Nokian Windows Phone puhelimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
Pikkuhiljaa pidemmän käytön aikana löytyy aina jotain suuria ja vähemmän suuria puutteita jotka muista käyttiksistä löytyy. Usein tulee vastaan jotain itsestäänselvänä pidettyjä asioita joita ei sitten WP:stä löydykkään.

Niin, symbianissa oli kaikki tarvittava jo vakiona. Totu siinä sitten näihin nykylaitteisiin. :thumbup:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkos kukaan saanut vielä ladattua Amber-päivitystä Lumia 720:lle?

Mulla ilmoittaa, että "päivitys ladattavissa, muodosta WLAN-yhteys". Se on päällä, mutta ei se tee mitään. Etsiikö se jotain tiettyä verkkoa vai mitä? Saunalahden liittymä käytössä.

Pelkkä lasi löytyi ebaystä 8 eurolla toimituskuluineen. Katotaan nyt kauanko kestää tai tuleeko sieltä ylipäätään mitään...

Erikoista jos pelkkä lasi kun pakko siinä olla kosketus-osakin mukana liimattuna ja hinta sen puolesta vähän turhan halpa jopa kiinanpojille...

Onkos kukaan saanut vielä ladattua Amber-päivitystä Lumia 720:lle?

Mulla ilmoittaa, että "päivitys ladattavissa, muodosta WLAN-yhteys". Se on päällä, mutta ei se tee mitään. Etsiikö se jotain tiettyä verkkoa vai mitä? Saunalahden liittymä käytössä.

Oletko sä yhdistänyt sitä puhelinta WLAN verkkoon? Tuo tarkoittanee sitä, ettei lataa sitä päivitystä 3g/4g yhteyden yli.

Juu, johtui siitä tosiaan, että tässä kivikerrostalossa ei päässy mihinkään WLAN-verkkoon ja ulkona pääsen. Pitääki mennä latailemaan Amber tuonne keskustaan. :D

Tää on kyllä yhtä hevonpaskaa, löytyhän se yksi vikakin Lumiasta. Ei mulla ole wlania kämpässä kun en sillä täällä mitään tee. Luurissa on tosin rajaton 3g mutta ei niin ei.

Lagittaako teillä kännykät pakkasella? Onko joku malli joka kestäis paremmin pakkasta?

Tää on kyllä yhtä hevonpaskaa, löytyhän se yksi vikakin Lumiasta. Ei mulla ole wlania kämpässä kun en sillä täällä mitään tee. Luurissa on tosin rajaton 3g mutta ei niin ei.

Jos sun muijalla tai kaverilla on Android luuri niin pyydä pistämään wireless hotspot pystyy. Sitten voit ladata sen winukkapaketin kaverin 3G:n yli.

On muuten kohtuullisen älyvapaa toi WP8:n pakotus käyttämään päivityksissä aina WiFiä.

Lumia 925 käytössä mutta en vieläkään osaa tehdä tuohon soittolistoja? Eka windows-puhelin mikä mulla on ja siirsin omat biisit puhelimeen ja rupesin tekemään soittolistoja mutta ei onnistu. Valitsin sitten kappaleita että se toistaisi ne seuraavaksi mutta puhelin lähtee sitten ihan randomilla vetämään koko musiikkikirjastoa lävitse. Ohjeissa sanotaan että pitäisi jollain Zunella asentaa ne koneelta mutta minne se pitää asentaa tuo ohjelmisto? puhelimeen vai koneelle? Jos joku osaisi neuvoa vähän että miten saisin vaikka edes yhen soittolistan tehtyä?

Lumia 925 käytössä mutta en vieläkään osaa tehdä tuohon soittolistoja? Eka windows-puhelin mikä mulla on ja siirsin omat biisit puhelimeen ja rupesin tekemään soittolistoja mutta ei onnistu. Valitsin sitten kappaleita että se toistaisi ne seuraavaksi mutta puhelin lähtee sitten ihan randomilla vetämään koko musiikkikirjastoa lävitse. Ohjeissa sanotaan että pitäisi jollain Zunella asentaa ne koneelta mutta minne se pitää asentaa tuo ohjelmisto? puhelimeen vai koneelle? Jos joku osaisi neuvoa vähän että miten saisin vaikka edes yhen soittolistan tehtyä?
WP8 ei tarvita tuota Zunea!
Kokeile auttaako tuollaiset ohjeet:jahas:
Soittolistan luominen | Windows Phone -ohjeet (Suomi)

Jos sun muijalla tai kaverilla on Android luuri niin pyydä pistämään wireless hotspot pystyy. Sitten voit ladata sen winukkapaketin kaverin 3G:n yli.

On muuten kohtuullisen älyvapaa toi WP8:n pakotus käyttämään päivityksissä aina WiFiä.
miksi android? Sama kai se on millä luurilla sen hotspotin luo?
Eikö tuo maksimi pakettikoon rajoitus mobiilikäytössä ole käytössä kaikilla alustoilla? Ainakin iphone nelosessa oli.
Ja eikö tuon pävityksen pysty sittenkin lataamaan kun puhelin on usb johdolla kiinni tietokoneessa?

Aamulla sain vihdoinkin hotspotin avulla ladattua päivityksen. Tuo tapa on kyl vähän miinusta. Nyt mulla näkyy kellon aika koko ajan ruudussa, huikeeta. :lol2:

No oottekos ollut tyytyväisiä Lumiaan? Miettiny tässä jos laittais jonkun 720, 820 tai 925, ei vaan osaa päättää minkä. Tällä hetkellä käytössä kohta 4v vanha iphone niin luulis, että nykypuhelimet jo parempia kuin tää. Itse arvostan hyvää akun kestoa ja sujuvaa käyttöä, kamera ei ole niin tärkeä. Käyttö on semmosta satunnaista netin selausta, feisbuukkausta, sähköpostin lukemista.... Osaisko joku suositella jotain?

520 ja 720 sama rauta sisällä, 720 isompi akku, parempi kamera ja isompi näyttö. Kannattaako noista sitten maksaa se vajaa 150e lisää, on sitten oma päätös. Molemmat silti hintaisekseen erinomaisia käyttöluureja.
Jälkikäteen kelattuna olisi mullekkin 520 riittänyt.

t: 720 omistaja.

Kukaan ei näytä suosivan 625:ta? Isompi näyttö kuin esim. 720:ssä. 4,7" vs 4,3". Duunikaverin puhelinta räpläilin ja onhan tuo melkoisen näppärä nettiselailussa kuin vanha kosketusnäytöllinen Nokia, toisaalta kauhea halko puhelimeksi. Katsomon formula haastista pyöritti sujuvasti ja kuvanlaatu ok. Kamera on hitusen heikompi 625:ssä, camcorder taasen parempi (1080p vs 720p). Akku näyttäisi kestävän snadisti paremmin 625:ssä, tuon sivuston vertailun perusteella: Nokia Lumia 625 vs Nokia Lumia 720 - Phone specs comparison

Lumia 625 - 219€

Lumia 720 - 245€

Toisaalta Lumia 520 - 129€ Mutta riittääkö näytön koko? 4" Hmmm...

Edit. Kaverilla Lumia 820 kuukauden huollossa, lähti Puolaan muistaakseni kun eivät täällä saaneet kuntoon. Näyttö pimeni täysin yhtäkkiä. :S

Miksei Nokia pyöristä noita puhelimiensa kulmia, ne nimittäin tuntuvat todella epämiellyttäviltä pitää kädessä. Voin vain kuvitella kuinka hirveä tuollainen 1520 on pitää kädessä.

No oottekos ollut tyytyväisiä Lumiaan? Miettiny tässä jos laittais jonkun 720, 820 tai 925, ei vaan osaa päättää minkä. Tällä hetkellä käytössä kohta 4v vanha iphone niin luulis, että nykypuhelimet jo parempia kuin tää. Itse arvostan hyvää akun kestoa ja sujuvaa käyttöä, kamera ei ole niin tärkeä. Käyttö on semmosta satunnaista netin selausta, feisbuukkausta, sähköpostin lukemista.... Osaisko joku suositella jotain?

Itsellä 720 ja olen tyytyväinen, akun kesto erinomainen , sähköpostit ja netti pyörii nopeasti. Oikeasti ihan hyvä laite ja kohtuu hintainen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom