Nopea aineenvaihdunta...hyvä/huono?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DoGstaH
  • Aloitettu Aloitettu
Lisätkää välipäiviä jos on vaikea saada painoa ylös, eli joka toinen päivä lepoa... Ja syökää lepopäivinä yhtä paljon kun treenipäivinä, pysyy glykogeenivarastot täynnä ja saa paremman latauksen muutenkin treenipäiville..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuota tuota... onko se nyt nimenomaan niin, että joidenkin kroppa voi tosiaan kuluttaa uskomattomia määriä kaloreita vai että näiden kroppa ei vaan yksinkertaisesti käyttäisi ravintoa niin hyvin hyödyksi? Eli tarkoitan tällä sitä että ruoka kulkee osittain hyödyntämättömänä läpi jolloin takapuolesta tulee vähän kaloripitoisempaa kamaa ulos kuin toisilla? Vai mitä siis häh?

mutta se reeni kun on nopea ainee vaihdunta???

eli miten tulisi reenata, jos nyt ajatellaan kaveria, jolla on nopea aineenvaihdunta. Itse oon aika laiha painoo ehkä 67kg ja pituutta 180cm ja nopea on aineenvaihdunta.
JA MASSAA SIIS TULISI LISÄTÄ JA LIHAKSIA SUURENTAA.

jos ajatellaan kaksijakoista ohjelmaa yläkroppa + alakroppa. montako liikettä, montako sarjaa liikkeissä ja montako toistoa.?????

suunnilleen suuntaa antavasti

tällä hetkellä olen harjoitellut yläkroppa + alakroppa- kaksijakoisella ohjelmalla, ja toistomäärät ovat olleet 3-4 sarjoissa 8-12 ja 2-3 sarjoissa 12-15.

jokin selitys tällekin oli, miksi osa liikkeistä oli 3-4 sarjoilla ja osa 2-3 sarjoilla en vaa muista mikä..?
miten kannattaisi edetä??

kiitoksia etukäteen

eli miten tulisi reenata, jos nyt ajatellaan kaveria, jolla on nopea aineenvaihdunta. Itse oon aika laiha painoo ehkä 67kg ja pituutta 180cm ja nopea on aineenvaihdunta.
JA MASSAA SIIS TULISI LISÄTÄ JA LIHAKSIA SUURENTAA.

jos ajatellaan kaksijakoista ohjelmaa yläkroppa + alakroppa. montako liikettä, montako sarjaa liikkeissä ja montako toistoa.?????

suunnilleen suuntaa antavasti

tällä hetkellä olen harjoitellut yläkroppa + alakroppa- kaksijakoisella ohjelmalla, ja toistomäärät ovat olleet 3-4 sarjoissa 8-12 ja 2-3 sarjoissa 12-15.

jokin selitys tällekin oli, miksi osa liikkeistä oli 3-4 sarjoilla ja osa 2-3 sarjoilla en vaa muista mikä..?
miten kannattaisi edetä??

kiitoksia etukäteen

Itse sain painon nousemaan ekan kerran Arnoldin Golden Sixistä modatulla yksjakosella kolme kertaa viikossa. Modatulla siksi että olen toistaiseks reenannut kotona, eli käytössä käsipainot, leuanvetotanko ja penkin korvasin reppupunnerruksella (pelaa ihmeen hyvin). Olen siis epäilemättä nopealla aineenvaihdunnalla varustettu koska en ole eläissäni keskittynyt ruokavalioon enkä urheiluun ja silti paino pysynyt aina 68-70kg ja pituutta 184cm. Kuitenkin tuolla Golden Sixillä KOTIOLOISSA ja kunnon syömisellä sain lyhyessä ajassa painon melkein 73kg missä en ikinä ole ollut! Kuvittelisin että salilla siitä saa helposti enemmän irti.

Kysyit 2-jakosesta niin sellastakin olen nyt vetänyt himassa jaolla työntävät/vetävät ma,ti ON ke OFF to,pe ON systeemillä. Paino onkin sitten joulukuun puolestavälistä noussut 75. Aloittaessani kaikissa liikkeissä, paitsi jaloissa oli sarjoja 3 ja toistoja 8-12 suunnilleen (ekassa sarjassa yleensä vähän enemmän). Sitten totuttelin ja totesin että ehtii palautua hyvin niin lisäsin vielä yhden sarjan. Progressiivisuuttahan sekin on ku lisää yhden sarjan! ;) Niin ja sarjoja tulee 16-19 plus vatsat joka reenissä 3-4sarjaa.

Kyllä se kaksjakonen pelaa ihan hienosti kans ku keskittyy että saa jokasesta toistosta kaiken irti eikä huijata yhtään! Niin ja nyt en o aerobista harrastanut yhtään nilkkaongelman takia ja se on toki auttanut painon nousua. Navan alle on tullut jopa RASVAA! :D Tarkotus ois vetää joku puolen tunnin hölkkälenkki pari kertaa viikossa.

Juu ja muille kohtalotovereille! Arskan kirjassa "Encyclopedia Of Modern Bodybuilding" oli juttua ecto-, endo- mesomorphien treenaamisessta. Ectomorpheille, eli meille suositteli paljon "voimaliikkeitä" (power moves). Pitäisi pyrkiä raskailla painoilla ja vähillä toistoilla eli toistot väliin 6-8 kunnollisen lämmittelyn jälkeen! Itse en tietenkään tätä ole kokeillut kun kotona reenaan toistaiseksi. Intensiivinen treeni on tärkeä jotta treeni voidaan pitää melko lyhyenä, silti huomattavin tuloksin. Ehkäpä mielummin 14-16, kuin 16-20 sarjaa per treenikerta. Riittävästi lepoa sarjojen ja treenikertojen välillä. Viimeiseksi että aerobinen liikunta on sekä suositeltavaa, että välttämätöntä terveyden vuoksi. Pitää kuitenkin varoa polttamasta liikaa energiaa esim. lenkkeilyyn tai muuhun aerobiseen liikuntaan. Ei maratoneja! :)

Näin siis iso Arska ja kukapa voisi olla enempää oikeass? :D

Nauti siitä! Niin minäkin teen.

Hyötyjä:
-Voit syödä paljon kaikkea ihanaa ja hyvää ja makeaa, nam :kuola:
-Pysyy helposti suht timmissä kunnossa.
-Massaakin saa, silloin vain syödään rajusti enemmän, eikä mitään pari lasillista jugua vaan SAATANA kunnolla! Vaikka öljystä +1000Kcal, niin alkaa näkymään.

Haittana:
-Runsas hikoilu. Huono lämmönsietokyky, kun kroppa käy kokoajan ja aineet vaihtuu..

Nopea aineenvaihdunta on vaan merkki, että on juoksevat ja hyvät öljyt koneessa. Kroppa toimii! Vanhuuttaan se heikkenee kaikilla..

Mulla tuntuu että ois nopea aineenvaihdunta. Syö vähän ja kohta paskalla. En kuitenkaa hikoile paljoa. Treeniessä täytyy rehkiä kovasti että tuntuu ku hiki tippuu iholta. Mulla on matala verenpaine ja normi syke.

Arskan kuutosta voin suositella kaikille jotka haluaa massaa. Itselle tuli kymmenisenkiloa elo-joulu aikana. Ja pakkohan siinä tosiaan oli lihaakin mukana tulla sen verran roimasti tulokset kuitenkin nousi. Nyt sitten kiristellään ja yritetään polttaa rasvat päältä :D

Mullakin on suht nopea aineenvaihdunta hikoilun ja juomisen suhteen, esim. salilla 10min kuntopyörää alkuun niin ihan luonnottoman märkä kondis jo pääl. Käytännössä ihan mitä tahansa teenkin niin samantien 20cm^2 verotarkastajat läpi. :kuola:

MUTTA jos vaikka otan viikon mäkkärii ja kaljaa ns. huonolla ja rasvasella ruokavaliolla niin kiloja tulee helvetisti + naama ja joka paikka turpoo, ikään kuin viitaten siihen että ei oiskaan enää "hyvä" aineenvaihdunta.
Tästä herääkin siis kysymys, että onko aineenvaihduntoja jotenkin "eritasoisia", kuten hikoilu jne ja tämmönen pintapuolinen ja sitten taas vastaavasti tää ruoansulatus puoli?

Mullakin on suht nopea aineenvaihdunta hikoilun ja juomisen suhteen, esim. salilla 10min kuntopyörää alkuun niin ihan luonnottoman märkä kondis jo pääl. Käytännössä ihan mitä tahansa teenkin niin samantien 20cm^2 verotarkastajat läpi. :kuola:

MUTTA jos vaikka otan viikon mäkkärii ja kaljaa ns. huonolla ja rasvasella ruokavaliolla niin kiloja tulee helvetisti + naama ja joka paikka turpoo, ikään kuin viitaten siihen että ei oiskaan enää "hyvä" aineenvaihdunta.
Tästä herääkin siis kysymys, että onko aineenvaihduntoja jotenkin "eritasoisia", kuten hikoilu jne ja tämmönen pintapuolinen ja sitten taas vastaavasti tää ruoansulatus puoli?

Toi hikoilu voi johtua korkeammasta rasvapronsentistakin..

Ite oon saanu painon nousemaan 5x5:llä, perkeleellisellä syömisellä ja yhden massaämpärin juonnilla n. 5 kuukaudessa 70kg->79kg, pituutta siis 180cm. 5x5 on ollu tästä ajasta mukana reilu 2 kuukautta, minkä aikana se kovin painonnousu alko tapahtumaan. Olin kyllä jo ihan reilulla lihottamiskuurilla ennen punttaamisen alottamista, reilu vuos sitten vaa'assa keikku lukemat 64kg, sillon oltiin aika hoikassa kunnossa.

Öljyä tulee naukkailtua aina kun muistaa, seuraavaks pitänee kaupasta ottaa mukaan noita pähkinöitä.

Ei oo siis mitään herkkua tässä harrastuksessa, toi naurettava hikoilukin pistää v*tuttamaan.

Itsellä hikoiluun vaikuttaa aivan järkyttävästi rasvaprosentti ja syöty energia määrä. Pulskempana hikoilee helvetisti helpommin ja laihana poikana plussakaloreilla hikeä saattaa pukata istuskellessakin.

Eli jos täällä on jengiä joille toi ylenpalttinen hikoilu on ongelma ja haluaa siitä päästä eroon suosittelen tiputtamaan rasvat mahdollisimman alas ja nauttimaan sitä ruokaa kohtuudella!

Toi hikoilu voi johtua korkeammasta rasvapronsentistakin..

Se tässä jokseenkin outoo onkin, että en tosiaan oo missään massakunnossa atm, oisko rasva% jotain 12 luokkaa(?) Anyway, dieetillä tai ei, aina on ollut toi överi hikoileminen ongelma niin kauan kuin muistan.

Voiskohan olla mahdollisesti yliherkkyyttä jollekin/joillekin aineille, jotka kiihdyttävät aineenvaihduntaa? Kahviakaan en juo.

Se tässä jokseenkin outoo onkin, että en tosiaan oo missään massakunnossa atm, oisko rasva% jotain 12 luokkaa(?) Anyway, dieetillä tai ei, aina on ollut toi överi hikoileminen ongelma niin kauan kuin muistan.

Voiskohan olla mahdollisesti yliherkkyyttä jollekin/joillekin aineille, jotka kiihdyttävät aineenvaihduntaa? Kahviakaan en juo.

Ehkä sä vedät liikaa suolaa ja keräät nestettä, mikä sitten poistuu hikoillessa?

eipä tuota nuorempana saanut painoa oikeen nouseen mutta nyt vanhempana jo pitää kattoa illasta mitä syö!
tuo hikoileminen ei ole ollut minulle ongelma,mutta wc käynnit kyllä.. välillä 5 kertaa päivässä isommalla hädällä..

joskus tosi rasittavaa, vaikka ruokapöydästä lähdet saa miettiä ottaako eväät mukaan jos lähtee jossain käymään..
ja töissä/kavereilla aina sama virsi:taasko sulla on nälkä justhan äskön söit..
mukava lukea että en ole ainoa:dance:

Ehkä sä vedät liikaa suolaa ja keräät nestettä, mikä sitten poistuu hikoillessa?

Kaikki ylimääräinen natriumin saanti on minimoitu ja kreatiinistakin oon paussilla atm. Kai se pitää vaa olla sinut tän kans ja koittaa kaivaa jotai positiivista esiin ;D

Kaikki ylimääräinen natriumin saanti on minimoitu ja kreatiinistakin oon paussilla atm. Kai se pitää vaa olla sinut tän kans ja koittaa kaivaa jotai positiivista esiin ;D

Entäpä hiilarien määrä ruokavaliossa? 1g hiilariahan tuo nestettä 2,7g tjsp. Siis kuitenkin ihan vaan nestepöhöä?

e:

Aiheeseen liittyen, mun mielestä tää "liian nopea aineenvaihdunta" on :anssi:

Mullakin oli tätä ongelmaa, mutta sehän ei muuta vaatinut silloin, kuin enemmän ruokaa ja nykyisin ikä on korjannut senkin.

Muuta en osaa tähän threadiin sanoa, ku että alkaa tää hikoilu pikkuhiljaa v*tuttaa :D

Oli tossa pakon sanelemana taukoa saleilusta. Nyt kun oon alkanut taas käymään, ni juma et tuntuu kroppa käyvän kierroksilla... vähän väliä on kuuma. Huomattava ero siihen aikaan ku ei käynyt salilla.

Aluksi se tuli vaan siten, et aamulla kun heräsi ni (nousematta edes sängystä) ni hiki herahti pintaan. Nyt oon joka aamu herännyt ihan hiestä märkänä... Stana. Ja mikään muu ei ole siis muuttunut ku aktiivisuuden taso. Kai se on pakko käydä ostaa viileämpi peitto, jos siitä ois apua asiaan.

Huoh.

Nopea ja hidas aineenvaihdunta ovat tosiasioita, ja niihin pystyy helposti vaikuttamaan. Itselläni on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta, joka johtaa siihen, että aineenvaihdunta on melko hidasta ja tavara kertyy helposti läskiksi. Jos tyroksiinia vetää sitten noin tupla-annoksen normaaliin verrattuna, aineenvaihdunta kiihtyy huomattavasti ja tuntuu, että voi syödä melkein mitä tahansa. Haittapuolena on sitten se, että ajan mittaan se ei ole hyväksi sydämelle = tiedossa eteisvärinää tai jopa sydänkohtaus. Tyroksiinilla laihduttaessa lähtee kyllä sitten myös helposti paljon lihasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom