Noin 5000 euron urheiluauto hakusessa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jumper
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
924 porsse on yhtä porsse kuin lada on ferrari...

2-koppanen gti 16v kansanauto ei oo urheilullisen näkönen mutta ei saa antaa ulkonäön hämätä. audi coupe ei sovellu kauheen hyvin suomeen (ainakaan se v6 2.8) kun kiihtyvyys alkaa tuntumaan vasta kun mennään 100km/h ylöspäin. viivalta lähdettäessä jää melkein isomummun suzukille

kannattaa sit miettiä haluaako oikeesti urheiluauton. kun ne on aikanaan ollut kalliita -> varaosat kalliita. nyt ne on myös harvassa -> varaosat maksaa aika homona. esim jakopäänhihna + vesipumppu(ja jotain pientä lisäks) + työ+öljynvaihto audi coupe -89 ~900e ja bensankulutus...voi halleluujaa kun kulutus on siinä 15 ja 20 litran välissä niin kyllä se pidemmän päälle syö miestä.

nissanin sx200 on sekä sporttisen näkönen että kiihtyy kunhan turbo kerkeää mukaan. moinen voi olla ihan fiksu hankinta kun sillä voi ajaa myös ilman että kaasu on pohjassa ja pääsee helposti alle 10l/100km kulutuslukemiin. huollot kyllä sit maksaa...

e:
Rs2000 escortti vois olla kova sana. Ehkä kannattaisi tolla budjetilla katsella ihan vapaastihengittäviä autoja, nuo g60 ahtimet ei ole varmastikkaan ihan kärkipäästä jos kestävyyttä haetaan

joo taitaa noi mekaaniset ahtimet toimia about 50t km hyvin ja sen jälkeen ois vaihto edessä.. 60t km tais olla tehtaan antama vaihtoväli jos en väärin kaverin tarinoita muista...
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei helvetti Golf ole mikään urheiluauto, vaikka olis 400hv tehoa :D

Jos haluat halvalla saada "urheiluauton", niin auton ominaisuudet ja tehot pienenevät ulkonäköä haettaessa. Ja auton ikä on 10-15v.

Muutamia mitä tulee mieleen:

Nissan 200sx
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1203412

Mazda mx-5
Voi löytyä tuohon viiteen tonniin sopiva yksilö
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1204532

Honda CRX
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1169458

Tää ei ole urheiluauto, mutta näyttää mun mielestä aika makeelta ja urheilulliselta. Ei ole aivan ikäloppu, sekä luotettavuus todennäköisesti hyvä ja edullinen ylläpitää:

Opel Tigra
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1046970
 
924 porsse on yhtä porsse kuin lada on ferrari...
Hei älä nyt viitti... :D

Kannattaa kahteen kertaan miettiä mitä todella haluaa. Onko ostamassa käyttöautoa vai harrasteautoa.

Omasta kokemuksesta voin kertoa, että on pirun vaikea olla laittamatta sitä "huokeaa järkiostosta", kun uusi maalipinta olisi kiva, moottoria voisi virittää, jne.. Ostin aikoinaan 3500 € letukan mihin on nyt uponnut jo pelkästään osina n. 5500 €... Päälle uusi maalipinta, verhoilu ja työt. Huh huh. Mutta ei kaduta yhtään. :thumbs:
 
Citroën Xsara VTS
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1203175

Ei ehkä kovin urheilullisen näköinen, mutta ihan hyväkulkuinen auto, johon saa hyvin varaosia. Kone on pomminvarma laitos ja kori kestää, mutta kuten ranskiksissa yleensä, sähkövikoja voi olla.

Peugeot 106 rallye
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1212668

Pieni auto, mutta ihan rivakka laitos vakiolla n. 105 hevosvoimalla. Ei ole sähköisiä lasinnostimia tai muuta mukavuusvarustelua, joten vähemmän hajoavia osia siltä saralta. Kone on 8-tappinen ja aika kestävä, samoin loota. Taka-akselin laakerit tyyppivikana hajoaa jossain ~100-150tkm. Tuurilla sekin tosin kestää paaliin asti. Auto on hyvä ajoltaan, mutta kun mennään äärirajoilla kurviin, kannattaa pitää veto päällä koska muuten lähtee perä alta.. Tätä ominaisuutta taitava käyttää hyödykseen :)

Mutta ihan sama minkä auton ostat, 5000 euron vähänkin tehokkaammat autot on sen verran saaneet sikaa, että ainakin jotain pientä (huoltojen lisäksi) joutuu varmasti vuoden sisään tekemään.
 
Itse suosittelen Celicaa. 5000e saa jo suht "hienon" vaikkakaan ei uuden. Ei nyt mitkään supertehomylly, mutta kyllä 2 litraisesti turbosta jo ihan hyvin hevosia tulee :)
 
kannattaa sit miettiä haluaako oikeesti urheiluauton. kun ne on aikanaan ollut kalliita -> varaosat kalliita. nyt ne on myös harvassa -> varaosat maksaa aika homona. esim jakopäänhihna + vesipumppu(ja jotain pientä lisäks) + työ+öljynvaihto audi coupe -89 ~900e ja bensankulutus...voi halleluujaa kun kulutus on siinä 15 ja 20 litran välissä niin kyllä se pidemmän päälle syö miestä.

En tiedä mistä noita hintoja revit taikka kulutuksia :D
 
Citroën Xsara VTS
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1203175

Ei ehkä kovin urheilullisen näköinen, mutta ihan hyväkulkuinen auto, johon saa hyvin varaosia. Kone on pomminvarma laitos ja kori kestää, mutta kuten ranskiksissa yleensä, sähkövikoja voi olla.

Tuo linkin takaa löytyvä Xsara on ihan normaalilla 109 hv 1.8 koneella. Se OIKEA VTS on siis kaksilitrainen ( 167 tjsp. hv ), eikä niitä vielä tuolla hinnalla irtoa.
 
RS2000 escorteja voi saada just tolla hintaa jos tuuri käy. Meitsillä oli semmoinen ja tykkäsin.

Mulla on myös tuollainen ihan käyttöautona.
Vaikka ruutia jonkin verran on, polttoaineen kulutus maantieajossa sellasta 7 litraa/100 km.

Hieman speksejä autosta löytyy tuolta http://www.cosworthrsclub.com/fordarkisto/mallit/escortrs2000mk5.html

Ajettavuudeltaan on jo vakiona mukava, mutkiin minne entisellä xr3 escortilla uskalsi juuri 80 ladata saa tuolla painaa 120 ja se tuntuu pelkästään todella hyvältä, siinä vaiheessa tekee mieli antaa vaan lisää kenkää.
Ja ajo-ominaisuudet parani vielä siitäkin, kun vaihdoin alle Konin iskarit ja Spaxin jouset.

Tehoa on sen verran ettei jalkoihin jää (150hv); katinpoistolla, putkistolla ja vapaavirtaussuotimella vielä reilu 10 hv lisää. Mittariin saat kyllä sen +200 helposti (todellinen huippu 213 km/h).
Painoakaan ei älyttömästi ole nykyautoihin verrattuna, 1240 kg.

Luotettava peli ollut mulla, plussaa tulee mm. nokkaketjusta joten esim. mitään jakohihnan vaihtokustannuksia ei tule.
Ja ei ne perus kulutusosat nyt mitään kovin kalliita ole, esim. juuri hommasin startin motonetistä joka maksoi 114€.
Konehuoneeseen saattaa palikat olla hieman normaaliescoa kalliimpia, mutta sinne ei ole ollut tarvetta hommata mitään.

Eräs asia joka kannattaa huolella katsoa tuosta mallista ennen ostoa, on helmapellit. Koska siinä on helmalevikkeet, niin jos sinne alle pääsee suolavesi ym. skeida pesiytymään vuosiksi niin jälki on pahaa.
Mulle vaihdettiin viime keväänä kuskin puolen helma, ja tänä talvena apukuskin puoleinen.

Suomesta löytyy muuten varsin toimiva kerho noiden RS/Cosworth-Fordien omistajille, josta löytyy paljon asiantuntemusta, osoitteesta http://www.cosworthrsclub.com/
Ja netistä löytyy myös hyvin tietoa, varsinkin englannissa on noilla RS2000:lla suuri fanipohja.

Niin, ja tän mainospuheen jälkeen voisin vielä todeta, että olen harkinnut omani myymistä uuden mp:n takia. ;)
 
noissa ford eskoissa joka on tuolla kopalla mikä on tuossa rs2000 niin tuntuu olevan vain vähän mädäntymis ongelmia.
 
Jos tehovaatimukset ei tuota enempää ole niin osta Honda Prelude 2.0i

1210008_b_c0b8eeca0e8d7ff7.jpg


Löytyy tuota sitten nopeammallakin koneella.

Eli tämä 2.0i = 133hv
2.3i = 160hv ja plussana mukava alavääntö japsiksi
2.2i vtec 185-200hv
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En tiedä mistä noita hintoja revit taikka kulutuksia :D

käytännön kokemuksesta. kaveri osti moisen auton kun oltiin saksassa ja joutu teettämään ton rempan. ja sillä autolla ajeltiin useamman sataa kilometriä. niin siis ja quattro- malli.

tasasessa maastossa saatto päästä johonkin vähän alle 15l/100km mutta vuoristoseuduilla ei meinannu 20l sataselle riittää(meinas loppua bensa kesken kun etukäteen laskettiin paljon about auto vie eikä osattu ajatella että se noin nälkänen peli on.)
 
Zone-sarja -42%
Jos golfin gti:tä ajattelee ostaa niin kannattaa ottaa mk2 golf gti 16v. Kolmos korinen painaa enemmän eikä tehoakaan ole juuri enempää. Sitähän on sanottu että kakkoskoppainen olisi viimeinen kunnon gti. 3000€ irtoaa jo varmasti todella hyvä. Kerran olen kyseisellä autolla ajanut ja kyllä se ripeä oli, tarpeeksi ripeä ainakin minulle.
 
etuveto ei ole urheiluauto (5k€:llä ei varmaan kovin "urheiluautoa saa). 325 bmw:llä on jo ihan mukava kiihdytellä, ei taida ihan cosworth riesaa saada vielä 5000€:lla.
 
Kyllä tolla hinnalla varmaan tommonen bimmeri ois paras vaihtoehto. Suomestakin löytyy varmaan jo mukavasti valinnan varaa, ja varaosiakin luulisi löytyvän
 
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1197910

Joo tämmöinen BMW 325 kyllä miellyttää silmää. Eli ton tyylistä haen. Heppojaki näyttää olevan mukavasti. Ja noi 80-luvun Toyota Suprat ja muut ei oikein miellytä silmää. Mieluummin vähän tommonen uudempi vaikka ei olis niin sporttisen näköinen :)

Kulutus piti olla kohtuullinen :rolleyes:
Ja toi 325 on kyl sellanen vehje et se rupee menee kans vast siit 80lähtien.. Ja vähän epäilen että tossa ei oo kaikki kunnossa ees, kun tohon hintaan. Ja bemarin osia ei saa ns. harmaatuontina. Joten niiden hinnat KIITETTÄVÄT.
Ostat jonkun opel corsan nyt vaan ja sit säästät loput rahoistas uudempaan ja parempaan :)
 
etuveto ei ole urheiluauto (5k€:llä ei varmaan kovin "urheiluautoa saa). 325 bmw:llä on jo ihan mukava kiihdytellä, ei taida ihan cosworth riesaa saada vielä 5000€:lla.

No sitten vois yhtä hyvin sanoo että on huonoja noi 5000e takavetoset "urheiluautot" kun jäävät tavallisille etuvetopaskoille.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom