nopeuspenkistä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arni
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
No, eipä kyllä. Mielenkiintoinen kohta oli kyllä tuo sivulla 28:

Now, I'm not sure how important all of that is to the powerlifter since all he or she is interested in is moving the most weight possible for one rep. However, including some speed work might be helpful.

Jos hieman fundeeraisi vielä päälle...

Urheilija, joka kiskaisee muutaman sadan gramman painoisen putken 0,2 sekunnin vedolla taivaalle ja penkkaa 200 kiloa tai urheilija, joka kyykkää 3*BW ja yrittää hypätä niin korkealle kuin mahdollista. Dynamic effortia? Kyllä.

Ädleetti, joka yrittää liikuttaa maksimirautoja 3 sekunnin aikana. Dynamic effortia? No, tuota, mietittäiskö vielä. Tai ainaskii haettaisko niitä (käytännön) yksiselitteisiä todisteita.:jahas:

Nostetaan tämä keskustelu ylös. Onko tullut paremmin nyt mietittyä/opiskeltua niitä perusteluita erinäisille väitteille?

On ihan käytännön ongelmakin. Kun nyt aloittelen Miken 2X6 penkkitreenin, jossa siis to 2x6 penkki, su 2x6 kapea penkki, niin tekisinkö vielä ti 6x3 räjähtävän kapean penkin, vai olisiko se parempi tehdä se sunnuntaina ennen kapeaa penkkiä? Tulee krooliakin uitua kolmesti viikossa (joista kaksi tosin kevyttä pk-treeniä), niin tuliskohan ojentajille liikaa rasitusta jos kolmena päivänä tekisi penkkiä? Eli tehdäkö räjähtävä/nopeusvoima samalla kertaa kuin maksimivoima?

Aluksi ajattelin että pidän taukoa nopeusvoimasta pari viikkoa ja sitten teen sen samalla kuin kapean penkin ja sitten ehkä omana päivänä, kun uinti vaihtuu pyöräilyksi. Tuolla oli joku linkki jossa kehoitettiin tämäntapaiseen peridisointiin. Näin mä teenkin ellei joku sitten kerro parempaa tapaa.

Nopeuspenkin idea oli alunperin kohottaa penkkitulosta, mutta nyt mä tykkään ihan sen tuomasta nopeusvoimastakin.

Baarikello sanoi:

Niin eikös tuolla jäänyt juttu kesken useammastakin aiheesta liittyen nopeusvoimaan (esim auttaako maksimivoiman kehittämiseen ja voiko treenata samassa treenissä)? Jos ei jäänyt kesken, vaan asiasta on konsensus niin, miten se kannattaa käytännössä yhdistää maksimivoimaharhoitteluun, vaikka tuossa mun tapauksessa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom