No mikä nyt? Penkki perke...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juhis83
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen treenannut 5kk ja ajattelin kokeilla sitä Sakari Selkäinahon maksimiohjelmaa, sitä ennen nostin 80kg. Ohjelma meni suunitelmien mukaan ja maksimi päivänä uhkuin "voimaa" että nyt paranee ja reilusti. Mutta toisin! 82,5kg tuli hyvin ylös mutta 85kg suoraan sanottuna tippui rinnalle. Kehitys oli siis 2,5kg. Missä vika? :confused:

Eiköhän tuossa vaiheessa (penkkimaksimi reilusti alle 100 kiloa) kannattaisi vielä pysytellä ihan perustreenissä? Kyllä se penkki siitä paranee kunhan syöt & lepäät hyvin ja treenaat kovaa ja fiksusti.

Lajilihasten ylikunto?

Olisko liian kovaa ja erikoistavaa reeniä harjoitustaustaan nähden. Ehkä kannattaisi pysytellä vielä muutama vuosi aihan peruskunto/ perusohjelmissa...sieltä se lähtee:)

Mielestäni tuo Saken ohjelma ei ole vähän treenanneelle mitenkään ylirankka tai liian "erikoistunut". Itse treenasin ainakin tuossa vaiheessa(5kk jälkeen) penkkiä aivan tolkuttomasti eli pyramidi,joka treenissä ylös ja alas ja joka sarja toistomaksimiin. Olisiko vika korvien välissä? En jaksa uskoa,että olet saanut itsesi tuolla edes ylikuntoon,mutta tokihan sekin on mahdollista. Mites treenasit muuten tuon ajanjakson?

Minä voin ainoastaan arvata, että paneutumalla oikeeseen tekniikkaan ja treenaamalla heikkouksiasi (penkissä yleisiä heikkouksia ovat mm ojentajat, rintalihakset ja yläselkä) voit saavuttaa paremman tason.

Ota selvää oikeasta tekniikasta ensin. Treenaa peruskuntoa ennen kuin rupeat treenaamaan tulosta varten. Muista myös treenata muuta kuin vain penkkiä.

mielestäni ei tuossa vaiheess vielä tulisi keskittyä tietyn lihkasen vahvistamiseen, treenaat nyt vain NORMAALIA penkkiä sillai sopivasti ja samalla syöt hyvin ja nukut hyvin, niin kyllä se sillä jo paranee.

Itsekin aloitin puntilla käymisen pitkän tauon jälkeen vajaa puoli vuotta sitten ja kehitys on ollut ihan tyydyttävää. Lähtötaso oli jotain 3 * 10 toiston sarja 60 kg:lla ja nyt menee 3 * 6 toistoa 100 kg:lla. Maastavedossa ja kyykyssä kehitys on ollut vielä suhteelisesti vähän parempaakin.

Noudattamani ohjelma on seuraavanlainen:
2 - 4 treeniä per viikko muista menoista riippuen
Penkkiä 1-2 kertaa viikossa aina 3 sarjaa ja 6, 8 tai 10 toistoa vähän fiiliksen mukaan. Toistot puhtaina muuten, mutta viimeisen sarjan pari viimeistä persettä nostaen jos ei ole varmistajaa. Ei pakkotoistoja/muita vippaskonsteja. Painoja lisään aina kun tuntuu, että vois vaikka nousta enemmän kuin edelliskerralla :D . Muille lihasryhmille myös lähinnä perusliikkeitä, mitä nyt olkapäille joskus vipareita kun Mega Mankin tekee niitä.

Tämä on toiminut aloittelijan ohjelmana minulla hyvin, suosittelen kokeilemaan ja jättämään hevi duty spesiaalit ja muut erikoisohjelmat myöhempään vaiheeseen, kun ei perussetillä enää kehity :)

Originally posted by juhis83
Olen treenannut 5kk ja ajattelin kokeilla sitä Sakari Selkäinahon maksimiohjelmaa, sitä ennen nostin 80kg. Ohjelma meni suunitelmien mukaan ja maksimi päivänä uhkuin "voimaa" että nyt paranee ja reilusti. Mutta toisin! 82,5kg tuli hyvin ylös mutta 85kg suoraan sanottuna tippui rinnalle. Kehitys oli siis 2,5kg. Missä vika? :confused:

No mutta sullahan on tullu kehitystä, tyhjää itket.:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom