Nokia N8

Jokos on moni hakenut luurin? Sen mitä mpf lukenut niin kyllähän se ihan ok peliltä vaikuttaa, isompaa valituksen aihetta ei ole monikaan keksinyt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyväksi tota n8:sia on kehuttu foorumella kameransa ja toiminnan sujuvuuden puolesta.

Nokian suurin ero kilpailijoihin on käyttiksestä puuttuvat animaatiot ja hieman toiminnan kankeus lähinnä hitaus. Suunnilleen samat softat siihen saakuin muihinkin, onhan nokiallakin sportstrckerit ja joukuspotit mitä muihin ei saa.
Tahmeudesta on ilmeisesti päästy s^3:ssa eroon, seuraavaavaksi sitten animoinnit.

Muiden, kuten iphonen, ylivoimaista käytettävyyttä en oikein ymmärrä, samanlaisesta ruudukosta siinäkin softat käynnistellään ja jos molemmissa sama ohjelma käytössä ei ole mitään eroa.

En nyt ihan ymmärrä tätä sikailunillitystä. Nokia ei ole sen kummempi pörssinoteerattu firma kuin mikään muukaan tässä suhteessa. Osakeyhtiölain mukaan yrityksen tehtävä on luoda lisäarvoa omistajilleen...

No ei ollut tarkoitus nillittää sen kummemmin. Lähinnä vaan todeta millaisessa maineessa ko. yritys tuntuu puolituttujen sen kanssa tekemisissä olleiden keskuudessa olevan. Tuommoinen omasta mielestään niskaan kustujen kavereiden mökä tuntuu jossain määrin tuhrivan myös tuotteiden imagoa kuluttajatasolla koko heidän vaikutuspiirissään.

Mikä mielestäni on juuri niinkuin homman kuvaamassasi kapitalistisessa systeemissä pitääkin mennä. Jos perusinsinööri on saanut elinikäiset antipatiat jotain yritystä kohtaan niin toki hänen kannattaa pyrkiä vaikuttamaan juuri siihen ainoaan omistajaa kiinnostavaan asiaan. Vähemmän myyntiä -> vähemmän tuottoa -> enemmän arvonalenemaa.

Nokiasta "nilitetään" sen takia eniten että sen kanssa on suomalaiset insinöörit olleet eniten tekemisissä. Mutta ihan samanlaisia ne on muutkin pörssifirmat, pienemmistä isompiin, voin kokemuksesta sanoa. Ja itse mitä tunnen aika paljon eri ryhmiä jotka ovat Nokian kanssa olleet tekemisissä, lähinnä tuo nilitys nyt on sellaista leikkimielistä vittuilua/naureskelua. Suomesta Nokia klusteri marssi pois jo vajaa kymmenen vuotta sitten enkä ole ketään niin pitkä vihaista tavannut että vieläkin jaksaisi asiasta tunteella pauhata.

Miten tämä liittyy N8, ei mitenkään. Suurin yllätys N8 oli minulle se että jää vain about 100 euron päähän i4:sta johon sitä kuitenkin verrataan, halusi Nokia tai ei. Mielestäni olisi pitänyt tehdä joko selvästi halvempi laite (tyyliin melkein puoleen hintaan) tai sitten tehdä se iPhonen "tappaja" jossa ei olisi edes yritetty kilpailla hinnassa. Voin olla väärässä mutta Nokia kaipaisi lippulaivaa jossa pyrittäisiin näyttämään mistä kana pissii ja ainut argumentti missä ei kilpailtaisi, olisi hinta. Älypuhelimien lippulaivan herruudesta taistellessa sota on jo hävitty jos hintaa aletaan painamaan kilpailuvaltiksi.

Siteeraat archimedesta kuin olisit todistanut jonkun perimmäisen totuuden? :lol2: Kaksinaismoralismia parhaimmillaan, minä en saisi kommentoida Nokiaa mutta et näe siinä mitään pahaa että applea haukutaan joka suunnasta.
Tottakai saat haukkua Nokiaa vaikka joka postauksessa, keep up the good work. KL:n osakepalstalla on kaltaisiasi ainakin kymmeniä, ellei satoja. Tässä oli nyt kysymys siitä, miksi suomalainen lehdistö ja suomalaiset haukkuvat ko. firman joka käänteessä pystyyn. Onko sinulla tähän jokin järkisyy?

Miten tämä liittyy N8, ei mitenkään. Suurin yllätys N8 oli minulle se että jää vain about 100 euron päähän i4:sta johon sitä kuitenkin verrataan, halusi Nokia tai ei. Mielestäni olisi pitänyt tehdä joko selvästi halvempi laite (tyyliin melkein puoleen hintaan).
Nämä halvemmat optiot ovat C6 ja C7 näin aluksi. Samat prosessorit, graffakiihdyttimet jne. N8 jatkaa N82, N86 polkua eli on laite, jossa on laitettu kännykkään niin hyvä kamera kuin mitä tämänkokoiseen laitteeseen Nokia pystyy tunkemaan. Rautakustannusero iPhone 4:n kameraan on merkittävä ja lisäksi palikka on aika iso eli laitteen selkäpuolella on tuo muhkura.

Toisaalta kun tälläkin hinnalla ainakin jonkun aikaa kaikki menee, mitä pystytään valmistamaan, niin miksi pitäisi myydä halvemmalla? Kyllä se hinta aikanaan tuosta putoaa. Itse ajattelin hankkia N8:n ainoastaan ja vain tuon kameran takia. Jos tämä ei olisi niin tärkeää, niin ottaisin C7:n.

Olipahan muuten hanurista Engadgetin iPhone 4 vs. N8 kameravertailu. Vertailumenetelmä on käsittämätön, mutta lisäksi niistä harvoista N8 kuvista, joissa on fokus kohdallaan on pehmennetty detskut pois. Kuvista oli postattu myös alkuperäiset, joten pienensin yhden malliksi vertailukokoon ja ero on aika merkittävä:

Tottakai saat haukkua Nokiaa vaikka joka postauksessa, keep up the good work. KL:n osakepalstalla on kaltaisiasi ainakin kymmeniä, ellei satoja. Tässä oli nyt kysymys siitä, miksi suomalainen lehdistö ja suomalaiset haukkuvat ko. firman joka käänteessä pystyyn. Onko sinulla tähän jokin järkisyy?

Osalla varmaan perisuomalainen kateus, Minulla vitutus kun olen tuhlannut rahojani niiden tuotteisiin, olin monta vuotta sinisilmäinen puolustin nokiaa kaikessa, kun onhan se paras kun on suomalainen ja oli paras jo 90 luvulla. Vitutus itseäni kohtaan kun luulin että ovat parempia kuin ovatkaan, nyt yritän levittää ilosanomaa että parempiakin luureja on markkinoilla. Tosin moni muu on vielä kieläytymisvaiheessa eikä saata uskoa että nokia ei todellakaan ole paras. Mutta ehkä pikkuhiljaa viimeisetkin padot murtuvat ja muutkin sen tajuavat.

Mitäpä jos siirtäisitte sen Apple vs Nokia kissatappelun sinne joukkotappelutriidin puolelle ja jätettäisiin tämä triidi N8 käyttäjien keskustelulle?

Osalla varmaan perisuomalainen kateus, Minulla vitutus kun olen tuhlannut rahojani niiden tuotteisiin, olin monta vuotta sinisilmäinen puolustin nokiaa kaikessa, kun onhan se paras kun on suomalainen ja oli paras jo 90 luvulla. Vitutus itseäni kohtaan kun luulin että ovat parempia kuin ovatkaan, nyt yritän levittää ilosanomaa että parempiakin luureja on markkinoilla. Tosin moni muu on vielä kieläytymisvaiheessa eikä saata uskoa että nokia ei todellakaan ole paras. Mutta ehkä pikkuhiljaa viimeisetkin padot murtuvat ja muutkin sen tajuavat.

Kannattaisiko oikeesti kokeilla niitä Nokian puhelimia ennen kuin levität tuota "ilosanomaasi"? Mikäli oikein muistan, niin viimeinen Nokia jota sä olet testannut oli 5800, joka nyt ei ole millään tavalla vertailukelpoinen näiden nykypuhelimien kanssa. Sä aina huutelet miten paskaa Nokia sun muut on, vaikka sun käytännön kokemus rajoittuu ainoastaan siihen iPhoneen.

Ja silloin kun sä tuhlasit rahojasi Nokian kaksyksyksnolliin jne., niin mitä parempia luureja silloin oli tarjolla? Vituttiko sua 15 vuotta sitten maksaa modeemin käytöstä, kun nykyään on ADSL? Ymmärrätkö pointin?

Eikä kukaan luule että Nokia on paras, se on vain sun omaa mielikuvitustasi. Jokainen järkevä ihminen ottaa selvää eri puhelimista, kokeilee niitä ja sen jälkeen tekee päätöksensä mikä on paras. Tai ainakin paras itselle. Mutta jatka sä vaan tota totuttua paskalinjaasi ja hajoa siihen vitutukseesi. Joku päivä vielä sinäkin tajuat, että ehkä se Applekaan ei ollut se "paras".

Hienoa että olet löytänyt elämääsi tarkoituksen.

Onneks tohon Japin häiriintyneeseen käytökseen löytyikin ihan järkevää syy. Eiku.

Kuten käynyt aika selväksi, iPhone on mielestäsi maailman paras tuote tai ainakin paras puhelin. Miten määrittelisit vaikkapa diffuusiomallin avulla (http://www.softducks.com/image/icon/I/Innovation-Diffusion-Software-(Advanced)-91297.gif), mihinkä joukkoon tällä hetkellä iPhonen ostajat luokitellaan ja mihin joukkoon itse kuulut? Eli ihan vain tiedän että kuinka paljon sulla on vielä sarkaa ilosanomasi levittämisessä?

moni muu on vielä kieläytymisvaiheessa eikä saata uskoa että nokia ei todellakaan ole paras. Mutta ehkä pikkuhiljaa viimeisetkin padot murtuvat ja muutkin sen tajuavat.

Ihmettelen sitä, että moni kavereistani hehkuttaa aina Nokiaa parhaaksi puhelimeksi. Vuodesta toiseen ostavat aina uuden Nokian perustellen sen olevan paras ja helppokäyttöisin puhelin . Sitten kun kysyn näiltä kavereilta, että oletteko koskaan kokeilleet mitään muuta puhelinta kuin Nokiaa, niin vastauksena tähän on tullut jokaiselta, että ei olla, aina on ollut vaan Nokian puhelimia. Miten voi väittää Nokian olevan paras ja helppokäyttöisin puhelin, jos ei ole koskaan edes omistanut mitään muuta puhelinta? Nooh, makuasia, sanoi koira kun muniaan nuoli..

Itse tukisin mielelläni Nokiaa, ja haluaisin että Nokialla olisi tarjota älypuhelimissa jotain itseäni kiinnostavaa. Näin ei ole ollut enää ~5 vuoteen.

Minulla ei ole fanaattista suhtaumista mihinkään tiettyyn merkkiin, ostan aina sellaisen puhelimen, mikä vastaa ostehetkellä parhaiten tarpeitani. Tällä hetkellä puhelimena on Samsung, hetken verran mietin seuraavaksi puhelimeksi Nkasia, mutta todennäköisesti se tulee olemaan kuitenkin Ip4.

Itse tukisin mielelläni Nokiaa, ja haluaisin että Nokialla olisi tarjota älypuhelimissa jotain itseäni kiinnostavaa. Näin ei ole ollut enää ~5 vuoteen.

Kai nyt N95:ssa jotain kiinnostavaa oli vai mikä julkaisuhetkellä oli parempi puhelin? Toki ei välttämättä sulle relevanttia, mutta monelle kyllä ilmainen navigointi on aika kiinnostava ominaisuus, samoin hyvä kamera.

Jos mä kävisin iPhone-ketjussa levittämässä ilosanomaa Nokian puhelimista, poistaisitko moderaattorina ne mun viestit tai peräti antaisit bannia?

Jos mä kävisin iPhone-ketjussa levittämässä ilosanomaa Nokian puhelimista, poistaisitko moderaattorina ne mun viestit tai peräti antaisit bannia?

Banniahan siitä heti tulisi koska eihän moderaattoreiden fanittamaa firmaa saa haukkua sen omassa ketjussa.

Japi nyt vaan on Japi :)

Joko joku pakkislainen saanut tämän käsiinsä ? Olisi kiva kuulla kommentteja.
Alkaa vanha puhelin pikku hiljaa vetää viimeisiään..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom