toi varmasti riippuu ihmisestä paljon. kun noita kolmosia oon tehny niin teen ne niin että otan hapet ennen kun alan laskemaan ekaa toistoa ja pumppaan ne kolme toistoa putkeen samalla hengenvedolla. toi ei multa ainakaan kovin räjähtävästi onnistu 70% kuormalla. 1-2 toiston sarjat oon yleensä tehny joko niin että lasken ihan normaalinopeudella alas paitsi viimesen 5-10 senttiä tosi nopeesti ja mahollisimman dynaaminen suunnanvaihto tai sitten stopilla ja mahdollisimman räjähtävästi ylös. näillä tyyleillä tykkään käyttää isompia painoja eli noin 65-85% maksimista.
toi 8-10x3 juttu on mun mielestä WSB miesten keksimä eikä sitä juuri muiden nopeustreeneissä näy. tosin sekin varmaan on ihan hyvä, itse en vaan tykkää tehdä noin. sillon kun pidin nopeuspenkin ohjelmassa niin tykkäsin tehdä 3-4viikon miniperiodeja esim näin:
1. 6x3x50% kolme eri oteleveyttä, 1*65, 75, 85 normaali ote
2. 6x2x80%
3. 6x2x70% + minikumit
4. sama kuin viikko1 mutta toivottavasti nopeammin
noi kumit on tosi hyviä nopeustreeneissä ja ne opettaa hyvin olemaan räjähtävä heti lähdöstä.
sarja ja toistomääriä voi mielestäni myöskin vaihdella treenien sisällä, esim: 3x50%, 2x2x60% 2x1x70%, 1x1x85%, 2x1x70%
WSBllä treenatessani tässä ote nopeustreeneistäni:
1. Nopeuspenkki 8x3x100kg (50%)
2. Nopeuspenkki 8x3x100kg (50%) kolme eri oteleveyttä
3. Nopeuspenkki 9x3x100kg (50%) kolme eri oteleveyttä
- Seuraavassa kolmen viikon jaksossa ketjua tai kumia mukaan
WSB treeneissä pidin palautukset 30-60sek sarjojen välissä ihan vaan siksi että Louie niin sanoo. muilla systeemeillä sitten pidemmät tauot.
nää mun ajatukset ei sitten perustu muuhun kuin omiin kokemuksiini. mulla on monesti mennyt niin että kun nopeus parantuu niin parantuu myös maksimivoima. kumit olen myös huomannut hyödyllisiksi. viimeiset kolme viikkoa ennen maksimitestiä olen laskunut nopeuspenkin kuormaa, tämän opin JTOlta ja hyvin tuntuisi toimivan.
mainittakkoon se vielä että treenaan vain rawina.