Noin 5000 euron urheiluauto hakusessa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jumper
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli olisin etsimässä noin 5000 € urheiluautoa. Mieluiten ei saisi mennä paljon tuon hinnan ylitse, halvempi toki saa olla. ;) Tuolla hinnalla ei varmasti kovin uutta urheilullista autoa saa. Mutta kyselin automerkkejä jota suosittelisitte. Merkillä ei ole mitään väliä mulle, tärkeintä, että auto toimii ja hyvä ajaa. :) Mitä olen katsellut niin tommoinen -90 luvun alkupuolen Opel Calibran mielyttävät silmää seka BMW 316-328 mallit. Bemarit ovat takavetoisia niin kaverin mielestä saattavat lähteä liukkaalla alta (mulla ei oo juuri paljon ajokokemusta)

Vaatimukset:

- heppoja jonkin verran (ainakin 100 hv, mieluummin lähempänä 150 hv)
- hyvä ajattavuus (olisi ensimmäiseksi autoksi niin ei olisi kiva jos lähtis heti alta :D)
- ei mitään pahempia vikoja
- ei mielellään ajettu yli 200 000 km paljon
- ei veisi kovin paljon bensaa (olen opiskelija :D )
- sporttinen ulkonäkö

Eli eikun ehdotuksia vastaan, kaikki huomioidaan ;)

Tuo budjetti ja vaatimasi asiat voi olla hieman mahdoton yhtälö...

Tässä threadissa esille tulleista autoista ainakin karttaisin suosiolla kaikkia noita ranskanmaanihmeitä ellet sitten halua olla kyynärpäitä myöten rasvassa säännöllisin väliajoin, tai seurata miten nätisti se lintta puhaltaa talvella öljynsä pihalle :D

CRX on kohtalaisen ripeän oloinen laite, mutta ne kokemukseni mukaan on vaikea löytää yksilöä joka ei ole aivan läpeensä mätä.

BMW:stä ei sinänsä ole mitään pahaa sanottavaa, mutta jos auton pitää olla taloudellinen niin kannattaa harkita ostatko sellaisen vai et.. Jos vanhempaan bimmeriin sorrut (esim. E30) niin etsi yksilö jossa on tehostettu ohjaus ja lukkoperä, ilman noita varusteita se on melko hirveä ajaa ja huomattavasti vaikeampi hallita kokemattomissa käsissä. Takavetoista nyt ei muuten mielestäni suotta kannata karttaa, toki helpommin jäät kiinni liukkaalla ja rajat tulee nopeammin vastaan, ajamaan sun on silti opeteltava veti auto millä tapaa tahansa. :rolleyes:

VR6:n golffi on kauhea pommi, tuttavalla oli ja aina paskana, ei kannata. Calibran 115hp versio on varmaan suhteellisen kestävä tekniikaltaan (koska on niin kivikautinen laite) mutta eihän se mene mihinkään. Tuo 16v versio ei essonpaarin juttujen mukaan taas sitten ole kovinkaan häävi, mutta en allekirjoita tuota väittämää koska omaa kokemusta ei löydy.

Realisteja kun ollaan, niin halpaa, tehokasta, ruosteetonta ja kestävää autoa ei taida ollakkaan..Se on vaan koitettava löytää se kompromissi noiden asioiden väliltä. Huoltokuluja vanhassa "tehopelissä" tulee varmasti oli merkki mikä tahansa. Kohtalaisen taloudellisia ripeitä autoja löytyy kyllä, tosin auto kun auto sitä ainetta vie sitten kun kenkää annetaan. Ruostetta noissa vanhoissa vessoissa on varmasti kaikissa, kannattanee silti karttaa malleja joiden yleisesti tiedetään mätänevän reipasta tahtia. Eikä 5000€:n arvoinen eka auto varmaan tarvi mikään virheetön kukkanen ollakaan ? Sä ruttaat sen kuitenkin :D
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
Ääh noissa hyvissä 406 pösöis mitään vikoja ole, toi öljy juttukin on ongelma jos ei kiinnosta öljyihin panostaa. Eipä tarvi ainakaan joka katsastuksen jälkeen laittaa kuutio kaupalla uutta peltiä. Hyvä ajaa motarillakin, ei tarvi jännittää että minne se milloinkin soutelee.

Kovin moni ei noista ranskalaisten haukkujista ole koskaan omistanut hyvää ranskalaista. Esson nurkkapöytä juttuja ei kannata kuunnella, ne tyypit ketkä siellä jauhaa oisivat milloin tahansa soiro pystyssä maksamassa 500000km ajetusta ruosteisesta Toyotasta 5tonnii. Ihan vaan sen takia ku se on Toyota. :)

Ps. Toyota on hyvä auto kylläkin.
 
Manta?

En jaksanut selata koko trediä, enkä tiedä onko jo ehdotettu Opel Mantaa.
Ihan loistava auto! Tekniikkakin yksinkertaista 80-lukua. Takaveto saattaa kyllä olla hankala talvella jos ei taidot riitä.
 
En jaksanut selata koko trediä, enkä tiedä onko jo ehdotettu Opel Mantaa.
Ihan loistava auto! Tekniikkakin yksinkertaista 80-lukua. Takaveto saattaa kyllä olla hankala talvella jos ei taidot riitä.

Mitähän hyvää tuossa on?
 
Jaa-a, no nää on näitä mielipidekysymyksiä... sori että kerroin omani ;)

- Klassikko
- Yksinkertaista ja varmaa tekniikkaa. Helppo ja halpa korjata.
- Tehty oikeasta pellistä toisin kuin vähän uudemmat autot, Eli mahdolliset ruostevauriot pystyy myös korjaamaan
- Ihan jees ajaa
- Mun mielestä täyttää jotakuinkin kaikki kysyjän kriteerit?
- Erottuu niistä tojotista, volkkareista ja bemareista joita on 24 tusinassa. Tietty jos kaikilla kavereillakin on bemari (esim.), niin kai sitä on itsekin hankittava sellainen?

Siinä nyt jotain ajatuksia. En jaksa enempää perustella koska tiedän kuinka tiukassa kaikenlaiset ennakkoluulot ja ajatukset ihmisillä on varsinkin autojen suhteen.
 
Ei viidellä donalla mitää järkevää urheiluautoa saa. Mutta tolla hinnalla pääsee jo 3 sekunttiin nollasta sataan.... kahdella pyörällä ;)

Näillä keinoin autokuumeesta parantuu.

Tai osta toi lycanthin audi, siisti peli, voin suositella.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jaa-a, no nää on näitä mielipidekysymyksiä... sori että kerroin omani ;)

- Klassikko
- Yksinkertaista ja varmaa tekniikkaa. Helppo ja halpa korjata.
- Tehty oikeasta pellistä toisin kuin vähän uudemmat autot, Eli mahdolliset ruostevauriot pystyy myös korjaamaan
- Ihan jees ajaa
- Mun mielestä täyttää jotakuinkin kaikki kysyjän kriteerit?
- Erottuu niistä tojotista, volkkareista ja bemareista joita on 24 tusinassa. Tietty jos kaikilla kavereillakin on bemari (esim.), niin kai sitä on itsekin hankittava sellainen?

Siinä nyt jotain ajatuksia. En jaksa enempää perustella koska tiedän kuinka tiukassa kaikenlaiset ennakkoluulot ja ajatukset ihmisillä on varsinkin autojen suhteen.


Mistäs mantasta nyt puhut? A-mantaa ehkä jo voisi sanoa klassikoksi.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom