- Liittynyt
- 11.9.2003
- Viestejä
- 181
- Ikä
- 43
Eli olisin etsimässä noin 5000 € urheiluautoa. Mieluiten ei saisi mennä paljon tuon hinnan ylitse, halvempi toki saa olla. ;) Tuolla hinnalla ei varmasti kovin uutta urheilullista autoa saa. Mutta kyselin automerkkejä jota suosittelisitte. Merkillä ei ole mitään väliä mulle, tärkeintä, että auto toimii ja hyvä ajaa. Mitä olen katsellut niin tommoinen -90 luvun alkupuolen Opel Calibran mielyttävät silmää seka BMW 316-328 mallit. Bemarit ovat takavetoisia niin kaverin mielestä saattavat lähteä liukkaalla alta (mulla ei oo juuri paljon ajokokemusta)
Vaatimukset:
- heppoja jonkin verran (ainakin 100 hv, mieluummin lähempänä 150 hv)
- hyvä ajattavuus (olisi ensimmäiseksi autoksi niin ei olisi kiva jos lähtis heti alta :D)
- ei mitään pahempia vikoja
- ei mielellään ajettu yli 200 000 km paljon
- ei veisi kovin paljon bensaa (olen opiskelija :D )
- sporttinen ulkonäkö
Eli eikun ehdotuksia vastaan, kaikki huomioidaan ;)
Tuo budjetti ja vaatimasi asiat voi olla hieman mahdoton yhtälö...
Tässä threadissa esille tulleista autoista ainakin karttaisin suosiolla kaikkia noita ranskanmaanihmeitä ellet sitten halua olla kyynärpäitä myöten rasvassa säännöllisin väliajoin, tai seurata miten nätisti se lintta puhaltaa talvella öljynsä pihalle :D
CRX on kohtalaisen ripeän oloinen laite, mutta ne kokemukseni mukaan on vaikea löytää yksilöä joka ei ole aivan läpeensä mätä.
BMW:stä ei sinänsä ole mitään pahaa sanottavaa, mutta jos auton pitää olla taloudellinen niin kannattaa harkita ostatko sellaisen vai et.. Jos vanhempaan bimmeriin sorrut (esim. E30) niin etsi yksilö jossa on tehostettu ohjaus ja lukkoperä, ilman noita varusteita se on melko hirveä ajaa ja huomattavasti vaikeampi hallita kokemattomissa käsissä. Takavetoista nyt ei muuten mielestäni suotta kannata karttaa, toki helpommin jäät kiinni liukkaalla ja rajat tulee nopeammin vastaan, ajamaan sun on silti opeteltava veti auto millä tapaa tahansa.
VR6:n golffi on kauhea pommi, tuttavalla oli ja aina paskana, ei kannata. Calibran 115hp versio on varmaan suhteellisen kestävä tekniikaltaan (koska on niin kivikautinen laite) mutta eihän se mene mihinkään. Tuo 16v versio ei essonpaarin juttujen mukaan taas sitten ole kovinkaan häävi, mutta en allekirjoita tuota väittämää koska omaa kokemusta ei löydy.
Realisteja kun ollaan, niin halpaa, tehokasta, ruosteetonta ja kestävää autoa ei taida ollakkaan..Se on vaan koitettava löytää se kompromissi noiden asioiden väliltä. Huoltokuluja vanhassa "tehopelissä" tulee varmasti oli merkki mikä tahansa. Kohtalaisen taloudellisia ripeitä autoja löytyy kyllä, tosin auto kun auto sitä ainetta vie sitten kun kenkää annetaan. Ruostetta noissa vanhoissa vessoissa on varmasti kaikissa, kannattanee silti karttaa malleja joiden yleisesti tiedetään mätänevän reipasta tahtia. Eikä 5000€:n arvoinen eka auto varmaan tarvi mikään virheetön kukkanen ollakaan ? Sä ruttaat sen kuitenkin :D