Nopea aineenvaihdunta...hyvä/huono?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DoGstaH
  • Aloitettu Aloitettu
Kuulun myös kerhoon :) . Hikoilu ärsyttää joo(saunassa olen tätä naureskellut, kun on saunottu ja lähdetään suihkuun, niin mun paikka on kuin olisi saavilla vettä heitetty ja muilla just ja just perseen kuva lauteilla :D :D), eilenkin 10min pyöräily töihin ja paita märkänä, jee. Syödä saa melkein koko ajan(siltä se ainkain tuntuu) jos painoa haluaa lisää.

Mutta parempi näin, monet kiroaa kun lihoo helposti, mielummin näen vaivaa sen eteen, jos massaa haluan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olis kyllä kiva tuollainen nopeahko aineenvaihdunta, ei tarvitsi laskea kaloreita - ainakaan sen takia, että niitä tulisi liikaa. Muutenkin ne kalorit saa helposti, vaikka öljystä.

Itse joutuu syömään kuin keskitysleirivanki massakaudellakin, vaikka liikuntaa tuleekin viikossa 5-7 kertaa.

Itellä kans nopea aineenvaihdunta. Syön yksinkertaisesti nii paljo ku pystyn (suht isoja satseja) mutta paino tulee tosi hitaasti silti ylös :D

Kadehdin teitä. Enpä kyllä tunne kuin yhden naispuoleisen henkilön, jolla sama juttu kuin teillä, kun taas tuntuu siltä, että suurin osa kaverimiekkosista omaa superkierroksilla pyörivän aineenvaihdunnan. Sattumaa? En kyllä itsekään ole painollisesti lihonut, vaikka noin kuukauden olen ollut täysin repsahtaneena herkkuihin, mutta kyllä se ulkomuodossa valitettavasti näkyy.

Toisaalta, naiseksi saan aika helposti lihasmassaa tarvittaessa. Nyt vain pitäisi alkaa helkkarinmoiselle dieetille, että kesäksi olisi edes jonkinlaisessa näyttäytymiskunnossa.

Täällä yks nopeen aineenvaihdunnan mies myös. Kalorit bulkil 4500-5000 ja paino ei nouse mihkään :D ja vieläpä punttiruokaa oli. Mättää saa 2-3tunnin välein ja kaikki vittuilee että ku mies syö koko ajan :D Tosin ei kessiäkään pääse kauheesti tulemaan.Itellä just dieetti päällä.

Joo joku hieno meedio vois kehitellä jonku lisän mikä HIDASTAA aineenvaihduntaa.
Itekkin tulee vedettyä sellaset 5-6000 kaloria päivässä ja about 1,5-2 niistä ennen nukkumaan menoa ja ei vttu millään nouse! Ja noissa määrissähän ei ole mitään karkkia yms shittiä.
Et joo, pikkuhiljaa rupee syömään miestä kun ei missään näy paitsi lompakossa!

Ja kun joku kyseli että imeytyykö protskut yms. kuitenkin siinä mielessä ettei tartte yli "normaalin" kulutuksen syödä (1,5-2g/kg käsittääkseni) niin HENK.KOHT. mielipiteeni on ettei tartte.
Itellä rasva 9,7% ja lihasmassaa kuitenkin tullu lisää ihan mukavasti. Ainaskin mittausten mukaan kun töissä käyskentelee joku ties mikä ravinto-täti mittailemassa sitä sun tätä vähän väliä.
Korjatkaa toki jos oon väärässä...

Taidan ittekki kuulua näihin nopean aineenvaihdunnan omaaviin henkilöihin.... koko ajan mätän safkaa, eikä silti kasva vaik kui haluis.. tulee kalliiks syyvä hirmusesti proteiinipitoisia tuotteita :( On tästä kyll etua kuin myös haittaa..:jahas:

Mä en oikein usko tähän aineenvaihdunnan nopeuteen/hitauteen... En usko, että joku voi syödä mitä haluaa lihomatta. Just pari viikkoo takaperin eräällä ylipainoisuutta käsittelevällä luennolla luennoitsija (lääkäri) kertoi, ettei yhdessäkään tutkimuksessa ole laihalla ihmisellä havaittu nopeampaa aineenvaihduntaa ja peruskulutusta kuin lihavalla, vaan aina toisinpäin. Lisääntynyt paino nostaa peruskulutusta ja kiihdyttää aineenvaihduntaa.

Sen sijaan nää läskien väittämät ns perinnölliset taipumukset lihavuuteen johtuu ennemminkin:
a) Ruokailutottumuksista lapsuudessa ja nuoruudessa, jotka luonnollisesti jatkuvat myöhempään ikään. Jos lapsena ylensyö ja on lihava, lihoo helpommin myös vanhempana, liittyy muistaakseni rasvasolujen määrän lisääntymiseen lapsena, jolloin elimistö pystyy vastaanottaman enemmän rasvaa.
b) Joillakin elimistö varastoi energiaa rasvaksi tehokkaammin. Voi johtua myös aiemmassa kohdassa mainitusta lapsuuden lihavuudesta.

Mä en oikein usko tähän aineenvaihdunnan nopeuteen/hitauteen... En usko, että joku voi syödä mitä haluaa lihomatta. Just pari viikkoo takaperin eräällä ylipainoisuutta käsittelevällä luennolla luennoitsija (lääkäri) kertoi, ettei yhdessäkään tutkimuksessa ole laihalla ihmisellä havaittu nopeampaa aineenvaihduntaa ja peruskulutusta kuin lihavalla, vaan aina toisinpäin. Lisääntynyt paino nostaa peruskulutusta ja kiihdyttää aineenvaihduntaa.

Sen sijaan nää läskien väittämät ns perinnölliset taipumukset lihavuuteen johtuu ennemminkin:
a) Ruokailutottumuksista lapsuudessa ja nuoruudessa, jotka luonnollisesti jatkuvat myöhempään ikään. Jos lapsena ylensyö ja on lihava, lihoo helpommin myös vanhempana, liittyy muistaakseni rasvasolujen määrän lisääntymiseen lapsena, jolloin elimistö pystyy vastaanottaman enemmän rasvaa.
b) Joillakin elimistö varastoi energiaa rasvaksi tehokkaammin. Voi johtua myös aiemmassa kohdassa mainitusta lapsuuden lihavuudesta.

Pakko kyllä sanoo että nyt jätkä puhuu ihan täyttä paskaa. Aineenvaihdunnan nopeuksissa todellakin on eroa, kuten myös eri ihmisten ruoansulatuksien"tehokkuuksissa". Sekin on myös totta että joillakin ihmisillä, esim. just liikalihavilla JOILLAKIN on aivoissa dopamiinin eritys häiriö, eli ne ei tunne kylläisyyttä. Tai eivät tunne sitä niin helposti.

Pakko kyllä sanoo että nyt jätkä puhuu ihan täyttä paskaa. Aineenvaihdunnan nopeuksissa todellakin on eroa, kuten myös eri ihmisten ruoansulatuksien"tehokkuuksissa". Sekin on myös totta että joillakin ihmisillä, esim. just liikalihavilla JOILLAKIN on aivoissa dopamiinin eritys häiriö, eli ne ei tunne kylläisyyttä. Tai eivät tunne sitä niin helposti.

Ei ole minun keksimää asiaa, vaan kyseisen luennoitsijan. Kyllä mä uskon/tiedän kokemuksesta, että joillakin läskiä kertyy helpommin (esim itsellä) ja joillakin saa syödä huomattavasti enempi, että paino alkaa nousta, mutta se johtuu ennemmin ruoan imeytymisestä ja varastoitumiskapasiteetista, kuin aineenvaihdunnan nopeudesta/hitaudesta.

Ja veikkaan et nää kenellä liikalihavuus on aivoperäistä, on näitä todella lihavia, joilla BMI on jotain +40 tjsp.

Tutkimukset ovat osoittaneet, että yksi ruokalusikka pilkottua chiliä päivässä, eli noin 30mg kapsaisiinia, lisäsi aineenvaihduntaa jopa 23 prosenttia.

No jos ei kuitenkaan. Olisi kyllä melkoinen dieettituote.

No jos ei kuitenkaan. Olisi kyllä melkoinen dieettituote.

Sitähän se onkin jo. Markkinoille on tullut Chili Burn-nimistä kapselia ties minkä tahon myymänä. Alunperin sitä kuulemma käytettiin ilmavaivojen hoitoon ja kun osa ihmisistä alkoi sen avulla sulattaa rasvaakin, niin taas saatiin myyntiin uusi laihdutusvalmiste.
Ei se niin vaikeaa oo ees käsittää miks se toimii: mitä enempi scoovillejä, sitä kovempaa hakkaa sydänkin, hiki virtaa ja paitsi että nesteet poistuu, kyllä kova verenpaine vastaa jonkinasteista treeniäkin. Summa summarum -> rasvahan siinä palaa.

Kyllä siitä varmaan jotain hyötyä on mutta tuo 23% on jo niin paljon ettei se voi pitää paikkaansa. Peruspakkislainen 3500 kalorin päiväkulutuksella laihtuisi viikossa noin 800 grammaa pelkästään syömällä ruokalusikallisen chiliä päivässä, no way.

Kyllä siitä varmaan jotain hyötyä on mutta tuo 23% on jo niin paljon ettei se voi pitää paikkaansa. Peruspakkislainen 3500 kalorin päiväkulutuksella laihtuisi viikossa noin 800 grammaa pelkästään syömällä ruokalusikallisen chiliä päivässä, no way.

Veikkaisin että ovat mitanneet sen syöntihetken jälkeen, juuri silloin kun aines on vaikuttanut, ao. juttu saattanut kestää vain puoli tuntia.. joten tuotetta pitäisi syödä 24x päivässä että tuo 23% hyöty saataisiin.

Siis hetkinen.. Korjatkaa vapaasti jos olen väärässä, mutta eihän tuo 23% lisäys aineenvaihduntaan tarkoita samaa kuin 23% vähennys päivittäisestä kokonaiskalorimäärästä..?? :confused:

mitäs muita kikkoja teil on tohon aineen vaihdunnan nopeutukseen kun chili? ite kokeilin vihree tee tabletteja, kyllä luskapaisto mutta ne on kyllä jotain niin hirveetä että en pysty syömään, tai siis huonona päivänä tulee oksennus ku maistaa sen suussa, onko se oikeesti noin hirvee maku vai ylireagoinko mä :D?

mitäs muita kikkoja teil on tohon aineen vaihdunnan nopeutukseen kun chili? ite kokeilin vihree tee tabletteja, kyllä luskapaisto mutta ne on kyllä jotain niin hirveetä että en pysty syömään, tai siis huonona päivänä tulee oksennus ku maistaa sen suussa, onko se oikeesti noin hirvee maku vai ylireagoinko mä :D?

Miksei voi vain juoda vihreää teetä? En tarkoita pienestä teekupista pientä hörppyä vaan juo monta litraa. Ja jos aineenvaihdunnan kautta kulutus nouse, niin ainakin nousee kulutus siinä, kun juokset 10 min välein vessaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom