Nokian Windows Phone puhelimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt näkyi olevan Tapatalk tarjolla. Ihan vielä ei ole käyttökommentteja, vaikka pitihän tuo ladata kumminkin, että pääsee Pakkista näprään :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No voi nyt perse. Näyttävästi olin unohtanu perua ton Xbox Music Passin ja oon nyt tyytyväisenä maksellu sitä puol vuotta :D Pitäs vissiin syynätä verkkopankkia vähän tarkemmin joskus... Onkohan mulla mitään mahiksia saada rahoja takasin?

Nyt näkyi olevan Tapatalk tarjolla. Ihan vielä ei ole käyttökommentteja, vaikka pitihän tuo ladata kumminkin, että pääsee Pakkista näprään :)

2.99€ Tarvii hetki tuumailla ennenkuin lataa, kerro miten pelaa.

No voi nyt perse. Näyttävästi olin unohtanu perua ton Xbox Music Passin ja oon nyt tyytyväisenä maksellu sitä puol vuotta :D Pitäs vissiin syynätä verkkopankkia vähän tarkemmin joskus... Onkohan mulla mitään mahiksia saada rahoja takasin?
Mitäs luulisit:D
Ite joskus rakennusaikana soittelin vakuutusyhtiöön moottoripyörästä, kun huomasin että vakuutukset on ollut 2kk jo voimassa ja en ollut ajanut kiireiden takia pyörälläni metriäkään.
Saa arvata, että onnistuiko takautuvastin saada noita rahoja takaisin;)

No niinkun tuolla arvosteluissa joku sanoi, pientä kiillotusta vielä kaipais.

Plussat
- löytyy tuo kätevä participated-näkymä kuten Board Expessissäkin (ainakaan normiselaimella en tämmöistä oo bongannut)
- perussimppeli ja helppo käyttää
- kuvat, videot ja linkit tuntuu pelaavan ok

Miinukset
- ketjun avatessa menee automaattisesti topic-näkymään, mikä näyttää ketjun ekan viestin, eikä suorilla replies-näkymään, joka näyttää ne viimeisimmät
- ei saa suoraan Pakkista tiileksi, vain itse appiksen
- tykkäsin BoardExpressin vieläkin pelkistetymmästä näkymästä, en esim. kaipais noita avatareja
- landscapessä ei hyödynnä koko tilaa (ei tosin itseä haittaa, en juurikaan käytä)
- kerran tullut yks indeksointibugi eri näkymien (topic/replies) välillä hyppiessä

Eli yhteenvetona ei mielestäni vielä yhtä hyvä mitä toi Board Express oli, mutta onpahan ainakin toimiva softa.

No voi nyt perse. Näyttävästi olin unohtanu perua ton Xbox Music Passin ja oon nyt tyytyväisenä maksellu sitä puol vuotta :D

Itteä pänni jo kun meni Spotifyn ilmainen kokeilu parilla päivällä pitkäks, vaikka oli muistukset päällä sen perumisesta. Oon jo niin tykästynyt tohon Nokia Music:iin, että aivan turhia nuo maksulliset mulle. Noh, oli sille sentään käyttöä kun jussiksi tuli sit tehtyä soittolista suomalaisista biiseistä.

Eikö 808 ole nokialainen?
Onhan se. Tai siis oli, eihän nyky-Nokialla ole tuon laitteen kanssa paljoa tekemistä. Kun tuo menee kohta itse kullakin vaihtoon, lienee 90%:lla senkin käyttäjistä jonkun muun merkkinen laite taskussa seuraavana. Itse meinasin vaihtaa tuon iPhoneen, ellei EOS:ssa ole vielä merkittävästi parempi kamera kuin mitä 808:ssa on (esim. OIS & BSI lisätty + optiikkaa kehitetty entisestään). Tai siis ottaa iPhonen tuohon rinnalle.

Onko muilla tätä Nokia Lumia 720:a? Ite oon tykännyt kovin, akkukesto on pitkä ja puhelimen muoto on ihanan ohut. Tänään tippui ekan kerran ja vieläpä kivilattialle näyttö edellä, mutta eipä tapahtunut yhtään mitään kännykälle eikä näytölle. Gorillalasinhan pitäisi olla aika kestävää ja välillä oon miettinyt näyttökalvoa, mutta oisko se periaatteessa "turha"? Vieköhän se kosketusherkkyyttä näytöltä? :)

Pakkikselle jos yrittää kirjoittaa niin se ei anna aina tehdä sitä vaan vetäisee kirjoituskohdan pois ennen kuin ehtii mitään painaa, missä lie vika? Tuon bugituksen ku sais pois niin ois täydellistä...

Osaakos joku neuvoa tässä: mulla on lumia 820 ja muisti on täyttynyt.. kun tsekkaan noi muistitiedot, niin sanoo että kansio "muut" vie 4,4gt. Mitä toi kansio sisältää ja miten sen saa siivottua? Sovellukset, järjestelmä, kuvat yms on erikseen eli noi ei liity tohon kansioon.

Ootko miettinyt lisätä muistia muistikortilla? Kävin ite heti hakemassa muistikortin liikkeestä, vaikka en usko et mitään ylimääräistä tilaa hirveästi tarvitsisin. :)

Onhan se. Tai siis oli, eihän nyky-Nokialla ole tuon laitteen kanssa paljoa tekemistä. Kun tuo menee kohta itse kullakin vaihtoon, lienee 90%:lla senkin käyttäjistä jonkun muun merkkinen laite taskussa seuraavana. Itse meinasin vaihtaa tuon iPhoneen, ellei EOS:ssa ole vielä merkittävästi parempi kamera kuin mitä 808:ssa on (esim. OIS & BSI lisätty + optiikkaa kehitetty entisestään). Tai siis ottaa iPhonen tuohon rinnalle.

Vähän on sellainen kutina kaikesta 41M-hehkutuksesta johtuen, että saattaa olla EOS:ssa tasan sama kamera kuin 808:ssa. Ainakaan GSM Arenan arvailuihin optisesta zoomista en jaksa millään uskoa (Nokia EOS - Full phone specifications). OIS voisi olla mahdollinen, sillä sellainenhan löytyy jo 920:stä. Sensoriteknologioista en tiedä tarpeeksi, että pystyisin BSI:n mahdollisuuksista juurikaan spekuloimaan eli esim. onko tavan sensori miten helppo muuttaa BSI:ksi jollain tapaa järkevään hintaan. Veikkaan, että 41Mpix optinen zoom + OIS + BSI tarkoittaisi alle tonnin hintalapulla Nokialle pers'nettoa :D

edit: pikaisella Wikipedian selaamisella selvis, että OmniVision Technologies on näköjään jo muutaman vuoden tarjonnut 1.4 um pikselin BSI-kennoja kännyköihin eli periaatteessa ainakin 808:n kenno voitaisiin BSI:nä toteuttaa. Se onkin sitten eri asia minkälaisia rajoitteita 41Mpix kennon pinta-ala asettaa. Ja tietty hinta...

Onko muilla tätä Nokia Lumia 720:a? Ite oon tykännyt kovin, akkukesto on pitkä ja puhelimen muoto on ihanan ohut. Tänään tippui ekan kerran ja vieläpä kivilattialle näyttö edellä, mutta eipä tapahtunut yhtään mitään kännykälle eikä näytölle. Gorillalasinhan pitäisi olla aika kestävää ja välillä oon miettinyt näyttökalvoa, mutta oisko se periaatteessa "turha"? Vieköhän se kosketusherkkyyttä näytöltä? :)

Pakkikselle jos yrittää kirjoittaa niin se ei anna aina tehdä sitä vaan vetäisee kirjoituskohdan pois ennen kuin ehtii mitään painaa, missä lie vika? Tuon bugituksen ku sais pois niin ois täydellistä...

Ootko miettinyt lisätä muistia muistikortilla? Kävin ite heti hakemassa muistikortin liikkeestä, vaikka en usko et mitään ylimääräistä tilaa hirveästi tarvitsisin. :)
Tyttärelle tuollaisen 720 hommasin keltaisena ja on kanssa tykännyt ja tuota akunkestoa on kanssa kehunut, kun vanha Lumian 800 oli joka päivä laturissa.
Tuollaisen kalvon laitoin tuohon 720 ja mun mielestä ei kyllä vie tuntoa.
Ehkä jopa tuntuu paremmalta jostain syystä?
Suojakalvo Nokia Lumia 720 Insmat 2kpl
Tuolta saa edullisestin tilattuna ja jos en väärin muista, niin postikulut oli 1€ tuolle kalvolle(2kpl)

Aika buginen kikkarehan tuo vielä toistaiseksi on.
-raskaat ketjut, joissa esim. paljon kuvia, kaatuvat aina avatessa
-tulee vähän väliä jotain erroria kun avaa ketjun, jolloin mitään viestejä ei näy
-puuttuu kaikki kustomoitavuus (asetuksissa vain signature on/off)
-puuttuu myös paljon ominaisuuksia mitä muissa versioissa on (in-app youtube, spoilertagit eivät toimi.. löytyy varmasti lisääkin mutta ei tule mieleen nyt)
-yläreunan topic, replies teksit vievät aivan liikaa tilaa, jolloin oleelliselle eli viesteille jää vähemmän tilaa
-tykkäyksien määrä posteissa ei näy oikein... maksimi mitä näkee on 3
-tuntuu kaatuvan välillä aivan sattumanvaraisesti

Toivottavasti näitä nyt korjataan aktiivisesti. Jollei ole pakko päästä pakkista lukemaan niin en kyllä toistaiseksi vielä ostaisi.

Onko porukka perehtynyt paremman tuohon uuteen "halpaan" lumia 520. Mikä siitä tekee niin paljon halvemman kuin muut uutuus puhelimet, onko vain myyntikikka vai onko siinä jotain huonompaa? Luin ainakin että MicroSD paikka on ja wp8 näyttäisi tulevan. Kummiskin miettii että Lumia 800 on vanha 7.8 järjestelmä. Kumpihan tulee olemaan parempi. Pitäisiköhän tuollainen ostaa kokeilunvuoksi kuhan markkinoille tulee.

Onko porukka perehtynyt paremman tuohon uuteen "halpaan" lumia 520. Mikä siitä tekee niin paljon halvemman kuin muut uutuus puhelimet, onko vain myyntikikka vai onko siinä jotain huonompaa? Luin ainakin että MicroSD paikka on ja wp8 näyttäisi tulevan. Kummiskin miettii että Lumia 800 on vanha 7.8 järjestelmä. Kumpihan tulee olemaan parempi. Pitäisiköhän tuollainen ostaa kokeilunvuoksi kuhan markkinoille tulee.
Tuota hintaa kanssa ihmettelen, että nyt pystytään myymään jo jopa 135€:wtf:
8gt vakiona ja Microsd paikka tosiaan löytyy(64g astin)
Kyllä tuohon rahaan 4" näytöllä ei taida löytyä vastaavaa?

Mulla tekee samaa ^. Pakkotoisto ainut paikka, missä noin tapahtuu. Jos valitsee alalaatikosta "mobilestyle", niin toimii aina. Mutta silti vähän hämmentää toi bugitus. Muuten toi 720 lienee loistava puhelin, nimenomaan akkukesto olis kätevä ja muutenkin mainio laitos arvostelujenkin puolesta. Hintakin kohdallaan. Itse jos just nyt pitäis puhelin ostaa, niin sen varmaan laittaisin.
---
520 on volyymituote, jolla ilmeisesti on tarkoitus saada käyttiksen käyttäjämääriä nousemaan. Ei varmaan jää paljon viivan alle. Veikkaan, että Nokia on möhlinyt sen saatavuuden, kun ei kerta Wallmarteista tms. saa jatkuvasti sitä, vaan välillä lopussa..
----
Tyhmä juttu, että Amber päivitys ei oo vielä 920:llä, vaan 925 saa sen eka. Vois tähänkin tulla.
----
Opin just uuden kikan. Tähän onkin integroitu käyttikseen tohon "suurennos/bing" nappiin kääntäjän lisäksi musiikintunnistusohjelma. Hyvin toimii. Kuuluu vaan joku biisi esim. radiosta, sit vaan painatte "bing" nappia, ja siitä sitä nuotin kuvaa niin jo löytyy biisin nimi, ilman mitään erillistä softaa. Onko tässä jotain muita "pikkukikkoja", joita on voinu missata?

Jahas, oonpa vissii menny lankaa, eipä tuo 135€ olekkaan välttämättä oikea hinta, ainakin kun katsoo kyseisen kaupan sivuilta kysymyksiä ja vastauksia kohdan niin sanotaan että julkaisupäivää ja hintaa ei ole vielä määritetty. :)

Opin just uuden kikan. Tähän onkin integroitu käyttikseen tohon "suurennos/bing" nappiin kääntäjän lisäksi musiikintunnistusohjelma. Hyvin toimii. Kuuluu vaan joku biisi esim. radiosta, sit vaan painatte "bing" nappia, ja siitä sitä nuotin kuvaa niin jo löytyy biisin nimi, ilman mitään erillistä softaa. Onko tässä jotain muita "pikkukikkoja", joita on voinu missata?

Tuo tuli ilmeisesti Shazamin päivityksessä. Joku jolla ei ole Shazamia voisi kommentoida näkyykö haussa nuotinkuvaa.

sanotaan että julkaisupäivää ja hintaa ei ole vielä määritetty.

Se on yli kuukauden vanha kommentti ja nythän sekä hinta että julkaisupäivä on määritetty.

Tuo tuli ilmeisesti Shazamin päivityksessä. Joku jolla ei ole Shazamia voisi kommentoida näkyykö haussa nuotinkuvaa.
Tämä oli itsellekin uusi ominaisuus, eli löytyy (luurissa ei ole mitään musiikintunnistus-appsia) Testattu ns. hiteillä ja sitten vähemmän tunnetuilla sekä eri remixeillä, aika hyvin tunnistaa, ainakin biisin keskeltä

Tuota hintaa kanssa ihmettelen, että nyt pystytään myymään jo jopa 135€:wtf:
8gt vakiona ja Microsd paikka tosiaan löytyy(64g astin)
Kyllä tuohon rahaan 4" näytöllä ei taida löytyä vastaavaa?

Meno on kyllä aika kädestä suuhun, kun huomioi että Microsoftille menee iso siivu Windows-lisenssistä. Pakko on silti yrittää kilpailla kiinalaisten halpojen älypuhelinten kanssa:

ZTE Blade 3 älypuhelin (musta) - Gigantti
Huawei Ascend Y300 älypuhelin (musta) - Markantalo

Ihan mielenkiinnolla odotan kyllä tuota 520:aa. Tulee varmasti valtaamaan Suomen peruskoulut hyvällä hintalaatusuhteella, pirteillä väreillä ja NOKIA -tekstillä. :thumbs:

Kyllähän tässä kieltämättä näin 920 omistajana on tullut hieman kusetetun maku suuhun. Maksan luurista 600 euroa. Ensin Nokia kusee toimitukset, ja puhelinta saa odotella kuukausikaupalla. Kun luurin saa vihdoinkin käteen, kamera onkin sysipaska ja puhelin sammuilee itsestään. Gorilla glass suojaa puhelimesi näytön naarmuilta. Puhelin ei ole koskaan pudonnut, tai osunut mihinkään mikä voisi naarmuttaa. Silti näytössä syvä naarmu 2 käyttöpäivän jälkeen. Kuoret natisee joka suuntaan, ja puhelin kuumenee todella häiritsevästi jo muutaman minuutin nettiselailusta. Kaikki tämä on Nokian mukaan normaalia. Päivitys tulee ihan pian. Ai niin, Jenkeille. Te siellä Suomessa voitte hyvin odotella useamman kuukauden, eihän se puhelimen sammuminen ja kameran paskuus teitä haittaa. Päivitys tulee, eikä kamera edelleenkään ole kummoinen päiväkuvissa. Vielä kun kaikki eivät ole saaneet edes odottelemaansa 920 jälleenmyyjiltä, Nokia ilmoittelee uudesta korvaavasta mallista. Nyt uutta mallia pihalla, ja 920 hinta tällä hetkellä 369 euroa. Ymmärrän kyllä, että puhelimien hintojen lasku on normaalia, mutta kyllä tämä toisaalta pistää aika urakalla vituttamaan, että on maksanut 600 euroa laitteesta jossa on jatkuvasti ongelmaa, ja puolen vuoden kuluttua(josta oikeaa käyttöaikaa paljon vähemmän) puhelimen arvosta on pudonnut puolet jo pois. Tässä olisi moni varmasti sopimuksen jo tehnyt odottanut uutta, parempaa mallia jos olisi tiennyt kuinka onnetonta Nokian toiminta on tämän laitteen kohdalla ollut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom