Nopea aineenvaihdunta...hyvä/huono?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DoGstaH
  • Aloitettu Aloitettu
Yritin löytää foorumilta vastaavaa aihetta muttei löytynyt. Olen saanut asiasta vähän kaikenlaista tietoa eri ihmisiltä jotka sanovat eri asioita. Eli kysymys kuuluukin, onko nopea aineenvaihdunta hyvä tai huono mikäli yrittää lihaksia/massaa kasvattaa? Ainakin massanhankinnassa se on vaikeata koska sitä massaa ei vaan tahdo tarttua mut mikäli proteiinit myöskin nopeasti tulevat mukaan niin sillonhan lihakset kasvaa tasa tahtia kuitenkin...

Olisiko sitten vaan oikea tapa voittaa nopea aineenvaihdunta että vaan syö niin hel*etin paljon ja usein ? :)

Olisin tosi kiitollinen mikäli joku joka omaa asiasta tietoa vähän selventäisi asiaa! :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nauti siitä! Niin minäkin teen.

Hyötyjä:
-Voit syödä paljon kaikkea ihanaa ja hyvää ja makeaa, nam :kuola:
-Pysyy helposti suht timmissä kunnossa.
-Massaakin saa, silloin vain syödään rajusti enemmän, eikä mitään pari lasillista jugua vaan SAATANA kunnolla! Vaikka öljystä +1000Kcal, niin alkaa näkymään.

Haittana:
-Runsas hikoilu. Huono lämmönsietokyky, kun kroppa käy kokoajan ja aineet vaihtuu..

Nopea aineenvaihdunta on vaan merkki, että on juoksevat ja hyvät öljyt koneessa. Kroppa toimii! Vanhuuttaan se heikkenee kaikilla..

Juu on siitä tietenkin hyötyä! Just vaan menee kalliiks se syöminen ku 2 tunnin välein popsii jotain ja kunnon ateriat vielä päälle :) ja sit tietenki kaikki jaksaa aina valittaa että "taasko sä syöt?!" mut siihen tottuu.

Varsinkin tohon hikoiluun samaistun hyvin :D Kiitos hyvästä vastauksesta!

Mut jos joku vois viel vastata siihen että onko se vain energia joka palaa nopeasti vai onko myös muut toiminnot esim. proteiinisynteesi nopeampi kun on tavallista nopeampi aineenvaihdunta? Toisin sanoen palautuuko kroppa esimerkiksi nopeammin tjms?

Viimeksi muokattu:
Tätä ei usko enää kukaan mutta minulla on tuttu jolle lääkärit ovat aina hokeneet kuinka hänellä on poikkeuksellinen aineenvaihdunta. No, hän päätti sitten testata asiaa ja söi reilut 20kg makeisia ja 12 pussia sipsejä viikossa eikä lihonut kiloakaan. Tikkulaiha kaveri, joka käy salilla ja syö paljon ruokaa/lisäravinteita mutta ei vaan millään saa lihasmassaa. Toisaalta jätkän vähät lihakset ovat kuin kiveä, hyvä ettei kuulu kopsahdus kun jätkää napauttaa hauikseen.

Tätä ei usko enää kukaan mutta minulla on tuttu jolle lääkärit ovat aina hokeneet kuinka hänellä on poikkeuksellinen aineenvaihdunta. No, hän päätti sitten testata asiaa ja söi reilut 20kg makeisia ja 12 pussia sipsejä viikossa eikä lihonut kiloakaan. Tikkulaiha kaveri, joka käy salilla ja syö paljon ruokaa/lisäravinteita mutta ei vaan millään saa lihasmassaa. Toisaalta jätkän vähät lihakset ovat kuin kiveä, hyvä ettei kuulu kopsahdus kun jätkää napauttaa hauikseen.

20 kg kuulostaa aika paljolta? Söikö han muuta tänä aikana? :lol2:

No kuulostaa joo aika helevetin paljolta ja on mullakin vaikeuksia uskoa mutta jätkä ei ole tunnettu valehtelustaan. Muistaakseni sanoi syöneensä vain vähän muuta kuin edellä mainittuja.

Originally Posted by MeininkimiesTätä ei usko enää kukaan mutta minulla on tuttu jolle lääkärit ovat aina hokeneet kuinka hänellä on poikkeuksellinen aineenvaihdunta. No, hän päätti sitten testata asiaa ja söi reilut 20kg makeisia ja 12 pussia sipsejä viikossa eikä lihonut kiloakaan. Tikkulaiha kaveri, joka käy salilla ja syö paljon ruokaa/lisäravinteita mutta ei vaan millään saa lihasmassaa. Toisaalta jätkän vähät lihakset ovat kuin kiveä, hyvä ettei kuulu kopsahdus kun jätkää napauttaa hauikseen.

itsekin on tulllut ängetty masuun nii helkutisti karkkeja, pizzoja,suklaata, munkkeja, limuja jne. mut prkl ei näy missään

Terve vaan hampaille ton viikon jälkeen: hampaat ottaa muutenkin osumaa kun syödään useasti päivässä ,lue: 7 krt/d, :kiille pilaantuu, reikiä karkeista

Mäkin lasken itteni tohon nopean aineenvaihdunnan omaavien ihmisten sakkiin.Alle 20v.pystyi syömään aivan helvetisti kaikkea,ja ei näkyny missään.Nytkin kyllä pystyy syömään aika helkutasti kaikkea,mutta ruokahalu ei ole yhtä kova kuitenkaan kuin teininä:D

Hikoilu on kyllä aikas runsasta pienenkin liikunta suorituksen jälkeen,mutta minkäs teet:rolleyes:

:offtopic: Joskus vuosia sitten olin sopimuspalokuntalaisena juoksemassa cooperin testiä.Silloin tuli harrastettua kilpanyrkkeilyä,joten aerobinen kunto oli aika kova.Lämmittelyn jälkeen olin jo aivan paita märkänä ja posket punaisena.Kaverit vittuili tyyliin:ethän sä jaksa juosta edes 2000metriä ym...
No juoksin sitten reilut 3000m,ja löysäilin vielä lopussa:lol2:

No tämä mun mainitsema ihmemies tuskin on "ektomorfi"(?). Kaveri on ulospäinsuuntautunut ja sympaattinen. Aika kumma juttu muutenkin jos psykologia ja aineenvaihdunta liittyy toisiinsa niinkuin tuossa kuvauksessa.

Eli nope aineenvaihdunta on sitä että hikoillaan ja kustaan ja ulostetaan suht nopeessa rytmissä?

Nopean aineenvaihdunnan etuna on myös "helppous" dietata. Takana 3kk, paino tippunut 12 kg, kaloreiden ollessa n. 3000 kcal/päivä. Treenattua tulee viikossa 4 krt salilla + mahdollisesti yksi aerobinen päälle.

Massaa taasen saan, kun syön "puhdasta" bodyruokaa n. 4500 kcal/päivä.
Miinuksena toki helvetillinen hikoilu ja korkeat kauppalaskut.

No tämä mun mainitsema ihmemies tuskin on "ektomorfi"(?). Kaveri on ulospäinsuuntautunut ja sympaattinen. Aika kumma juttu muutenkin jos psykologia ja aineenvaihdunta liittyy toisiinsa niinkuin tuossa kuvauksessa.
Lähinnä tuon edellisen linkin tarkoituksena oli valaista, että ruumiinrakenteellisesti kyseinen heepo olisi ektomorfi. Noihin psykologisiin väittämiin en ota kantaa. Pistetään nyt vielä toinen linkki näytille, tällä kertaa suomeksi:

http://www.kuntoplus.fi/polopoly.jsp?d=1430&a=7096

Joo, itekkin tiedän joitakin tälläisiä aineenvaihdunnan "fakiireja". Eivät lihoa sitten millään.
mm. yks on työkaverini jolla on mitattu lääkärissä rasvaprosentiksi 6! Kaveri syö enemmän kuin minä.. vetää ruokalassa ainakin samanlaisen annoksen kuin minä (suht reilu annos) ja sitten myöhemmin ottaa vielä kilon jugurttia, juo punaista maitoa ja kotona iltaisin maistuu kalja. Kulkee joka paikkaan autolla eikä harrasta minkäänlaista urheilua.. ei salia eikä aerobista.

Minä olen ajatellut nopean aineenvaihdunnan eduksi siinä mielessä, että kun syö paljon saa paljon ravinteita. Mutta onko se sitten niin, että niitä myös kuluttaa enemmän kuin hitaampi tallaaja? Voiko esim. vitamiinien saantitarpeessa olla eroja? (Kysyn kun en tiedä.)

Hyvähän asia tuo nopea aineenvaihdunta on, mutta... Ei tuota perkeleen syömistä ihan elämäntavakseen viitsi ottaa. Mihinkään ei voi kotoaan lähteä kun pitäisi olla koko ajan tunkemassa jotain suuhun, tai sitten on otettava syömingit mukaan ja kuunneltava jokaisen ihmettelyä. "Mihin sä noita?".

Muuten tullaan kiloissa alas ja nopeasti. Tällä hetkellä rasva% pyörii 11 paikkeilla.

frendi tuskailee ku sil on nihkeen tuntuset kädet, liittyykö tää samaan juttuun? kaverilla on 8-10 rasvaprosentti, timmi kroppa jne. treenaileva sälli, kädet ei haise hikiselle ja on hygieeninen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom