Nopeus..

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Elikkäs voisiko joku kertoa minulle jonkun hyvän nopeusharjoituksen... Tarkoituksena olisi kehittyä tietyissä joukkuelajeissa (jalkapallo, salibandy, jääkiekko, koripallo...) olen urheillut jonkin verran, mutta tarkoituksena olisi nostaa kuntoa ja alkaa treenaamaan oikein kunnolla... Olen 18v painan n. 80kg ja olen hieman alle 180cm.. Haluan kehittyä nopeaksi. Olisin todella kiitollinen jos joku jaksaisi vaivautua ja auttaa minua tässä unelmassa :D

Mun mielestä kannattaa vaan hakea voimaa salilta (toistot alle 6) ja sit treenata sitä nopeutta siellä jalkapallokentällä.

Itse harrastin joskus nuorempana pikajuoksua ja sitä ainakin harjoiteltiin pikkuspurteilla ja jalkoja vähän treenasin punteilla.

kiitos vastauksista... mutta haluaisin ihan kunnon ohjelman. minulla ei ole juurikaan mahdollisuuksia pelata n.2v paljoakaan missään porukassa että saisin nopeutta sitä kautta.. joten pitäisi treenaamalla saada. mutta olisin kiitollinen jos saisin jonkun treeniohjelman :)

kiitos vastauksista... mutta haluaisin ihan kunnon ohjelman. minulla ei ole juurikaan mahdollisuuksia pelata n.2v paljoakaan missään porukassa että saisin nopeutta sitä kautta.. joten pitäisi treenaamalla saada. mutta olisin kiitollinen jos saisin jonkun treeniohjelman :)
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=40913
Ton kanssa lisää voimaa.

Sitten nopeutta haet lyhyilla spurteilla ja erilaisilla hypyillä. Pienellä haulla löytyi esim. tälläinen ohje.

Olympiapainonnosto-tyylistä treeniä niin varmasti tulee nopeutta. Rinnallevetoja kolmosia, kyykkyä kunnon pohjapompulla terävästi ylös, ylöshyppyjä pohjasta tanko niskalla räjähtäen. Lenkkipolulla lenkin päälle on hyvä ottaa teräviä juoksuvetoja, 30m pituisia. Kolmitassua ja loikkia sun muita päälle, pukeille hyppyjä ym. Olennaisinta on jättää eristävät liikkeet pois, tehdä pääliikkeitä terävästi, ei kuitenkaan riuhtoen (esim penkkipunnerrus). Nopeus kehittyy hitaasti, menee yli puoli vuotta ennenkuin huomaat oikeasti jotain muutosta. Oikea tekniikka on relevanttia, siksi kannattaa pyytää jotakuta neuvomaan ja näyttämään rinnallevedon tekniikan, joka OIKEASTI osaa vetää.

Suositut

Back
Ylös Bottom