nopeet autot..

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mik99
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by 45shelley
Todellakin.Tolla hinnalla saa Saksasta himaan"veroineen" Lotus-Omegan,huom vakiona 377hv!Monelle ilmeisesti joku 150hv-200hv on jotain niin suurta,että pitäis kusta housuun..

Tehoakin voi olla liikaa! Suuret tehot nostaa huippunopeudet taivaisiin ja autoista pitää tehdä todella vakaita käytökseltää, se saattaa heikentää auton ohjattavuutta. Kevyt ja tehopainosuhteeltaan kohtuullinen peli saattaa jättäää monet tehokkaammat laivat pakokaasuihin. Mitenhän kävis Type-R vs. Lotus Omega... Esimerkiksi 190 Caterhamin heppaa on jotain niin suurta että Lotus Omegat jää kauas taakse Nürburingillä
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Originally posted by mik99
pitääks pakkotoistolaiset nopeista autoista...:evil:
tyyliin fast and the furious.


Oli fast and the furious lefassa yksi auto mistä minä pidin meinaan se musta dodge charger, oli ne muut "autot" ihan leluja tohon verrattuna ja siinä loppu kohdassa jossa ne on viivoilla niin ei olisi sillä supran kuvatuksella mitään jakoa todellisuudessa ollut tota dodgea vastaan.

Vaikka minulla nyt on "teini" ascona niin aion hankkia viellä joskus ainoan oikean auton eli kunnon jenkin.
 
Originally posted by edelbrock
No Typerän Civicin "ylivertaisuuden" voi jokainen sitä koeajanut allekirjoittaa.


Niinpä, etsippä samalla rahalla vastaava uusi auto vastaavilla ominaisuuksilla...se todellakin on omassa sarjassaan ylivoimainen.Myös myydyin malli....


Siihen kun laittaa vielä "höpöhöpö"-motorsport tarran tuulilasiin, Tommis Billet-siiven taakse jne jne. niin se menee jo niin kovaa että lippalakki meinaa lentää päästä.:D

Oletko sä ajanyt Type R:ää? Nimittäin ilman tarraa ja siipeä lippis lentää jo päästä ;)




No tietenkin jos tykkää autoista, jotka puskee,

Njääh, puskee jo etuvetoisuuden takia, toki 200 heppaa myös "vähän" pistää vedättämään joskus...



toimii vaan yläkierroksilla

Hopi hopi lukemaan vääntökäyrää siitä ;) Muihin samassa sarjassa oleviin verrattuna omaa aivan normaalin ja joissain tapauksissa jopa paremman väännön, mm ohituskiihytyydessä normaaleilla kierroksilla jo.Itseasiassa toi on just hyvä auto, alemmilla kierroksilla toimii ihan "normaalisti" ja kun tarvitaan potkua tai esim radalla niin kiekat ylös ja sitten men - näääääääääääääääääääääään :)



ja omaavat huonon alustan niin mikäs siinä sitten.

Mikä siinä huonoa on? Jos tykkää tunnottomasta lullasta niin Type R on todellakin väärä auto alustoineen, jos haluaa suht jämäkän alusta joka muiden samassa sarjassa olevien autojen suhteen on jämäkämpi jo vakiona ja vastaa auton ominaisuuksia niin osta Type R...

Ne Type R:n vakiorenkaat kantsii myös vaihtaa pois, ei paras mahdolinen valinta...

ps, en omista Type R:ää...
 
Originally posted by Rock^
Jos nyt hieman tarkennetaan että kyseinen 6.8s ei ole realistinen sillä esim. S14 200hv jättää Type-R:n kevyesti. Moni Civic type-r omistaja on myöntänyt itse että autoa ei tuohon aikaan helpolla saa.


Aina on käsikuskeja ;) mutta so what, on autossa silti se suorituskyky vaikka sitä ei sieltä kädettömyyden takia ulos saa.Ei se autoa huononna jos kuski on käsi.Tuskinpa kukaan meistä laittaa esim F1:n samaan aikaa kuin Schumi...


Sama juttu noissa moottoripyörissä, harva jannu pistää tehtaan ilmoittamia lukemia tauluun...




Ja jos miettii että millaista vehjettä saisi 30 000eurolla niin eipä se auto ei ole hintansa väärti. Ei niin ominaisuuksiltaan kuin vähäisiltä tehoillaan.

Tuota...montakos vaparia löydät 30k€:lla joista on otettu ulos 200hp + vastaava suorituskyky?
 
Originally posted by 45shelley
Todellakin.Tolla hinnalla saa Saksasta himaan"veroineen" Lotus-Omegan,huom vakiona 377hv!


Mutta sepä ei ole uusi auto enää...Eikä keissi olut se että miten saa 30k€:lla mahdillisemman paljon hevosvoimia.Osta vaikka mikä tahansa vanha jenkki about 7-8 litran kasilla niin sulla on 400+ heppa...




Monelle ilmeisesti joku 150hv-200hv on jotain niin suurta,että pitäis kusta housuun..

Monille ilmeisesti joku 150-200hv on jo riittävä arkikäyttöön tarkoitetuun autoon...myös suorituskyvyltään..




Mua ihmetytti aikoinaan,kun Subarulta tuli se 218hv neliveto vm 97 jonka väitettiin lähtevän 0-100 5,5 sek...Haluisin kyllä kätellä kyseistä henkilöä joka lähettää omansa tohon aikaan.

Kyllä niitä löytyy, eikä millään käsiajanotolla vaan mittarilla...

Toisaalta moni/jotkus autot kulkee 250km/h ja harvapa niitäkään nopeuksia käyttää...mutta silti ne ovat olemassa ja kuvaavat auton suorituskykyä...
 
Originally posted by NHB
Sopivasti käytettynä, eli ei huudateta koko ajan rajoittimen tuntumassa, korkea litrateho ei vaikuta merkittävästi kestävyyteen. 100 heppaa / litra ei ole tänä päivänä mikään erikoisuus, BMW teki jo yli 15 vuotta sitten erinomaisen hyvin kestävän parilitraisen nelikon jossa 192 hp ja 210 Nm. Kaikenlisäksi kone vetää vahvasti jo naurettavan matalilla kierroksilla. Tuohon vääntöön ei ole vieläkään moni päässyt. joskus tuntuu että suurista autonvalmistajista vain Honda ja BMW hallitsevat moottoreiden tekemisen. Muilla pitää hakea apua muualta, esim. Cosworth on suunnitellut todella monen suorituskykyisen moottorin kannen.

En vois olla enempää samaa mieltä.
 
Originally posted by NHB
Toivottavasti tämä nykyinen tuunaustyyli, pari tuumaa liian isot vanteet, liian lyhyet jouset


Nykyinen tuunastyyli, hmm...muutama vuosi sitten puhumattakaan kymmenen vuotta sitten harva autonvalmistaja laittoi alle aluvanteita.Muutama vuosi sitten harvassa vakioautossa oli 15-16" vanteita, nyt jo monissakin..vähänkin sporttisemmissa 17" alkaa olemaan jo vakio.Näin siis ihan autonvalmistajatkin.

Muutama vuosi sitten 17" vanne oli sikaiso, nyt se ei ole enää mitään...18" on vielä jotain...jenkeissä ei sekään...20" on sikaiso :D Okei okei raja tulee vastaan..

Mutta pointti oli se että tekniikka kehityy jne jne ja siihen kuulluu myös kehyttyvät alustaratkaisut + uusi rengastekniikka ominaisuuksineen...

Mitä tulee "mataliin jousiin" niin sekin liittyy parempiin ajo-ominaisuksiin.

Ei, en nyt puhu siitä kuuluisasta corollakuskista vaan ihan muista.Suomessakin löytyy jengiä joilla on rahaa ja älyä autojen suhteen.Missäköhön piireissä kaikki tämänkin ketjun jengit oikein luuhaa kun eivät muita autoja näe kuin corolloita...






Mutta eihän järki ja muotiseikat koskaan ole yhtä matkaa kulkeneetkaan.

Isommat vanteet = isommat jarrulevyt...(turvallisuutta)
 
mun suosikki autot on 2satanen ja 3satanen nissan...ahdettuna tottakai
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mun allani palvelee saksalainen, alkuperäiskuntoinen 150 hv sportti. Tehoa sen verran että ohitukset on turvallisia, menee silti reippaammassakin matka-ajossa kuutosella alkaviin kulutuslukemiin. Voisinko autolta enempää toivoa???
 

Liitteet

  • p1010029.webp
    p1010029.webp
    105,5 KB · Katsottu: 691
Originally posted by Rice

Tuota...montakos vaparia löydät 30k€:lla joista on otettu ulos 200hp + vastaava suorituskyky?

Jos alotetaan vaikka ranskalaisista niin tuleva 206RC pyörii samassa hintaluokassa. Ja suorituskyky on samaa luokkaa.

Ja helvetisti nopeampi vaihtoehto kuin Type-R olisi tietysti ranskalaisten suhteen uusi 206GTi (ovh 24-25000e), ja siihen Longman --> n. 30 000e. Tulos: 1050kg ja 190hv.
 
Originally posted by Rice
Muutama vuosi sitten harvassa vakioautossa oli 15-16" vanteita, nyt jo monissakin..vähänkin sporttisemmissa 17" alkaa olemaan jo vakio.Näin siis ihan autonvalmistajatkin. Mutta pointti oli se että tekniikka kehityy jne jne ja siihen kuulluu myös kehyttyvät alustaratkaisut...

Mitä tulee "mataliin jousiin" niin sekin liittyy parempiin ajo-ominaisuksiin.

Isommat vanteet = isommat jarrulevyt...(turvallisuutta)

Eihän siinä mitään jos alusta on suunniteltu toimimaan isoilla vanteilla ja leveillä kumeilla, nykyisin tosiaan on kehitetty alustoja jotka toimivat erinomaisen hyvin tuollaisilla. Ongelmana on vaan se että niitä "niin isot kuin sopii pyörimään" -vanteita tunkataan kaikkiin vanhoihin kauppakasseihin. Niiden alusta on sovitettu alunperin toimimaan jollain 155/13:lla. Maltillinen vannekoon kasvatus voi olla ihan hyvä juttu, mutta sehän ei olekkaan thyninkiä. Alle 17 tuumasiahan ei laiteta pienimpäänkään kotteroon. Ei tuntunut S600 Brabuksen alla 20 tuumaset huonoilta, auton hakeneet venäläiset totesivat vain että nää menee paskaksi kun venäjällä ajaa.

Jousien lyhennyksessä varsinkin maltti olisi paikallaan, suomen olosuhteissa tarvitaan joustovaroja. Yksi ongelma on myös siinä että yleensä alustageometria muuttuu kun tipautetaan koria, sitte on takapään vinot heiluritukivarret mitä mielenkiintoisemmissa asennoissa ym. Monelta jää vaan korjaamatta laskemisella aiheutetut ongelmat. Lisäksi se saavutettu hyöty taitaa olla enemmän jäykemmän jousen tuomaa.

Isompi vanteet tosiaan antaa vapauden kasvattaa jarrulevyn kokoa. Kuinka moni vaan näin tekee? 15 tuumaisiin vanteisiin sopii jo tosi monen auton tarpeet täyttävät jarrut. Kannattaa muistaa myös se että liika koko jarruissa ja vanteissa kasvattaa jousittamatonta massaa. Monesti orggisalut ovat ihan laadukkaita ja suht keveitä vanteita. Siihen kun sitten ostetaa 3+ tuumaa suuremmat halvimmat mahdolliset vanteet niin voi hyvästellä ajomukavuuden.
 
Onhan nopeat/erikoiset autot kieltämättä hienoja, mutta entä sitten kun jotain menee rikki? Varaosat saattavat maksaa moninkertaisesti normaaliin verrattuna ja niitä ei välttämättä saa ns.tarvikeosana. Esim. kojelaudasta säädettävä alusta kuulostaa auton hankintahetkellä hienolta ja kohottaa katu-uskottavuutta reilusti, mutta entä sitten kun se hajoaa :( :david:
 
Joo ei se ole auto eikä mikään, jossa on alle 400 heppaa. Pari vuotta ajelin tollaisella jenkillä, 429kone, autolla oli mittaa 605cm eli joskus täällä stadissa "pienoisia" pysäköintiongelmia. Mutta kun se vei bensaa 20-25 litraa satasella vaikka mä kuinka sitä säätelin ja virittelin niin möin sen toistaiseksi pois.

Mutta kyllä mä vielä joskus (jahka tässä rikastuu) ostan sellaisen. Ajomukavuus täys 10 ja kiihtyvyys oli aika hulppea. Takakontissa oli sellainen piilotila, jonne mahtu 4 kaljakoria.
 
Originally posted by NHB
Mitenhän kävis Type-R vs. Lotus Omega... Esimerkiksi 190 Caterhamin heppaa on jotain niin suurta että Lotus Omegat jää kauas taakse Nürburingillä

Jaa että näin kävis.Olisitko valmis lyömään seuraavan liksasi vetoa??Paljonko mutten Type-R painaa??

EDIT: http://www.sutii.com/mallit/lotus/lotus_omega1.htm
 
Originally posted by 45shelley
Jaa että näin kävis.Olisitko valmis lyömään seuraavan liksasi vetoa??Paljonko mutten Type-R painaa??

EDIT: http://www.sutii.com/mallit/lotus/lotus_omega1.htm

Artikkeleita Lotus Ompusta voi selailla siitä. EVOn artikkeli on mielenkiintoinen, kun Omppu on pistetty viivalle uusimpien supersedaneiden kanssa (Jaguar S Type R, BMW M5, Audi RS6), eikä muuten tarvitse Ompun hävetä siinä joukossa.

45Shelley, jos satut piipahtamaan Saksassa, niin kerro mulle ;)

Ja TypeRän painosta en tiedä mitään, mutta voisin veikata tuommoiset 1250kg.
 
Zone-sarja -42%
Originally posted by Rice


Muutama vuosi sitten 17" vanne oli sikaiso, nyt se ei ole enää mitään...18" on vielä jotain...jenkeissä ei sekään...20" on sikaiso :D Okei okei raja tulee vastaan..

Tuosta tuli vaan mieleen että onkos turkulaiset nähneet täälläpäin stikken viininpunaista 528 farmari-bemaria. Alla on 20" vanteet mitkä sopivat siihen yllättävän hyvin, vähän on traktorin näköinen mutta silti:kippis1:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom