Nopea painon pudotus!? Apuja? ravinto-ohjeita?

Olen itse 185cm pitkä ja painan noin 90kg ja tavote olis päästä tonne 83-85kg. Käyn salilla noin 3-4 kertaa viikossa ja lenkillä melkeen joka päivä mutta paino ei meinaa tippua mitenkään!! Illalla tulee ainakin liikaa syötyä! Ruokavaliota olen ytittänyt katsoa mutta tarvitsisi vähän lisätietoa siihen että minkäverran mitäkin saisi syödä!?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ensin sun tarvii arvioida sun peruskulutus ja syödä sen mukaan ja sitten lisäillä liikuntaa siihen päälle niin kilot alkaa karista. Hiilareita Aamulla ja ennen treeniä, illalla ja muutoin vähemmän. Syö kohtuu annoksia, ei liian isoja, mutta ei naposteluakaan. Eri kehot toimivat erilailla painonpudotuksessa ja sun pitää testata sulle se paras keino, suosittelisin esim. kokeile ketodiettiä ja jos ei toimi, eli kroppa ei vaan jaksa ilman hiilaria niin sitten vähähiilarisella dietillä. Näistä löytyy hyviä kirjoja ja suosittelisin lainaamaan kirjastosta kirjoja, koska niissä on oikeasti tutkittu väittämät ja hyvät perustelut joka väittämälle. Painonpudotukselle ei kannata ryhtyä hetken mielijohteesta, vaan teet ihan kunnon diettisuunnitelman ja alat noudattaa sitä, riippuen siitä sun valitsemasta dietistä. Niin ja aluksi osta kunnon ruokavaaka ja normivaaka jotta voit punnita ruoka-aineet ja mitata painon kehitystä. Paino ei ehkä heti lähde tippumaan, mutta peilikuvasta näkee aika hyvin kehityksen ja jos se ei toimi niin mittanauhaa kehiin mittailemaan mennäänkö ollenkaan eteenpäin.

Ja lisään vielä että syö kalorimääräisesti 400-700kcal alle peruskulutuksen. Juo vettä, paljon. Aamulla tyhjään vatsaan tuoppi 5dl vettä tehostaa aineenvaihduntaa 24% seuraavan 9 tunnin ajan (tuoreesta men's health lehdestä). Jätä "valkoiset jauhot" ja turhat sokerit pois jos et hiilareita tiputa kokonaan.

Ja vielä sitten kun paino lähtee laskemaan niin alkuun se on pääasiassa nestettä, kun painonlasku hidastuu alkaa varsinainen rasvanpoltto.

Tolla lähtöpainolla kalorit 2600 ja makrot esim. 40/30/30 (HH/P/R) tai vaihtoehtoisesti 33/33/33. Jätä kärkeen lenkit vähän vähemmälle, ainakin juoksulenkit. Alkuun vetäisin puntin lisäks pari tunnin mittaista reipasta kävelyä viikkoon. Lisäät lenkkien kuormaa sitten dieetin edetessä, vaikka parin viikon päästä lisää yhen kävelyn ja siitä taas parin viikon päästä vaihtaa yhden kävelyn vaikka tunnin hölkkään.

Lisäämällä liikunnan kuormaa vaiheittain ei 10 viikon dieetin aikana tarvii pahemmin sisään menevän energian osuuteen vaikuttaa.

Ja nuo kävelylenkit aamulenkkeinä, että ota se 5dl vettä, vitamiineja ja aminohappoja jos haluat ja sitten lenkki. Pistää hyvin tosiaankin aineenvaihdunnan rullaamaan ja samalla rasva palaa.

Kai noista "tyhjän" vatsan aamu aeroobisista ollaan aika kahta mieltä. Itse ajelin pari vuotta sitten töihin fillarilla. Aamulla ajoin tyhjällä pytyllä duuniin. Kone ei tuntunu käynnistyvän oikeen kirveelläkään. Sykkeet jäi aina n. 10 % matalammaks kun iltapäivällä kotiin palaillessa. Aamusin kun oon käyny kävelyillä, niin on vaikeeta saada sykettä nousee edes yli satkun.

En sano etteikö toimis.. Mut aika tapaus kohtasta varmaan on. Pääasia että liikkuu ja että saadaan syntymään sitä kalorivajetta.

Illalla tulee ainakin liikaa syötyä!

Mulla tuli tuosta ensimmäiseksi mieleen, että syöthän riittävästi pitkin päivää, eli kunnon aamiaisen ja lounaan, jonkun pienen iltapäivävälipalan, salilla palkkarin? Jos et, niin silloin alttius iltasyöpöttelyyn on melkoinen. Lisäksi säännöllinen, muutaman tunnin väliajoin tapahtuva syöminen pitää aineenvaihdunnan käynnissä eikä keho ala pihistelemään. Kokonaan toinen juttu on se, miksi ihmeessä haluat painon putoavan nopeasti? Sinulla ei kuitenkaan varsinaista ylipainoa ole, joten niistä muutamasta extra-kilosta luopuminen on hidasta hommaa. Ja mitä hitaampi laihdutus, sitä pysyvämpi lopputulos.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom