Nopea aineenvaihdunta...hyvä/huono?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DoGstaH
  • Aloitettu Aloitettu
Ongelma voi ollakki just siinä että syöt liian vähä. Jos vaje on liian iso kroppa menee ns säästöliekille eli ihan jumii ja mitää ei tapahdu. Kannattaa myös tarkistaa se että syöt säännöllisin väliajoin eli mieluiten 2½ - 3 tunnin välein. Itellä aineenvaihdunta on nopeutunu enemmän ja enemmän siitä lähtien ku alotin harrastamaan kehonrakennusta, varsinki nyt viimesen 2 vuoden aikana koska oon kiinnittäny myös ravitsemukseen tosi paljon huomiota.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
itsenikin voisin tähän listata, popsin aikoinaan karkkia pizzaa, kaikkea roska ruokaa ja koulu- ja kotiruokaa syön suht paljon yleensä täydellisen lautasen, ja paino on 3 vuodessa noussut 5 kiloa ja popsinut tosiaan sitä sun tätä kattomatta mitään arvoja.

Kandee alkaa vetää öljyä pullosta,semmonen desilitra pari kertaa päiväs ni jo on vittu jos ei ala paino nousee.

Hahhahah vieläki repeilen :hyper:
Tosiaan kuinka moni nopean aineenvaihdunnan omaavista kavereista jotka ei saa massaa lisää voi rehellisesti sanoa, että paino ei ole noussut yhtään kun ollaan syöty enemmän kuin on kulutettu? Itsellä on ollut aina nopea aineenvaihdunta ja olen itsekkin syyllistynyt samaan eli keksimään kaikenlaisia ihme tekosyitä miksei massa tartu. Kuitenki kun olen ruokavaliota tarkastellut tarkemmin on tullut huomattua, että ei ole taidettu vaan syödä tarpeeksi. Tällä hetkellä punttitreenit 3xvko ja lajitreenit 3-4xvko siihen lisäksi opiskelu ja olen huomannut, että ei tällä kulutuksella kertakaikkiaan kerkeä tukkia sitä tarpeellista määrää ruokaa naamariin. Lisäksi viikonloppuna pidetty mässypäivä ( 5000-6000kcal ) vetää pötsin niin pinkeeksi, että taidan ottaa tuon neuvon itsekkin käytäntöön ja lisäillä sinne sitä öljyä ja maltoa :puntti:

itelläki nopee aineenvaihdunta vaikka lihoon melko helposti... tai sitten se vaan johtuu siitä että rakastan ruokaa ja syön varmaankin paljon vaikka itestäni tuntuu että syön vähän:D. vessassa saa ravata jatkuvasti ja hikoileminen on sitä niin runsasta niin runsasta!!...:jahas:

että en tiedä onko tämä nyt niin hyvä asia

Itelläni on kanssa aika kova aineenvaihdunta jonka seurauksena oon joutunu syömään aina ihan helvetisti, tosin voin syödä melkein mitä vaan lihoamatta.

Viime kesänä aloin tekemään 3-jakosta siten että joka toinen päivä oli lepopäivä, en tehnyt aerobista, söin välipäivinä varmaan enemmän kun treenipäivinä koska oli aikaa enemmän ja paino alko nousta kivasti, samalla ääretön hikoilu sekä puuskuttaminen oli arkipäivää. (aineenvaihdunta hidastu ja aerobinen kunto huonontu)..

Varsinkin offilla/talvella kannattaa minimoida tota aerobista liikkumista jos ei tahdo paino nousta, ylimääränen meinaan lähteekin sitte aika rivakasti kun/jos sitä tulee.. Itellä ainakin tuppaa tulemaan ylimääränen aina nesteen muodossa, toki pidemmällä ajalla senkin pitäis läskiks muuttua?

mitä hyötyä mahtaa olla hitaasta aineenvaihdunnasta?
mulla ainaki on helvetin hidas, paskallaki käyn 1-2 kertaa viikossa (tämä kertoo jo jotain).
ihmettelen suuresti miten jotku käy päivittäin ja monesti.
hitaasta aineenvaihdunnasta on haittaa, mutta entä hyödyt?

Kuin myös.. :D
Ei mutta joo, vedin nyt kahteen viikkoon tommosen viiden kilon massanlisäys pöntön. Annoksia kolme päivässä ja yhdessä annoksessa 680 kcal + hirveä kasa proteiinia ja hiilareita. Näiden lisäksi vedin kolmesti päivässä lämpimän ruuan. Aamulla kaksi lautasellista puuroa / munakasta (5 munaa). PLUS välipalat, eli kahdesti päivässä yksi leipä. Eli kaloreita pitäisi tulla ihan reilusti.

Ja kappas. PAINO ON SAMA KUIN MITÄ KAKSI VIIKKOA SITTEN. Tosin, olen myös treenannut melko paljon. Kolmesti viikossa sali, kolmesti vapaaottelutreenit + lenkki kerran viikossa. Ei, en kyllä pidä tästä nopeasta aineenvaihdunnasta.

mitä hyötyä mahtaa olla hitaasta aineenvaihdunnasta?
mulla ainaki on helvetin hidas, paskallaki käyn 1-2 kertaa viikossa (tämä kertoo jo jotain).
ihmettelen suuresti miten jotku käy päivittäin ja monesti.
hitaasta aineenvaihdunnasta on haittaa, mutta entä hyödyt?

Se että käyt paskalla 2x viikkoon ei kerro mistään muusta ku että sun suoli ei toimi oikein. Lisää kuituja koneeseen koska tollanen on pidemmän päälle jopa vaarallista lue suolitukokset yms.

Kuin myös.. :D
Ei mutta joo, vedin nyt kahteen viikkoon tommosen viiden kilon massanlisäys pöntön. Annoksia kolme päivässä ja yhdessä annoksessa 680 kcal + hirveä kasa proteiinia ja hiilareita. Näiden lisäksi vedin kolmesti päivässä lämpimän ruuan. Aamulla kaksi lautasellista puuroa / munakasta (5 munaa). PLUS välipalat, eli kahdesti päivässä yksi leipä. Eli kaloreita pitäisi tulla ihan reilusti.

Ja kappas. PAINO ON SAMA KUIN MITÄ KAKSI VIIKKOA SITTEN. Tosin, olen myös treenannut melko paljon. Kolmesti viikossa sali, kolmesti vapaaottelutreenit + lenkki kerran viikossa. Ei, en kyllä pidä tästä nopeasta aineenvaihdunnasta.
Riippuu ihan siitä miten treenaat ja mitkä on mitat, mutta ei tossa nyt mitenkään järkyttävästi kaloreita ole, laskeppa kerran ja kato uudestaan.

Se että käyt paskalla 2x viikkoon ei kerro mistään muusta ku että sun suoli ei toimi oikein. Lisää kuituja koneeseen koska tollanen on pidemmän päälle jopa vaarallista lue suolitukokset yms.

mistä se hidas aineenvaihdunta sitten ilmenee? aina luullu, et noi pönttöreissut kertoo totuuden.
isällä tosin ollu samanlaista hommaa, pari kertaa viikkoon käypi. kyllä mulle painoki kertyy nopeeta ku syö kunnolla, eli on varmaa hidas aineenvaihdunta..
mitä hyvää on tossa hitaassa aineenvaihdunnassa, muuta kuin paino nousee suht helposti?

tasolle sen verran että jätä noi hirveet sokerilitkut pois ja tee oma massajuoma vaikka sauvasekottimella kaurahiutaleista, rahkasta, maidosta, rypsäristä, banaanista ja vaikka herasta. Hitosti parempaa ravintoa. Muista myös että jos painoo haluaa niin ei välttis kannata syödä sitä puuroa puurona, koska imo se on aika täyttävää, kaurahiutaleet semmoisenaan niin saat kolminkertaisen määrän uppoomaan hemmetin helposti (lautasellinen puuroa=50g hiutaleita / sheikkeriin tehtyyn pirtelöön saa helposti uppoamaan 100++g).

aina luullu, et noi pönttöreissut kertoo totuuden.

Mitä aineenvaihdunta on?
- Aineenvaihdunta mittaa, miten hyvin elimistö ottaa ruoasta ravintoaineita kehon käyttöön
Siis miten tehokkaasti poltat ruokasi eli miten hyvin muutat ravinnon soluissa energiaksi.

Mitä tarkoitetaan, kun sanotaan, että aineenvaihdunta on hidasta tai nopeaa?
- Hormonit säätelevät energian palamista, ja lopputuloksena on joko hidas tai nopea aineenvaihdunta.
Henkilöllä, jolla on hidas aineenvaihdunta, hiilihydraatit muuttuvat hitaasti energiaksi kun taas nopean aineenvaihdunnan omaavalla hiilihydraatit muuttuvat nopeasti energiaksi.

lähde easynetti

mun on pakko saaha tät painoo ylemmäs ,ärsyttää ku on suhteellisen laiha...
tota öljyn vetämist koitan välttää :D mut koht se on pakko alottaa ,ite syön paljon sipsejä pussillisessa on peräti 4g proteiinii ja rasvaa 33g ja hiilareita 57g... ja massaa menee 1L päivässä ainakin , viel voisin ostaa tot maltoo kun ei maksa paljon mitää ja hiilareit tulis paljon........... ja sit viel vähä hölömö kysymys voiko ihan liian suuri määrä hiilareita aiheuttaa diabeteksen? milläään tavalla.

mun on pakko saaha tät painoo ylemmäs ,ärsyttää ku on suhteellisen laiha...
tota öljyn vetämist koitan välttää :D mut koht se on pakko alottaa ,ite syön paljon sipsejä pussillisessa on peräti 4g proteiinii ja rasvaa 33g ja hiilareita 57g... ja massaa menee 1L päivässä ainakin , viel voisin ostaa tot maltoo kun ei maksa paljon mitää ja hiilareit tulis paljon........... ja sit viel vähä hölömö kysymys voiko ihan liian suuri määrä hiilareita aiheuttaa diabeteksen? milläään tavalla.

Tommoset nopeat hiilihydraatit ei kyllä sinua kehonrakennus mielessä kovin hyvin palvele (sipsit, malto, massat). Läskiä niillä saa varmasti kerättyä, mutta kun sinun tulisi tähdätä tasaiseen energian saantiin pitkin päivää, joka siis tarkoittaa energian ottamista hitaista hiilihydraateista, proteiinista ja rasvoista. Diabetes saattaa myös ennen pitkää kolkutella jos paljonkin tykkää noilla nopeilla hiilihydraateilla insuliiniä pompottaa. Nopeille hiilihydraateille ei siis ravinnossasi olisi paikkaa kuin enintään palautusjuomassa, muulloin hitaita.

Aivan helvetin huono, voin kertoa. Ihan sama miten tajuttomasti vetää ruokaa napaan, ei paino vaan nouse. Öljyä seuraavaksi kokeilen, ja voin sanoa, että en lähde millään parilla ruokalusikalla yrittämään, vaan sitä tullaan ottamaan reilusti. :kippis1:

Itse tunnistan itseni myös nopean aineenvaihdunnan omaavaksi.. Hikoilen todella paljon (joka voi olla todella noloa väärässä paikassa) ja olen aina ollut laiha. Nyt punttisaliharrastuksen yhteydessä kovin juttu mulle on syödä tarpeeksi. Eli siis niin paljon kun pystyy, kokoajan. Pitkän päälle on tosi rasittavaa tehdä kokoajan ruokaa / syödä tunnin välein.. Yhteisessä kotitaloudessa joudutaan myös tekemään molemmille eri safkat, kun mun rasvamunakokkelit ei ihan neidin diettiin istu.. :(

Itse sain painon nousuun mm. G-Mass weight gainer juomalla. Siinä on 385 kaloria/100g ja 32g proteiinia/100g. Todella hyvä palautusjuoma siis nopean aineenvaihdunnan omaavalle henkilölle! On nimittäin huono yhdistelmä alottaa salilla käynti, joka vaan lisää kulutusta entisestään, vaikka ennenkin oli jo vaikeaa saada tarpeeksi syötyä! Mutta en tiedä kuinka kauan jaksan tätä "massankasvatusta", koska ruokavalion vahtiminen on kokopäivä hommaa ja rahaa kuluu opiskelijabudjettiin aivan liikaa. Mutta kyllä se mulla on ainakin lähtenyt paino nousuun ihan mukavasti ja positiivista on se että läskiä ei tule juuri ollenkaan.

Itse tunnistan itseni myös nopean aineenvaihdunnan omaavaksi.. Hikoilen todella paljon (joka voi olla todella noloa väärässä paikassa) ja olen aina ollut laiha. Nyt punttisaliharrastuksen yhteydessä kovin juttu mulle on syödä tarpeeksi. Eli siis niin paljon kun pystyy, kokoajan. Pitkän päälle on tosi rasittavaa tehdä kokoajan ruokaa / syödä tunnin välein.. Yhteisessä kotitaloudessa joudutaan myös tekemään molemmille eri safkat, kun mun rasvamunakokkelit ei ihan neidin diettiin istu.. :(

Itse sain painon nousuun mm. G-Mass weight gainer juomalla. Siinä on 385 kaloria/100g ja 32g proteiinia/100g. Todella hyvä palautusjuoma siis nopean aineenvaihdunnan omaavalle henkilölle! On nimittäin huono yhdistelmä alottaa salilla käynti, joka vaan lisää kulutusta entisestään, vaikka ennenkin oli jo vaikeaa saada tarpeeksi syötyä! Mutta en tiedä kuinka kauan jaksan tätä "massankasvatusta", koska ruokavalion vahtiminen on kokopäivä hommaa ja rahaa kuluu opiskelijabudjettiin aivan liikaa. Mutta kyllä se mulla on ainakin lähtenyt paino nousuun ihan mukavasti ja positiivista on se että läskiä ei tule juuri ollenkaan.

Syö vaikka pähkinöitä. Hyviä ja halpoja (ainakin maapähkinät jtn. 3e kilo). Noin 600kcal ja protua 20-25g 100g kohti. Ei pitäisi olla ylivoimaista noita mutusella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom