Nokian Windows Phone puhelimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
Haha ja mä kun just aattelin, että hyvä kun uudella puhelimella voi mennä sen kaks päivää yhellä latauksella :D Sinänsä kyllä järkeväähän toi yön yli laturissa pitäminen on siinä mielessä, että varmasti ainakin kestää akku seuraavan päivän eikä pitäs päästä tämmöstäkään käymään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pari vuotta S2 samsungia käyttäneenä haluan vaihtaa välillä johonkin muuhun, tällä hetkellä pohdin Lumia 925 ja 1020 välillä... ainoa käytännön ero lienee kamerassa, onko se 1020 kamera nyt niin makea kapistus että tuo noin 250 euron lisäpanostus kannattaa maksaa?

Mikä muu kuin kamera puoltasi 1020 hankintaa?

Itsekkin olen varmistanut aamuisen herätyksen sillä, että laitan puhelimen lataukseen vaikka akkua olisi reilusti jäljellä. Eipä tarvi yöllä sitten sressata sitä ja katsella kännykkää, että onko virta loppunut.

Pari vuotta S2 samsungia käyttäneenä haluan vaihtaa välillä johonkin muuhun, tällä hetkellä pohdin Lumia 925 ja 1020 välillä... ainoa käytännön ero lienee kamerassa, onko se 1020 kamera nyt niin makea kapistus että tuo noin 250 euron lisäpanostus kannattaa maksaa?

Mikä muu kuin kamera puoltasi 1020 hankintaa?
Jos on halua/kykyä kikkailla kameralla niin sillon 1020 on valinta. Mutta normijamppa joka ottaa kuvia sillon tällön ja jakaa ne pääsääntöisesti jossain facessa niin sillon et 1020 tarvi mihinkää ja pärjäät mainiosti 925:llakin..

Kannattaa käydä kokeilemassa millanen se 1020 on kädessä ja taskussa, toi kamerapumppi nimittäin jakaa mielipiteitä aika paljon. Erottuu ainakin muusta puhelinmassasta aika hyvin jos sitä haluaa.

Jos on halua/kykyä kikkailla kameralla niin sillon 1020 on valinta. Mutta normijamppa joka ottaa kuvia sillon tällön ja jakaa ne pääsääntöisesti jossain facessa niin sillon et 1020 tarvi mihinkää ja pärjäät mainiosti 925:llakin..

Kannattaa käydä kokeilemassa millanen se 1020 on kädessä ja taskussa, toi kamerapumppi nimittäin jakaa mielipiteitä aika paljon. Erottuu ainakin muusta puhelinmassasta aika hyvin jos sitä haluaa.

Joo pitää käydä kokeilemassa, spekseistä katselin ettei paino kuitenkaan mitenkään älyttömästi suurempi (158g - 139g = 19g) vaikka tuo 1020:sen kamera näyttää aika mollukalta...

Toisaalta tuon hintaeron voisin periaattessa maksaa, koska en vaihda puhelinta kovinkaan usein, vähintään sen pari-kolme vuotta tulee aina käytettyä samaa.. Näyttäisi 1020 hinnaksi tulevan soneran 24kk kytkyllä 660 euroa.

Oon lueskellut tätä threadia ja pitkään olen miettinyt jo pitkään siirtymistä vanhasta hyvästä Nokiasta uuteen ja tuntemattomaan älypuhelimeen. En oikein tahtoisi Noksusta luopua, mutta en oikeen tiiä minkä Lumian ostaisin. Pitäisi semmonen perus hyvä saada joka nyt kestäisi edes muutaman vuoden käyttöä. Oon miettinyt 720 tai sitten satsaan suoraan enemmän rahaa ja ostan 925:sen... Ei oikee hirvee mielelläni laittaisi sitä +400e puhelimeen kiinni, mutta jos sillä hyvän saa niin voisihan sen sijoittaa. Meneekös se näissä älypuhelimissa, että köyhän ei kannata halpaa ostaa?

Oon lueskellut tätä threadia ja pitkään olen miettinyt jo pitkään siirtymistä vanhasta hyvästä Nokiasta uuteen ja tuntemattomaan älypuhelimeen. En oikein tahtoisi Noksusta luopua, mutta en oikeen tiiä minkä Lumian ostaisin. Pitäisi semmonen perus hyvä saada joka nyt kestäisi edes muutaman vuoden käyttöä. Oon miettinyt 720 tai sitten satsaan suoraan enemmän rahaa ja ostan 925:sen... Ei oikee hirvee mielelläni laittaisi sitä +400e puhelimeen kiinni, mutta jos sillä hyvän saa niin voisihan sen sijoittaa. Meneekös se näissä älypuhelimissa, että köyhän ei kannata halpaa ostaa?

Ei ainakaan liian halpaa. Osta 920/925 jos tarvitset hyvän kameran, muutoin 820 on jo oikein mainio.

Olen kuullut luotettavista lähteistä, että nimenomaan Nokian keskihintaisissa Lumioissa olisi hyvä hinta/laatusuhde. NGV, multikoissa/älyluureissa/taskitietokoneissa maksaa yleensä uutuus. Eli ei todellakaan sitä uusinta uutta kannata ostaa. Siinä rahastetaan jollain, millä ei tod.näk. ole sulle arvoa, eli statuksella, muotijutuilla.

Ite mahd. kohta laitan työkäyttöön Nokialaisen perusluurin (juu, semmoinen alle 100€, jossa on vanhanaikainen mekaaninen kännynäppis, vähän toimintoja, pieni näyttö ja akku kestää iäisyyksiä) ja nettisurffailua varten sitten tabletti. En jaksa puhelimen suhteen tapella kosketusnäytön kanssa, enkä myöskään halua isoa luuria, mutta moppiilinetin käyttö sekä huvi- että työkäytössä olisi jees, jota varten tabletti on parempi, kuin mikään multikka.

Jos vaikka 720:n laitat, niin tuskin kadut. Noissa Noksun edullisemman pään älypuhelimissa on erittäin hyvä hinta-/laatusuhde. Älypuhelimissa imo tällä hetkellä saa kyllä melko hyviä puhelimia kohtuullisen edullisesti, jos ei ihan viimeisimpiä hienouksia tarvitse. 925:ssa saat sitten parempaa näyttöteknologiaa, kameraa jne. mukaan.

Tai sitten hommaat Lumia 520:n (129€) ja heität sen mäkeen 10kk jälkeen jos siltä tuntuu. Jos ei kovin hyvää kameraa tarvitse, iPhone 5:n kokoinen näyttö riittää ja Windows Phonen kanssa pystyy elämään niin tuo Lumia 520 on pirun hyvä diili. Kannattaa käydä käpistelemässä liikkeessä tuotakin.

Olen kuullut luotettavista lähteistä, että nimenomaan Nokian keskihintaisissa Lumioissa olisi hyvä hinta/laatusuhde. NGV, multikoissa/älyluureissa/taskitietokoneissa maksaa yleensä uutuus. Eli ei todellakaan sitä uusinta uutta kannata ostaa. Siinä rahastetaan jollain, millä ei tod.näk. ole sulle arvoa, eli statuksella, muotijutuilla.
Tuota juuri itsekin mietin, että noissa uusissa ei hinta-laatu-käyttösuhde mene ihan yks yhteen, ainakaan meikäläisellä. Kun ei oo tavetta niile vimose päälle hifiseteille, niin varmaan kallistun tolle keskihinta tasolle.

lainemies sanoi:
Jos vaikka 720:n laitat, niin tuskin kadut. Noissa Noksun edullisemman pään älypuhelimissa on erittäin hyvä hinta-/laatusuhde.
Näin olen itsellenikin antanut ymmärtää sen perusteella mitä jengi on puhellut. Tuohon varmaan kallistun suurimmalla todennäköisyydellä. Eikös juuri 720:sen akkua ole kehuttu suht pitkä kestoiseksi?

Tai sitten hommaat Lumia 520:n (129€) ja heität sen mäkeen 10kk jälkeen jos siltä tuntuu. Jos ei kovin hyvää kameraa tarvitse, iPhone 5:n kokoinen näyttö riittää ja Windows Phonen kanssa pystyy elämään niin tuo Lumia 520 on pirun hyvä diili. Kannattaa käydä käpistelemässä liikkeessä tuotakin.
En mä noihi omenahirviöihin uskalla kajota. Tuo offisen turaaminen kännykällä on aika must juttu, että saa noita liitteitä sun muita auki sähköpostista. Ei kyllä tuo 520 pahalta rastilta vaikuta, kohtuu edullinenkin.

Lumia 720:n akku kestää mulla aina lähes poikkeuksetta 2-3 päivää, vaikka sitä tulee räpläiltyä reilusti. Plussaa myös, siitä, että muotoilu on ohuimmasta päästä. :)

520 ja 720 sama rauta sisällä, 720 isompi akku, parempi kamera ja isompi näyttö. Kannattaako noista sitten maksaa se vajaa 150e lisää, on sitten oma päätös. Molemmat silti hintaisekseen erinomaisia käyttöluureja.
Jälkikäteen kelattuna olisi mullekkin 520 riittänyt.

t: 720 omistaja.

Mites 520 puhelun äänenlaatu? Saako oikeasti selvää jos on vähän melua esim. tien varressa yms.

520 ja 720 sama rauta sisällä, 720 isompi akku, parempi kamera ja isompi näyttö. Kannattaako noista sitten maksaa se vajaa 150e lisää, on sitten oma päätös. Molemmat silti hintaisekseen erinomaisia käyttöluureja.
Jälkikäteen kelattuna olisi mullekkin 520 riittänyt.

t: 720 omistaja.

Tuo 720:n näyttö on muutenkin kuin koonsa puolesta selvästi parempi kuin 520:n näyttö. Sekä visuaalisesti että kosketustuntumalta. Jos käy kaupassa kokeilemassa molempia niin huomaa kyllä helposti eron.
Tässä videossa näkyy heti alussa miten paljon paremmalta 720:n näyttö näyttää. Voisinpa kuvitella että tuo 520 on auringon valossa selvästi vaikeampi lukea. Itse varmaan valitsisin 720:n paremman kameran ja näytön takia, mutta kuten sanottua niin molemmat varmasti hintaansa nähden hyviä puhelimia.

Eikö Lumia 1020:sta ole mitään keskusteltavaa? Tuli itse tänään haettua postista oma, iPhone 4s oli entinen luuri. Ensimmäinen huomio on se, että kaiken siirtäminen iPhonesta Lumiaan on perseestä. iPhone ei osaa tallentaa numeroita simiin, eikä bluetooth toimi. Eli numerot näpytellään yksitellen käsipelillä Lumiaan. Vittumaista on, että uudet yhteystiedot pitää sitoa johonkin käyttäjätiliin, omassa tapauksessani käytin hotmailia, jolloin puhelinluetteloon ilmestyvät kaikki vuosikymmen sitten mesessä olleet kontaktit. Kiva etsiä niitä oikeita nimiä listasta, joka on täynnä pussy2face666girl@hotmail.com-tyypejä. Joku varmaan osaa kertoa, miten helvetissä saan oikean puhelinluettelon tähän?

Tiedostojen siirtäminen onnistuu sulavasti, ai jumalauta että on herkkua iPhonen jälkeen. Kaikki asetukset on hieman vaikeita löytää, eikä suurta osaa ominaisuuksista pysty ainakaan toistaiseksi muuttamaan. Esim. screen rotation on ilmeisesti pysyvästi päällä. Liikkuvat kuvat yms haluaisin myös pois käytöstä, mutta se ei taida onnistua. Eniten vituttaa facebookin profiilikuvat kontaktien kohdalla.

Kamera toimii näppärästi, kuvat on hyviä ja niiden siirtäminen on helppoa. Puhelin tuntuu kädessä hyvältä ja kokoonsa nähden kevyeltä ja näyttö on mielestäni todella hyvä. Kaikki haluamani sovellukset ovat joko valmiina tai ladattavissa, joten tuo pienempi valikoima ei häiritse.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom