No Shampoo -challenge

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Halo
  • Aloitettu Aloitettu
Joku naisihminen jossain ohjelmassa (jtn sub tv:n laatudokkareita) teki saman ja sillä meni hiukset aivan tavattoman karseen näkösiks. Jos nyt oikein muistan :D Niin kuinka paljon esim.Halo pitää tätä hiusten luonnollista kunnossapysymistä oikeenlaisen ravinnon aikaansaamana. Oletan että syöt kuitenkin aika terveellisesti kun urheilun parissa aikaasi paljon vietät.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oon ollut nyt kohta 10 vuotta ilman shampoota, ei tuota mitään ongelmaa enkä edes kaipaa shampoota tai hoitoainetta.

haluan nähdä kuvamateriaalia halon hiuksista heti paikalla.

Meitsin kuulaan ei pahemmi shamppoota kulu :D

Pitää kokeilla. Ihan kuin tässä olisi viime aikoina törmännyt muihinkin tällaisiin juttuihin, joissa kyseenalaistetaan nykyistä elämänmenoa. Itselläni on menossa "no shoes" challenge mitä tulee urheilussa (punttisali, juoksu) käytettäviin kenkiin. Syömisessähän on jo pitkään ollut näitä paleo-ruokavalioita ym.

Tuohon tököttien poispesemiseen "no shampoo"-ihmisten vastaus arvatenkin on, ettei pidä käyttää mitään tököttejä. Daa.

Olisinko nyt n. 3 viikkoa ollut ilman shampoota. Hiukseni ovat ~5-7cm pitkät, enkä käytä mitään muotoilutuotteita, tai värjää niitä. Puhtailta tuntuvat, eivätkä haise, ainakaan avokin nenään vaikka hän on todellinen kosmetiikkateollisuuden lempilapsi. Kärsin ajoittain kovasta hilseilystä, mutta en tällä hetkellä. Jos hilsettä alkaa taas ilmestymään, niin aloitan shampoon käytön. Kattellaan ja odotellaan, hyvin on mennyt tähän asti.

Itellä on sillein että kerran/pari pesen hiukseni viikossa shampoolla jos on tarvetta. Käytän vahaa ja geeliä päivittäin mutta kunnon suihkun jälkeen ei hiukseni ole tahmeat tms...

Mulla on kahen päivän pesemättömyyden jälkeen aina hiukset rasvasta tönkkönä. Ihan hevillä en tähän kokeiluun kyllä lähde :D

Mulla on kahen päivän pesemättömyyden jälkeen aina hiukset rasvasta tönkkönä. Ihan hevillä en tähän kokeiluun kyllä lähde :D
Niin on mullakin, mutta taidan silti kokeilla. Sitähän tossa juuri sanottiin, että hiukset rasvoittuu juuri siksi, kun niitä pestään shampoolla koko ajan. Ja jos ei pestä, niin rasvoittuminenkin lakkaa vähitellen.

Vois itsekkin lopettaa pään pesun pesuaineella, jos vaikka vähän auttais kun tuppaa päänahka kuivumaan. Tukkaa ei tällä hetkellä kyllä olekkaan kuin ehkä sentin sänki. Joskus kun oli pitkät hiukset niin en mä niitäkään pessy shamppoolla kuin kerran tai korkeintaan kaks kertaa viikossa. Viikon pesemättömyyden jälkeen ne kyllä alkoi olemaan likaisen tuntuset..

Halon kommenttihan meni näin: "Kastelen hiukset nopeasti käsisuihkulla aamuisin, ja suihkussa hieron päänahkaa vähän enemmän"
Jonka ymmärtäisin, että Halo pesee hiuksensa joka aamu ja normaalisti suihkussa käydessään pesee uudestaan.
Kyse ei siis ollut pesemättömyydestä, vaan shamppoon käytöstä pesua suoritettaessa.
Siinä on aika iso ero.

Käytätkö vartalon pesuun aineita? Jos niin miksi?

Itelle ainaki tulee hemmetisti puhtaampi olo jos pesen hiukset aina silloin tällöin aineella ja laitan perään hoitoainetta. Nykyään oon vähän pidentäny pesuväliä ettei hiukset kuivuis liikaa, mutta tekee se hemmetin hyvää aina välillä pestä pesuaineillaki.

En muutenkaan ihan täysin ymmärrä tätä luonnonmukaisuushössötystä. Mä ainakin pidän nykyajasta ja haluun elää sen mukaisesti, enkä olla kaiveilemassa täitä päästä koko ajan sen takia ettei porukka huolehdi hygieniastaan. Tiedän ettei shampoon käytön lopettaminen korreloi suoraan täimäärän kanssa, mutta yleinen hygienian lasku mikä tosta ajatusmaalimasta välillä seuraa taas sitten vaikuttaaki jo monien pöpöjen ja pikkukiipijöiden ja sitä kautta sairauksien leviämiseen.

Joku naisihminen jossain ohjelmassa (jtn sub tv:n laatudokkareita) teki saman ja sillä meni hiukset aivan tavattoman karseen näkösiks. Jos nyt oikein muistan :D
Se muija ei peseytynyt lainkaan siinä dokkarissa. Ei varmaan mikään ihme jos ei käy pariin viikkoon (tossa dokkarissa se aika tais ola 1kk) kertaakaan suihkussa, että hiukset on karseen näköset.

Oon ollut nyt kohta 10 vuotta ilman shampoota, ei tuota mitään ongelmaa enkä edes kaipaa shampoota tai hoitoainetta.

En mäkään kun olen ollut kohta 10 vuotta täysin kalju. Oletko sinä yhtä kalju? (pääseekö kaljutkin no shampoo -klubiin?)

Ihan mielenkiintoista olisi kokeilla olla ilman shampoota, kun joudun nykyään pesemään hiukset nopean rasvoittumisen takia kerran päivässä. Opiskelen terveydenhuollon alaa ja kesälläkin pitäis mennä alan töihin, ja vähän mietityttää onkohan pelkällä vedellä huuhteleminen kovin hygieenistä. Töihin tullessa kun pitäis olla tosi puhtoinen.

Taidan itsekin kokeilla, jos vaikka helpottais tää kohtuullisen ärsyttävä päänahan kuivuminen. Rasvottumisen pelossa en ole shampoonkäyttöä viittinyt lopettaa mutta jos se todella helpottaa ajan kanssa niin pakko siitä on selvä ottaa.

Se on vähän sama asia kun naamankin pesussa; kun peset geelipohjaisella voimakkaasti puhdistavalla aineella niin naama rasvoittuu, mutta kun pesee kermaisemmalla puhdistusmaidolla niin iho on perfect. Oiskohan hiuksillekin jotain maitopohjaista shampoota, joka ei ärsyttäis päänahkaa niin paljon? Mua vois sellanen kiinnostaa enemmän kuin täysi pesemättömyys.

Itse kokeilin tätä pidemmän aikaa > vuosia. Hyvänä puolena hiukset ei rasvoittuneet ja mielestäni pysyivät "puhtaampina" pidempään. Huonona puolena päänahka oli välillä kuiva ja hilseili pahasti. Vielä huonompana puolena ilmeisesti päänahan kuivumisesta johtuen alkoi hiusten lähtö/oheneminen paikoittain (= muutama sormen pään kokoinen alue). Johtuiko sitten päänahan kuntoon hoitamisesta tai mistä lie, mutta tilanne on taas alkanut normalisoitumaan. Varmasti voi olla perinnöllistäkin, mutta tilanne selkeästi paheni jostain ja parani jostain. Ja tietenkin säikäyttyi myös luonnollisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom