Norjassa mahdollinen terroristi-isku (Oslon keskustassa)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juuk4
  • Aloitettu Aloitettu
Siis katso nyt sitä kokonaiskuvaa hyvä mies kerran elämässäsi. Mikä tahansa voi vaikuttaa mihin tahansa marginaalisella tasolla. On täysin epärelevanttia tuoda steroideja mihinkään kun kaikki vaikuttaa kaikkeen. Kolmivuorotyökin voi olla fataalia mielenterveydelle, samoin yrittäjyys ja sen mukana tuoma stressi. Ei kaikki ole niin yksinkertaista, että otat kuurin ja olet psykoosissa. Siis montako psykoositapausta on raportoitu, laita nyt ne linkit edes. Mä voin sitten vastavuoroisesti heittää vaikka montako syöpäpotilasta röökistä tulee vuosittain, niin saadaan hieman vertailukohtaa miten naurettavasti steroideista koitetaan kaikin mahdollisin keinoin tehdä ihan hirveetä asiaa. Psykoosi on ihan helvetin vakava tila, joten mä nyt haluaisin edes yhden kerran todellisia tapauksia, joissa steroidit voidaan osoittaa suoraan psykoosin lähteeksi.

Pistetään nyt se, että 5 miljoonaa kuolee vuosittain röökiin maailmassa. 5000 suomessa. Jos kaivat edes yhden todisteen edes vakavasta masennuksesta steroideilla, niin olen iloinen. Mut kun ei niitä ole, ei vain voida osoittaa, että steroidit aiheuttaisivat mitään vastaavaa, saati kuolemia tai psykooseja. Ne voi olla osasyynä ihan siinä missä vaikka rahahuolet.
Mitäs jos sä kerranklin lukisit vaikka noita linkkejä joita kommentoit ja yrittäisit ymmärtää mitä siinä sanotaan. Väitit ettei roinat vaikuta millään muotoa mielenterveyteen. Laitoin sinulle linkin jossa todistetaan näin käyvän. Kirjoitin jo äsken, että tuossahan ei oltu eritelty noita tapauksia sen kummemin. Oli mainittuna niitä erilaatuisia häiriöitä joita oli havaittu. Näiden joukossahan oli sitä masennusta ja maniaa.

Miten toi syöpä ja rööki nyt tähän keskusteluun kuuluu?? Puhuttiin niistä roinista ja mielenterveyksistä eikä röökistä ja syövästä. Tää menee taas ihan samaan kuin viimeksi. Sä mutuilet ja se on ihan sama mitä linkkejä tutkimuksiin mä pistän kun niitä et joko halua ymmärtää tai edes lue. Eikös tää keskustelu ole jo kerran nähty??

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jännä, että unohdit kätevästi esimerkiksi Sellon tai Porvoon ampumavälikohtaukset. Heikinlaaksossa tapahtunut ex-vartijan konepistoolilla tapahtunut ampumavälikohtaus on unohtunut myös kätevästi? (Tässä kylläkään ei sattunut kuolonuhreja, mutta ase oli täysautomaattinen, jota ei minun käsittääkseni tavalliselle aseharrastajalle edes myönnetä).

En unohtanut jännästi mitään, puhuin vain eri asioista. Tarkoitin sitä kuinka joku laillisella aseella tehty murha olisi kenties voitu välttää, jos aseita olisi laillisia kanavia pitkin vaikeampi saada.

On hyvin jännää näissä asekeskusteluissa, että kovasti aseharrastusta vastaan olevat tahot muistavat vain nämä laillisilla aseilla tapahtuneet ampumavälikohtaukset.

Henkilökohtaisesti pidän suurempana todennäköisyytenä kuolla liikenneonnettomuudessa kuin massamurhassa. Täten myös olen enemmän huolissani mm. liikennevalvonnasta, alkoholista, liian lepsuista vankeustuomioista/rangaistuksista, kuin ampuma-aseharrastamisesta.

En myöskään ole aseharrastusta vastaan, mutta en sen puolestakaan. Uskoisin tiukempien aselakien kuitenkin estävän joitakin henkirikoksia. Samoin uskon alkoholin kieltolain vähentävän alkoholista johtuvia kuolemia ja autojen huippunopeuden rajoittamisen 120km/h laskevan liikennekuolemia. En silti kannata alkoholin kieltämistä tai autojen nopeuden rajoittamista, mutta myönnän kyllä noidenkin keinojen positiivisen vaikutuksen ennen aikaisiin kuolemiin.

Mitäs jos sä kerranklin lukisit vaikka noita linkkejä joita kommentoit ja yrittäisit ymmärtää mitä siinä sanotaan. Väitit ettei roinat vaikuta millään muotoa mielenterveyteen. Laitoin sinulle linkin jossa todistetaan näin käyvän. Kirjoitin jo äsken, että tuossahan ei oltu eritelty noita tapauksia sen kummemin. Oli mainittuna niitä erilaatuisia häiriöitä joita oli havaittu. Näiden joukossahan oli sitä masennusta ja maniaa.
Jopas kummaa kun ei ole eritelty tapauksia sen kummemmin. Nyt jumalauta viimeisen kerran, pistä tutkimus, jossa selkeästi kerrotaan steroidien aiheuttavan psykooseja. Ihan eriteltynä vielä miten ne steroidit ovat se syy psykoosiin. Tajuatko nyt helvetin kuustoista, että jos me annetaan vaikka juuri töistä fudut saaneelle, jonka muija jätti ja koira kuoli, kasa viinaa, niin se voi laukaista itsetuhoisia ajatuksia. Mutta se viina EI välttis ole se syypää.

Psykoosi on ihan helvetin vakava tila, joten mä nyt haluaisin edes yhden kerran todellisia tapauksia, joissa steroidit voidaan osoittaa suoraan psykoosin lähteeksi.
Itse olen työni puolesta törmännyt muutamaan tapaukseen missä valitettavasti steroidit ovat olleet jos ei syy niin laukaseva tekijä. Ikävä kyllä tarvisin potilastiedot että tämän väitteen voisin toteen antaa, joten sinällänsä mahdotonta tähän hätään mustaa valkoisella tähän asiaan antaa. Voin toki selvittää onko sairaalan sisällä olevaa tilastoa psykoosin aiheuttajista missä on listattu prosenttuaalisesti psykoosien aiheuttajat. Mutta yleensä perintötekijä tarvitaan ja laukasevia tekijöitä on monia. Yleisimmät psykoosit ovat traumasta lauenneita, mutta myös dobamiiniaineenvaihdunnan muutokset voivat laukaista psykoosin.

Eli periaatteessa psykoaffektit sairaudet ovat mahdollisia johtua roinaamisesta, mutta skitsofreniassa se voi toimia laukaisenava tekijänä. Enkä nyt todellakaan sitten tarkoita, että psykoosi johtuisi roinaamisesta vaan sitä, että se voi laukaista sairauden tai psykoosin.

Pahoittelen väsynyttä kirjoituskieltä, mutta toivottavasti pointti tuli esille :)

Eli periaatteessa psykoaffektit sairaudet ovat mahdollisia johtua roinaamisesta
Eli väität pokkana, että täysin mieleltään ja ruumiiltaan terve ihminen voi vaipua psykoosiin 2 kuukauden winstrol-kuurilla? Tai siis ainahan voi tapahtua mitä vain, joku voi vaipua psykoosiin kun katsoo huonon elokuvan, mutta siis jos me jätetään nyt kuitenkin äärimmäiset once in a lifetime-jutut pois, niin yleisesti, onko jossain osoitettu, että näin voi käydä? Verrataan nyt vaikka LSD:hen, joka voi siis kertalaakista pistää mielen sekaisin ihan oikeasti ja siis aivan suoraan ko. aine ilman mitään muita taustoja.

Jopas kummaa kun ei ole eritelty tapauksia sen kummemmin. Nyt jumalauta viimeisen kerran, pistä tutkimus, jossa selkeästi kerrotaan steroidien aiheuttavan psykooseja. Ihan eriteltynä vielä miten ne steroidit ovat se syy psykoosiin. Tajuatko nyt helvetin kuustoista, että jos me annetaan vaikka juuri töistä fudut saaneelle, jonka muija jätti ja koira kuoli, kasa viinaa, niin se voi laukaista itsetuhoisia ajatuksia. Mutta se viina EI välttis ole se syypää.
No jos et tosta tutkimuksesta osaa sitä lukea niin minun on vaikea auttaa siinä asiassa.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1565900/ Siinä olisi nyt tutkimus siitä miten ne roinat vaikuttaa aivoissa.

http://www.enotalone.com/article/4115.html Siinä olisi sitten dopamiinin toiminnasta sekä siitä vajeesta että liikatuotannosta.

Tiedät hyvin itsekkin, ettei tuollaisia tutkimuksia ole jotka kertovat että se ja se aiheuttaa sitä ja tätä. Samoin kun nyt ton röökin kanssa ei ole sitä tutkimustulosta joka kertoo yksiselitteisesti, että kun vedät röökiä niin saat syövän. Mahdollisuus siihen kuitenkin on olemassa. Samoin kuin tässä asiassa. btw miten me noissakaan tapauksissa voidaan todeta juuri sen tupakan olleen sen syövän aiheuttaja?? Ymmärrätkö?? Voidaan kuitenkin todeta, että se on todennäköinen aiheuttaja. Samoin noiden roinien ja mielenterveyden kanssa voidaan löytää niitä syitä tällä tapaa.

JAtketaanko me tätä vielä kauheenkin pitkään?? jos jatketaan niin siirrytänkö toiseen trediin kun tälle on se omakin tredi tehtynä jo.

Näinpä. Ei mua ärsytä tunteettomuus, vaan se ettei anneta toisten olla vilpittömästi empaattisia. Joka kerta nostetaan vanha kunnon Ruandan kansanmurha esiin ja verrataan siihen (lieko katsottu Collateralia liikaa). Onhan tällaisella asialla suuri uutisarvo... sitä ei liene kiistää. Ja harva yksittäisiä ihmiskohtaloita pahemmin suree, mut jos väitetään tekopyhäks ihmisiä, jotka haluaa jollain tavalla muistaa tapahtunutta, niin se kertoo enemmänki omasta narsistisuudesta.

Minä en ainakaan tekstissäni kieltänyt vilpittömän empatian olemassaoloa tai väittänyt ketään tekopyhäksi. Ihan varmasti sellaisia ihmisiä löytyy. Päättelimpä vain että koska empatia tuntuu kohdistyvan maantieteellisesti tai muutoin hyvin rajattuun joukkoon niin kyse olisi ennemmin ympäristön paineet ja odotukset. Mut ei siinä mitään. Jatkakaa.

Tiedät hyvin itsekkin, ettei tuollaisia tutkimuksia ole jotka kertovat että se ja se aiheuttaa sitä ja tätä. Samoin kun nyt ton röökin kanssa ei ole sitä tutkimustulosta joka kertoo yksiselitteisesti, että kun vedät röökiä niin saat syövän.
Ööö, nyt sulta menee jotain ohitse ja pahasti. Me voidaan ihan hyvin jopa mitata päihteiden fataalit vaikutukset. Tupakka katsos kun kerää keuhkoihin kokoajan tervaa, siinä syy syöpään. Viina taas rasittaa maksaa ja on suoraan liitettävissä maksa-kirroosiin. Samoin steroideista jos puhutaan, niin oxymetholoni on niin myrkyllinen maksalle, että saa aikaan fyysisiä muutoksia, eli kasvaimia jos tarpeeksi vedellään. Sulta menee niin pahasti ohitse, että kehtaat väittää ihan pokkana, ettei tupakka ja syöpä ole yksiselitteinen asia. Se jos mikä, on varsin hyvä esimerkki, jossa ihan vain kuolleiden määrällä voidaan vetää selvät johtopäätökset. Tupakka johtaa erittäin suurella todennäköisyydellä ennenaikaiseen kuolemaan ja sitä ennen keuhkosyöpään sekä keuhkoahtaumatautiin. Viina aiheuttaa suoraan rasitusta keskushermostolle, maksalle ja koko mielelle. Huumeet vaikuttavat erittäin euforisoivasti välittömästi ja ovat erittäin haitallisia yksilön toiminnalle jos käytetään vakituisesti. Joissain huumeissa riski on todella kova, eli kertalaakista voi tulla vakava fyysinen ja etenkin henkinen riippuvuus. Tupakan aiheuttamia sairauksia raportoidaan jatkuvasti vuosittain älyttömiä määriä, steroidien aiheuttamia psykooseja saa kaivaa kissojen ja koirien kanssa, silti löydetään vain epämääräisiä tutkimuksia, jotka eivät todista yhtään mitään psykooseihin viittaavaa. Täysin marginaalista jeesustelua jos verrataan tohon röökiin.

Eli summarum. Tupakan aiheuttamiin sairauksiin kuolee pelkästään Suomessa 5000 ihmistä joka ikinen vuosi. Vastineeksi steroideista löysit muutaman tutkimuksen, joissa viitataan dopaniinitasoihin ja niiden muutoksiin. Niistä on kuules vähän vitun pitkä matka psykoosiin ja kuolemaan. Eli perussettiä, jeesustelua vitun isolla J:llä. Spekuloidaan ja keksitään väkisin jotain kun ei ole oikeasti mitään pohjaa psykoosiväitteille. Sit jos yksi tyyppi joskus jossain saa psykoosin suoraan roinasta, niin sitä sitten ihmetellään, vaikka se olisi ainoa tapaus koko ihmiskunnan historiassa.

Eli väität pokkana, että täysin mieleltään ja ruumiiltaan terve ihminen voi vaipua psykoosiin 2 kuukauden winstrol-kuurilla? Tai siis ainahan voi tapahtua mitä vain, joku voi vaipua psykoosiin kun katsoo huonon elokuvan, mutta siis jos me jätetään nyt kuitenkin äärimmäiset once in a lifetime-jutut pois, niin yleisesti, onko jossain osoitettu, että näin voi käydä? Verrataan nyt vaikka LSD:hen, joka voi siis kertalaakista pistää mielen sekaisin ihan oikeasti ja siis aivan suoraan ko. aine ilman mitään muita taustoja.
Psykoaffektissa tapauksessa yleensä kun aiheuttaja poistuu elimistöstä loppuu oireet ja psykoosi katoaa. Vilkastunut dobamiiniaineenvaihdunta kun hidastuu, normaalitila palautuu. Dobamiiniaineenvaihdunnan häiriöt vaikuttavat mieleen niin että todellisuuden ja mielikuvien raja hämärtyy. Mutta tässä tapauksessa mistä keskustellaan luulen että lähinnä kysymys on siitä ovatko steroidit syynä siihen että ihminen tappaa, vastaus on ei. Tyyppi on todennäköisesti ollut jonkin sortin spykopaatti. Korkeintaan aineenvaihdunta on voinut lisätä kaikkivoipaisuuden tunnetta.

Ja kuka ihminen on täysin terve. Mistä kukaan meistä voi tietää onko 4. tai 5. sukupolvessa olemassa joku sairaus mikä ponnahtaa juuri omalla kohdallaan päälle. Ja yritin aiemmassa postauksessa jollain tapaa kuitenkin sen sanoa, että hyvin vähäisiä nämä ovat. Mutta ei kai näihin asioihin voi ottaa neutraalisti kantaa. Jos minä olen törmännyt muutamaan satunnaiseen tapaukseen urani aikana tapauksiin missä laukaisevana tekijänä on olleet steroidit ja niistä yksi on ollut sellainen joka on käytön lopetettuaan palautunut ihan normaaliksi ihmiseksi sanoisin henkilökohtaisesti että aika epätodennäköistä on että roinaamalla saisi itselleen elinikäistä psykoosisairautta. Kuitenkin niissä tapauksissa missä kyseessä on ollut vain laukaiseva tekijä niin se olisi voinut olla mikä tahansa muukin. Mahdollista se on, mutta hyvin epätodennäköistä.

Pahoittelen mutta en vain voi allekirjoittaa sitä, että ei kyseisiä tapauksia ole ollut. Lohdutukseksi kuitenkin voin sanoa että pääsääntöisesti psykoosi sairaudet kuitenkin puhkeaa muuttuneen elämäntilanteen tai stressin laukeamisen johdosta.

Verrataan nyt vaikka LSD:hen, joka voi siis kertalaakista pistää mielen sekaisin ihan oikeasti ja siis aivan suoraan ko. aine ilman mitään muita taustoja.

Suoraa yhteyttä LSD:n ja "hulluuden" välille ei ole löydetty, tai se on vielä epäselvää, mutta esim Datura-sukuun kuuluvat kasvit (esim suomessa esiintyvä hulluruoho) voi aiheuttaa pysyvän "hulluus-tilan."

edit ja Bichoa kompaten, taustalla voi olla todella monia erilaisia "syitä" jotka yhdessä, tai erikseen johtavat psykoosiin. Laukaseva tekijä vain vaihtuu ja se kyllä voi olla myös "roina." Ilman laukaisijaa olisi psykoosiherkkyyttä voitu vähentää hoidoilla, tai ajalla.

Lohdutukseksi kuitenkin voin sanoa että pääsääntöisesti psykoosi sairaudet kuitenkin puhkeaa muuttuneen elämäntilanteen tai stressin laukeamisen johdosta.
Ja tämä on oma pointtini, mikä tahansa voi olla laukaiseva tekijä, steroidit yksi niistä. Jos mieli on sairas, ei se välttämättä kovin isoa tönäisyä kaipaa kun puhkeaa mielenhäiriö.

Suoraa yhteyttä LSD:n ja "hulluuden" välille ei ole löydetty, tai se on vielä epäselvää, mutta esim Datura-sukuun kuuluvat kasvit (esim suomessa esiintyvä hulluruoho) voi aiheuttaa pysyvän "hulluus-tilan."
My bad, olen ollut siinä käsityksessä, että LSD on yksi vaarallisimmista juuri ihmismielelle ihan kertaalleen käytettynäkin. Tai tämän päätelmän olen tehnyt jutuista, joissa kerrotaan vuosien päästä tapahtuneista flash backeistä, jotka viittaavat jollain yhteydellä LSD-kokeiluun.

Ja mitä dopamiinitasoihin tulee, niin jos tosiaankin olisi edes pienellä varauksella todennäköistä niiden heittelyn aiheuttavan psykooseja, olisi maapallo kusessa. Jengihän vaipuisi massoittain psykoosiin päivittäin, niin moni asia voi vaikuttaa dopamiinitasoihin. Silloin olisi parempi, että maailma olisi kuin Equilibrium elokuvassa.

Ööö, nyt sulta menee jotain ohitse ja pahasti. Me voidaan ihan hyvin jopa mitata päihteiden fataalit vaikutukset. Tupakka katsos kun kerää keuhkoihin kokoajan tervaa, siinä syy syöpään. Viina taas rasittaa maksaa ja on suoraan liitettävissä maksa-kirroosiin. Samoin steroideista jos puhutaan, niin oxymetholoni on niin myrkyllinen maksalle, että saa aikaan fyysisiä muutoksia, eli kasvaimia jos tarpeeksi vedellään. Sulta menee niin pahasti ohitse, että kehtaat väittää ihan pokkana, ettei tupakka ja syöpä ole yksiselitteinen asia. Se jos mikä, on varsin hyvä esimerkki, jossa ihan vain kuolleiden määrällä voidaan vetää selvät johtopäätökset. Tupakka johtaa erittäin suurella todennäköisyydellä ennenaikaiseen kuolemaan ja sitä ennen keuhkosyöpään sekä keuhkoahtaumatautiin. Viina aiheuttaa suoraan rasitusta keskushermostolle, maksalle ja koko mielelle. Huumeet vaikuttavat erittäin euforisoivasti välittömästi ja ovat erittäin haitallisia yksilön toiminnalle jos käytetään vakituisesti. Joissain huumeissa riski on todella kova, eli kertalaakista voi tulla vakava fyysinen ja etenkin henkinen riippuvuus. Tupakan aiheuttamia sairauksia raportoidaan jatkuvasti vuosittain älyttömiä määriä, steroidien aiheuttamia psykooseja saa kaivaa kissojen ja koirien kanssa, silti löydetään vain epämääräisiä tutkimuksia, jotka eivät todista yhtään mitään psykooseihin viittaavaa. Täysin marginaalista jeesustelua jos verrataan tohon röökiin.

Eli summarum. Tupakan aiheuttamiin sairauksiin kuolee pelkästään Suomessa 5000 ihmistä joka ikinen vuosi. Vastineeksi steroideista löysit muutaman tutkimuksen, joissa viitataan dopaniinitasoihin ja niiden muutoksiin. Niistä on kuules vähän vitun pitkä matka psykoosiin ja kuolemaan. Eli perussettiä, jeesustelua vitun isolla J:llä. Spekuloidaan ja keksitään väkisin jotain kun ei ole oikeasti mitään pohjaa psykoosiväitteille. Sit jos yksi tyyppi joskus jossain saa psykoosin suoraan roinasta, niin sitä sitten ihmetellään, vaikka se olisi ainoa tapaus koko ihmiskunnan historiassa.
Musta tuntuu että sulla tässä menee paljonkin ohi :) Voidaan jatkaa siitä että ei olla samaa mieltä näistä asioista. Mulla kun on pohjaa noille psykoosi puheille ja mieleterveydelle ihan tutkimusten välityksellä, muttet niistä välitä vaan pidät kiinni omasta kannastasi.

Ja tämä on oma pointtini, mikä tahansa voi olla laukaiseva tekijä, steroidit yksi niistä. Jos mieli on sairas, ei se välttämättä kovin isoa tönäisyä kaipaa kun puhkeaa mielenhäiriö.
Hyvä että se pointti nousi tuosta toisesta viestistä vähän paremmin esiin. Pistetään unenvajeen piikkiin artikuloinnin epäselkeys :)

Mulla kun on pohjaa noille psykoosi puheille ja mieleterveydelle ihan tutkimusten välityksellä, muttet niistä välitä vaan pidät kiinni omasta kannastasi.
Sulla voi olla pohjaa kyllä, mutta todellisuus ei kohtaa sun juttujen kanssa. En mä nyt halua toistella kuin lapselle, mutta jos psykoosi olisi edes marginaalisesti todennäköistä, olisi maailmalla raportoitu valtavasti psykoositapauksia, tiedät varmaan, että steroideja käytetään ihan helvetisti. Ja koska näitä tapauksia ei vain ole, toisin kuin syöpäpotilaita, niin asia ei ole merkityksellinen, se on vain hyvin hyvin pieni mahdollisuus, joka ei kuitenkaan koskaan kohtaa todellisuutta. Ja tälle faktalle et voi yhtään mitään, et voi loihtia psykoosipotilaita vaikka kuinka linkittäisit dopamiinitutkimuksiin. Sori, case closed.

Sulla voi olla pohjaa kyllä, mutta todellisuus ei kohtaa sun juttujen kanssa. En mä nyt halua toistella kuin lapselle, mutta jos psykoosi olisi edes marginaalisesti todennäköistä, olisi maailmalla raportoitu valtavasti psykoositapauksia, tiedät varmaan, että steroideja käytetään ihan helvetisti. Ja koska näitä tapauksia ei vain ole, toisin kuin syöpäpotilaita, niin asia ei ole merkityksellinen, se on vain hyvin hyvin pieni mahdollisuus, joka ei kuitenkaan koskaan kohtaa todellisuutta. Ja tälle faktalle et voi yhtään mitään, et voi loihtia psykoosipotilaita vaikka kuinka linkittäisit dopamiinitutkimuksiin. Sori, case closed.
No ei tää kyl oo mitään closed :D Sori vaan. Sama tunne mulla tosiaan on sun kanssa kun tämä ei mene läpi millään muotoa. Et usko edes tutkimus tuloksia. Sovitaanko vaikka, että jos on yksikin raportoitu psykoosi joka on johtunut roinista niin tunnustat mahdollisuuden siihen etkä venkoile sitten vastaan?? Mulla on tässä aikaa kyllä etsiskellä netistä mutta sovitan nyt sitten vaikka jo etukäteen tästä niin ei tarvitse tehdä turhaa työtä.
Et muuten kommentoinut mitenkään noihin yleisesti tunnustettuihin mielialanmuutoksiin jotka johtuvat hormooneista. Mitä olet siitä mieltä?? Tuohan on minusta jo todistettu fakta, että roinat vaikuttavat mielialoihin. Eli viittaan tässä ihan tuohon tutkimukseen jonka linkitin.

No ei tää kyl oo mitään closed :D Sori vaan. Sama tunne mulla tosiaan on sun kanssa kun tämä ei mene läpi millään muotoa. Et usko edes tutkimus tuloksia. Sovitaanko vaikka, että jos on yksikin raportoitu psykoosi joka on johtunut roinista niin tunnustat mahdollisuuden siihen etkä venkoile sitten vastaan?? Mulla on tässä aikaa kyllä etsiskellä netistä mutta sovitan nyt sitten vaikka jo etukäteen tästä niin ei tarvitse tehdä turhaa työtä.
Et muuten kommentoinut mitenkään noihin yleisesti tunnustettuihin mielialanmuutoksiin jotka johtuvat hormooneista. Mitä olet siitä mieltä?? Tuohan on minusta jo todistettu fakta, että roinat vaikuttavat mielialoihin. Eli viittaan tässä ihan tuohon tutkimukseen jonka linkitin.
No jossain on varmasti yksittäinen tapaus, jossa steroidit ovat aiheuttaneet psykoosin, samoin myös jossain on joku luonnonoikkuihminen, jolla kasvaa kyrpä ottassa, kaikki on mahdollista. Mut todellisuus on ihan jotain muuta, muilla ei kasva kyrpää ottassa, eivätkä muut vaivu psykoosiin. Mielialamuutoksia nyt tulee varmaan kaikilla hormoneilla ja niiden muutoksilla, naisetkin ovat kiukkusia kuin perkeleet menkkojen aikaan. Mut niin tulee mielialamuutoksia myös elämän aikana milloin mistäkin. Ihmisen aivot kun on kehittyneet niin, ettei ne mene oikosulkuun pienistä muutoksista. Meille on luotu aikamoinen puskuri tai sanotaanko toleranssi vähän kaikelle. Meidän lajike ei olisi selvinnyt näin pitkälle, jos pieni vitutus ajaisi psykoosiin. Ihmiselle pitää tapahtua keskimääräistä pahempi traumaattinen kokemus, että sen aivot heittää vapaalle. Ja steroidit eivät ole traumaattinen kokemus.

Mä muistan kun olin kovalla kuurilla ja efut naamarissa kun vaimo sanoi, että on pettänyt ja haluaa avioeron. Tämä siis 2000-luvun alussa. Olin todella allapäin, vitutti ihan helvetisti ja tunsin olevani mitätön paska. On se nyt vittu kun en vaipunut psykoosiin, koska olis ainakin ollut otollinen tilanne. Sanoisin tähän kohtaan jotain tosi nasevaa taas, mut ei viitsi.

itkevien ja surevien sekä epätoivoisten ihmisten näkeminen heidän kohdatessaan elämänsä suurinta surua (rakkaan ja läheisen poismeno) laittaa minut kuvittelemaan omia kärsimyksiäni jos minulle tärkeät ihmiset kuolisivat. Myötätunto on siis myöskin osittain itsekkäitä tuntemuksia ja omaan napaan tuijottelua.

Siis myötätuntohan nimenomaan ei ole itsekkyyttä, vaan kyseessä on ilmiö jossa yksinkertaisesti tunnet samoin kuin toinen. Jos toinen on surullinen ja sinä surustut tästä, tunnet myötätuntoa. Jos toinen lyö itseään kirveellä jalkaan ja sinä sanot AI SAATANA! tunnet myötätuntoa. Tämän ilmiön johdosta sä koetat tehdä toiselle hyvin koska toisen huonot olot vituttaa sua. Niin kauan kun tää on tiedostamatonta, kyseessä on vaan myötätunto, mutta sitten kun laskelmoidusti järjestetään toiselle jees-oloja jotta itselle tulisi parempi fiilis, kyseessä on itsekkyys. Esim. anekaupassa on kyse tästä itsekkyydestä. Näin määritelmät IMO menee, mut voi olla etten oo ottanut jotain huomioon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom