Niskantakaapunnerrus 100 Kg

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kyllähän joillakin on olkapää paukahtanut juuri kyykätessä. Itse pidän päätä jonkin verran eteenpäin taivutettuna ja lasken tangon vain about korvien korkeudelle jos niskantakaapunnerrusta teen. Vaikka olenkin about Suomen jäykin tyyppi niin tuolla tavoin tehdessä riittää liikkuvuus hyvin.

Originally posted by Raven
Katsotaan jonkin ajan päästä kun lihaa alkaa kertymään enemmän, treenipainot hieman nousemaan, venyvyys heikentyy, niin katsellaan mitä olkapäät sitten tykkää.
Mä en sitä meinaa tehdä ja aivan loistavasti olen tullut ilman sitä toimeenkin.

Siis eihän tuo venyvyys heikenny jos vaan muistaa venytellä ja pitää tässä liikkeessä painot maltillisina. Onhan tuo selvää että jos painot alkaa nousemaan koviksi niin on huomattavasti vaikeampaa tehdä tuota liikettä syvältä ellei ole sitä aina tehnyt periltä asti. Jos tuon on aina tehnyt syvältä niin ei se liikkuvuus siitä mihinkään katoa, vaikka lihaakin tulisi lisää. Eikös se joku kiinalainen valmentajakin todennut että on vaikea venyttää paikkoja jos paikoissa ei ole lihaksia?

Kannattaa sitten muistaa että tämä on minulle vain apuliike enkä hae tällä juurikaan mitään mullistavia muutoksia lihasmassan suhteen vaikka sitäkin olen kyllä tällä saanut.

Onhan se asia tietenkin niin ,että jos et aio tuollain tehdä ja olet saanut haluamaasi tulosta toisella tavalla, niin tee ilman muuta niinkuin parhaaksi näet.

heh, kaikki jotka sanoo että hajottaa paikat on juuri niitä joiden ego ei kestäny laskea painoja niistä normi etupystäripainoista.. kaikilla toimii jos aloittaa tekemisen niinkuin minkä tahansa uuden liikkeen, ja ainakin itellä paransi olkapäiden liikkuvuutta tosi hyvin.

Jaa että kun sulla toimii niin sitten kaikilla toimii ja lukuisat tarinat liikkeen aiheuttamista olkapääongelmista ovat sitä myöten pelkkää perusteetonta legendaa?

heh, kaikki jotka sanoo että hajottaa paikat on juuri niitä joiden ego ei kestäny laskea painoja niistä normi etupystäripainoista.. kaikilla toimii jos aloittaa tekemisen niinkuin minkä tahansa uuden liikkeen, ja ainakin itellä paransi olkapäiden liikkuvuutta tosi hyvin.

Niin, se että sinulla ei ole vielä ongelmia, ei tarkoita sitä että sinulle ei tulisi ongelmia. Kun itse ainakin olen antanut itseni ymmärtää, että tässä liikkeessä olkapääongelmat johtuvat kulumisista ja usean vuoden rääkistä. Vähän kuin kaikki saliongelmat tulevat ajan kanssa, ei hetkessä (pl. revähdykset).

Jaa että kun sulla toimii niin sitten kaikilla toimii ja lukuisat tarinat liikkeen aiheuttamista olkapääongelmista ovat sitä myöten pelkkää perusteetonta legendaa?

Ne ovat seurausta liikkeestä jotka on tehty olkapäillä joissa on liian huono liikkuvuus ja mekaniikka.

Meikäläisellä ainakin parani olkapäävaivat sen myötä kun otin niskantakaapunnerruksen Lesukov-tyyliin mukaan. Jotenkin olkapäiden liikkuvuus parani tai jtn?

Meikäläisellä ainakin parani olkapäävaivat sen myötä kun otin niskantakaapunnerruksen Lesukov-tyyliin mukaan. Jotenkin olkapäiden liikkuvuus parani tai jtn?

Kyseinen liike vaatii melko vahvat infraspinatukset ja ulkokiertäjät yleensäkin. Subscapulariksen (olkavarren sisäkierto, kiinnittyy lapaluun ja rintakehän välistä olkavarteen) kireys saattaa myös häiritä melko tehokkaasti pystypunnerruksia.

Voihan se olla että tuo on aktiivisesti parantanut sinun voimatasapainoa olkapäissä ja siksi ongelmat vähenivät.

Minä en pidä Niskantakaa punnerrusta minäkään hyvänä olkapää liikkeenä koska siitä seuraa ongelmia ellei jopa loukkaantuminen ennen pitkään kiertäjäkalvomiset/ulkokiertäjille! :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Allekirjoittaneella paukahti vasemmasta olkapäästä kiertäjäkalvosin muutama vuosi sitten kun tein 90kg:lla suht tiukkaa sarjaa niskan takaa.. varmistaja tosin puuttui ja olikohan viides vai kuudes toisto jota lähdin punnertamaan ylös vaikka fiksumpaa ois ollu jättää sarja siihen voimien ollessa aika vähissä - Lämmöt kannattaa ottaa ainakin hyvin ennen raskaampia settejä ja varmistaja ois hyvä olla myös joka kattoo et tekniikka pysyy kasassa jne. Nykyään tulee oltua tosi tarkkana olkapääliikkeiden kanssa treenipainojen ollessa varsin maltilliset ja eipä tuo tuntuman saaminen tuota vaikeuksia.. itseasiassa treenaaminen tuntuu paremmalta näin kuin isommilla raudoilla silloin joskus.

Eikös kellekkään ole koskaan mitään loukkaantumista edestä tehdystä pystäristä. Aina kaikki jaksaa paasata, että niskantakaa pystypunnerrus on huono liike, kun siinä vaa loukkaantuu. Eiköhän kaikissa liikkeissä joita salilla voi loukkaantua. Voihan se olla, että joillekin ei yksinkertaisesti sovi niskantakaa pystypunnerrus.

Onko tää nyt tosissaan niin paha liike kuin väitetään? Tekeekö se olkapäälle pahaa jos minkäänlaista kipua ei tunnu? Ite oon 9kk liikettä tehny jatkuvasti ja hyvin on sujunu, lasken tosiaan vaan korvalehtien yläreunan tasalle tangon ja pidän päätä etukenossa ettei tarvitse tankoa niin taakse vetää..

Ei se ole vaarallinen, kun jättää vain semisti vajaaksi toistot. Itellä pyöri 90-100 kilon painot sarjoissa, hieman vajaata toistoa. Hyvin tulee olkapäät pumppiin! Pystäri vain vie pahasti penkkimaksimeista voimaa pois, jos samalla viikolla tekee molempia.

Mulla tuntuu aika luonnolliselle liikkeelle, mutta ei taija olla mikään vahvin laji mulla koska tänään meni esim. vaan 4x40kg korvien tasosta. Tosin en oo tehny kun vajaa 2kk tuota koko liikettä.

Vajaalla liike radalla varmaan ihan ok tehdä joskus niskantakaa pumppina , mutta ei isoilla romuilla maksimia yrittäen silloin ennemmin edestä kuin niskantakaa.
Ite en tee niskantakaa ikinä , pidän parempana edestä ja olkapäänikin siitä enempi tykkää.

Kyllähän joillakin on olkapää paukahtanut juuri kyykätessä. Itse pidän päätä jonkin verran eteenpäin taivutettuna ja lasken tangon vain about korvien korkeudelle jos niskantakaapunnerrusta teen. Vaikka olenkin about Suomen jäykin tyyppi niin tuolla tavoin tehdessä riittää liikkuvuus hyvin.

Ai on vai? Miten väärin sen voi toteuttaa, että olkapää ottaa osumaa?

mulla penkkitulos 107.5kg, mut niskantakaapunnerrus noin 6x50kg. Pahastikin jäljessä?
normaalia pystäriä tulee tehtyy 10x8x40kg

Suositut

Back
Ylös Bottom