vaahdonnut. Sun tapahan se on mennä aina laidasta laitaan. Olen puhunut mielenterveydellisistä ongelmista koko ajan. En tuosta psykoosista.
3) SOvitaanko ne yhteiset pelisäännöt tähän. eli toistamiseen. Mikäli minä nyt käytän aikaa tähän ja tuon sinulle todisteen streoidien aiheuttamasta psykoosista niin hyväksytkö sinä kiltisti yhtään kitisemättä että näin on ja myönnät tappiosi?? Mikäli susotut näihin ehtoihin voin käyttää aikaa tähän enemmän ja etsiä sulle sellaisen. Oudolta muuten tuntuisi ettet suostuisi kun olet asiastasi niin varma.

Musta se ongelma tässä on lähinnä se, ettet suostu uskomaan. Tää keskustelu muistuttaa jotenkin mua keskustelusta uskovaisen kanssa. Tyrmäät faktat mielipiteillä ja uskomuksilla.
FFFFFUUUUUUUUUUUUUUUU.

Nyt etsit sen selkeän todisteen yhdestäkään anabolisten steroidien aiheuttamasta psykoosista.

Ihan sairasta jankutusta. Lopeta nyt helvetti. Mikä ihme sua vaivaa? Oikeesti, mikä pakkomielle sulla tästä on?

FFFFFUUUUUUUUUUUUUUUU.

Nyt etsit sen selkeän todisteen yhdestäkään anabolisten steroidien aiheuttamasta psykoosista.

Ihan sairasta jankutusta. Lopeta nyt helvetti. Mikä ihme sua vaivaa? Oikeesti, mikä pakkomielle sulla tästä on?
Eli hyväksyt nuo ehdot siiis??
edit. Ei mulla mikään pakkomielle ole. Pakko vaan kertoa se toinen puoli kun mielestäni kerrot faktoina vääriä asioita.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom