Noin 5000 euron urheiluauto hakusessa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jumper
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo siis tämä 5000 € on vain mun itse laittama ns. summa, joka voisi sijoittaa autoon. Ajattelin, että ton enempää en viitsisi sijoittaa ensimmäiseen autoon. Tuttu kehui tota Opel Calibraa hyväksi autoksi ja 6-7 l vain 100 kilometrillä kulutus niin kuulostais hyvältä. Tehoa on tarpeeksi mulle siinä 115 heppaa 8 venttiilisessä ja 16 venttiilisessä 150 hp. Ja onhan täällä tullut niin paljon ehdotuksia, että todellista valinnanvaikeutta. Mieluummin kumminki ostaisin tommosen vähän vanhemman auton, jossa on tehoa jonki verran kuin jonku vm. 2000 Opel Corsa 1,2 l, joka ei "liiku" mihinkää. :D Noi pikkuautot on muutenki tosi rumia mun silmään. Että vähän tommosta sporttista hakisin. Kaveri oli ostanut Audi Cuopen reilu 3000 € ja kuulemma hyvin on pelannut. Että kai tolla 5000 € tonnillaki sais ihan kunnollisen vähän keskimääräistä tehokkaamman auton ainakin urheilullisen näköisen auton. :) Olishan se kiva et siinä autos olis vähä enemmä ku se 75 hp. :rolleyes:

kyllä se audi toimii hyvin. omistajan lompakko menee vaan kuralle jos tarvitsee varaosia/huoltoa.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
kyllä se audi toimii hyvin. omistajan lompakko menee vaan kuralle jos tarvitsee varaosia/huoltoa.

Jos vähän löytyy taitoja niin itse laittaa. Eikä noi osatkaan nyt maksa kummosia. Ei niitä kannata sieltä marmoritiskiltä ostaa missä on audin logo.
 
Mieluummin kumminki ostaisin tommosen vähän vanhemman auton, jossa on tehoa jonki verran kuin jonku vm. 2000 Opel Corsa 1,2 l, joka ei "liiku" mihinkää.
Omasta mielestäni "tavi"sauto joka ei liiku mihinkään on kuitenkin parempi kuin "urheilu"auto joka ei liiku mihinkään

Mutta oletko koskaan ajanut 1.2litrasella pikkukinnerillä?

Mä olen kerran itseasiassa kaksi ajanut puntolla, 60heppaa.. Kaksi kertaa siksi, että se oli mun eka ja ihan varmasti viimeinen kerta, on se niin perseestä..Oikeasti eihän noin pientehoista konetta saisi laittaa edes moottoripyörään.! Ihan mieletön fiilis vetää lievään ylämäkeen kaasupohjassa moottoritiellä 120kilsaa tunnissa, ja vauhti senkun hiipuu.. ja meteli on 70kilsan tunnissa jälkeen käsin leikattavissa!.. Ihan järkyttävän paska ajaa, ja tuntuu koko ajan siltä, kuin lähtisi normi kakslitraisella kakkosella, ja ajaisi koko ajan yhtä vaihetta liian isolla, eli tosiaan ai-van läpisurkea ajaa. Ohjaus on lieväst sanottuna löysä ja herkkä, ja mitään palautetta ei anna.. Niin ja on se aivan mielettömän ruma sisältä.


Joo ei se 115 heppainen calibrakaan mihkään kule, kaverilla on sellainen, mutta elä hyvä mies ees harkitse mitään 1.2litrasta.. 1.2litraa on ihan hyvä juomapullon tilavuus, mutta ei se auton koneesee käy.

Ja autoehdotukset mulla on kuitekki BMW 325 ja sen vuotisii, mitä rahat riittää ostella, ja manuaalivaihteilla, Itte oon ostamassa 325/328 coupen kun auton vaihan.

Edit: Eipä varmaan Preludetkaan mitään huonoja hankitoja ole..
 
Miten ois esim. Peugeot 406? Tuolla 5000 saa jo ihan hyvän pelin, ostat 2litrasen ST:n tai SV:n. Niissä on jo tehoa jotain 135hp, loistavia ajaa! Parempia kuin moni uudempa auto.
Ostat vaan semmoisen mistä on pidetty huolta niin rahalle saat vastinetta.
Se on kaiken lisäksi kaunis auto, varsinkin sillä Facelift keulalla.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä minäkin antaisin äänen Honda CRX:lle. Tehoa ihan kivasti 1.6 dohci koneella siihen koppaan. Tekniikkahan noissa kestää Hondan tapaan vaikka maailman tappiin asti. Peltien kanssa kannattaa kylläkin olla tarkkana.
 
Tollaset saabit ainakin on niin bensasyöppöjä

:anssi: Ei ne syö bensaa yhtään enempää kuin muutkaan yli kaksilitraiset.

Itsekin suosittelisin turbo-SAABia, joko 900 tai 9000.
Tehoa riittää varmasti normaaliajoon ja ajo-ominaisuudet ja turvallisuus paljon samanikäisiä japanilaiskatiskoita edellä.
 
Katso kuinka kaunis. :)

990426-peugeot-406-w400-h264.jpg
 
Zone-sarja -42%
:anssi: Ei ne syö bensaa yhtään enempää kuin muutkaan yli kaksilitraiset.


Varmasti silti eniten bemarin kanssa näistä autoista mitä tredissä on mainittu..Jos vakioista puhutaan.
Tredin aloittajalla kun oli yhtenä kriteerinä tuo kulutus.. Eikö nuo nyt normi ajossa sen about 10l vie?

Itsellä ei noista turbosaabeista toki ole kokemusta. Vain vanhemmista saabeista joissa oli ainakin ihan infernaaliset kulutukset :)
 
Enolla oli aikanaa uutena ostettu 3litranen peugeot 406, ja se ol ihan kiva auto.. Joskus kyyissä olin ku se lämppäs johkuu 150asti sen, ja kyl se vaa kiihty ihan hyvin.. osta sellanen?
 
Eli olisin etsimässä noin 5000 € urheiluautoa. Mieluiten ei saisi mennä paljon tuon hinnan ylitse, halvempi toki saa olla. ;) Tuolla hinnalla ei varmasti kovin uutta urheilullista autoa saa. Mutta kyselin automerkkejä jota suosittelisitte. Merkillä ei ole mitään väliä mulle, tärkeintä, että auto toimii ja hyvä ajaa. :) Mitä olen katsellut niin tommoinen -90 luvun alkupuolen Opel Calibran mielyttävät silmää seka BMW 316-328 mallit. Bemarit ovat takavetoisia niin kaverin mielestä saattavat lähteä liukkaalla alta (mulla ei oo juuri paljon ajokokemusta)

Vaatimukset:

- heppoja jonkin verran (ainakin 100 hv, mieluummin lähempänä 150 hv)
- hyvä ajattavuus (olisi ensimmäiseksi autoksi niin ei olisi kiva jos lähtis heti alta :D)
- ei mitään pahempia vikoja
- ei mielellään ajettu yli 200 000 km paljon
- ei veisi kovin paljon bensaa (olen opiskelija :D )
- sporttinen ulkonäkö

Eli eikun ehdotuksia vastaan, kaikki huomioidaan ;)

Hohoh,

Mä voin mun Honda Preluden myydä. Ei tarvi 5000 euroo maksaa.
Voin pistää kuvia sähköpostiisi.
 
Vain vanhemmista saabeista joissa oli ainakin ihan infernaaliset kulutukset :)

Oma 900i vm 90 on talven aikana syönyt n. 10 litraa satasella. Ajoista 80% lyhyttä kaupunkiajoa. Ei minusta kaksilitraiseksi mitenkään "infernaalinen" kulutus.

edit: Mosse. Hinta vaan menee hieman yli 5000€:n.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom