Nokian kaupungin vesiongelmat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja m.s.s.
  • Aloitettu Aloitettu
Joo ite en kyllä ihan heti pullovedestä luopuisi, jos tuolla Nokialla asuisin. Mukava homma tosiaan, jos pitkälle kevääseen menee ennen, kuin vettä voi taas normaalisti juoda.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo ite en kyllä ihan heti pullovedestä luopuisi, jos tuolla Nokialla asuisin. Mukava homma tosiaan, jos pitkälle kevääseen menee ennen, kuin vettä voi taas normaalisti juoda.

Veden laatu ja käyttöohjeet

Tämän hetken tiedon mukaan pohjois- ja itäpuolisen Nokian (Rounionkadun ja Nokianvaltatien risteys – rautatiesilta – rataa pitkin Laajanojaan – ojaa pitkin Nokianvirtaan – Putaansilta (valtatie 12) – Pyhäjärventien – Pyhäjärvi. verkostoon ei ole voinut päästä teknistä vettä eikä myöskään mahdollisesti saastunutta vettä putkirikkojen yhteydessä. Tällä alueella talousveden ei pitäisi sisältää taudinaiheuttajia. Varotoimenpiteenä veden keittokehotus pidetään edelleen voimassa tälläkin alueella.

Lähde: www.nokiankaupunki.fi

Täällä keskusta alueella vesi on kirkasta ja Esim:suihkussa on voinut
käydä normaalisti.

Ennemminkin venttiilin puhdas- ja paskaputken väliin suunnittelija on pitäis kivittää, kun sen avaaja.
Avaamiseen on kuitenkin ollut joku syy, huuhtelu tai mikä sitten onkaan. On sitä varmasti availtu ennenkin, kun se sinne on asennettu.

nokia.jpg

En minä ensimmäiseksi sitä hanankääntäjää syyttäisi. Lienee kohtuutonta olettaa, että henkilö tiesi myrkyttävänsä 15.000 ihmistä. Pahin moka oli se, että kaupunki eit tiedottanut asiasta, vaan pyrittiin hissuttelemaan ja toivomaan parasta.

Kaupunginjohtaja Rahikkalan kommentit kertovat aika paljon Nokian virkamiesten osaamisesta:
"Ei osata"
"Harjoitukset ovat olleet teoreettisia:eek:"
"Ei uskottu, että tällaista voisi sattua meillä":hyvä:

jep jep, tässä nähdään kuinka haavoittuvainen on meidän yhteiskunta. Täytyy vain toivoa että Bin Ladenin pojat ei koskaan keksi tulla vääntämään venttiileitä esimerkiksi helsinkiin, koska silloin melkein jo päästäänkin sellasiin lukuihin että menee suomi kokonaan kyykkyyn...

jep jep, tässä nähdään kuinka haavoittuvainen on meidän yhteiskunta. Täytyy vain toivoa että Bin Ladenin pojat ei koskaan keksi tulla vääntämään venttiileitä esimerkiksi helsinkiin, koska silloin melkein jo päästäänkin sellasiin lukuihin että menee suomi kokonaan kyykkyyn...

Aika helsinkikeskeistä ja sitä paitsi muualla maassa mennään yleensä istuun pytylle :dance:

Ei vaan. Itselläkin tuli mieleen että entäs jos kyseessä olis ollut helsinki tai joku muu iso kaupunki. Ihan noin käytännön kannalta vesihuollon ja sairaanhoidon järkkääminen olisi voinut olla hyvin hankalaa.

En minä ensimmäiseksi sitä hanankääntäjää syyttäisi. Lienee kohtuutonta olettaa, että henkilö tiesi myrkyttävänsä 15.000 ihmistä. Pahin moka oli se, että kaupunki eit tiedottanut asiasta, vaan pyrittiin hissuttelemaan ja toivomaan parasta.

Ei varmaan tiennyt mutta olis pitänyt tietää.Kyllä jos on epävarma tollasista venttiileistä niin pitää olla pokkaa kysyä joltain ennen kun koskee.Ei niitä nyt mutulla mennä availemaan.Kyllä siinä nyt on ollut vähän miehessäkin vikaa.

Ilmeisesti tuo henkilö otti vesilaitokseen itse yhteyttä ja kertoi tapahtuneesta. Hän on kuulemma ottanut asian melko raskaasti ja on syytäkin, ehkä vesilaitoksella ei pitäisi väännellä ihan arvaamalla kaikkia hanoja. Kyseinen vipu on kuitenkin laiton ja siten lopullinen vastuu ylemmillä henkilöillä. Saapa nähdä kuka sen vastuun sitten lopulta kantaa. Jos vanhat merkit pitää paikkansa niin ei kukaan.

Ei varmaan tiennyt mutta olis pitänyt tietää.Kyllä jos on epävarma tollasista venttiileistä niin pitää olla pokkaa kysyä joltain ennen kun koskee.Ei niitä nyt mutulla mennä availemaan.Kyllä siinä nyt on ollut vähän miehessäkin vikaa.

Täysin samaa mieltä. Itse olen koko lyhyen työhistoriani ollut töissä prosessiteollisuudessa ja ei tulisi mieleenkään availla venttiileitä mistä et mitään tiedä. Ei edes näyttöpäätteeltä. Yleensä jos ei venttiilistä mitään tiedä niin a) se ei kuulu sun toimintasi piiriin tai b) jos se kuuluu niin sillon jumalauta kysytään, joltain joka tietää. Ikinä ei ole niin kiire, etteikö kerkee kysyyn asioista.

Toisaalta, johdon piikkiin voi laittaa sen, että ketään ei ole kiinnostanut esim. merkitä sitä venttiiliä asiaan kuuluvilla varoituksilla/lukolla. Ja jos työhön perehdytys on tota tasoo niin ei hyvin mene. Jään kyllä odotteleen, että porukka rupee eroamaan tehtävistään. Jonkun on syytä maksaa muullakin kuin moraalisella tasolla.

Juu dietti näin joulun alla, mulla tippu paino neljä kiloa. Nyt tänään alko sitten viimenenkin terveenä pysynyt ipana ripuloimaan...Vedestä en oo enään kovinkaan huolissani, joskaan sitä ei tee mieli käyttää sen kloorin takia. Mutta tuntuu ne taudit liikkuvan aika kivasti näin ihmisestä toiseenkin...

Täytyy sanoa, että jotain odotin Nokialla sattuvan mutten mitään tälläista.Kyllähän kaupungin johdossa ja myös työntekijöissä on epäpäteviä sekä suoraan sanoen laiskoja ihmisiä.

Itse olen työskennellyt Nokian kaupungilla neljässä eri yksikössä. Melkein jokaisessa sai pomoilta saman vastauksen kun vaati parannuksia esim. työturvallisuuteen tai mahdollisia terveyshaittoja aiheuttaviin asioihin. Ja se vastaushan oli tietysti "ei tarvitse koska ei ennenkään ole näin sattunut". Eikös tuo Rahikkalakin A-zoom ohjelmassa jotain tämän suuntaista sanonut. Ei osata hoitaa koska tällaista ei ole ennen sattunut.

Omalla kohdallani olen tormännyt mm. homeeseen, veistä heiluttavaan alkoholistiin, työntekijöihin jotka eivät käytännössä tee mitään (luonnollisesti vakinaisia) ja menipä joskus eräästä lastenhoidon kiinteistöstä sekä murto-että palohälytys vesilaitokselle. Eikä näitä asioita haluttu korjata vaan ne kaikki peiteltiin.

En tiedä olisiko laillista jos kaupungin sivuille vaadittaisiin laitettavaksi jokaisen yksikön työntekijät ja näiden koulutukset ynnä muut pätevyyteen liittyvät tiedot. Luulisi ainakin vanhempia kiinnostavan kuinka päteviä ihmisiä heidän lastensa kanssa työskentelee.

tulipa tästä pitkä vuodatus. Anteeksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom