Nokian Windows Phone puhelimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
Kovin moni tuskin tietää että Samsung myy useampaa eri puhelinta Galaxy S3 nimellä. Ulkokuori on sama, sisuskalut ei. Lienee makuasia kumpi on parempi, pikkasen eri nimi vai hiljaiset varianttierot.

Onhan niillä S3 varianteilla mallinumerot. GT-i9300, SGH-T999 jne. Ei oo kauhean vaiettu asia kun startup-animaatiossa, laatikon kyljessä, firmwarepäivityssoftassa, KIES:ssä jne. tuo tarkka malli on tavattu kissankokoisilla kirjaimilla. Toisissa on enempi coreja ja vähempi muistia, toisissa taas vähempi coreja ja enempi muistia. Muu taitaa olla vain paikalliseen verkkoympäristöön sovittamista?

(Nyt on tainnut tulla luuripostailut meikäläisellä täyteen. Alkaa vaikuttaa jo joltain ihme Samsung fanboin horinoilta, vaikka merkin vekslaus ei minua haittaa. Tauko paikallaan meikälle näissä ketjuissa.)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämäkin ketju kertoo kyllä suomalaisesta luonteesta hyvin. Suomalaisen lehdistön ja analyytikoiden tärkein tehtävä on etsiä haukuttavaa Nokiasta. Lisäksi vastaavaa apinalaumaa löytyy kuluttajien puolelta. Muuta maailmaa kun seuraa niin on ihan eri meininki. Ei oman maan yrityksen tuotteista etsimällä etsitä niitä huonoja asioita.

Ilmeisesti se on käsittämättömän hankalaa olla yhtään ylpeä tai edes tyytyväinen, että suomalainen firma on aikoinaan alottanut käytännössä koko puhelin busineksen ja pystyy vielä tänä päiväkin tekemään samalla alalla innovaatioita. On kyllä hankala ymmärtää.

Pitää ottaa huomioon että Nokia mahtinsa päivinä kyykytti aika tunteettomasti yhteistyökumppaneitaan, mm. toimittaja ketjuaan. Tuolta kohtuu isolta porukalta on turha hirveästi sympatioita odottaa. Uskon että myös henkilöstöjohtaminen on ollut viime vuodet sen tyylistä ettei siinä vanhan työnantajan ongelmat paljoa itketä.

Itse toivon Nokialle kaikkea parasta.

Pitää ottaa huomioon että Nokia mahtinsa päivinä kyykytti aika tunteettomasti yhteistyökumppaneitaan, mm. toimittaja ketjuaan. Tuolta kohtuu isolta porukalta on turha hirveästi sympatioita odottaa. Uskon että myös henkilöstöjohtaminen on ollut viime vuodet sen tyylistä ettei siinä vanhan työnantajan ongelmat paljoa itketä.

Ketjun kommenteista päättelisin, että pahimmat purnaajat eivät ole kuitenkaan nokian yhteistyökumppaneilla töissä.

Onhan niillä S3 varianteilla mallinumerot. GT-i9300, SGH-T999 jne. Ei oo kauhean vaiettu asia kun startup-animaatiossa, laatikon kyljessä, firmwarepäivityssoftassa, KIES:ssä jne. tuo tarkka malli on tavattu kissankokoisilla kirjaimilla. Toisissa on enempi coreja ja vähempi muistia, toisissa taas vähempi coreja ja enempi muistia. Muu taitaa olla vain paikalliseen verkkoympäristöön sovittamista?

Aina oppii jotain uutta. Sitä suuremmalla syyllä ihmetyttää että joku vetää pultit yhdestä variantista...

Kyllä nämä antipatia Nokiaa kohtaan juontavat juurensa tähän "nokianinsinööri" -juttuun, jota yhteen aikaan hoettiin joka paikassa. Nokian insinööreillä on isot tulot ja komiat talot, niillä on myöskin turbovolvot, joilla kyykyttävät karvahatun corollaa ykköstiellä. Näistä nokianinsinööreistä tuli suoranainen käsite monessa yhteydessä ja sitten kun näille alkoi tulla kenkää takalistoon, niin arvaatte varmaan ketä oli ensimmäisenä ilkkumassa. Ei ainakaan se karvahattu siellä corollan ohjaimissa.. ja ahh aito suomalainen kateus.

^ joo totta tuokin. Eihän suomessa koskaan kukaan ole saanut menestyä. Ah ihana sosiaalidemokratia.

Niin kauan kuin Nokialla on jonkinlainen vaikutus Suomen kansantalouteen, toivon firmalle menestystä. Siinä vaiheessa kun eekloppi on siirtänyt kaiken pois suomesta pääkonttoria myöten niin mulle on ihan sama. Voisin jopa sanoa toivovani ettei firmaa saataisi uuteen kasvuun piilaaksossa ;)

Nyt on Lumia 800 itsellä käytössä...Muuten ok, mutta synkkaus PC:n kanssa on perseestä!!! Kuulitte kyllä: perseestä. Ennen oli PC Suite, minkä toiminnasta toki voidaan olla montaa mieltä. Mutta nyt sitä ei ole. Itse asiassa ei ole mitään sen tilalle. On joku vammainen "zune" jolla jotenkin kähmitään kuvia ja videoita (ja päivitetään kännykkää?!) mutta muuten se ei synkronoi osoitteita eikä kalentereita. Luulisi, että kun on windows 7 koneella, Outlook 2010 softana ja windows mobile kännykässä niin kaikki toimisi automaagisesti. Mutta ei. Pitää tehdä joku MS Live ID tunnus nettiin, latailla kaikki kontaktit ja elämänvaiheet sinne ja hyväksyä Microsoftille lupa pällistellä ja nauraa minun tiedoilleni. Tekstiviestejä ei voi lukea tai lähettää PC:llä enää. Itse ainakin monesti laitoin töissä bluetoothin päälle kännyyn ja pitkin päivää vastailin PCllä SMSiin ja hyvi pelitti...

Tämän pitäisi oikeasti toimia näin: pistät USB piuhan kännystä koneeseen ja Lumia näkyisi heti puhelimena. Kuvat ja musat siirtyisivät normaalisti multimediana kuten kameroiden ja mp3 soittimen kanssa. KÄnnykän osoitekirjan voisi siirtää ja synkkailla suoraan windows/outlookin kanssa. Ja kovalevyissä näkyisi Lumia muuten vain mass storagena, jolloin voisin kopsailla tiedostoja essuntassun kännyn ja läppärin välillä.

No nyt on minulla Live IDt ja SkyDrivet. Johan meikällä on jo ennestään gmailit ja google drivet. Mukavaa kun simppelit asiat pitää pirstoa ympäriämpäri nettiä erilaisiin pilviin. Ja toivoa, etteivät nuo palvelut ole ensi maanantaina maksullisia. Tai että tulee tietomurto ja kaikki minun eroottiset omakuvat ja runokirjat ovat jaossa Torrentteina.

Nyt on Lumia 800 itsellä käytössä...Muuten ok, mutta synkkaus PC:n kanssa on perseestä!!! Kuulitte kyllä: perseestä. Ennen oli PC Suite, minkä toiminnasta toki voidaan olla montaa mieltä. Mutta nyt sitä ei ole. Itse asiassa ei ole mitään sen tilalle. On joku vammainen "zune" jolla jotenkin kähmitään kuvia ja videoita (ja päivitetään kännykkää?!) mutta muuten se ei synkronoi osoitteita eikä kalentereita. Luulisi, että kun on windows 7 koneella, Outlook 2010 softana ja windows mobile kännykässä niin kaikki toimisi automaagisesti. Mutta ei. Pitää tehdä joku MS Live ID tunnus nettiin, latailla kaikki kontaktit ja elämänvaiheet sinne ja hyväksyä Microsoftille lupa pällistellä ja nauraa minun tiedoilleni. Tekstiviestejä ei voi lukea tai lähettää PC:llä enää. Itse ainakin monesti laitoin töissä bluetoothin päälle kännyyn ja pitkin päivää vastailin PCllä SMSiin ja hyvi pelitti...

Tämän pitäisi oikeasti toimia näin: pistät USB piuhan kännystä koneeseen ja Lumia näkyisi heti puhelimena. Kuvat ja musat siirtyisivät normaalisti multimediana kuten kameroiden ja mp3 soittimen kanssa. KÄnnykän osoitekirjan voisi siirtää ja synkkailla suoraan windows/outlookin kanssa. Ja kovalevyissä näkyisi Lumia muuten vain mass storagena, jolloin voisin kopsailla tiedostoja essuntassun kännyn ja läppärin välillä.

No nyt on minulla Live IDt ja SkyDrivet. Johan meikällä on jo ennestään gmailit ja google drivet. Mukavaa kun simppelit asiat pitää pirstoa ympäriämpäri nettiä erilaisiin pilviin. Ja toivoa, etteivät nuo palvelut ole ensi maanantaina maksullisia. Tai että tulee tietomurto ja kaikki minun eroottiset omakuvat ja runokirjat ovat jaossa Torrentteina.

Itse hajoilin tota Zunea ja pc-synkkausta yhtä paljon kun ekan kerran Lumian tökkäsin koneeseen kiinni. VMP Hiukan oli asiat helpommin tolla 6700 Slidella :rolleyes:

Japi,
oikeasti, etkö sä voisi lopettaa tota sun kirjottelua vaikka edes tähän trediin. Kaikki tietää sun mielipiteen
etkä sä tuo näihin keskusteluihin mitään positiivista, pelkkää negaa. Edes tähän trediin? pliis

Niinpä, et voisi paremmin sanoa.

Olen ihmetellyt samaa jo pitkään. Roskalehdetkin ottaa kyllä kaiken irti Nokian ahdingosta.
Mä uskon että Nokia vielä nousee.

Kauppalehti on yksi hieno esimerkki tästä. Siellä tuntuu olevan tyylinä about yksi Nokia-vastainen uutinen per päivä.

Onko kellään kokemusta Lumia 610:sta tai 710:sta? Olen varmaan hommaamassa jompaakumpaa, kun luuri tuli dokattua mökkireissulla paskaksi. Kolmantena vaihtoehtona on alle 200e tai vähän yli maksava Android-luuri.

Onko kellään kokemusta Lumia 610:sta tai 710:sta? Olen varmaan hommaamassa jompaakumpaa, kun luuri tuli dokattua mökkireissulla paskaksi. Kolmantena vaihtoehtona on alle 200e tai vähän yli maksava Android-luuri.

Joku sano että sitä 610 ei kannata ku on nii tehoton jopa tohon 710 verrattuna. Kuulopuheita siis.

Jaahas, eli Android-linjalle taidetaan mennä. :D
Mikä siinä meni paskaksi?

No tämä on tietysti kuuluisa yksittäistapaus :D En muista mikä oli eka kerralla mutta korjauksen jälkeen kaikki puhelinnumerot oli hävinneet (en tiedä miten nokia synkkaa niitä netistä vai eikö kaveri sitä ollut vain tehnyt, änywäy kaveria vähän vitutti :D ) Nyt puhelimella ei voi soittaa eikä siihen voi soittaa. Eli yhdistää puhelun mutta kumpikaan ei kuule mitään...

No tämä on tietysti kuuluisa yksittäistapaus :D En muista mikä oli eka kerralla mutta korjauksen jälkeen kaikki puhelinnumerot oli hävinneet (en tiedä miten nokia synkkaa niitä netistä vai eikö kaveri sitä ollut vain tehnyt, änywäy kaveria vähän vitutti :D ) Nyt puhelimella ei voi soittaa eikä siihen voi soittaa. Eli yhdistää puhelun mutta kumpikaan ei kuule mitään...
Voihan se olla yksittäistapaus, mutta hieman alkaa epäilyttää silti. :D Kyllähän tuo 610 on ainakin tehottomampi, niinkuin bulkvisti sanoi, vrt. 800mhz vs 1.4Ghz ja puolet vähemmän RAMmia, että siinä mielessä 710 houkuttaa enemmän. Gigantissa maksaisikin vain 45€ enemmän.

Eniten mua houkuttaa noissa hintaluokkaan hyvänresoluutioinen näyttö, tuon hintaisissa Androideissa tuppaa olemaan tarkkuus 320x480.

En tiiä mitä noksut maksaa mutta ainakin tuo emännän HTC one V on todella hyvä puhelin, nopea ja laadukkaan oloinen ja näyttö "hieman" parempi kuin mainitsemasi ;) (hinta taitaa olla karvan korkeampi kuin noksuissa)

Tuosta linkin halvimmasta paikasta tilasin ja toimitus oli todella nopea ja moitteeton... http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/797891

disclaimer: mulla itelläni on ollut käytössä HTC pari vuotta ja olen ollut siihen äärettömän tyytyväinen. Samoin emännän uusi HTC on ylittänyt kaikki odotukset joten minulta on turha odottaa saavansa kriittistä arviota ko puhelimesta :D

e: sähän saat näköjään one V:n parilla kypällä enemmän tuolta linkin halvimmasta kaupasta kuin 710 gigantista ;)

Tutun 710 nyt jo toista kertaa korjauksessa. Onneksi ostin vaimolle HTC:n :)

Oho, ainakin yksi Nokia on rikkoutunut. Kenenkään ei nyt kannata ostaa Nokialaista, koska ne ovat kaikki aina rikki.

Mulla on lumia 610. Ostin tämän koska on mielestäni Lumioista kaikista siisteimän näköin. Vähän nopeampi tuo voisi olla, mutta jouhevammin se toimii kuin samsung galaxy I:nen. Tuo galaxy on jostain syystä alkanut takkuilemaan ja jumimaan, vähän niinkuin vuosia vanha tietokone alkaa vuosien käytön jälkeen hidastelemaan, vaikka siinä ei ole mitenkään erityisen paljon appseja ole. Tiedä sitten vaikuttaako nuo appsit tuohon hidasteluun vai mikä...

Edit: ai niin. Ostin tuon 610 silloin kun se tuli markkinoille eikä ole kertaakaan tarvinnut käyttää huollossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom