Noin 5000 euron urheiluauto hakusessa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jumper
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No sitten vois yhtä hyvin sanoo että on huonoja noi 5000e takavetoset "urheiluautot" kun jäävät tavallisille etuvetopaskoille.

no kaikki nyt osaa suoralla kiihdyttää isän 1.6 16v mopoa, mutta takavetoisella on jo hiukan hauskempi ajella.
en ymmärrä tyyppejä jotka ajavat kilpaa etuvetoisella autolla, keijojen puuhaa :whip:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
no kaikki nyt osaa suoralla kiihdyttää isän 1.6 16v mopoa, mutta takavetoisella on jo hiukan hauskempi ajella.
en ymmärrä tyyppejä jotka ajavat kilpaa etuvetoisella autolla, keijojen puuhaa :whip:

Tarkoitin lähinnä mutkapätkää, tollanen reilu 900kg etuvetoauto taipuu jonkunverran paremmin kun 1500kg painava BMW. Suoralla ajo on tylsää.
 
Tarkoitin lähinnä mutkapätkää, tollanen reilu 900kg etuvetoauto taipuu jonkunverran paremmin kun 1500kg painava BMW. Suoralla ajo on tylsää.

kokemusta asiasta?
melkein voisin väittää että on kyllä vakaampi ajaa 1500 kilosella kuin 900 kilosella. tietenkin on paljon autosta kiinni.
 
kokemusta asiasta?
melkein voisin väittää että on kyllä vakaampi ajaa 1500 kilosella kuin 900 kilosella. tietenkin on paljon autosta kiinni.
No eihän tuossa mistää vakaudesta puhuttukaan yhtään mitään. Toki joku 1,5T painava bemari on maantiellä vakaampi, ja muutenkin miellyttävämpi ajaa kuin 900kg painava etuvetoinen riisikuppi, joka taas pärjää syheröisellä mutkapätkällä paremmin pienemmän massansa johdosta. Tätä mielestäni JuhaN tuossa haki takaa.
 
kinpin, olen toki, ja kuinka paljon.

arsi. joo toki sitten jos kone, alusta ja renkastus ovat identtiset ja autossa tosiaankin on sitä potkua sitten.

mutta tuossa kun alkujaa on kyseessä ilmeisen kokematon kuljettaja joka sitä autoa hakee niin kyllä se on mielestäni parempi se painavampi auto.
ja kuinka paljon sitä tosiasiassa sitten painelee mennä todellakin mutkaisilla teillä?
 
Joku vanha CRX vois olla opiskelijalle ihan sopiva peli. Pieni kulutuksinen ja varmasti tarpeeksi pirteä kokemattomalle kuskille.

Bemarit sun muut bensasyöpöt voi unohtaa heti jos kyseessä siis oikeasti on opiskelija budjetilla cruisaileva henkilö.
Pitää myös muistaa että "sporttiauton" huoltokaan ei kukkarolle yleensä kovin halpaa ole.
 
Ja bemarin osia ei saa ns. harmaatuontina. Joten niiden hinnat KIITETTÄVÄT.
Mitä ihmettähän tuo tarkoittaa? Bemareihinhan saa tarvikeosia, alkuperäisosia ja noita alkuperäisosia virallisen maahantuontiorganisaation ohi (tätäkö harmaatuonnilla tarkoitit?).
 
Tarkoitin lähinnä mutkapätkää, tollanen reilu 900kg etuvetoauto taipuu jonkunverran paremmin kun 1500kg painava BMW. Suoralla ajo on tylsää.

Monissa noista kaikkein köyhimmissä etuvetokipoissa on vaan alusta sen verran paska, että mitään ajamisen iloa niilla on hankala saada aikaan. Aika harva kyllä valittaa bemarien mutkaominaisuuksia. Vaikka ne painavatkin hieman enemmän kuin pikkuautot, niin monet muuta tekijät kompensoivat ihan hyvin sitä mutkaan taittumista.
 
Zone-sarja -42%
Eli olisin etsimässä noin 5000 € urheiluautoa.
Vaatimukset:

- heppoja jonkin verran (ainakin 100 hv, mieluummin lähempänä 150 hv)
- hyvä ajattavuus (olisi ensimmäiseksi autoksi niin ei olisi kiva jos lähtis heti alta :D)
- ei mitään pahempia vikoja
- ei mielellään ajettu yli 200 000 km paljon
- ei veisi kovin paljon bensaa (olen opiskelija :D )
- sporttinen ulkonäkö

En halua olla ilonpilaaja, mutta totean että melkoinen epäyhtälö on kyseessä. Tuolla hinnalla ei saa kovin urheilullista, tehokasta ja vähän ajettua peliä pienellä polttoaineenkulutuksella. Hinta pakottaa väkisin menemään sen ikäisiin ja niin paljon ajettuihin autoihin, että remppaa tulee takuuvarmasti ja bensaa menee enemmän kuin lompakko kestää. Varsinkin kun tehokkaalla autolla tulee herkemmin kiihdyteltyä niin paljon että tankki on tyhjänä alta aikayksikön. Ja kun siihen päälle vielä lyödään vielä sporttipelin vakuutusmaksut ja nolla-bonukset, niin eipä ole halpaa ei. Ja ensiautoksi (varsinkin vähällä ajokokemuksella) joku 200hp raketti siitä ikäluokasta että luistonestoista ei ole tietoakaan jne, niin ei hyvä heilu.

Jos realismi otettaisiin huomioon, niin olisiko kenties järkevää ostaa kunnollinen käyttöauto pienellä kulutuksella ja lähes olemattomalla huoltotarpeella?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lisäksi pilkku viilaten eikös ne urheiluautot oo yleensä 2paikkaisia xD no ei vaan jollain mk3 kopan gti golffilla voit nakata vesilintua. En sitä kovin urheilullisena pidä ja taitaa olla muutenkin laiskin gti golffi mitä on ikinä tehty 0-100 ~10s? Ja jos bensa pihiä vehjettä etsit niin unohda suora 6 ja v6 koneilla olevat autot puhumattakaan sitten jostain v8 camarosta :D Itse näkisin parhaana vaihtoehtona jonkun pikku koppi raketin sinulle. Elikkä etsi vaikka nettiautosta tälläisia kuten renault 19 1.8-16, renault clio 1.8-16?, volkswagen golf gti 1.8-16 mk2. Sitten jos jotain vähän vähemmän bensa pihiä haet niin sanoisin että nissan 200sx, Toyota Celica, Bmw e30/e36, Mersun 190e 2.3-16. Makunsa tietty kullakin. Kaveri hajotti semmosesta vr6 golffista btw 3 vaihelaatikkoa että ei välttämättä fiksuin valinta se. Lisäksi näistä bmw:n pommeista perät on parilla räjähdelly. Kaikkihan tietty kestää kun nätisti ajaa. Itse envaan henk.koht. osaa ajaa nätisti :D Lisäksi jos joku koittaa noita automaatti lootalla olevia työntää niin unohda ne.
 
Mitä ihmettähän tuo tarkoittaa? Bemareihinhan saa tarvikeosia, alkuperäisosia ja noita alkuperäisosia virallisen maahantuontiorganisaation ohi (tätäkö harmaatuonnilla tarkoitit?).

Tarkotin että noita muita kuin virallisen maahantuontiorganisaation osia saa suht heikosti. Vrt, esim, mersukin. Osa vehossa esim 1400e niin "harmaatuontina" 750e. Pahoittelut jos olen käsittänyt väärin.
Itse ei ole henk koht kokemusta bemarista, mutta kaikki kaverit ainakin valittaneet kun ei saa muuta kuin "alkuperäisosaa" ja hinta on sen mukainen. Onhan toi bemari hieno auto, tytöt tykkää. :jahas: Mut ei kyllä mikään opiskelijan auto, jos ei satu olemaan isin bensakorttia.
 
Ei taida tosiaan haluamasi laista autoa olla olemassakaan (ainakaan tässä hintaluokassa). Tässä ehdotus mikä jakaa varmasti kansaa kahtia: Saab 9000. 2.3 litran turbokone saa ison ja tukevan korin liikkuvaan aikas ripeästi. Onhan noita kyllä nuhaisemmalla 2.0 turbovehkeillä, matalapaine ja täyspaine. Saisit kaverit hiljaiseksi kun ensin naureskelisivat mutta sitten olisivat sanattomia kun auto täynnä populaa jätät bemarit ym. teinix-vehkeet moottoritien rampissa kauas horisonttiin...
Tosin viattomiahan nuo ei ole. Ylipäätään 5k€ on semmoinen hintaluokka että tarjolla on melkoisesti kuraa mutta vähän helmiä. Tietysti mielellään kun ekasta autosta on kyse, saisi olla turvavarusteita (etenkin jos haluat tehokasta autoa, sitten painetaan päättömästi menemään nuoruuden innolla omaa ja muiden henkeä halveksuen).
 
^^^tuttavalla oli 9-5 saab, 2.3 T ja turbo jysähti, uus tilalle, jonka kanssa kokoajan ongelmaa, tiedä sitten oliko ammattitaidotonta huoltoväkeä, ainakin 3x oli jonkinlaisessa huollossa (turbon takia). taisi olla maanantai auto.
 
Edelleen suosittelen tuota räksää jos ollaan opiskelijabudjetilla matkassa.
Yhdistyy oikeastaan noi kaikki ominaisuudet mitä ekassa viestissä kaivataan.

Tollaset saabit ainakin on niin bensasyöppöjä ja kaikenlisäksi turbokoneen huolto on aika kallista jos ei kaikki menekään niin kuin elokuvissa.
 
En halua olla ilonpilaaja, mutta totean että melkoinen epäyhtälö on kyseessä. Tuolla hinnalla ei saa kovin urheilullista, tehokasta ja vähän ajettua peliä pienellä polttoaineenkulutuksella. Hinta pakottaa väkisin menemään sen ikäisiin ja niin paljon ajettuihin autoihin, että remppaa tulee takuuvarmasti ja bensaa menee enemmän kuin lompakko kestää. Varsinkin kun tehokkaalla autolla tulee herkemmin kiihdyteltyä niin paljon että tankki on tyhjänä alta aikayksikön. Ja kun siihen päälle vielä lyödään vielä sporttipelin vakuutusmaksut ja nolla-bonukset, niin eipä ole halpaa ei. Ja ensiautoksi (varsinkin vähällä ajokokemuksella) joku 200hp raketti siitä ikäluokasta että luistonestoista ei ole tietoakaan jne, niin ei hyvä heilu.

Jos realismi otettaisiin huomioon, niin olisiko kenties järkevää ostaa kunnollinen käyttöauto pienellä kulutuksella ja lähes olemattomalla huoltotarpeella?

Joo siis tämä 5000 € on vain mun itse laittama ns. summa, joka voisi sijoittaa autoon. Ajattelin, että ton enempää en viitsisi sijoittaa ensimmäiseen autoon. Tuttu kehui tota Opel Calibraa hyväksi autoksi ja 6-7 l vain 100 kilometrillä kulutus niin kuulostais hyvältä. Tehoa on tarpeeksi mulle siinä 115 heppaa 8 venttiilisessä ja 16 venttiilisessä 150 hp. Ja onhan täällä tullut niin paljon ehdotuksia, että todellista valinnanvaikeutta. Mieluummin kumminki ostaisin tommosen vähän vanhemman auton, jossa on tehoa jonki verran kuin jonku vm. 2000 Opel Corsa 1,2 l, joka ei "liiku" mihinkää. :D Noi pikkuautot on muutenki tosi rumia mun silmään. Että vähän tommosta sporttista hakisin. Kaveri oli ostanut Audi Cuopen reilu 3000 € ja kuulemma hyvin on pelannut. Että kai tolla 5000 € tonnillaki sais ihan kunnollisen vähän keskimääräistä tehokkaamman auton ainakin urheilullisen näköisen auton. :) Olishan se kiva et siinä autos olis vähä enemmä ku se 75 hp. :rolleyes:
 
Joo siis tämä 5000 € on vain mun itse laittama ns. summa, joka voisi sijoittaa autoon. Ajattelin, että ton enempää en viitsisi sijoittaa ensimmäiseen autoon. Tuttu kehui tota Opel Calibraa hyväksi autoksi ja 6-7 l vain 100 kilometrillä kulutus niin kuulostais hyvältä. Tehoa on tarpeeksi mulle siinä 115 heppaa 8 venttiilisessä ja 16 venttiilisessä 150 hp. Ja onhan täällä tullut niin paljon ehdotuksia, että todellista valinnanvaikeutta. Mieluummin kumminki ostaisin tommosen vähän vanhemman auton, jossa on tehoa jonki verran kuin jonku vm. 2000 Opel Corsa 1,2 l, joka ei "liiku" mihinkää. :D Noi pikkuautot on muutenki tosi rumia mun silmään. Että vähän tommosta sporttista hakisin. Kaveri oli ostanut Audi Cuopen reilu 3000 € ja kuulemma hyvin on pelannut. Että kai tolla 5000 € tonnillaki sais ihan kunnollisen vähän keskimääräistä tehokkaamman auton ainakin urheilullisen näköisen auton. :) Olishan se kiva et siinä autos olis vähä enemmä ku se 75 hp. :rolleyes:

Ei tuo 115hp voi riittää kenellekään :down: sitä ehkä tuntuu siltä että se riittää, mutta kun olet viikon sillä ajanut niin varmasti haluaisit jo nopeamman.

Perus 1.6i '89 Corollassa on jo tuon verran potkua..

No joo jos oikeasti tuollaisen sportin haluat niin kyllä se varmaan tuo Calibra olisi niitä mahtuu jo vaikka kuinka paljon tuohon sun hinta haarukkaan ja varmasti löytyy helmi seasta. Eli varmaan se 150hp Calibra voisi olla hyvä.
 
Toyota Supra. Esim. http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1205465&display=inline&id_vehicle_type=1&id_make=79&id_model=911&id_car_type=&id_fuel_type=&id_gear_type=&pfrom=&pto=6000&yfrom=&yto=&search=Hae&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?display=inline@id_vehicle_type=1@id_make=79@id_model=911@id_car_type=@id_fuel_type=@id_gear_type=@pfrom=@pto=6000@yfrom=@yto=@search=Hae

Sporttisen näkönen, takatuuppari, tehoa löytyy ainakin alkuun varmasti mukavasti, saa myös turbolla ja hinnatkaan eivät todellakaan pyöri kovin korkealla! Ja yleensä ovat kaikilla mahollisilla herkuilla, eli kunnon varustelutasot, kuten japanilaisissa yleensä.

Ajettavuudesta, luotettavuudesta yms. en osaa sanoa mitään.
 
Joo siis tämä 5000 € on vain mun itse laittama ns. summa, joka voisi sijoittaa autoon. Ajattelin, että ton enempää en viitsisi sijoittaa ensimmäiseen autoon. Tuttu kehui tota Opel Calibraa hyväksi autoksi ja 6-7 l vain 100 kilometrillä kulutus niin kuulostais hyvältä. Tehoa on tarpeeksi mulle siinä 115 heppaa 8 venttiilisessä ja 16 venttiilisessä 150 hp. Ja onhan täällä tullut niin paljon ehdotuksia, että todellista valinnanvaikeutta. Mieluummin kumminki ostaisin tommosen vähän vanhemman auton, jossa on tehoa jonki verran kuin jonku vm. 2000 Opel Corsa 1,2 l, joka ei "liiku" mihinkää. :D Noi pikkuautot on muutenki tosi rumia mun silmään. Että vähän tommosta sporttista hakisin. Kaveri oli ostanut Audi Cuopen reilu 3000 € ja kuulemma hyvin on pelannut. Että kai tolla 5000 € tonnillaki sais ihan kunnollisen vähän keskimääräistä tehokkaamman auton ainakin urheilullisen näköisen auton. :) Olishan se kiva et siinä autos olis vähä enemmä ku se 75 hp. :rolleyes:

Tuo 8-venttiilinen jää vaikka tavalliselle 2-litraselle ventolle että mistään kovin urheilullisesta pelistä ei voi puhua. Noissa 16-venttiilissä ei kuulopuheen mukaan mitkään kovin vahvat koneet ole. En sitten tiedä tuosta vanhemmasta 16v koneesta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom