Nokian Windows Phone puhelimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
Miten muutetaan WP8:n herätyskellon torkun pituutta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saako noita "työpöydän" kuvakkeita lukittua niin, ettei niitä pysty ilman lukituksen poistamista siirtelemään? Kolmas kerta kun kaikki kuvakkeet vaihtaneet paikkaa/poistuneet kokonaan kun puhelin on taskussa. Alkaa olemaan vähän tympeetä niiden sijoittelu uudelleen. Hyvä näyttö, mutta valitettavasti mikä tahansa kosketus aktivoi sen.

Vähän eilen ehdin kameraa kokeileen. Häviää kyllä kuvanlaadussa 808:lle vähän, mutta voittaa kyllä kaikessa muussa. Ite en tuota kameran salamaa käytä ikinä koska se näyttää karmealta joten nuo hämäräominaisuudet kiinnostaa. Tyttöä kuvailin sylissä tommosessa hämärässä huoneenvalossa. Automaatilla tärähtelee joka kuva, se pitää suljinajat niin pitkinä, en käsitä miksi.. Kun laittaa käsin johonkin 1/25s niin alkaa noin puolet onnistua mun tärisevillä käsillä. Automaattitarkennus on näköjään lähelle huono kuten 808:ssakin, siksi on hyvä että löytyy tuo käsitarkennus. Esim alla oleva kuva manutarkennuksella melkeen niin lähelle kuin pystyy ja 1/50s ajalla ei enää juuri tärähtele. Automaatilla ei tullu lasta eikä paskaa.. Kuvista voi blurrata taustaa jos haluaa, tässä en oo tehny sitä. Sitten tommonen värihomma mitä alla näkyy, onnistuu aika kätevästi.

_small.jpg

Kuvanlaatu tosiaan muuten on ihan hyvä, ei niin hyvä kun 808, kuten sanoin. Ainakin täyskokoisissa voi huomata nurkissa pehmeyttä. Tuossa yks 5MP, ei ole läboratorio-olosuhteissa otettu joten voi olla että sais parempaakin.

HEP!

Jonkun verranhan tuolla voi, jälleen kerran tuon suljinajan säädön johdosta, yrittää action kuviakin. Saihan tuohon jokusen ruudun ottaa, ennen kuin onnistu, mutta mahdollista on!

_small.jpg

Myös tuolla smartcam hommalla voi vähän pelleillä jos haluaa. Se ottaa kymmenen kuvan sarjan ja niistä vois sitte valkata parhaan, vaihdella naamoja, tehdä "vauhtikuvia" sunmuuta. Lisäksi löytyy Panoraamakuvaus. Noissa ei ole Pureviewiä käytössä vaan alennutaan tavallisten kuolevaisten kamerakännyköiden tasolle.

_small.jpg

Johtuuko se kuvien tärinä sun omasta toiminnasta vai puhelimesta? Mä en oo onnistunu vielä kertaakaan saamaan tärähtänyttä kuvaa tällä, vaikka esim. iPhonella mulla tärähti vähintään 30% kuvista. Saattanee johtua tosin siitä, että käytän aina näytön kameranäppäintä, jonka tökkiminen ei olennaisesti täräyttele puhelinta.

Toimiiko tuo samalla
lailla joka vehkeessä? Siis tarkennus käsin ja suljinajan säätö sunmuut..?

Kyllä ainakin omassa nuo kaikki toimivat.

820 tippui sängystä laminaatille ja näyttö säröille. Onko nämä oikeasti näin paskoja kestävyydeltään? Ja tietty just tuo back-painike ei toimi, mutta vitun tärkeä bing-painike toimii. :face:

820 tippui sängystä laminaatille ja näyttö säröille. Onko nämä oikeasti näin paskoja kestävyydeltään? Ja tietty just tuo back-painike ei toimi, mutta vitun tärkeä bing-painike toimii. :face:

Se on ihan tuurista kiinni noitten näyttöjen kanssa. Välillä hajoaa tosiaan ihan mistä vain, välillä saa paiskoa seinille eikä tule mitään.

Se on ihan tuurista kiinni noitten näyttöjen kanssa. Välillä hajoaa tosiaan ihan mistä vain, välillä saa paiskoa seinille eikä tule mitään.

Jotenkin nimenomaan 820 tuntuu erityisen herkältä särkymään pudotessaan suoraan naamalleen tai suoraan selälleen. Kulma- ja reunaosumia kestää paremmin.

Hyvä minä :face: Juuri huomasin kun innoissani virittelin 2010 toimimaan, että eihän toi saatanan sim kortti tuonne sovi. Leikkelykään ei nyt onnistu kun puhelin välttämätön seuraavan viikon verran, ei uskalla ottaa riskiä. Voe perkele.

Vaihtavat operaattorin liikkeessä saman tien kortin pienempään. Tästä olisi tietty ollut viime viikolla enemmän iloa...

Mul meni Lumia 920 näyttö ihan säröille kun kännissä ilmeisesti pudottanut, sitä vitutusta aamulla.
Utelin vähän korjaajilta korjauksen hintaa, 250 euroa, mielummin tilaan eBaysta näytön ja työkalut ja korjaan ite niin pääsee alta viidenkympin.

Mul meni Lumia 920 näyttö ihan säröille kun kännissä ilmeisesti pudottanut, sitä vitutusta aamulla.
Utelin vähän korjaajilta korjauksen hintaa, 250 euroa, mielummin tilaan eBaysta näytön ja työkalut ja korjaan ite niin pääsee alta viidenkympin.

Tämä. 820:n näyttökin taitaa olla vain kolmenkympin pintaan, ja vaihto on erittäin helppoa. Tarvitsee Tx5 ja Tx6 molemmat muistaakseni.

Nyt on tullut tuota 1020 Lumiaa käytettyä sen viikon verran, enkä oikein tajua mistä tämä WP viha aina välillä kumpuaa. En oikein löydä tuosta mitään vikaa, käyttis vaatii pientä totuttelua mutta on mielestäni erittäin sulava eikä töki yhtään. Sovelluksistakin on löytynyt kaikki mitä itse tarvitsen.

Mielummin tätä käytän kun iPhonea tai androidia.

Tämä. 820:n näyttökin taitaa olla vain kolmenkympin pintaan, ja vaihto on erittäin helppoa. Tarvitsee Tx5 ja Tx6 molemmat muistaakseni.
T5 ja T9 jos en ihan väärin muista. Ite pudottelin myös oman 820 Lumiani jokunen viikko sitten. Tosin minulla meni näyttölasin lisäksi myös lcd, joten meni jonkin verran motivaatio korjailuun. 170-200e hintahaarukassa olisi remontti suurinpiirtein Suomessa töineen, ebayssa osat noin satasen tässä tapauksessa. On kuulemma hajoillut älyttömästi noita näyttöjä juurikin 820 mallista. Eipä tuo tietysti ihmekään kun aika pienet reunukset siihen ympärille jää. Itse isku oli minullakin todella kova, kun putosi tässä koneella istuessa housujen taskusta laminaatille ja kaikki meni paskaksi.

Nyt on tullut tuota 1020 Lumiaa käytettyä sen viikon verran, enkä oikein tajua mistä tämä WP viha aina välillä kumpuaa. En oikein löydä tuosta mitään vikaa, käyttis vaatii pientä totuttelua mutta on mielestäni erittäin sulava eikä töki yhtään. Sovelluksistakin on löytynyt kaikki mitä itse tarvitsen.

Mielummin tätä käytän kun iPhonea tai androidia.
Pikkuhiljaa pidemmän käytön aikana löytyy aina jotain suuria ja vähemmän suuria puutteita jotka muista käyttiksistä löytyy. Usein tulee vastaan jotain itsestäänselvänä pidettyjä asioita joita ei sitten WP:stä löydykkään.

Pelkkä lasi löytyi ebaystä 8 eurolla toimituskuluineen. Katotaan nyt kauanko kestää tai tuleeko sieltä ylipäätään mitään...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom