Nokia E71

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kuitula
  • Aloitettu Aloitettu
Onko joku jo vertaillut päässyt käpälöimään E75 verrattuna tähän malliin? Pitäis ryöpuhelin vaihtaa ja näiden kahden välillä mennään.

Onko tuo e75 näppis parempi? En jaksais lähteä liikkeistä metsästämään, eikä taida vielä löytyä ees. Softa ja ominaisuudet lienee samalla tasolla kuitenkin. Jaksaiskohan tätä odotella...
kuvien perusteella e75:n näppis on kuin n810:n. eli takaisin huonompaan päin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Imo E75 on taas lisää liikkuvia osia, joista en tykkää. Siitä veivaamisesta eroon pääseminen oli yksi kriteeri miksi E90 vaihtui nykyiseen E71:seen.

Puhelimena E75 on varmaan suhteellisen pilkuntarkasti samaa kaliiberia kuin E71, että makukysymyksiin taitaa mennä valinta

Jos ei tahdo liikkuvia osia niin sitten E55 noista uusista on aikas näppärä. Ei tosin heti ole kaupassa tarjolla. Puhelimena E75 on tuoreempaa sarjaa kun E71.

Nakkisormelle E75:n nappis on varmasti parempi kuin E71:n. Itse kuitenkin pysyn tuossa vanhemmassa ihan vaan paremman formfactorin takia.
saa olla aikamoiset nakkisormet, itse naputtelen nytkin puuvillahanskat kädessä peukaloilla e71:n näppistä. Täysin tasainen näppis on vaan ihan paska. Sen huomaa tietokoneidenkin kanssa. Kannettavissahan kannattaisi olla tasainen levy näppäimistönä. halvempi ja yksinkertaisempi. Mutta miniläppäreissäkin on napeilla jonkinlaista muotoa.

Makuasia mutta itellä e70 kanssa kesti 2v opetella näppäimistö kosketusmuistiin, silti tuli virheitä. E71 aukesi alle viikossa... Ja e70 näppiksessä on kanssa vähän muotoja, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi.

e70 on täl hetkellä. Ehkä tuo e71 meniskin niin ei tarvi vatkata tota puhelinta auki-kiinni, niin ja olis jämympi.

e70 käyttö onnistuu myös yhdellä kädellä, joka on välillä ihan hyvä etu.

Tietääkö kukaan, miksi jotkut laittamani kappaleet ei näy soittolistassa mutta ovat kuitenkin puhelimessa? Esim. Siirsin hetki sitten 4 albumia kännykkään, yksi niistä näkyy normaalisti musiikkivalikossa, toinen näkyy kansiossa Tuntematon ja 2 muuta ei näy ollenkaan. Haulla nämä 2 albumia joita en näe löytyy. Miten saan ne sinne soittimeen, jossa muutkin kappaleet ovat? Sekä miten ton albumin nimeä voi muuttaa ja kappaleita siirtää, kun albumin nimenä tuntematon?

e70 on täl hetkellä. Ehkä tuo e71 meniskin niin ei tarvi vatkata tota puhelinta auki-kiinni, niin ja olis jämympi.

e70 käyttö onnistuu myös yhdellä kädellä, joka on välillä ihan hyvä etu.
kyllä e71 käyttö luonnistuu myös yhdellä kädellä näppärästi. varsinkin jos tarttee vaan näppäillä numeroa/vast

e: btw näihin aikoihin alkaa jokavuotinen puhelimenvaihtohinku aina mulla... ..paitsi tänä vuonna.
ei yhtään tarpeeksi parempaa mallia tarjolla että kannattaisi ostaa. hyppäys e70:stä oli massiivinen vajaa vuosi sit.

e: btw näihin aikoihin alkaa jokavuotinen puhelimenvaihtohinku aina mulla... ..paitsi tänä vuonna.
ei yhtään tarpeeksi parempaa mallia tarjolla että kannattaisi ostaa. hyppäys e70:stä oli massiivinen vajaa vuosi sit.
Jep, jouduin tuossa hetken käyttelemään taas "vanhaa" E90 kun oli E71 huollossa ja kyllähän ehti tulla ikävä. Ei ole tuo kommarin näppäimistö ollenkaan niin hyvä kuin tässä

Mun pitäis kanssa heittää oma E71 huoltoon.. valikkoon ei ihan aina pääse ja kaikkea pientä jumia sun muuta on kokoajan, eli päivässä tulee buutattua ko vehjes 2-4 kertaa. Ei vaan jotenkin oo saanut aikaseks kun ei oo yhtä kivaa väliaikaispuhelintakaan :D

Muuten oon kyllä ollut tyytyväinen, nipinnapin meni iPhonen ohi ;)

valikkoon ei ihan aina pääse ja kaikkea pientä jumia sun muuta on kokoajan, eli päivässä tulee buutattua ko vehjes 2-4 kertaa.
Kuulostaa ihan softabugeilta, olethan päivittänyt luurin firmiksen?

Kuulostaa ihan softabugeilta, olethan päivittänyt luurin firmiksen?

Aina kun on ollut uusin saatavilla. Kyllä se on luurissa vika, ja itsessä, kun ei jaksa huoltoon laittaa :D

Pitäisi duuniluuriksi joku valita joukosta E:t 66,71,75 tai 90. Melkein olen tuohon 71:seen päätymässä, onko jollain hyviä vinkkejä valintaan. Nyt käytössä e65 ja olen ihan tyytyväinen.

Noista ilman muuta E71 jos yhtään tarvitset kirjaimia (maili, sms, web, jne). Jos ei ole kiirus heti kauppaan niin kokeilisin ensin E55:ttä ja E71n ruiskumallia.

Ehdottomasti E71

Pitäisi duuniluuriksi joku valita joukosta E:t 66,71,75 tai 90. Melkein olen tuohon 71:seen päätymässä, onko jollain hyviä vinkkejä valintaan. Nyt käytössä e65 ja olen ihan tyytyväinen.

Sain oman E71:n vuoden 2008 heinäkuussa ja olen ollut erittäin tyytäväinen. Vaikka näppäimistökin näyttää pieneltä, voi suuremmillakin sormilla käyttää erittäin helposti fiksun näppäinmuotoilun vuoksi.

Puhelin ollut tänä aikana kerran huollossa, mutta eihän mikään puhelin kestä montaa kymmentä kivilattiakosketusta. :) 2GB:n kortin olen joutunut vaihtamaan 16GB:n korttiin, jota riittävästi musiikkia mahtuu mukaan.

Puhelimessa on kaikki tarvittava ja erityisesti seuraavat
- erittäin ohut, joten menee hyvin vaikka paidantaskussa venyttämättä sitä
- suuri akku
- kaikki ominaisuudet mitä on kommarissakin
- gps toimii tarkasti ja kytkee nopeasti käyttää sitten Nokia Mapsia tai Google Mapsia
- Tärkeimpiin yrityssähköposteihin eli Microsoft Exchangeen ja Lotus Notesiin löytyy hyvät ohjelmat, joilla sähköpostit ja erityisesti kalenteri synkronoituu puhelimen kanssa ilman PC Suitea. Tosin tämähän on saatavilla muihinkin kuin E71 malliin

Puhelin tykkää vaihtaa päiväystä vähän turhan usein ja aina hyppää kaks päivää eteenpäin. Päivitin firmiksen viikko sitten, mutta siitä ei ollut mitään apua. Huolto varmaan seuraava vaihtoehto? On meinaan sangen vittumainen ongelma varsinkin noiden herätyksien kanssa ja muutenkin.

Kiitoksia kommenteista, meni 71 tilaukseen.

Minkälainen kalenteri- ja tasks-sovellus tuosta luurista löytyy? Itselläni E51, ja aika vaatimattomat ovat nuo sovellukset. Yrityskännykässä luulisi noiden sovellusten loistavan. Outlooking "categories" toimintoa ei tueta ja tehtäväsovellus ei myöskään tue categories toimintoa. Lisäksi tehtäväsovelluksen tekstin koko on niin iso että ruutuun mahtuu kolme/neljä sanaa eikä fontin kokoa voi muuttaa sovelluksessa.

E71:n näppäimistö on varsin näppärä. Kiinnostaisi kuitenkin tietää miten tuo E71 pärjää verrattuna Blackberryn vastaaviin.

tyhmä verrata blackberryä ja noksua... Suljettu systeemi vs imap, pop, exchange, sync.

Eipä taida saada kategorioita, ja fontin kokoa tuskin pystyy muuttamaan. Jos pystyy niin ihmeitä sillä ei tehdä. Noista vaatimuksista itse hommaisin kyllä jotain ihan muuta kuin taskuun helposti mahtuvan vehkeen kännykäksi... Tai sit e75 minicommari maybe?

Ei muuta kun 10" miniläppäri taskuun niin mahtuu niitä taskeja näkyville eikä tartte valittaa...

tyhmä verrata blackberryä ja noksua... Suljettu systeemi vs imap, pop, exchange, sync.

Eipä taida saada kategorioita, ja fontin kokoa tuskin pystyy muuttamaan. Jos pystyy niin ihmeitä sillä ei tehdä. Noista vaatimuksista itse hommaisin kyllä jotain ihan muuta kuin taskuun helposti mahtuvan vehkeen kännykäksi... Tai sit e75 minicommari maybe?

Ei muuta kun 10" miniläppäri taskuun niin mahtuu niitä taskeja näkyville eikä tartte valittaa...

Tottakai avointa ja suljettua systeemiä voi verrata keskenään; kumpi on parempi? Ei millään muulla ole väliä. Sitäpaitsi ei suljetun systeemin tarvitse olla ollenkaan huono asia. Usein on jopa parempi että valmistaja pakottaa käyttäjiä tiettyyn kaavaan, jos se kaava on hyvä. Apple store on hyvä esimerkki jossa käyttäjiä pakotetaan tiettyyn malliin, ja tämä on mahdollistanut hyvän use-case määrätietoisuuden. Noniin menipä off-topic...

Epäilen että e75 käyttää samoja kalenterisovelluksia kuin aikaisemmatkin mallit. Voin tietenkin olla väärässä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom